LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WWW.SPLITSINGNEE.COM

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
watkiesjij
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2006 15:10

WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door watkiesjij »

Het wordt erger en erger, nu de energie bedrijven gesplitst gaan worden, gaan we nog meer betalen.


Kijk maar even op WWW.SPLITSINGNEE.COM

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zijn er ook nog andere bronnen om dit verhaal te ondersteunen? Op basis van slechts 1 site kan ik geen keuze maken.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Fiore »

en die heet ook nog "splitsing nee", mijn vrouwelijke intuitie vertelt me dat die site niet geheel objectief is :wink:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Jonjo »

Geen sterke site! Het netwerkbeheer komt weer onder restrictie van de overheid! Prima. Ontslagen? Als mensen niet meer naar AH gaan vallen daar ook ontslagen, triest voor de mensen maar zo zit de huigdige maatschappij nu eenmaal in elkaar. Duurder worden van energie? Deze wordt nu toch ook duurder zonder dat de burgers in dit land er invloed op kunnen uitoefenen. Ja de omzetten bij de energiebedrijven zullen zakken als het netbeheer straks weer in handen van de overheid komt. Er is dan minder te graaien voor de "toppers"in deze bedrijven. Ik vind dit niet zo heel erg. Nu pakken ze tonnen per jaar en laten mensen die het echt niet meer kunnen betalen in de kou staan. Hoe eerder de splitsing des te beter het is. Gaan straks shell. esso e.d ook meedoen en wellicht de russen ook.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

inderdaad, deze site is niet objectief
deze site vertegenwoordigt de mening van de medewerkers van de energiebedrijfen.

de site is gemaakt door de personeels vereniging en betaald door de leden.
u betaald deze spots dus niet, dat doen wij!

het is geen objectieve mening maar wel een geboren uit ervaring

als de minister gelijk heeft dan krijgt u een lagere rekening voor uw energie afnamen
Maar....
als al de expers die staan vermeld op de site gelijk hebben
dan word het behoorlijk duurder, minder betrouwbaar en als u nu problemen heeft met de service, probeerd u het nog eens als het hoofdkantoor in america staat!

nogmaals, we hebben het over onze mening maar ik daag iedereen uit om niet onmiddelijk achter de minister of de energiebedrijfen te gaan staan.
informeer uzelf en vorm uw eigen mening

en houd ons daar dan van op de hoogte

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is een wetsvoorstel. personeel van energiebedrijven hebben al geprotesteerd. Waarom al moeilijkheden maken voor ze er zijn.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De energiekosten steigen fors per 1 januari 2006. Wie slim is neemt nu de meterstanden op, het kan veel geld besparen.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

beste ronald G

de problemen zijn er al
de spitsing van de energiebedrijfen is gedeeltelijk al doorgevoerd

hierdoor hebben we nu een Oxxio (durion), Energie direct en ondere energie bedrijfen
en?, heeft het nu echt een verbetering opgeleverd?

de reden voor protest is dat de oude energie bedrijfen op de fles gaan als dit doorgaat, en daarmee verdwijnt de controle over een met belastinggeld opgebouwd systeem naar het buitenland

dat zijn de problemen die voor het personeel van de energiebedrijven reden zijn om nu aan de bel te trekken

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:

Wat een gejammer als het om jullie baantjes gaat.
Hebben de gevestigde energiebedrijven zich ook altijd zo druk gemaakt om de gevoelens of portemonnee van haar klanten?
Nee toch?

Wat jullie vergeten zijn is je aanpassen aan een vrije markt.
Je klanten benaderen vanuit ivore toren kon vroeger wel als overheidsinstituut, maar tegenwoordig pikken klanten dat niet meer.
Gelukkig hoeven ze dat ook niet meer!
En dat hebben jullie (en vooral Nuon) gemerkt.
Er zijn behoorlijk veel klanten uit onvrede opgestapt.
(Ik ken er in mijn direkte omgeving al 8.)

Zo, ga nu maar klagen bij jullie dikbetaalde directie en val de klanten er niet meer mee lastig.
Dop maar fijn jullie eigen boontjes.
Dat hebben jullie klanten ook altijd moeten doen.

Bye, bye, arrogantie van de macht.

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

bonzai

dank je dat je me woorden in de mond legt
ik heb het niet over mijn baantje gehad
ikzelf werk als incasso medewerker en die vinden altijd werk
om je heel eerlijk te vertellen, dit is voor mij geen levenswerk dus daar gaat het me niet om

even als afnemer (ik neem namelijk ook af)

we hebben zodirect in nederland een compleet vrije markt
dit betekend dat langzaam maar zeker de grote energiebedrijfen van europa de boel gaan runnen.
een voor een zullen al de nederlandse bedrijven worden opgekocht, en dan........
denk je echt dat het dan beter zal gaan

neem van mij aan, er word heel hard gewerkt om de klanten beter en duidelijker te woord te staan
maar daar tegenover staat een pannekoek van een minister die regel naar regel toevoegt

mijn mening (zoals ik eerder al aangaf) is natuurlijk niet objectief.
daarom vraag ik u ook alleen maar om de zoete koek van de minister niet zomaar aan te nemen en uw EIGEN mening te vormen over de splitsing (trouwens iets heel anders dan een vrije markt, we praten hier over kapitaals verspilling van iets dat is opgebouwd met belastinggeld)

kijk nog eens naar de site en vooral naar de links van medestanders
dit zijn niet echt kleine instanties

nog even naar bonzai

ik heb het gevoel dat je hier alleem maar bent om af te zeuren
daarintegen ben ik hier (in mijn vrije tijd) om te proberen mensen te helpen.
heb je een vraag of will je ook helpen dan nodig ik je uit, maar houd het aub opbouwend

BERENDIEN
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 aug 2003 19:18

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door BERENDIEN »

Dit land word helemaal verkocht wij hebben straks niks meer te zeggen tegen die buitelandse bedrijven,alles gaat duurder worden tot zelfs geen levering meer.
Die brinkhorst heeft de boeren al kapot gemaakt en nu de energie markt als enige in europa gaat ned dit doen STOP DIE MAN.Hij begrijpt hier niks van. :evil: :twisted:

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent.

Waar was je toen de telefooninfra -ook opgebouwd van belastinggeld- aan KPN werd gegeven?
Daar moeten de meeste van ons toch ook nog dagelijks fors voor betalen!
What's new?

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

nogmaals, we hebben het hier niet over een vrije markt bonzai
met of zonder splitsing is een vrije markt mogelijk

we hebben het over een kaptiaal verspilling.
iets wat later weer moet worden opgebouwd en dus dubbel betaald
het gaat niet over miljoenen maar over miljarden en het geld gaat voor het grootste gedeelte naar america.

even de vertaalslag naar uw gevolgen
we praten over tientalle procenten (honderden euro's per jaar) op uw jaarnota
ook praten we over een service die beduidend slechter word omdat de verantwoordelijke verder van u af staan.
als er nu al word geroepen dat de energie bedrijfen misbruik maken van hun machtspositie, wat denkt u dat er gebeurd als een grote speler (bijvoorbeeld RWE) alle bedrijfen opkoopt (ze zijn er groot genoeg voor) en we plotseling maar een leverancier meer is!

dus beste bonzai, kijk eens even wat verder als uw eigen neus (en eigen mening) en laat u informeren door onpartijdige groepen en instanties.
want op dit moment word u een verandering opgelegd door de makers van ons nieuwe zorgstelsel, de nieuwe arbeidsongeschiktheids keuring en de mensen die niet durven zeggen dat ze een beslissing hebben genomen over een oorlog omdat ze anders geen baan meer hebben

heeft u vertrouwen in deze regering? ik niet

kortom, informeer u zelf en vorm een conclussie

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen.

De wijziging heeft te maken met de opsplitsing van essentiele onderdelen. Het breken van de monopolypositie van bijvoorbeeld Essent.
Essent sloot U van de kabel af wanneer U een verzamelrekening niet op tijd kon betalen. Wat er nu gebeurt is eigenlijk een verkapte vorm van het voorgaande.
In ieder geval zijn de diensten van Essent en andere energiebedrijven opgesplitst. Nog het lopende jaar zullen de namen gewijzigd worden zodra de opsplitsing een feit en voltooid is.
Hoezo zou deze gang van zaken duurder worden als voorheen?
Essent baalt van de administratieve ongeregeldheden waarmee ik o.a. een dagtaak heb om uit te zoeken wat en waar er zaken zijn mis gegaan en in bepaalde gevallen rekeningafschriften van particulieren moet uitlezen op het betalingsverloop omdat de administratie van Essent bijvoorbeel een gestorneerde post geboekt heeft terwijl Essen nimmer een machtiging tot automatische incasso heeft gehad en nimmer op een bepaalde rekening heeft geïncasseerd. Storno kan binnen 30 dagen na afschrijving van een automatische incasso.
Kan dus helemaal niet. Die vraag wordt vervolgens weer aan Essent geretourneerd in afwachting van een antwoord daarop. Wanneer er vanaf dat moment achterstanden zijn berekend zijn er vanaf dat moment ook boetes in het geding welke fors kunnen oplopen. Zo ontvingen wij onlangs een acceptgiro van een klan van Essent omdat deze een naheffing als gevolg van een te late betaling niet betaald omdat de klant weldegelijk ruimschoots optijd heeft betaald.
Het gevolg van niet betalen van de boete leverde wederom een zelfde boete op. Dus 2 x 15 maakt 30 euro. Wij vinden dit gedrag asociaal en doen er alles aan om mensen daarvan af te helpen maar gezien de massa van klachten komen wij handen tekort en komt het voor dat klanten soms wel langer dan drie maanden moet wachten voordat ze geholpen kunnen worden. Het is een regelrechte ramp. De Nederlandse economische tructuur wordt geheel omgezet naar het economische systeem zoals dit in America bestaat terwijl de algemene structuur totaal niet aan de voorwaarden welke aan deze wijziging vooraf gaan voldoen en U en ik de rekening daarvan gepresenteerd krijgen.
Omdat er zoveel verschillende energieleveranciers bestaan moesten de aanbieders van de diverse diensten, welke voorheen allen onder de vlag van Essent voeren Essent loslaten om open te kunnen staan voor de andere aanbieders. Maar het is voor de consument beter omdat de monopolypostitie van Essent nu gebroken is. Nu nog een aanbieder die kan leveren op een sociale bais. We zijn er mee bezig.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik ben het er helemaal mee eens dat de service behoorlijk verbeterd moet worden, maar dit staat los van de slitsing

op dit moment is er al een splitsing, u kunt namelijk overstappen en uw levering bij een andere leverancier onderbrengen.

waar hebben we het dan over met de splitsing van de energie bedrijven

het totaal loskoppelen van het netbeheer gedeelte en het leveringsgedeelte van de energie
het netbeheers gedeelte word dan weer een overheids bedrijf.

door deze constructie worden er contracten gebroken en miljarden claims verwacht uit america
deze claims worden doorberekend aan de klanten (door de netbeheerder dus overstappen werkt niet)

kortom dit gaat veel geld kosten

ook is er het risico dat zonder de zekerheid van een eigen netwerk dat de leveringsbedrijven een voor een worden overgenomen door buitenlandse bedrijven.
dan bent u dus voor uw levering niet meer afhankelijk van iemand in een ivoretoren (zoals vaak word gezegt op dit forum) maar van iemand in een ivore toren in america

dan heben we nog het banen probleem
als dit gaat zoals wij voorspellen dan raakt bij nuon zo'n 8000 man zijn baan kwijt, doe dit keer alle grote spelers op de energie markt en we hebben 30.000 nieuwe werkloze
volgens mij is dat ook niet goed voor de economie en voelt u daar in uw portomonee de gevolgen van

ik zeg het steeds maar nog een keer voor de duidelijkheid
mijn werkgever is nuon dus beschouw mij absoluut niet als onpartijdig maar informeer uwzelf.
als u het daarna met mij eens bent hoop ik dat u ons wilt steunen

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door margerietje »

Alleen de liberalen, ons VVD-kabinet en z'n kiezers - zijn voor deze liberalisering. Goed voor de concurentie, zeggen ze dan. Ik zeg: slecht voor de gewone werknemers in Nederland. Slecht voor onze portemonnee. Al die felle reacties die ik lees op de verschillende forums van mensen die voor liberalisering zijn, zijn dan ook van de rijke mensen in dit land. Zij roepen dat de gewone man niet moet zeuren terwijl ze er zelf fors op vooruit gaan. Het kan ze niet schelen dat er steeds meer werkelozen in Nederland bijkomen en steeds meer arme mensen in de kou komen te zitten. Maar o, wee als ze zelf ooit werkeloos worden, dan huilen en roepen ze om het hardst.

Liberalisering heeft ons niets goeds gebracht, en hoe verder we ermee doorgaan, hoe dieper dit land in de ellende gestort wordt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ons energienet ken vele betrokkenen. Zo kennen we de centrales alwaarde energie wordt opgewekt. Deze kennen allen het samenwerkingsverband om zo op elkaars behoeften te kunnen afstemmen. Een volkomen goede zaak en dat moet ook zo blijven want ik mag er niet aan denken dat een centrale uitvalt en het verzorgingsgebied zonder energie komt te verkeren. De samenwerking voorkomt dit. Dit is dus één van een reeks ondernemingen.
Dan hebben we te maken met de hoogspanningsmasten en transformatoren, onderverdeelstations, kortom energiedistributie.
Energietransport over grotere afstanden vindt plaats onder omhoog getransformeerde spanning omdat er in verhouding dan minder materiële weerstand optreedt dus minder verlies bestaat. Bovendien kan na het vervolgens in een verdeelstation weer omlaag te transformeren en een lagere spanning en het vandaar uit te distribuëren over de bekabeling in de seden of industrieterreinen een groter vermogen worden geleverd. Het hoogspanningsnet is eigendom van een geheel andere onderneming. De verdeelstations zijn weer van een andere leverancier en gaat U zo maar door.
Een staatsbedrijf kan hiet nimmer meer worden omdat alles is opgesplitst in aandeelhouders.

Is deze ontwikkeling eigenlijk wel gezond?
Of een bepaalde constructie niet te kostbaar wordt blijft altijd de vraag.
Dat het ons in zekere zin relatief bekeken contenuïteit verschaft in levering van energie laat helder zijn.
Of het te betalen blijft betwijfel ik.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:
even de vertaalslag naar uw gevolgen
we praten over tientalle procenten (honderden euro's per jaar) op uw jaarnota
Sinds wanneer kan Nuon rekenen of de toekomst voorspellen?
heeft u vertrouwen in deze regering?
Niet echt, maar dat was de discussie niet.
dan heben we nog het banen probleem
als dit gaat zoals wij voorspellen dan raakt bij nuon zo'n 8000 man zijn baan kwijt, doe dit keer alle grote spelers op de energie markt en we hebben 30.000 nieuwe werkloze
Kennelijk is er dan momenteel een overschot van zo'n 30.000 mensen.
Die werden toch ook door de afnemers betaald?
Een uitkering kost de maatschappij nog altijd minder dan een volledig brutosalaris.
Ik zie het probleem niet zo.

Je begrijpt, ik stel mij nogal hard op.
Waarschijnlijk ook doordat de gevestigde energiebedrijven ook meestal weinig mededogen met de afnemers hebben getoond.
Ik blijf erbij dat het gejammer van nu, jullie eigen schuld is.
Met een goede behandeling in het verleden waren de afnemers nu veel trouwer geweest.
Jammer beurt voorbij.
Ga dat maar aan de zakkenvullende directies vertellen.

Succes.
Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

bonzai dat is gewoon gelul (sorry maar ik heb er geen andere woorden voor

1) als je niet normaal kan reageren ga ik je negeren, nuon kan prima rekenen alleen is het vrij moeilijk te volgen als de regering je vraagt om graaddagen , aansluit datum, jaar verbruik, daarwerkelijke verbrandingswaarde en belastingen apart op de jaarnota te vermelden
daardoor is de nota van 1 blaadje naar 4 gegaan en is er geen normale consument die het meer kan lezen.

van de vragen over de jaarnota's blijkt in 2% van de vragen 0.01% van de total verzonden nota's inderdaad spraken van een fout (meterstanden buiten beschouwing gelaten) dus dat rekenen gaat wel goed

ik vraag je dus nogmaals bonzai om respect op te brengen voor het feit dat ik hier in mijn eigen tijd vragen kom beantwoorden
je reactie is onbeschoft en op niets dan je persoonlijke mening gebaseerd

2)je vind vertouwen in de regering niet het onderwerp, we hebben het over een wetsvoorstel en het verhaal dat u word verteld klopt niet
dus gaat het wel degelijk over het vertouwen in deze club mensen die voor heel nederland al diverse glazen heeft ingegooid

3) er zijn dus geen 30.000 mensen over, we praten er over dat wij 30.000 mensen aan het werk hebben die hun baan kunner kwijtraken en dat er 30.000 mensen in het buitenland een nieuwe baan hebben
dat kan nooit goed zijn voor nederland

dus bonzai, heb je ook nog een reactie die niet alleen maar affikken van anderen is?
gaarne ga ik de discussie aan maar niet op het voorgaande nivo, ik hoop dat u met een stelling kan komen waar we dan verder over kunnen praten en niet "kunnen jullie rekenen dan??" dat is namelijk nogal goedkoop

Charley121
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:25

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Charley121 »

De energiebedrijven zijn kennelijk bang hun macht en winsten te zien verminderen, vandaar hun "angstaanjagende" berichtgeving over een splitsing.

De winst van NUON en hun vermogen in 2001 en 2000 bedroeg

2001 winst 375.000.000 vermogen 4.140.000.000
2000 winst 352.000.000 vermogen 3.916.000.000
aan belastingen werd betaald in 2001 10.000.000 in 2000 2.000.000.
alle bedragen in euro's. NUON betaald tot 2002 0% nul belasting

van de winst werd in 2001 142.000.000 als Dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders DIT ZIJN IN HET ALGEMEEN GEMEENTEN EN PROVINCIES.

deze cijfers komen uit het NUON jaarverslag 2001. De andere zoals ESSENT zullen wel overeenkomstige cijfers hebben, HOEZO NUTS-bedrijven ?? Hoezo bang ???

Gesloten