LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur en zorgtoeslag door de belastingdienst?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rupicola
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:42

Huur en zorgtoeslag door de belastingdienst?

Ongelezen bericht door rupicola »

de belastingdienst regelt de aanvragen huur en zorgtoeslag.

Men heeft er bij de belastingdienst meer dan de handen vol aan en een zeer aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking verwacht dat het een grote puinhoop wordt!
Hoe groot die kans is weet ik niet precies, maar ze hebben nu al aanzienlijke achterstanden en dat is ook niet zo verbazingwekkend, als je dan bedenkt dat de belastingdienst momenteel bijzonder druk is met het rondsturen van allerlei brieven, vanwege het feit dat mensen hun aanvraag zogenaamd onjuist of niet volledig hebben ingevuld.

Ik kreeg deze week ook zo'n brief met de mededeling dat ik een paar expliciet genoemde vragen niet had ingevuld.

Fotocopie van de aanvraag erbij gepakt waaruit blijkt dat de vragen gewoon correct zijn ingevuld!

Leuker kunnen ze het zeker niet maken......

maar straks wel met een statestiekje in Den Haag komen zeuren om extra personeel omdat ze ..........zoveel procent extra werk oplopen door fout ingevulde aanvragen zeker!

Amateurs!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Huur en zorgtoeslag door de belastingdienst?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is volgens mij een grote bende bij de belastingdienst!,

Wij hebben dezelfde papieren binnengekregen!, kopieën er bij gezocht, en alles was correct ingevuld!...

Mijn moeder heeft ook van de belastingdienst papieren gekregen, er waren geen gegevens over haar partner!, deze man is 2 jaar geleden overleden....,

Kopieën er bij genomen, alles was correct ingevuld!,

Dus vul de papieren maar in, maar vul deze met dezelfde bewoording in als de originele aanvraag!, anders bestaat natuurlijk de kans dat ze daar weer over beginnen te zeuren!, want het is natuurlijk niet voor niks één van de grootste burocratische diensten van Nederland!.

Veel succes,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Huur en zorgtoeslag door de belastingdienst?

Ongelezen bericht door Wheeler »

Ook wij hebben zo'n formulier ontvangen, en ook de copiën erbij gezocht, alle vragen waren ingevuld, dus ook wij hebben een copie van de copie bijgevoegd.

Dit lijkt verdacht veel op tijdrekken door de fiscus, in december de eerste betaling ontvangen kunnen we vermoedelijk wel vergeten!

Leuker kunnen we het niet maken, maar ze maken het ook zeker niet gemakkelijker voor de burgers die afhankelijk zijn geworden van hun wanprestatie's!

Hopen dat ze deze regeling maar weer snel zullen afschaffen, net als het nieuwe zorgstelsel.

Groetjes en succes allemaal

wateenonzin
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2006 20:53

Re: Huur en zorgtoeslag door de belastingdienst?

Ongelezen bericht door wateenonzin »

Ik denk niet dat het een grote bende is bij de belastingdienst. De mensen die er werken doen hun best.
Het overgrote deel van de toeslagen is wel degelijk tijdig en goed overgemaakt. Je hoort hier allen de dingen die fout zijn gegaan.
Je moet je voorstellen: Wijn bedenkt weer het e.e.a. Zorg toeslag, huurtoeslag, UWV bij de belastingdienst enz.
Dit zijn allemaal mega projecten. Dat er dan iets mis kan gaan lijkt mij niet gek.
Ook is het zo dat er een heleboel mensen die formulieren wel degelijk verkeerd hebben ingevuld. Bijvoorbeeld; cijfers achter een komma vermelden, Terwijl er duidelijk staat hele euro's vermelden.
Geen voorloop strepen bij de bedragen en hele volksstammen doen het toch.En zo kan ik er nog heel wat opnoemen. De medewerkers hebben die posten niet eens meer teruggestuurd maar handmatig zitten verbeteren. Zelfs in de weekeinden moest er door dit soort dingen gewerkt worden.
Dus een beetje meer respect mag wel.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Huur en zorgtoeslag door de belastingdienst?

Ongelezen bericht door Frankkk »

@wateenonzin: respect, niets respect!

Wat de redenen voor vertraging ook waren, de belastingtelefoon kwam telkens met een andere leugen. Respect hiervoor? NEE!

Telkens kwam er weer een nieuwe datum voor de uitbetaling. 20 december, 27 december, eerste week van januari op toeslagen.nl, tweede week van januari op bandje belastingtelefoon. Respect hiervoor? NEE!

Het is een mega-operatie en dat wisten ze zelf ook al lang. Dus ze hadden gewoon een maand eerder aan de slag moeten gaan. Afspraak is immers afspraak; beloven om voor januari te betalen houdt in dat je dat ook moet doen! Respect voor deze gang van zaken? NEE!

Een termijn voor de beschikking van 8 weken stond in de papieren. Op 18 september 2005 aanvraag ingediend. Sinds vandaag wel betaling, maar nog steeds geen beschikking. Niet 8 weken wachten op beschikking, nee, 18 weken! Respect hiervoor? NEE!

En ik weet nog steeds niet zeker of ik wel recht heb op huurtoeslag, want ik heb 2 keer zoveel als verwacht voor 2 maanden ontvangen, dus ik krijg waarschijnlijk een voorlopige beschikking, zodat ik nog tot 1 april moet wachten voordat ik weet of ik echt recht heb op huurtoeslag en hoeveel ik krijg. Respect voor deze gang van zaken? NEE!

Zalm die over de Toeslagen in kamervragen het heeft over 'project Toeslagen'; door het gebruik van het woord 'project' relativeert hij de waarde van een goede uitvoering, want ach, het is één van de vele projecten. Respect voor Zalm? NEE!

Respect over de invoering van de Toeslagen? NEE! NEE! NEE!

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Huur en zorgtoeslag door de belastingdienst?

Ongelezen bericht door Chris »

Ben sinds aug 2005 bezig om mijn aanvraag huurteoslag aan te vragen, ja alleen het formulier.
Nu heb ik die sinds 05-01-2006 ontvangen, ingevult, opgestuurd een extra brief er bij en tot nu toe is er niets bekend als je beld.
Leuk als je met iemand beld die niet eens kan zien dat je de formulieren hebt aan gevraagd.
Tevens staat er ook niet in vermeld dat ik eerder heb gebeld, terwijl dit wel degelijk het geval is, zowel via internet als via telefoon aangevraagd.

Maar goed ben benieuwd hoe lang dit gaat duren voordat ik mijn huurteoslag heb ontvangen.
Zal wel een half jaar overheen gaan.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Huur en zorgtoeslag door de belastingdienst?

Ongelezen bericht door Mk »

Chris,

Zo te zien heb je internet. Je kan het programma om de aanvraag te doen gewoon downloaden van www.belastingdienst.nl.

Gesloten