Sinds september ben ik bezig geweest met defect van mijn access point wat onder de garantie valt. Het betreft de adapter en omdat mijn retailer in rotterdam zit en het hele apparaat nodig had voor een garantie aanvraag heb ik op aanraden van hen direct contact opgenomen met de helpdesk van Linksys. Deze vertelde mij dat het geen probleem was en dat de adapter met behulp van een ophaaldienst en bezorgdienst zou worden vervangen. Ik zou een email krijgen met een telefoonnummer van UPS om de adapter op te laten halen. Na een week was die email er nog niet en na nog een week verder nogmaals gebeld te hebben bleek ook dat niets van mijn aanvraag bekend was. Er was nu een aanvraag aangemaakt en ik zou de email ontvangen. Na een week nog niets ontvangen, gebeld en te horen gekregen dat misschien mijn email geblokkeerd zou worden door een spam filter. Na een ander email adres op te hebben gegeven en een paar weken verder te zijn gekomen met bellen is uiteindelijk op 10 oktober een mail binnengekomen met een formulier en telefoonnummer. En op 13 en op 24 oktober nogmaals .
De voeding is opgehaald, en in de opeenvolgende weken bleek dat de afhandeling volledig in het buitenland plaatsvindt, omdat de Nederlandse afdeling niets wist, de RMA afdeling zit in de UK en het hoofdkantoor in de USA. Op 11 november kreeg ik van de RMA afdeling een mail welke voeding ik had, de 5v of de 12v? Op het apparaat stond niets aangegeven, dus ik heb dit uitgelegd met een opmerking erbij dat de oude voeding is opgehaald en dat ik versie 1 van het model had. Na overleg met het hoofdkantoor heeft de RMA afdeling de PS-WAP11-EU opgestuurd welke ik enkele dagen later thuis kreeg. De connector paste niet en het was een 12 volt model (later blijkt het apparaat op 5 volt te werken). De juiste voedingen voor de WAP54G waren op, was het excuus, en of ik tevreden was met een PS-BEFW11S4-EU. Ik heb de beste man uitgelegd dat ik klant was en niets van typenummers of voltages afwist, en dat ik gewoon een vervangende voeding terug verwacht. Hierna heeft deze niets meer van zich laten horen, en ik was mijn defecte voeding kwijt en mijn retailer kon een half product niet in ontvangst nemen voor reparatie. Ik heb bij de RMA afdeling in de UK een klacht neergelegd welke nooit meer inhoudelijk is behandeld.
Op 6 december is een nieuwe RMA case aangemaakt welke met spoed zou worden afgehandeld, deze zou gaan om het hele apparaat. Hiervoor zou ik een email krijgen... (welke nu nog moet komen)
Ik heb een aantal malen met de Nederlandse afdeling gemaild, uiteindelijk zou ik per post een formulier krijgen welke ook nooit is aangekomen. Ik heb 6 januari zelf de specificaties voor de adapter opgezocht en heb een vervangend exemplaar gekocht. Ik heb hiervoor een refund aangevraagd, iets waarvoor de Nederlandse afdeling begrip had met excuses etc. etc. 10 Januari heb ik een mail gekregen dat het hoofdkantoor in de USA als antwoord gaf geen refunds te doen voor power supplies en dat ik de power supply moest omruilen.
Hoe nu verder, kan ik Linksys in gebreke stellen voor het herhaaldelijk weigeren medewerking te verlenen aan de garantie aanvraag? Ik kan in Nederland geen adres van ze vinden. Laat staan dat ik de verantwoordelijke afdeling kan bereiken om iets te ondernemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Linksys RMA
Re: Linksys RMA
Volgens mij moet je retailer dat gewoon oplossen. Hij is verplicht garantie te verlenen. De helpdesk van Linksys blinkt uit in vriendelijkheid en bereidwilligheid om je te helpen maar kunnen niet alles waarmaken.
Advies; ga naar je retailer.
Advies; ga naar je retailer.