LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgtoeslag voor februari minder?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Talll »

Afgelopen maand kreeg ik voor januari 34 euro zorgtoeslag, voor februari is dit 33 euro. Weet iemand waarom dit is? Komt het doordat februari korter is? (ik ben echt een leek in dat opzicht)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik zou het niet weten, aangezien ik geen toeslag krijg. Maar volgens mij heeft de lengte van de maand geen invloed op je toeslag. Misschien weet iemand anders een antwoord en anders kun je altijd de belasting nog bellen voor meer informatie.

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door margerietje »

Ik heb op verschillende forums gelezen dat bijna iedereen een euro minder zorgtoeslag heeft gekregen. Ik ben ook benieuwd naar de reden hiervan.

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Kor B »

Dat heeft volgens de belastingdienst te maken met de portokosten.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Talll »

bedankt voor jullie reacties! Raar dat zij zeggen dat het aan de portokosten ligt, staat nl nergens vermeld. Ben benieuwd of hier nog meer duidelijkheid over komt.

Ik zal idd de belastingdienst even bellen, maar heb nu even geen telefoon tot mijn beschikking, vandaar dat ik het op deze manier even probeerde.

Bedankt!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik neem aan dat je bericht hebt gekregen wat het totale bedrag is. Misschien is dat wel 397 euro en maken ze daar per maand ronde bedragen van. Dus 1 maand 34 euro, de rest 33.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Talll »

ow, dat zou ook kunnen! Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar wat ik per maand zou ontvangen, daar stond 34 euro op. Ik ga het even checken! Thanx

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Talll »

ik denk dat het inderdaad per maand zal wisselen. Krijg in totaal 403 euries, das 33.58 per maand.

Wel vreemd dat ze bij het kopje 'zorgtoeslag per maand' dan 34 euro neerzetten. Maar ach, van die ene euro zal ik niet wakker liggen. Ben nu wel blij dat ik weet waarom!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het heeft dus niets met portokosten te maken. Bij de belastingteruggave die verband houdt met rente over je hypotheek, gebeurt dat ook zo.

Ik kreeg de eerste helft van het jaar een ander bedrag dan in de tweede helft van het jaar. Maar over het hele jaar bekeken, was het precies het bedrag dat mij toe kwam. De belastingdienst werkt namelijk niet met bedragen achter de komma, alleen met hele euro's.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Talll »

dat had ik dus even niet door! Nu ik het zo gehoord heb valt het kwartje :D

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door JH »

Misschien dat die ene euro een vergoeding is voor de gemeenten om de vuurwerkresten op te ruimen :wink:
Als men de zorgtoeslag gebruikt om vuurwerk te kopen, dan ligt het voor de hand dat de overheid ook een bijdrage vraagt voor de inzet van personeel om daags na de jaarwisseling te zorgen dat de openbare ruimte weer toonbaar is.
Laatst gewijzigd door JH op 20 jan 2006 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Talll »

:D Wil ik graag betalen... Heb nl een hoop troep gemaakt!

Nu maar hopen dat ze het eindelijk nog eens op gaan vegen :P

Maar even zonder gekheid, ik heb mijn antwoord.

Case closed?

deesjuh
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:24

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door deesjuh »

reken maar eens uit als de belastindienst nu van iedereen een euro houden op wat voor bedrag ze dan komen. ik zou er toch eens achter aan gaan ik heb nu al 2 keer gewoon 34 euro gekregen.

deesjuh

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

@Deesjuh

Dus nu beschuldig je de belastingdienst van criminele activiteiten? Als jij denkt dat ze van iedereen een euro gaan achterhouden om er zelf beter van te worden, ben je erg dom bezig volgens mij.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door tienepien »

403 /12 = 33,5833333.....

Waarom kan de belastingdienst eigenlijk niet met centen werken? IBG kan dat bijvoorbeeld wel.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Frankkk »

De eerste wet van Murphy zegt: Alles wat fout kan gaan, zal fout gaan.

Ik kan me voorstellen dat het werken met centen de kans op het maken van fouten vergroot. Misschien is dat de reden waarom er niet met centen wordt gewerkt.

Maar waarschijnlijker is het, lijkt mij, dat het gewoon een erfenis is uit het verleden, toen er gewerkt werd met ponskaarten; elk gaatje minder dat je moest prikken op zo'n ponskaart scheelde weer geld. Bovendien was de computer destijds waarschijnlijk ook nog niet in staat om met getallen achter de komma's te werken.

De allereerste computer, de Pascaline, werd uitgevonden door Blaise Pascal. En waar werkte zijn vader? Juist, bij de belastingdienst :)

De IBG (Informatie Beheer Groep) is volgens mij van ver na de ponskaarten, zodat het computersysteem waar zij mee begonnen mogelijk al wel centen aankon?

deesjuh
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:24

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door deesjuh »

dilbert 29

zo bedoelde ik het niet ik vind het gewoon raar wat ik hier lees en om mij heen hoor ik beschuldig de belastingdienst nergens van eerder de staat. ik vind gewoon toen ze bedacht hadden dat het nieuwe zorgstelsel er zou komen dat ze er ook over na moesten denken wat de gevolgen ervan ZOUDEN KUNNEN zijn. bijv wat we gisteren allemaal bij de uitzending hebben gezien dat mensen hierdoor toch echt in de problemen komen doordat de minima teveel of helemaal geen toeslag krijgt komen ze dus er nog verder in de problemen ik hoop dat je me snap nu dilbert!!!

Barnier
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 jun 2006 17:33

Re: zorgtoeslag voor februari minder?

Ongelezen bericht door Barnier »

ga je om die ene euro zeuren,dat je minder toeslag krijgt.Nou ik krijg helemaal niets en ik maak me geen zorgen.

Gesloten