LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
BoosopSNS

SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door BoosopSNS »

Vanmiddag wilde ik contant geld ophalen bij een SNS-geldautomaat die zich in de HORNBACH-vestiging in Heerlen bevindt.

Staat er een mededeling op het beeldscherm:

of ik er akkoord mee ging, dat me 2,50 euro transactiekosten in rekening werd gebracht.

Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld, daar?

Diefstal is het

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Helmer »

Was zeker een MoneyBOX??

Die staan ook bij McDonalds, daar betaal je geloof ik 1,95 admin.kosten ;)

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

Daar betaal je ook 2,50, maar na protest kreeg ik contant dat geld weer terug.

Het loopt echt de spuigaten uit, ik ga eens protesteren bij de SNS zelf.

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Helmer »

Da's wel een goed plan. Er is oko een site van he..www.moneybox.nl ofzo..

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

Tip:

Koop een artikel bij Hornbach, pin dit bedrag en breng het vervolgens weer bij de retour-balie weer terug en zeg dat je je vergist hebt.

Krijg je cash je geld als nog, is omslachtig maar het is legaal en het werkt.

SNS

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door SNS »

SNS bepaart kosten nog moeite om een MoneyBox neer te zetten. Je krijgt nog veel meer service binnen handbereik. Gaan we klagen.
Je goeft de service niet te gebruiken. Plan een beetje beter en ga vooraf eerst naar een geldautomaat. Dat kost niks. Of pin.

Of begrijp ik het verkeerd??

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

Luister eens, SNS-gast.

Jij snapt duidelijk niet waar dit om gaat.

Dit is geen service, dit is diefstal. Ik heb vandaag met mijn eigen bank gebeld, en de mensen daar zijn er ook niet gelukkig mee. Het bedrag van die transactiekosten staat in geen verhouding tot de andeling die ervoor verricht wordt.

Je weet vantevoren niet hoe of waar je een mogelijkheid om geld af te halen wordt aangeboden.

Het gaat erom, dat deze moneyboxen zo bedriegelijk veel op gewonen geldautometen lijken, dat veel mensen ervan uitgaan dat ze dat ook zijn.

Het gaat mij juist om de verwarring die hierdoor ontstaat.

Hoe of wanneer ik plan, dat zijn jouw zaken niet. Jij doet op jouw manier, ik op de mijne.

Ik vind 2,50 euro voor een handeling die maar een paar cent kost, gewoon absurd veel geld.

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

waarom doen mensen altijd zo moeilijk

een geldautomaat hangt altijd bij een bank, hangt ie ergens anders dan komen er extra kosten bij.
je hoeft geen geld op te nemen dat mag je niemand verplicht je tot iets.

waarom zou je bij hornbach gaan pinnen als je daar iets koopt kun je aan de kassa ook met pin betalen heb je geen kosten.

heb je contant nodig denk daar dan eens aan voor je een winkel inloopt er zijn automaten genoeg.

dit soort mensen is zo erg dom he ik heb er geen andere naam voor, net ook bij ah klant voor mij ruzie staan maken dat ie maar 150 euro meer kon pinnen hij wou er 500 zo´n mens moeten ze accuut zorgen dat ie nooit meer ergens kan pinnen.

er zitten daar op het winkelcentrum 5 geldautomaten 2x postbank, 1x abn amro, 1x ing en 1x rabobank en nog moet men pinnen bij de ah en kan dat niet staan ze een hoop stennis te maken.

gast123456

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door gast123456 »

Weer dat gezeik over banken.

Nogmaals, het is een service, daar mag geld voor gevraagd worden. Net als het uit laten printen van een concertkaartje bij het postkantoor kost dit geld (Eur,,5 /6 of zo). Dus niet zo zeuren als dit hier ook voor gerekend wordt. En anders inderdaad beter plannen!!!!!!

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

Het is dus geen service, als je 2,50 moet betalen. Service zou het zijn, als men daar maar 25 cent voor hoefde te betalen. Je kunt om duizend-en-een redenen plotseling contant geld nodig hebben.

Bovendien klopt er geen laars van, dat geld-automaten ALTIJD bij een bank hangen. Zelf woon ik tegenover een plek, waar een geladautomaat hangt, maar de dichtstbijzijnde bank is 2 kilometer verderop.

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

moet je bij die automaat betalen dan

nee he die is gratis


als ie in een winkel zou hangen zou dat wel het geval zijn denk, ik heb nl nog nooit 1 winkelcentrum gezien zonder bank of waar geen automaat van een bank hang als service voor klanten.

deze service is gratis.

bij hornbach en mcd is het nog eens extra service en daar betaal je nu eenmaal voor.
en waarom zou je in hemelsnaam bij hornbach ineens contant geld nodig hebben je kunt er gewoon pinnen.

deze service is voor lamzakken die nog op stap willen gaan oid en dan niet meer langs de bank hoeven

Moneybox

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Moneybox »

We blijven Hollanders

Er is een bedrijf dat voor veel geld een box plaatst voor service.
Dat bedrijf zorgt voor waardetransporten om de boxen gevuld te houden.
Het bedrijf heeft derving van renteinkomsten.
De Moneybox dient aan een telefoonlijn te hangen om verbonden te zijn met de computers om te pinnen.

Dan nog zijn er rasechte Hollanders die voor deze service zegge en schrijven een kwartje voor over hebben per transactie.
Zodra de box er staat menen ze ook nog dat ze er recht op hebben om er bekand gratis gebruik van te mogen maken. Welk recht weet ik niet. Het recht om Hollander te zijn?

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

Je slaat de spijker op de kop moneybox

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

waarom betaal je niet gewoon met bankpas aan de kassa, is gratis :lol:

sns

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door sns »

deze boxen worden speciaal gemaakt

toen er gezocht werd naar banken die hieraan mee wilde werken waren alle banken niet bereidt behalve de sns

en dat gezeik over kosten

in bijna alle europese landen moet je betalen voor het hebben van een rekening want er wordt een dienst!!!!!geleverd maar wij zuinige hollanders zijn veel te verwend

en anders ga je toch lekker naar je baas contant om geld vragen als je het er niet mee eens bent

laten we dan meteen alle computers weg gooien want vroeger was het toch allemaal zo goed geregeld

bnhd

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door bnhd »

De moneybox heb ik ook gezien. Het is volgensmij een particulier initiatief die samenwerkt met een bank. Dat je er voor moet betalen kan ik wel inkomen. Daarbij is het te vermijden. Bij veel winkels waar deze dingen staan kun je ook gewoon pinnen.

Wat me wel zorgen baart is het voordurende gekanker van de banken dat ze aan de bedelstaf raken van onze dure betalings-systemen en de prijzen willen verhogen om dit winstgevend te maken. Gamakshalve wordt er vergeten dat het geld dat de banken van ons lenen hun brood is en ze er veel, erg veel geld mee verdienen. Zij kunnen bestaan omdat wij ze ons geld lenen. Banken berekenen deze kosten gewoon door in de leningen.

Nu is het zoveer gekomen dat ze de bron van hun bestaan nog verder willen uitpersen tot de laatste druppel. Ze krijgen hun strot, ondanks de miljardenwinsten niet vol. Het betalingsverkeer zou gratis moeten zijn en de banken moeten dit boeken als geleverde diensten voor het verkrijgen van kapitaal.(bedrijfskosten)
Vergelijk het betalen voor te betalen als entree heffen voor de supermarkt. Ik hoor de supermarkten ook niet klagen dat de kosten van de winkel zo de pan uitreizen dat er een entree moet komen. Zij zien dit gewoon als bedrijfskosten die verrekend worden in de producten.

Daarbij zijn de betalingssystemen zijn nog nooit zo goedkoop geweest. We doen bijna alles zelf (internetbankieren, pinnen).

Gast

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door Gast »

in bijna alle europese landen moet je betalen voor het hebben van een rekening want er wordt een dienst!!!!!geleverd maar wij zuinige hollanders zijn veel te verwend
Ik weet niet in welk tijdperk je leeft, maar in Nederland is het tegenwoordig ook heel gebruikelijk dat je betaalt voor je rekening. Overigens zijn de kosten in Nederland wel lager dan in het buitenland.

Daarnaast ben je wel erg aan het benadrukken dat er een dienst wordt geleverd. Maar de consument levert ook een dient aan de bank; deze leent namelijk zijn geld uit.

jvr
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:56

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door jvr »

Ik ben het er ook niet mee eens, dat er 2,50 euro (5,50 gulden) wordt berekend voor geld opname. Men is niet verplicht om er gebruik van te maken. Maar waarom staat er niet op het apparaat, dat men verplicht is om die 2,50 euro te betalen? Dan zou men zelf kunnen beslissen om er gebruik van te maken.

rhermens
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:11

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door rhermens »

Weet dat dit topic oud is, maar heeft er ooit een Hornbach in Heerlen gezeten? Waar dan?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: SNS-bank telt 2.50 transactiekosten in Hornbach-vestiging

Ongelezen bericht door tennis »

rhermens schreef:Weet dat dit topic oud is, maar heeft er ooit een Hornbach in Heerlen gezeten? Waar dan?
De Hornbach vestiging is in Kerkrade!!

Gesloten