LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Kan Wanadoo zo maar de tarieven aanpassen op een bestaand abbonement ?

Ja
11
28%
Nee
29
73%
 
Totaal aantal stemmen: 40

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik snap al het gejank en gezeur niet, gewoon de algemene voorwaarden lezen en conform het gestelde het telefoniedeel danwel abonnement opzeggen BINNEN 30 DAGEN na de bekendmaking van de wijziging.

Wat een stelletje suffe zeurders, echt Nederland op zijn smalst.

dorien
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:01

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door dorien »

Hello iedereen die zeurt over de tariefverhoging,
ik vind dus dat ze dat mogen doen, kijk eens naar de rekening van KPN????? Je bent al gauw als je een keer belt met KPN een bedrag kwijt van 45 cent hoor. nu ben je voor hetzelfde keertje bellen met Wanadoo maar 4 eurocent kwijt. Waarom hebben jullie Wanadoo genomen dan? omdat het gratis zou zijn??? Kom op nou, je weet toch voor niets gaat de zon op. Geen gezeur hoor!!! je neemt telefoon of je neemt het niet. Ik zat te twijfelen tussen mobiel en wanadoo, wat is het goedkoopst, nou??????????


WANADOO nog steeds!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Sinds de komst van Wanadoo is het al gelazer met deze provider. Wie ook maar even op internet zoekt naar ervaringen stuit binnen no time op bergen ellende, niet reagerende prijzige klanten"service" en elke keer ook weer de wijzigingen in de prijzen en voorwaarden zodra er een grote club mensen is binnengeroeid als abonnee.

In 2000/2001 was er Hometime, onbeperkt internetten voor een vast bedrag dat binnen no time beperkt internetten werd omdat Hometime volgens Wanadoo "zo succesvol" was. Goh wat gek. Nadat Kassa zich ermee bemoeide mochten de abonnees "uit coulance" hun abo opzeggen, want door slinkse tussentijdse wijzigingen in de voorwaarden zaten de mensen muurvast in het Hometime abonnement.

En nu weer dit, precies dezelfde werkwijze.

Dat dit bedrijf op deze wijze nog zaken mag doen is mij een raadsel.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Als je gratis wilt telefoneren - geen starttikken wilt betalen - in combinatie met ADSL, moeten jullie overstappen naar Tiscali.

Maar ja, hier zullen de mensen ook wel commentaar op hebben! Toch?

Alex van Breemen

houten13
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2006 12:23

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door houten13 »

Voor de mensen die een contract hebben afgesloten voor een jaar met onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers, daar kan wanadoo deze tariefsverhoging niet voor doorvoeren, wel als dit contract is afgelopen.
Anders hoef je ook geen contract af te sluiten, dit zal elke rechter beamen, zo simpel is dat.
Dus ik denk dat ze voor die tijd wel worden terug gefloten door de rechter.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door puma73 »

Dus als de voorwaarden van het contract eenzijdig worden veranderd kun je het contract beeindigen (zie algemene voorwaarden) Doe je dit niet gaat gewoon de tariefsverhoging ook voor jou gelden.

essie94
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2006 09:28

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door essie94 »

Wat is dit nu weer voor een onzin mail dat we niet mogen zeuren omdat je bij de kpn nog steeds duurder uit bent?? Hoe naief ben je dan? Dus je moet dit soort dingen maar accepteren omdat je bij een ander nog steeds duurder uit bent? NO WAY!!

Het lijkt de regering wel. sappige campagnes met mooie beloftes en na de verkiezingen gewonnen te hebben al die beloftes laten varen. maar ja, daar mogen we dan ook niet over klagen, volgens jouw beredenering, want er is vast wel een partij die nog slechter is?

Het gaat om afspraken die gemaakt worden en volgens mij zijn afspraken er om ze na te komen!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door puma73 »

En als afspraken worden gewijzigd staat het je vrij om binnen 30 dagen na kennisname van de nieuwe afspraken op te zeggen. Dar RECHT heb je dus loop niet te janken en te zeuren.

Versatel werkt samen met Tele-2, dus reken maar dat daar ook echt wel dingen gaan veranderen.

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

Hoi ..

Precies...Die gene wie denkt dat wij zeuren over een tariefswijziging moeten is goed bij hun zelf gaan nadenken....

Het idee erachter van die huichelaars is gewoon belachelijk !!
Het zijn gewoon asociale zakkenvullers...Ik hoop echt dat de mensen van Radar hier een stokje voor steken...

Ik heb mijn abbonenment opgezegd..ik wil er niets meer mee van doen hebben...( ook leuk je kan pas bij een jaar abbonement de laatste 3 of 4 maand opzeggen ...ook weer zoiets ???)

Ik hoop dat het zover komt dat je per direct ( 21 Feb ) je abbonement kan beeindigen...En dan niet voor de telefonie alleen, want volgens mij is het toch 1 abbonement...opgesplits met 2 mogelijkheden ( internet/Telefonie )

Wanadoo mag van mij als een kaartenhuis in elkaar vallen..

En om het nog over de voorwaarden te hebben..Het lijkt mij sterk dat ze die zomaar aankunnen passen???
waarvoor dienen ze dan eigelijk ???
Dan heb je toch nooit een poot om op te staan ???
Volgende maand zeggen ze bijv: we gaan het abbonement verhogen naar 30 euro..om dat de kosten te hoog worden...Dit kan toch niet !!
Ik heb getekend voor de voorwaarden hoe ze toen waren en niet hoe ze nu worden !!

Een wolf in schaapskleding...Ik raad iedereen af met deze oplichters in zee te gaan !!

Groetjes Weazel

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door bachanaal »

ik begrijp al die heetgebakerde reakties totaal niet. die tariefsverandering stelt niets voor. en bij een overstap ben je altijd duurder uit,kijk maar naar vergelijkingssites van alle providers. :!:

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

Beste Bachanaal...

Jij snapt het niet ???

Ook al kosten ze maar een euro...daar gaat het niet om !!
Het gaat over de manier van zaken doen !!

Goedkoop is in dit geval duurkoop !

En ja ik vind 4 eurocent gewoon schandalig als je het Gratis aanbiedt !

Daar gaat het om !!

pinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2006 09:35

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door pinkel »

Ik ben er niet over uit of dit zomaar kan??

Alleen was het wel een punt wat meespeelde in mijn beslissing.
En het gaat mischien maar om 0,04 euro cent per gesprek maar reken dit eens door naar alle klanten, dan kun je je voorstellen wat voor een winst dit is voor wanadoo.
Ja ze verlagen de gesprekskosten voor mobiel maar het aantal gesprekken naar een mobiel nummer zal wel minder zijn dan de gesprekken naar een vast nummer binnen nederland :twisted:

Tot slot voor iedereen die zegt dat we niet moeten zeuren!!!

Als je een auto koopt en bij oplevering mist hier een wiel dan ga je toch ook niet akoord.

Het gaat om het principe!!!!!

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

Precies Pinkel !!!!

zo is het maar net !!
alle abbonnee's die ongeveer 2x per dag bellen X 0,04 cent....

Tel uit die vuile winst voor Wan't Not Do


groetjes weazel

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door puma73 »

Las net dat Versatel Tele gaat heten, mag je 3 keer raden wat daar straks gaat gebeuren.

Dus je moet niet zeuren over principes, je bent zelf ook weggegaan bij kpn omdat wanadoo goedkoop was.

Cees Garnaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:10

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Cees Garnaat »

:evil:
Ook ik voel mij door Wanadoo in de boot genomen, heb een abonnement sinds eind dec. 2005.
Iedereen die het niet met de tariefswijziging eens is kan naar aanleiding hiervan zijn abonnement beeindigen per datum van wijziging.
Ik vind wel dat iedereen zelf zijn beslissinhg moet nemen.

pinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2006 09:35

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door pinkel »

Ja Cees,

Je kan de telefonie opzeggen maar ik heb wanadoo adsl familiy genomen en dan zij de kosten van telefonie 6 euro p/m.
Dus blijf je wel zitten met de adsl.
Dat zullen weinigen doen want als je alleen voor telefonie naar een andere provider moet ben je automatisch duurder uit.

Slim he van Wanadoo.... :D

pinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2006 09:35

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door pinkel »

nog even iets voor Puma 73

Als jij vind dat Wanadoo hier gelijk in heeft en je komt met verhalen
van andere aanbieders dat daar waarschijnlijk ook wel wat ga veranderen.

Als je overstapt naar een ander probeer je toch het beste voor jezelf eruit te halen.

Of je werkt bij wanadoo of je hebt er aandelen in anders kan ik niet inkomen dat je wanadoo hier in het gelijk stelt !!!!! :mrgreen:

Cees Garnaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:10

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Cees Garnaat »

pinkel, :idea:

Als je adsl familie+telefonie tegelijkertijd hebt afgesloten kan je dit tegelijk opzeggen, eventueel samen met pc anivirus of i.d. van wanadoo.
Ik heb dit per email bevestigd gekregen van de helpdesk, stel zelf ook de vraag maar aan de helpdesk

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door dds »

Antwoord op de vraag van de topic-starter; ja, dat mag, maar er zijn voorwaarden.
Dit komt van nu.nl
'Wanadoo moet klanten informeren over opzegmogelijkheid'

Uitgegeven: 26 januari 2006 13:11
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 14:49

DEN HAAG - De Consumentenbond eist dat internetprovider Wanadoo zijn klanten die via internet bellen, erop wijst dat zij hun abonnement kunnen opzeggen als volgende maand de voorwaarden veranderen. Wanadoo heeft dat verzuimd en daarmee de wet overtreden, aldus de bond.

Wanadoo heeft zijn klanten wel laten weten dat zij volgende maand een starttarief van 4 eurocent voor gesprekken gaat invoeren. Van bellen voor een vast bedrag per maand, is dan geen sprake meer, stelt de Consumentenbond.


Het bedrijf had klanten ook moeten laten weten dat zij hun abonnement kunnen opzeggen als zij niet akkoord gaan met de wijziging van de voorwaarden. De telecommunicatiewet schrijft dat voor, aldus de bond.

Reactie Wanadoo

Wanadoo heeft de Consumentenbond laten weten dat mensen die willen opzeggen, dat met een telefoontje of per brief kunnen doen.

Ook heeft het bedrijf beloofd voortaan de voorlichting over opzegmogelijkheden te verbeteren. De Consumentenbond vindt dat niet voldoende. Zij overweegt toezichthouder Opta in te schakelen wanneer de provider de klanten niet alsnog informeert.

Wanadoo zegt de klanten per e-mail van de verandering op de hoogte te hebben gesteld. Via de mail kan worden doorgeklikt naar de site van de provider, aldus een woordvoerster. Daar kan de helpdesk worden aangeklikt en daar is alles te vinden over opzegmogelijkheden.

De telecommunicatiewet geeft aan dat klanten "genoegzaam" moeten worden geïnformeerd en Wanadoo vindt dat zij dit zo heeft gedaan. Het bedrijf vindt ook dat het nog steeds waarmaakt dat onbeperkt kan worden gebeld naar alle vaste nummers in Nederland, aldus de woordvoerster, aldus de woordvoerster. Voor het starttarief van 4 eurocent kunnen mensen zo lang bellen als zij willen.
Je kan nu dus gewoon opzeggen, Wanadoo heeft de voorwaarden veranderd, gevolg daarvan is dat je kostenloos kan opzeggen!

Cees Garnaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:10

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Cees Garnaat »

:?
Betekent het bericht van de consumentenbond over het opzeggen, dat het verplicht terugsturen van de lifebox aan wandoo zonder kosten ad euro 12.,-- kan.
Deze kosten brengt wandoo je namelijk in rekening via automatische afschrijving.
:oops:

Gesloten