LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Kijk trouwens uit met de sony rdr-hx717
Een opsomming van de problemen:

*->Er wordt geadverteerd dat hij +r,+rw,+r dl,-r en -rw kan opnemen, dit is niet waar, dit deck is een puur plus deck.

*->Dit model staat niet in de database van de sony site, nergens ter wereld. Het registreren van dit produkt is dus onmogelijk.

*->Van binnen is het een Philips DVDR5350H

*->Dit produkt is duidelijk nog een prototype wat nooit en ten nimmer op de markt had mogen verschijnen, kennerlijk door een fout is dit toch gebeurt

*->Dit apparaat heeft enorm veel problemen, maar aangezien dit ding nieteens op de sony site staat kun je wachten tot je een ons weegt, een firmware komt er nimmer nooit niet voordat dit model officieel geïntroduceerd is.

*->Sony erkent dat er er problemen mee zijn en de support is zeer minimaal

Wie heeft dit apparaat en wie herkend de problemen???
De bovenstaande problemen gelden voor zowel de rdr-hx717 als voor de rdr-hx919

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

De enige actuele modellen die ik ken die beginnen met 7 of 9 zijn de 710 (160gb) en 910 (250gb).

Waar heb je dat ding dan in godsnaam gekocht?

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Dat apparaat wordt overal verkocht.

Ik heb hem bij een gerenomeerde winkel vandaan die zijn naam hoog te houden heeft, www.alternate.nl

Ik koop daar al jaren mijn computer apparatuur en ik ben over die winkel dan ook meer dan te vreden :)

Dat ding is dan zeker ook niet van de vrachtwagen af gevallen.

martijnp
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:56

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door martijnp »

Zowel de 717 als 919 zijn inderdaad aparte gevallen. Beide ondersteunen GuidePlus, terwijl Sony niet tot het zogenaamde GuidePlus-genootschap behoort, verder wijken ze qua formaat ooka f van de rest van de sony serie, hetgeen doet vermoeden dat ze qua techniek totaal anders zijn! De 717 en 919 werden tot voorkort in de eigen showroom van Sony in badhoeverdorp gewoon verkocht hoor! De 919 is door Sony teruggeroepen omdat verschillende aspecten van het apparaat niet werkten! Allen modellen staan nu bij sony en zullen waarschijnlijk nooit meer werkend de fabriek verlaten.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik heb hem bij een gerenomeerde winkel vandaan die zijn naam hoog te houden heeft, www.alternate.nl
Alternate is een bekende internetwinkel, maar niet meer dan dat. Het is en blijft een internetwinkel. Heb er zelf ook wel eens wat gekocht (computeronderdelen dan). Het is algemeen bekend dat internetwinkels hun spullen in het buitenland kopen, in dit geval heb je dus een vreemd apparaat als gevolg daarvan.

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Het forum doet het weer.

Ze hebben ook een winkel in Ridderkerk ;)

Ik heb dat model ook bij meerdere gewone electrawinkels gezien ;)

contact_henk
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2006 20:19

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door contact_henk »

Ik ben sinds een week of vier ook in het bezit van deze recorder.
Overigens is deze gekocht bij Progress te Hengelo ov.
Als ik de menustructuur en gebr. aanwijzing vergelijk met mijn Philips recorder, dan kan ook ik niet anders concluderen dat dit een Philips is in een Sony jasje.

Ook ik herken de problemen met deze machine.
Enkele voorbeelden:
-Recorder stopt niet met opnemen en schakelt niet uit na een opname met PDC
-De extra tijd, ingesteld bij een weekelijkse opname wordt weer op "0"gesteld
-Recorder start vaak heel erg traag op
-Beeld van de tuner vertoont op sommige zenders inteferentie, terwijl er het antenne singnaal niet "doorgelust" wordt.

Ik heb telefonisch contact gezocht met Sony met de simpele vraag wanneer er een firmware update uit zou komen, mede omdat er op het internet te lezen was dat er veel problemen waren en dat ook ik deze herkende.
De in eerste instantie oh zo vriendelijke dame reageerde erg kribbig met de mededeling dat ze daar geen verdere uitspraken over deed.
Ik vertelde haar dat ik ook niet van haar verwachtte dat ze haar eigen merk zou bekritiseren en het vorenstaande zou bevestigen, maar dat ik alleen wilde weten of er aan gewerkt werd. Nogmaals werd mij te verstaan gegeven dat hier geen uitspraken over gedaan zouden worden. En dat was dat.
Overigens is volgens Sony deze recorder WEL voor de Nederlandse markt bedoeld. In tegenstelling tot de RDR-HX919 die een 250Gb harddisc heeft en alleen in Duitsland op de markt zal komen.

Dus ik wacht maar af. En hoop dat Sony de klachten ter harte neemt en snel een update uit gaat brengen. Want als je de bediening door hebt, is het toch wel een fijne recorder.

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Ik begin hem door te krijgen.
Vreemd genoeg, funktioneerde het apparaat vandaag wel gewoon naar behoren.

De houding van sony vind ik raar. Ze doen nou net alsof ze dit apparaat in de doofpot willen stoppen.

Ik had afgelopen maandag het telefoonpanel van radar gebeld en hun adviseren mij om contact op te nemen met stichting de Onbudsman.

martijnp
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:56

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door martijnp »

BCC heeft RDRHX919 in nederland exclusief gevoerd, totdat de problemen bekend werden. Hierna zijn alle apparaten teruggenomen en teruggestuurd naar sony.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik denk dat hier sprake is van een zgn 'escape-model', eentje die niet in de prijsvergelijkingen opgenomen staat zodat je in principe je eigen prijs ervoor kan bepalen.

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Toen was het tuner gedeelte defect :(

Jeroen van der Wal
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2006 12:29

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Jeroen van der Wal »

Ik heb dit apparaat ook en in eerste instantie zeer te spreken over deze recorder.
Maar naar verloop van tijd toch wat minpunten.
1 - Start zeer traag op
2 - Dvd's blijven soms hangen ( ook orginele )
3 - Sommige programma's worden gewoon niet opgenomen.
4 - Wat me nog het meest irriteert is dat mijn recorder op de meest onmogelijke momenten de aanduiding "starting"in het display aangeeft.
Wat die dan precies doet weet ik niet maar als ik wat aan het opnemen ben word mijn opname dus gewoon afgekapt en als de melding "starting " weer weg is gaat ie weer verder met opnemen en mis ik dus doodleuk een stuk van mijn opgenomen programma.

Ik heb al contact gehad met Sony maar die konden mij niet vertellen wat de melding "starting" inhield en kunnen mijn probleem niet oplossen.

Ik heb ook op Kieskeurig.nl al een hele hoop ergenissen gelezen.
http://kieskeurig.nl/nl/product.nsf/que ... 17&pcode=0

Daar zijn een hoop mensen die deze recorder hebben omgeruild.

Ik heb hem nu al ruim 4 maanden in het bezit en ga toch nog bij Media Markt proberen hem te ruilen.

timelaps
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2006 12:40

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door timelaps »

Ook ik heb de recorder bij Media Markt gekocht. Alle beschreven problemen wel zo'n beetje gehad en inderdaad ben ik wat teleurgesteld in deze recorder.
Jeroen is het je gelukt om de sony om te ruilen? Ik ben anders ook van plan dat te gaan doen.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Ze zijn ondertussen bij Sony de schroothoop opgegaan. Bleek een Lite-on model te zijn wat ook door Philips verkocht wordt. Het ging om de EPG die bij dit model zit, de nieuwste Sony's zijn weer echte Sony's met ook een EPG.

active-pinball
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2006 00:03

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door active-pinball »

Ook ik heb zo'n apparaat aangeschaft in dec05 bij de Mediamarkt.
In het begin liep de recorder ong 1 keer in de 2 weken "vast" dwz tijd op display bleef stilstaan, alleen stekker eruit en erin hielp om er weer leven in te krijgen. Nu is het ieder 1 tot 3 dagen bingo, stekker eruit en erin en je kunt er weer eventjes mee vooruit.
Ook het in en daarna vanzelf weer uitschakelen is tamelijk irri.
trage respons op bediening is ook min punt.
Heb al een keer kontakt gehad met sony, mocht hem opsturen, onderzoekskosten, reparatiekosten verzendkosten etc. Garantie was vreemd woord. Heb ik dus nog niet gedaan, hier staat nu ruim 400 euro al maanden werkloos in de kast !!!!
Ga morgen Sony maar eens persoonlijk bellen, en niet met mijn vriedelijkste stem.
Na wat googlen met als trefwoord +HX717 +problemen wordt het wel heel duidelijk dat dit een mislukt product van LG/Philips/Sony is !!!

In het gehele productoverzicht van sony is het typ RDR-HX717 ook nergens niet meer terug te vinden, VREEMD !!!

active-pinball
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2006 00:03

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door active-pinball »

Dus nu inmiddels kontakt gehad met Sony.
De telefoniste verbond me snel door, nadat ik de naam HX717 had laten vallen.
Een Service medewerker vertelde me dat er een firmwareupdat moest plaatsvinden, en dat deze gratis zou worden uitgevoerd door sony als ik mijn speler zou opsturen.
Op mijn vraag of ze veel problemen er mee hadden, was dat natuutlijk niet het geval :)
Maar aan de houding van telefoniste en service medewerker was duidelijk te merken dat ze meer wisten dan ze wilden cq mochten vertellen.
Voorlopig ga ik mijn speler nu maar eerst eesn opsturen,
To Be Continued

Abel J
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2006 10:13

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Abel J »

Gekocht 9 maart. Een ramp. Daarna opgestuurd via handelaar aan sony en (snel) met nieuwe firmware terug gerkregen. Aanmerkelijke verbetering, maar doet nog steeds niet wat er in de gebruikershandleiding staat.

Nog problemen bij herkennen van DVDs. DVD+ RWs kunnen alleen gebruikt worden indien niet geformateerd. Crasht nog steeds soms. Nog steeds opstarttijd tot 50 seconden.

Wordt niet vermeld op Sony site, noch bij nieuwe modellen, nog bij 'voorgaande' modellen. Kan niet worden geregistreerd op de Sony productsite en kan dus ook niet van nieuwe firmware worden voorzien.

Is inmiddels kennelijk vervangen door Sony RDR-HX725 die ook nog dik 100€ goedkoper is.

Miskoop.

Ik heb mijn handelaar verzocht bij Sony te vragen om de 717 te vervangen door de 725 (en 100 € terug natuurlijk). Ik ben benieuwd.

Heeft iemand inmiddels ervaring met de Sony RDR-HX725 ?

active-pinball
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2006 00:03

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door active-pinball »

inmiddels mijn speler retour ontvangen van sony, 1 week weg geweest dus daar zal ik nu niet over klagen.

Sinds zaterdagmiddag (tis nu dinsdagnacht) staat de speler aangesloten, en start nog steeds snel op ong 8 a 10 sec. Nog niet vastgelopen. voorlopig ziet het er naar uit dat apparaat nu beter functioneert dan voorheen.

supermm
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2005 13:14

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door supermm »

Gelukkig bezit ik een 710 versie en die doet het altijd, de 717 is gewoon van mindere kwaliteit.

Als je de mogelijkheid hebt om hem te ruilen voor een 710 of 910 met bijbetaling zal ik dat zeker doen.

Ik ken winkels die de 717 niet eens wil leveren..... erg verstanding van deze zaken.

De 710 of 910 is een echte aanrader.

Miquel01
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:26

Re: OPROEP: Wie heeft er ook problemen met de sony rdr-hx717?

Ongelezen bericht door Miquel01 »

Bovenstaande sony harddisk recorder de 725 is niet aan te raden. De miskoop van het jaar lijkt het wel. Gekocht op 13 mei 2006, in juni stond deze al een week bij sony voor reparatie, sinds 17 juli tot heden 11 augustus weer wachtend op een onderdeel vauit Japan. Je wordt aan het lijntje gehouden door de telefonische medewerkers met de mededeling dat je nog moet wachten want het duurt nog niet lang genoeg.
Helaas is het woord service nog niet ver genoeg doorgedrongen bij sony.

Gesloten