| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reactie Aegon op "stuiting, betaling onder protest"
Reactie Aegon op "stuiting, betaling onder protest"
In een van mijn schrijven aan Aegon ivm Sprintplan stond o.m. het vollgende:
- Alle gedane en nog te verrichten betalingen terzake deze sprintplan-overeenkomst vinden c.q. vonden onder protest plaats.
- Alle rechten zijn voorbehouden met betrekking tot alle rechtshandelingen (verricht door Spaarbeleg/Aegon Bank N.V. en/of een door Spaarbeleg aangestelde tussenpersoon (bemiddelaar/remisier) terzake van uw SprintPlan- overeenkomst;
- Deze brief tevens beschouwd dient te worden als een stuiting met het oog op een eventuele verjaring van uw rechtsvordering.
Antwoord Aegon:
Voorzover uw brief gericht is tegen rechtshandelingen verricht door "een betrokken tussenpersoon bemiddelaar/remisier" maken wij u erop attent dat u deze separaat dient aan te schrijven nu het zelfstandige en van Aegon Bank onafhankelijke (rechts)persoon betreft.
U geeft aan dat al uw betalingen met betrekking tot het Sprintplan "onder protest" hebben plaatsgevonden. Het is echter niet mogelijk uw betalingen met terugwerkende kracht van die kwalificatie te voorzien.
Opmerkelijk is echter dat zij niet zijn ingegaan op het onderwerp stuiting.
- Alle gedane en nog te verrichten betalingen terzake deze sprintplan-overeenkomst vinden c.q. vonden onder protest plaats.
- Alle rechten zijn voorbehouden met betrekking tot alle rechtshandelingen (verricht door Spaarbeleg/Aegon Bank N.V. en/of een door Spaarbeleg aangestelde tussenpersoon (bemiddelaar/remisier) terzake van uw SprintPlan- overeenkomst;
- Deze brief tevens beschouwd dient te worden als een stuiting met het oog op een eventuele verjaring van uw rechtsvordering.
Antwoord Aegon:
Voorzover uw brief gericht is tegen rechtshandelingen verricht door "een betrokken tussenpersoon bemiddelaar/remisier" maken wij u erop attent dat u deze separaat dient aan te schrijven nu het zelfstandige en van Aegon Bank onafhankelijke (rechts)persoon betreft.
U geeft aan dat al uw betalingen met betrekking tot het Sprintplan "onder protest" hebben plaatsgevonden. Het is echter niet mogelijk uw betalingen met terugwerkende kracht van die kwalificatie te voorzien.
Opmerkelijk is echter dat zij niet zijn ingegaan op het onderwerp stuiting.
Re: Reactie Aegon op "stuiting, betaling onder protest"
He....! Ik heb exact hetzelfde antwoord gekregen op mijn brief dd. 18 januari 2006. Ik wilde kijken of er nog meer mensen waren die deze reactie hadden ontvangen en ja dus. Ik wist wel dat er een soort sandaard reactie zou komen maar hier kan ik niet zoveel mee want wie is de betrokken tussenpersoon bemiddelaar/remisier die we moeten aanschrijven omdat het een zelfstandige en onafhankelijke rechtspersoonbetreft??????? En dient hiet nu een reactie op te komen van ons?
Kan iemand hier meer over vertellen?
Kan iemand hier meer over vertellen?
-
cornelia88
ik heb ook precies dezelfde tekst teruggekregen van de aegonvrienden! 
Ja, ook ontvangen verleden jaar, is natuurlijk 'n standaard maar mensen WAAROM geven jullie je niet op bij Spirit en gaan mee met de rechtzaak en uitspraak, zal ook wel even duren maar ik ben ook lid van c&g die doen ook hun best maar 'n bepaald moment MOET je het toch zelf aanvechten middels 'n rechtzaak dat is aan jezelf om daar verder in te gaan, als je dat collectief doet met Spirit en je bent niet lid van pay-back kost het je € 170.- is wel geld maar je hebt al zoveel verspeeld en onterecht( we dachten allemaal aan sparen op wat langere termijn) dan kan die € 170 er ook nog wel bij, het is gecedeerd dus als en daar ben ik op termijn van overtuigd(jawel lange adem) gaat het eerst naar de stichting en die betaald je dan uit, je bent dan wel KLAAR er mee en niet zoals nu je na bepaalde positieve uitspraak je alsnog ZELF moet procederen en dat lijkt me dan wel echt teveel geld en daar rekent Aegon gewoon op..., rekken en nog eens rekken, alleen niet/nooit opgeven!!!!!!!!!!!!! doe je voordeel hiermee!! nee ik ben niet van de stichting maar geloof wel in de goede bedoelingen ook al dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, dus VERENIG jullie..., maar wel zelf weten echt niet voor mij doen, je moet er zelf achter staan en dan blijf ik zeggen die € 170.- kan er dan ook nog wel bij, ik zit/ga met Juni totaal voor € 4900..- in het schip!!!! (is inleg van 5 jaar)
-
sabrientjeappelsientje
hoi hoi,
Ik heb ook een reactie gehad op de stuitingsbrief die ik op 10.01.2006 aangetekend heb verstuurd.
Ook hier gingen ze niet op de stuiting in. Maar ik denk dat dit standaard is.
groetjes
Ik heb ook een reactie gehad op de stuitingsbrief die ik op 10.01.2006 aangetekend heb verstuurd.
Ook hier gingen ze niet op de stuiting in. Maar ik denk dat dit standaard is.
groetjes
Helaas nog geen antwoord, hoe en of hierop te reageren en wat ze bedoelen met de betrokken tussenpersoon...
Op het antwoord staat iets op de site van C&G.
Spoor: ik denk dat ieder voor zich moet weten waar hij zich aansluit. Ikzelf heb niet zo'n goed gevoel bij Spirit..
Spoor: ik denk dat ieder voor zich moet weten waar hij zich aansluit. Ikzelf heb niet zo'n goed gevoel bij Spirit..
De reactie die jullie hebben ontvangen is de bekende STANDAARDREAKTIE van Spaarbeleg. Op de pagina 'veelgestelde vragen'op www.sprintplanclaim.nl (6e vraag van boven !) is te lezen dat je op die standaardreaktie niet hoeft te reageren !!!!!!! Duidelijk toch !
Het juridisch aanspreken van je tussenpersoon is alleen maar van belang als je tegen die tussenpersoon een rechtszaak wil beginnen. Maar dan zul je zelf de kosten moeten dragen, want C & G voert een rechtszaak tegen Aegon/Spaarbeleg zelf en niet tegen tussenpersonen.
Het juridisch aanspreken van je tussenpersoon is alleen maar van belang als je tegen die tussenpersoon een rechtszaak wil beginnen. Maar dan zul je zelf de kosten moeten dragen, want C & G voert een rechtszaak tegen Aegon/Spaarbeleg zelf en niet tegen tussenpersonen.
He peewee,
bedankt voor de tip, had ik nog niet gekeken, is duidelijk nu.
bedankt voor de tip, had ik nog niet gekeken, is duidelijk nu.
Hier ook dezelfde brief ontvangen van Aegon zo'n jaar geleden.
Nog 2 maandjes betalen en dan ben ik er van af. Dan ga ik mijn centje op een echte spaarrekening wegzetten zonder aandelenconstructies.....
Nog 2 maandjes betalen en dan ben ik er van af. Dan ga ik mijn centje op een echte spaarrekening wegzetten zonder aandelenconstructies.....
dat antwoord over die tussenpersoon is een dwaalspoor van aegon. feitelijk is spaarbeleg de tussenpersoon voor het aegon sprintplan 
laat je niet gek maken. besteed er geen ellenlange briefwerk aan, maar ga na 2 dergelijke ontwijkende antwoorden van de helpdesk (want die kunnen ons als gedup. toch niet verder helpen) over naar een advocaat en zet echte dwangmiddelen in zoals een dagvaarding.
laat je niet gek maken. besteed er geen ellenlange briefwerk aan, maar ga na 2 dergelijke ontwijkende antwoorden van de helpdesk (want die kunnen ons als gedup. toch niet verder helpen) over naar een advocaat en zet echte dwangmiddelen in zoals een dagvaarding.