LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Vodafone/Belcompany

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Carolina
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:49

Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Carolina »

November 2004 heb ik een bestaand contract verlengd en een nieuw contract afgesloten bij Belcompany (provider Vodafone). Bij het verlengen van het bestaande contract is ineens mijn sms-voorraad verdwenen waardoor ik maanden tegen het volle pond sms-jes heb verstuurd. En je raadt het al, allebei geven ze niet thuis. Volgens Vodafone sluit je bij verlenging "een nieuw contract af" (terwijl je toch echt tekent voor verlenging) en had ik eerder moeten reageren. En ze geven elkaar de schuld en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Terwijl ik in geen geval getekend heb voor het laten verwijderen van mijn voorraad. Iemand zo'n zelfde ervaring meegemaakt?? En een waarschuwing voor andere mensen; controleer bij contractverlenging wel goed of alles correct doorgevoerd wordt.

En ik ben dus weer wat kostbare euro's armer. Vodafone en Belcompany; bedankt voor de slechte service! Ik ben weer een ervaring rijker!! :cry:

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Lahan »

als je had gelezen wat je had getekend dat had je geweten waar je voor getekend hebt...!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door ?? »

Je kunt beter jezelf bedanken voor het niet lezen van je contract. Daar worden SMS-bundels altijd op vermeld (bij alle providers) dus is het ook deels je eigen schuld.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Predicador »

bovendien worden er bij Vodafone al sinds mei geen abonnementen met losse sms-bundels verkocht. Je had dus al ruim voor het doen van je verlenging kunnen kijken wat je nieuwe abonnement (als je bij Vodafone zou blijven) zou inhouden.

Je bent er zelf bij als je een all in one bundel neemt, waardoor je losse bundels (en de daarmee opgebouwde voorraad) vervalt.

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Het is niet normaal dat ineens je sms-voorraad is verdwenen! Heb je tijdens het verlengen van je contract toevallig een wijziging gedaan in je belbundel? Misschien dat daar iets mis is gegaan? Maar anders heb je dus een contract verlengd onder de oude voorwaarden en zou die sms-voorraad gewoon behouden geweest moeten zijn. Vraag het even na! Helaas zijn de extra kosten voorlopig wel voor je eigen rekening, maar als blijkt dat jij gewoon je sms-voorraad had gehouden tijdens de verlenging, dan zou ik een coulance-voorstel indienen bij Vodafone of Belcompany.
Het is wel erg dom van je dat je er pas na meer dan 1 jaar achter komt dat je voor je sms-jes moet betalen. Hierdoor maak je wel minder kans op een vergoeding ...

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door PJ 66 »

All in een bundles bestaan sowieso niet. Daar heb ik al heel veel ervaring mee en voorwaarden (met name KPN maar ook Vodafone) zijn zo lek als een mandje.

Afijn terug naar de topic. Ik ken de voorwaarden van een verlenging niet maar als het puur om een verlenging gaat zou het sms tegoed mee gaan, maar het kan goed zijn dat je een nieuw contract hebt getekend. U heeft het over een verlenging maar waar staat dat?

Carolina
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:49

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Carolina »

Dat is nu het leuke Lahan; En er wordt niet eens een sms-voorraad vermeld. Er stond bv. niet klant wenst wel/geen sms-tegoed. Als er dat had gestaan en ik had het niet gezien en domweg getekend, denk je dat ik dan dit verhaal op het Forum zou durven plaatsen..?? Ik heb gewoon een heel simpel standaard formuliertje getekend, waar een vermelding over sms niet eens op voorkwam en waar duidelijk over een verlenging wordt gesproken.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Klopt Caroline het het is allemaal heel erg wazig die contracten. De voorwaarden zijn wel duidelijk echter niet wat je er allemaal voor krijgt.

rakram1
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2005 16:24

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door rakram1 »

Carolina,

Op een verlenging van vodafone nieuwe abonnemenst vorm staat GEEN sms bundel meer vermeld, dus deze heb je ook niet kunnen lezen !

Vodafone is zoals gezegd overgestapt naar een nieuwe abonnements bundel waarbij je belt en sms;t uit de bundel. Dus de oude bundel die jij had, 1 bundel voor bellen en 1 voor sms en bestaat niet meer.

Kijk maar op je verlenging contract: dat is een gefaxt papiertje waarop handmatig door de verkoper van de winkel is aangekruist welke bundel (bijv 22,50) hebt genomen en voor hoe lang. Je verlengt je contract wel, maar volgens de NIEUWE abonnementsvormen, als je dat niet wilde dan had je het contract automatisch moeten laten verlengen (dit gebeurt dus als je niets doet), maar dan had je ook geen nieuwe telefoon gehad.

Als het goed is heeft de verkoper tijdens het gesprek ook gezegd dat vodafone nieuwe bundels heeft waarbij alles uit 1 tegoed gaat, net als bij Orange.

En idd, als je dan verlengt krijg je automatisch de nieuwe abonnemenstvormen en die kennen dus geen losse sms meer, dus weg voorraad !

Ik weet niet of het zo eerlijk is om nu alleen maar vodafone en Belcompany de schuld te geven.

Vind dat je er zelf ook wel op had moeten letten.

Je tekent toch niet voor iets wat je niet duidelijk is ? Dus waarom tekenen als je op je verlenging geen sms bundel meer is vermeld, dan had je toen al moeten vragen of dat wel goed gaat ?

o ja ik werk niet voor vodafone of BelCompany, maar wel in een telefoonwinkel.
En wij zijn erg duidelijk dat we zeker weten dat de klanten begrijpen waarvoor ze tekenen, want aan ontevreden klanten hebben we niets !

En dat contracten wazig zijn: ben ik het niet mee eens.

Wij lopen ALTIJD het contract met de klant door zodat de klant weet waarvoor hij.zij tekent.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Contracten zijn wel degelijk wazig. Jij hebt het over alles in een bundel. Zover ik weet heeft Vodafone die nog geen eens. Sms-en naar het buitenland kan dat? En er is ook nog een verschil tussen sms-en naar het buitenland naar een 06 nummer van ned. provider en een buitelanlandse provider. En buiten de bundel?? Hoe gaat dat verder. Ondersteuning van diensten en zo kan ik nog wel even doorgaan tis een lekke mand!

rakram1
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2005 16:24

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door rakram1 »

maar dat heeft meer te maken met de voorlichting van de verkoper.

Het contract is zo helder als wat.

De door jou genoemde puntnen zijn punten die een goede verkoper moot doorgeven en een goede klant ook vraagt.

En geloof mij: bij elk verkoopgesprek kom duidelijk naar voren dat sms naar het buitenland niet uit de bundel gaat en bellen naar het buitenland ook niet. Als je dat wilt zal je of KPN Mobile of Orange moeten nemem.

Een goede verkoper geeft deze info.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Klopt heb je helemaal gelijk in, maar ook dan moet je specifiek doorvragen is mijn ervaring. Hoe zit het na bijvoorbeeld de 30 euro bundel. Is 0,29 ct ook na de bundel 0,29 ct. Dit bleek inderdaad zo te zijn bij KPN mobile, maar de sms gegevens buiten de bundel zijn nergens te vinden. Kijk maar eens goed op hun site zelfs de medewerker van KPN moest mij een antwoord schuldig blijven. Uiteindelijk kwam ze er wel achter maar vraag niet hoe.

Zulke gegevens moeten transparant zijn voor de klant. Duidelijk op papier! Dus alle mogelijkheden om niet voor verrassingen te komen te staan. Ik heb die gein gehad met alle ellende van dien. Gelukkig heb ik het abonnement na 3 maanden kunnen verbreken!

rakram1
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2005 16:24

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door rakram1 »

Das een slechte verkoper ! Goed voor het bedrijf war die werkt natuurlijk maar ik vind dat alle verkoopgesprekken zo transparant moeten zijn als het maar zijn kan.

Dat niet iedere verkoper dit doet dat is logisch: ALLE telecom aanbieders werken namelijk met een target die ze moeten halen. De ene week moeten ze er zoveel van deze en de andere week moeten ze er zoveel van de ander.

Zo is de ene week provider A helemaal top voor je, maar kom je de week daarop is provider B weer helemaal goed voor je!

Daarom zullen verkopers nooit echt eerlijk kunnen zijn, ook al zouden ze het willen. Het behalen van de targets levert ze namelijk een bonus op en wie wil dat nu niet ??

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door PJ 66 »

De politie werkt ook met een target, maar als je te hard hebt gereden is dat wel terecht. Maar een verkoper moet je volledig informeren zeker als de klant daarom vraagt. En inderdaad elke verkoper krijgt bij een abonnement een vette bonus! Tis maar dat de klant dat weet.

Carolina
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:49

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Carolina »

Rakram,

Ik heb het contract er even voor je bijgepakt. Er staat boven dat het duidelijk om een contractverlenging gaat. Op het formulier is helemaal niets te vinden ove sms-voorraad, dus ook niet dat ik dit niet zou willen, want dan geef ik mensen gelijk dat ze zeggen dat ik zelf beter had moeten lezen. Bij een verlenging ga je er toch vanuit dat alles hetzelfde blijft, mits er duidelijk vermeld staat dat iets verdwijnt/veranderd.

Verder heb je geen gelijk dat er geen sms-vooraad meer zou bestaan, want in augustus 2005 is deze alsnog toegevoegd aan mijn abonnement. En tegelijkertijd had ik een nieuw contract afgesloten, dit is allemaal wel goed gegaan, dit formulier is ook anders en veel overzichtelijker. Oh ja, dit had iknog niet gemeld. Ze doen ook nog eens een Bkr-toetsing als je een abonnement aanvraagt en dit wordt niet aan je gemeld. Geloof me, ik weet hier alles van, dit ben je verplicht aan de klant mee te delen voordat je de klant mag toetsen. Maar dit terzijde...

Groetjes.

rakram1
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2005 16:24

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door rakram1 »

Hoi Carolina,

Ik weet zeker dat er geen sms voorraad meer bestaat, omdat Vodafone nu net als bijna alle providers (alleen Telfort nog niet) een complete bundel aanbiedt waarbij alles uit die bundel gaat.
Je koopt dus een bundel en geen belvoorraad meer zoals je gewend was. Bijv: je had een bundel van 120 minuten (oude abonnementen nog) en een sms bundel van 75 sms.

Bij de nieuwe vorm krijg je bijvoorbeeld een bundel waarbij je 27,50 per maand betaalt. Voor dit bedrag kan je zowel bellen als sms-en. Hierbij geldt 1 op 1. Dus 1 sms is gelijk aan 1 minuut bellen. Als jij bijv nu via 1200 je voorraad opvraagt, dan krijg je een bedrag (bundel) en geen minuten meer door.
Er bestaat bij Vodafone wel de mogelijkheid om je sms bundel te verdubbelen binnen je bundel, dit kost je extra 2 euro per maand.

om een voorbeeld te geven: voor 27,50 per maand zou je zeg maar 200 minuten kunnen bellen en/of 200 sms kunnen versturen.
Wanneer jij bijv 150 min belt heb je nog 50 sms over.
Met je zgn sms verdubbelaar (2 euro per maand) verdubbel je het aantal sms wat nog overblijft, dus in dit geval ipv 50 smsjes heb je no 100 sms die je kan versturen.

Het lijkt wat ingewikkeld maar is logischer dan je denkt.
Setl dat je nu bij een bundel van 27,50 180 minuten belt zou je normaal gesproken nog 20 sms kunnen versturen. Met de verdubbelaar zijn dit er nog 40. Die verdubbelaar is echt wel raadzaam voor mensen die dus best veel sms-en.

Verder moet je erop letten dat bij Vodafone de eerste minuut volledig wordt afgerekend ook al bel je maar 30 sec.

Ik ben benieuwd hoe jij een sms voorraad kan hebben, want die heeft vodafone simpelweg niet meer.
Ook bij een contractsverlening verleng je ALTIJD ! naar de nieuwe abonnemenstvormen. En bij deze bestaan dus geen aparte voorraden voor belminuten en sms, maar gaat alles net als bij orange uit 1 bundel.

Wat betreft die BKR toetsing, die doen ze bijna allemaal ! Maar zeker Vodafone en KPN zijn daar erg streng in. De rest is iets makkelijker mbt de toetsing. Ik vraag me idd af of ze geen verplichting hebben om dit duielijk kenbaar te maken naar de consumenten toe.

Zoals ik het zie blijft het een wisselwerking in dit geval tussen jou en BelCompany.

Jij had helaas niet zomaar vanuit mogen gaan dat alles hetzelfde zou blijven (logisch, maar nooit doen), MAAR daar had de verkoper je zeker op moeten wijzen !!

Vodafone heeft hier geen rol in omdat BelCompany optreed als vertaler van de voorwaarden van hun en de betreffende verkoper dus blijkbaar niet alles (goed) heeft gecommuniceerd.

rakram1
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2005 16:24

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door rakram1 »

PJ,

idd de politie werkt ook met een target en natuurlijk heb je gelijk dat als je te hard rijdt dat je een bekeuring krijgt. MAAR:
wat gebeurt er in november bij het bespreken van de targets :
Dan wordt er gekeken wie nog hoeveel moet halen en de mensen die dus tekort komen zullen er alles aan doen om die target binnen te halen. Dit weet ik uit zeer betrouwbare bron :D , wat je dan krijgt is dus dat de agent die je anders misschien een waarschuwing zou geven voor bijv dubbelparkeren (wat niet mag), die gaat nu direct schrijven, want hij/zij heeft tenslotte een target te behalen.

En in de telecom werkt het wel iets anders, deze targets worden vaak per week vast gelegd. Jammer dat teelcom bedrijven hierdoor niet zo onafahankelijk zijn zoals ze vaak beweren. Alle vrijheid wordt weleens beweerd: tja, dat zou je verwachten, maar geloof me dat een goede verkoper weet hoe hij je naar een bep. abonnement moet krijgen die voor hem veel gunstiger is dan voor de klant zelf.

Is niet altijd zo hoor, want gelukkig zijn er ook EERLIJKE verkopers die precies de balans weten te vinden.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Dragoon »

Waarom denken sommige mensen altijd dat ALLE verkopers maar provisie krijgen voor de abbonementen die zei afsluiten..
Ik kan je namelijk garanderen dat dit lang niet bij elke winkel zo werkt
Tevens heeft Vodafone weliswaar geen Sms voorraden meer maar kan de klant eventueel wel gebruik maken van de Sms voordeel optie en deze staat zonder meer op de verlenging :)

Carolina
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:49

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Carolina »

Ik wil je best geloven, maar heb even de facturen erbij gepakt en daar wordt duidelijk gesproken over twee abbonnementen en twee sms-voorraden. Heb ook nog even de status van mijn tegoed opgevraagd via het speciale info nummer: Uw resterende tegoed voor bellen: 66 minuten, sms-berichten: 0 berichten. Weet ook niet hoe het dan kan, maar ik heb dus echt nog wel een aparte voorraad voor bellen en voor sms-en.... 8) Het toetsen van iemand bij Bkr mag alleen nadat je de klant hebt gemeld dat je dit gaat doen. Geloof me, dit weet ik zeker....

Eystathia29

Re: Klacht Vodafone/Belcompany

Ongelezen bericht door Eystathia29 »

Ik werk zelf bij Vodafone, en het kan zijn dat als je in 2004 je abo hebt verlengd het nog in de oude abo vorm is.

Vanaf mei 2005 hebben wij de nieuwe abo vormen en worden dek lant idd automatisch verlengd op de nieuwe abo vormen.
Anders mail je 06 nummer naar even door, dan kijk ik het voor je na.

Gesloten