LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Ja, ik loop tegen hetzelfde aan, ben sinds 3 jan. op 2 adressen abonnee geworden van telefonie.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jan 2006 19:22
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Ik heb dit ook gehoord. Ik wilde er bij Kassa al melding van maken maar ik ben blijkbaar niet de enige want die site is niet te bereiken. Ik heb Wanadoo een boze mail gestuurd. Ik ben afgelopen najaar overgestapt. Ik heb Wanadoo Family + telefonie genomen om goedkoper uit te zijn. Bellen naar mobiel is, zelfs met een tariefverlaging van 3 cent, belachelijk duur. Ik bel dus niet naar mobiele nummers maar mag nu wel per telefoongesprek 4 cent gaan betalen? Dat betekent voor mij een stevige toename in belkosten. Hele slechte zaak! Ik wil er eventueel wel vanaf maar waar moet ik dan heen?
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Wij kregen vandaag pas bericht dat we 4 cent gaan betalen. Dit miv 21 februari. Onze vraag is of we dit ook gaan betalen als ze aan de andere kant in gesprek zijn. Dit is echt behoorlijk balen. Ik kan net zo goed een andere provider zoeken. Kan ik hier nog vanaf?
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Bij elk succesvol telefoongesprek naar een vast telefoonnummer in Nederland zal een starttarief van €0,04 in rekening worden gebracht. Bellen naar Voicemail en naar andere Wanadoo Telefoniegebruikers blijft wel helemaal gratis, hier geldt geen starttarief voor.
Dit was het antwoord op mijn vraag of wanadoo-wanadoo nog steeds wel gratis was
Dit was het antwoord op mijn vraag of wanadoo-wanadoo nog steeds wel gratis was
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Dit bericht heb ik vandaag ontvangen van wanadoo
Een jaar geleden zijn wij gestart met Wanadoo Telefonie. U hebt de afgelopen maanden gebruik gemaakt van deze innovatieve, besparende dienst. Graag informeren wij u over de ontwikkelingen van Wanadoo Telefonie.
Tariefwijzigingen
Het tarief voor bellen naar mobiele telefoonnummers in Nederland wordt verlaagd. Tijdens piekuren was dit tarief 19,5 cent per minuut. Dit wordt verlaagd naar 16,5 cent per minuut, ongeacht het tijdstip dat u belt (piekuren, daluren, 's nachts of in het weekend).
Om het aanbod 'onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen Nederland' te kunnen handhaven, introduceert Wanadoo een starttarief van 4 cent per gesprek.
De nieuwe tarieven gelden vanaf dinsdag 21 februari 2006.
De meeste gebruikers zullen merken dat de tariefwijzigingen nauwelijks gevolgen hebben voor de hoogte van de Wanadoo Telefonie factuur.
Nou ik wel want wij bellen nooit naar mobiel dus niks geen voordeel alleen nadeel. Tros radar is hier nu nog wat aan te doen
Een jaar geleden zijn wij gestart met Wanadoo Telefonie. U hebt de afgelopen maanden gebruik gemaakt van deze innovatieve, besparende dienst. Graag informeren wij u over de ontwikkelingen van Wanadoo Telefonie.
Tariefwijzigingen
Het tarief voor bellen naar mobiele telefoonnummers in Nederland wordt verlaagd. Tijdens piekuren was dit tarief 19,5 cent per minuut. Dit wordt verlaagd naar 16,5 cent per minuut, ongeacht het tijdstip dat u belt (piekuren, daluren, 's nachts of in het weekend).
Om het aanbod 'onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen Nederland' te kunnen handhaven, introduceert Wanadoo een starttarief van 4 cent per gesprek.
De nieuwe tarieven gelden vanaf dinsdag 21 februari 2006.
De meeste gebruikers zullen merken dat de tariefwijzigingen nauwelijks gevolgen hebben voor de hoogte van de Wanadoo Telefonie factuur.
Nou ik wel want wij bellen nooit naar mobiel dus niks geen voordeel alleen nadeel. Tros radar is hier nu nog wat aan te doen
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Sinds 1 maand abonnee bij Wanadoo go + telefonie .
Over de abonnementsopzegging zegt de electronische helpdesk het volgende:
Vraag
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Antwoord
U kunt uw abonnement uitsluitend telefonisch of per brief opzeggen. Opzeggen per e-mail is helaas niet mogelijk.
Over de abonnementsopzegging zegt de electronische helpdesk het volgende:
Vraag
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Antwoord
U kunt uw abonnement uitsluitend telefonisch of per brief opzeggen. Opzeggen per e-mail is helaas niet mogelijk.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jan 2006 20:21
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Ik ben ruim 2 jaar een tevreden klant van Wanadoo, tot nu toe dan!
Sinds een paar maanden ben ik van Tele2 onbeperkt (ook 4 eurocent starttarief) overgegaan naar Wanadoo telefonie omdat zij geen starttarief hadden van 4 eurocent. Nu wordt dit ineens aangepast. Dat de tariefstelling voor mobiel bellen wordt verlaagd dat is met vet gedrukte letters in de nieuwsbrief te lezen maar van de invoering starttarief natuurlijk niet. Er wordt gesuggereerd dat dit nauwelijks invloed heeft op de maandelijkse factuur. Tuurlijk wel, waarom voeren ze anders een starttarief in? belangrijkste is dat ik mij misleid voel. Eerst geen starttarief en dan weer wel. Daarbij werkt het bellen niet altijd goed. Met Tele2 had ik totaal geen problemen. Van UPC (fikse tariefsverhogingen) en KPN (gratis voicemail-later niet meer gratis) had ik mijn buik al vol maar nu begint Wanadoo ook al met die praktijken.
Ik had plannen om, zodra beschikbaar, ook Wanadoo tv via internet te gaan nemen. Dat doen we dus maar niet. Ook bij deze dienst zal er wel weer een addertje onder het gras zittten en betaal je uiteindelijk veel meer of worden er een aantal zenders uit het pakket gehaald (kun je vaak weer krijgen als je dan een duurder pakket neemt).
Wordt tijd dat er striktere gedragsregels voor dit soort bedrijven worden opgesteld, zoals afspraak=afspraak voor een langere periode. Ze zullen volgens 'hun' algemene voorwaarden wel weer in hun gelijk staan.
Sinds een paar maanden ben ik van Tele2 onbeperkt (ook 4 eurocent starttarief) overgegaan naar Wanadoo telefonie omdat zij geen starttarief hadden van 4 eurocent. Nu wordt dit ineens aangepast. Dat de tariefstelling voor mobiel bellen wordt verlaagd dat is met vet gedrukte letters in de nieuwsbrief te lezen maar van de invoering starttarief natuurlijk niet. Er wordt gesuggereerd dat dit nauwelijks invloed heeft op de maandelijkse factuur. Tuurlijk wel, waarom voeren ze anders een starttarief in? belangrijkste is dat ik mij misleid voel. Eerst geen starttarief en dan weer wel. Daarbij werkt het bellen niet altijd goed. Met Tele2 had ik totaal geen problemen. Van UPC (fikse tariefsverhogingen) en KPN (gratis voicemail-later niet meer gratis) had ik mijn buik al vol maar nu begint Wanadoo ook al met die praktijken.
Ik had plannen om, zodra beschikbaar, ook Wanadoo tv via internet te gaan nemen. Dat doen we dus maar niet. Ook bij deze dienst zal er wel weer een addertje onder het gras zittten en betaal je uiteindelijk veel meer of worden er een aantal zenders uit het pakket gehaald (kun je vaak weer krijgen als je dan een duurder pakket neemt).
Wordt tijd dat er striktere gedragsregels voor dit soort bedrijven worden opgesteld, zoals afspraak=afspraak voor een langere periode. Ze zullen volgens 'hun' algemene voorwaarden wel weer in hun gelijk staan.
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Ik heb sinds 1 maand een abonement bij Wanadoo met Telefonie, nu kreeg ik gisteren een mailtje dat er per 21 februari 2006 een starttarief berekent gaat worden van 4 cent. Mijn vraag is mag dat zo maar??????
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Zelf heb ik ook sinds een maand wanadoo internet en telefonie. Ten eerste werkt mijn telefoon nu nog niet goed en die livebox is maar een waardeloos ding en ten tweede hebben ze wel lef om eerst met een felle campagne mensen aan te trekken om dan vervolgens na het binnen halen het concept te veranderen!! SCHANDALIG
Ik ben een contract aangegaan voor een vast bedrag en dit is wat ik betaal en door deze streek zeg ik mijn abonnement op zodra dit kan!! Knap van ze!! Ben net een maand lid en heb het al helemaal gehad!!
Ik ben een contract aangegaan voor een vast bedrag en dit is wat ik betaal en door deze streek zeg ik mijn abonnement op zodra dit kan!! Knap van ze!! Ben net een maand lid en heb het al helemaal gehad!!
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Marc73
***Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik hoop echt dat Wanadoo dit niet doorzet, anders denk ik erover om de boel op te zeggen!***
Op dit forum heeft men het over een tariefsverhoging die Wanadoo cfm de voorwaarden zou kunnen doorvoeren. M.i. is dit geen tariefsverhoging maar levert Wanadoo vanaf de invoering van het starttarief van €0,04 niet meer het produkt waarvoor ik €6,- per maand betaal. Dat was namelijk "onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland voor maar 6 Euro per maand".
Groeten, Marc
***Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik hoop echt dat Wanadoo dit niet doorzet, anders denk ik erover om de boel op te zeggen!***
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 jan 2006 23:29
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Ook wij hebben gisteren de email van Wanadoo ontvangen waarin wij 'blij' worden gemaakt met de verlaging van de (inderdaad) veel te hoge tarieven om naar mobiele nummers te bellen. Daarbij wordt vervolgens even makkelijk ook gemeld dat bellen naar vaste nummers voortaan een vast starttarief van 0,04 Eurocent gaat kosten.
De discussie of dit nu veel is of weinig en hoe het zich verhoudt tot andere tarieven is helemaal niet interessant. Het gaat erom dat wij na onderzoek een weloverwogen keuze hebben gemaakt voor een bepaalde provider en de daarbij behorende kosten. Wanneer er dan korte tijd daarna (in ons geval ongeveer 3 maanden nadat we Wanadoo Family gestart zijn) een bericht wordt gestuurd waarin wordt aangekondigt dat ze doodleuk een extra 'vast' bedrag gaan innen, dan voel ik me behoorlijk bekocht. Te lezen uit de recaties kan Wanadoo dit gewoon maken....
Ik sluit mij graag aan bij de opmerkingen van Stefan van Vliet:
'Van UPC (fikse tariefsverhogingen) en KPN (gratis voicemail-later niet meer gratis) had ik mijn buik al vol maar nu begint Wanadoo ook al met die praktijken.'
en
'Wordt tijd dat er striktere gedragsregels voor dit soort bedrijven worden opgesteld, zoals afspraak=afspraak voor een langere periode.'
Ik hoop dat Radar dit item wil belichten in een van de eerstvolgende uitzendingen.
PS en nu maar hopen dat het met de ziektekostenverzekeringen niet precies hetzelfde zal gaan. Eerst binnenhalen en dan cashen.....
De discussie of dit nu veel is of weinig en hoe het zich verhoudt tot andere tarieven is helemaal niet interessant. Het gaat erom dat wij na onderzoek een weloverwogen keuze hebben gemaakt voor een bepaalde provider en de daarbij behorende kosten. Wanneer er dan korte tijd daarna (in ons geval ongeveer 3 maanden nadat we Wanadoo Family gestart zijn) een bericht wordt gestuurd waarin wordt aangekondigt dat ze doodleuk een extra 'vast' bedrag gaan innen, dan voel ik me behoorlijk bekocht. Te lezen uit de recaties kan Wanadoo dit gewoon maken....
Ik sluit mij graag aan bij de opmerkingen van Stefan van Vliet:
'Van UPC (fikse tariefsverhogingen) en KPN (gratis voicemail-later niet meer gratis) had ik mijn buik al vol maar nu begint Wanadoo ook al met die praktijken.'
en
'Wordt tijd dat er striktere gedragsregels voor dit soort bedrijven worden opgesteld, zoals afspraak=afspraak voor een langere periode.'
Ik hoop dat Radar dit item wil belichten in een van de eerstvolgende uitzendingen.
PS en nu maar hopen dat het met de ziektekostenverzekeringen niet precies hetzelfde zal gaan. Eerst binnenhalen en dan cashen.....
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
vandaag even nagevraagd wat het kost om je abonnement op telefonie op te zeggen: 12,50 voor het retourneren van de livebox.
zonde van het geld, maar het gaat om het principe. ik ben op een aanbod ingegaan en dat bestaat niet meer. ik hoop dat veel mensen die 12,50 voor lief nemen en door opzegging een duidelijk signaal geven. wat de livebox overigens niet altijd doet!
zonde van het geld, maar het gaat om het principe. ik ben op een aanbod ingegaan en dat bestaat niet meer. ik hoop dat veel mensen die 12,50 voor lief nemen en door opzegging een duidelijk signaal geven. wat de livebox overigens niet altijd doet!
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Ik verbaasde me er ook over toen ik dit bericht via de mail kreeg:
Om het aanbod 'onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen Nederland' te kunnen handhaven, introduceert Wanadoo een starttarief van 4 cent per gesprek.
Betalen om het 'gratis bellen' te kunnen handhaven.
Dit klinkt zo krom als ik weet niet wat.
Dat beetje geld doet me niet zo veel, maar dit is regelrechte consumentennaaierij. Onder valse voorwendselen klanten aantrekken om daarna toch geld te gaan vragen voor een eerder beloofde gratis service.
Maar inderdaad...als iedereen die 12,50 voor lief neemt dan wordt het misschien bij Wanadoo duidelijk dat je zo niet met je klanten omgaat!
Ik ga in ieder geval alvast op zoek naar iets anders...
Iemand nog tips voor me?
Om het aanbod 'onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen Nederland' te kunnen handhaven, introduceert Wanadoo een starttarief van 4 cent per gesprek.
Betalen om het 'gratis bellen' te kunnen handhaven.
Dit klinkt zo krom als ik weet niet wat.
Dat beetje geld doet me niet zo veel, maar dit is regelrechte consumentennaaierij. Onder valse voorwendselen klanten aantrekken om daarna toch geld te gaan vragen voor een eerder beloofde gratis service.
Maar inderdaad...als iedereen die 12,50 voor lief neemt dan wordt het misschien bij Wanadoo duidelijk dat je zo niet met je klanten omgaat!
Ik ga in ieder geval alvast op zoek naar iets anders...
Iemand nog tips voor me?
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
het heeft weinig zin om je druk te maken over wanadoo ,overal elders ben je toch duurder uit,kijk maar op vergelijkingssites.
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Ik dacht dat Tiscali wel goedkoper was.
Volgens die site hoef je geen abonnement meer te hebben bij KPN.
Heb het nog niet naberekend, maar dacht dat dat toch een optie kon zijn.
Maar niet dus?
Volgens die site hoef je geen abonnement meer te hebben bij KPN.
Heb het nog niet naberekend, maar dacht dat dat toch een optie kon zijn.
Maar niet dus?
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Bij Tiscali hoef je idd geen KPN abo meer aan te houden. Echter, als je je KPN abo opzegt betaal je 9,95 euro per maand extra aan Tiscali. Dat is ongeveer net zo veel als een KPN BelBudget (EUR 9,67) dus op dat punt maakt het nagenoeg niets uit. Sterker nog: met een KPN abo ben je zelfs nog iets goedkoper uit.
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Ook wij hebben na veel langdurige technische problemen (bij Wanadoo) nu eindelijk telefonie van Wanadoo. Ideaal: het eerste jaar voor maar 5 euro per maand onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland. €0,04 lijkt weinig, maar met dit starttarief per gesprek betalen we met slechts 5 telefoontjes per dag al het dubbele bedrag van €10 per maand!! En dat terwijl de prijs nou net de enige reden was om op Wanadoo telefonie over te stappen!!
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Mij maakt het helemaal niets uit of ik ergens anders meer moet betalen of niet want daar beginnen er dan veel over te zeuren. Het gaat het om het principe!!
Ik heb een maand Wanadoo en ben er naartoe gegaan om juist die 4 cent starttarief te vermijden! Ik belde via Tele2 en daar had ik ook 4 cent starttarief dus had ik niet weg hoeven gaan!! Ze hebben flink campagne gevoerd om mensen te lokken en dan als klap op de vuurpijl bij voldoende abonnees krijg je het starttarief. Zwijnen zijn het!!
In de nieuwsbrief vermelden ze dat het voor ons als klant niet veel uit maakt op de rekening. GELUL!! Mocht het zo zijn dat het inderdaad zo is dat ze dit ook bij huidige abonnees gaan invoeren zeg ik, zodra ik kan, mijn abonnement op!
Ik heb een maand Wanadoo en ben er naartoe gegaan om juist die 4 cent starttarief te vermijden! Ik belde via Tele2 en daar had ik ook 4 cent starttarief dus had ik niet weg hoeven gaan!! Ze hebben flink campagne gevoerd om mensen te lokken en dan als klap op de vuurpijl bij voldoende abonnees krijg je het starttarief. Zwijnen zijn het!!
In de nieuwsbrief vermelden ze dat het voor ons als klant niet veel uit maakt op de rekening. GELUL!! Mocht het zo zijn dat het inderdaad zo is dat ze dit ook bij huidige abonnees gaan invoeren zeg ik, zodra ik kan, mijn abonnement op!
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Oh ja, ik was er nog vergeten bij te vermelden dat in die maand tijd dat ik bij ze ben mijn telefoon maar 6 dagen heeft gewerkt, ik de livebox 6 keer heb moeten resetten en een aantal dagen mijn internet eruit lag!! Doordat de telefoon het niet deed en internet eruit lag ik met mijn mobiel moest bellen waardoor je 20 ct betaald aan Wanadoo en dan nog aan mijn provider. Oftewel ik krijg nog geld van ze!!
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12
Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06
Van de Telegraaf-site geplukt .......
do 26 jan 2006, 13:07
'Wanadoo moet klanten informeren'
DEN HAAG - De Consumentenbond eist dat internetprovider Wanadoo zijn klanten die via internet bellen, erop wijst dat zij hun abonnement kunnen opzeggen als volgende maand de voorwaarden veranderen. Wanadoo heeft dat verzuimd en daarmee de wet overtreden, aldus de bond.
Wanadoo heeft zijn klanten wel laten weten dat zij vanaf 21 februari een starttarief van 4 eurocent voor gesprekken gaat invoeren. Van bellen voor een vast bedrag per maand, is dan geen sprake meer, stelt de Consumentenbond.
Het bedrijf had klanten ook moeten laten weten dat zij hun abonnement kunnen opzeggen als zij niet akkoord gaan met de wijziging van de voorwaarden. De telecommunicatiewet schrijft dat voor, aldus de bond.
Wanadoo heeft de Consumentenbond laten weten dat mensen die willen opzeggen, dat met een telefoontje of per brief kunnen doen. Ook heeft het bedrijf beloofd voortaan de voorlichting over opzegmogelijkheden te verbeteren. De Consumentenbond vindt dat niet voldoende. Zij overweegt toezichthouder Opta in te schakelen wanneer de provider de klanten niet alsnog informeert.