LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
antoonvanderhulst
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 23:59

Wanadoo

Ongelezen bericht door antoonvanderhulst »

Enige tijd geleden heeft u een of meerdere uitzendingen aan de telefoon helpdesk van wanadoo besteed. Daarin beloofde ze beterschap. hiervan is tot nog toe niets terecht gekomen.De wachtijden zijn ongekent lang 1.5 tot 2 uur is normaal voordat je iemand aan de lijn krijgt. Je krijgt telkens de mededeling dat je ook per e.mail je probleem kan voorleggen aan wanadoo helpdesk. Dit is 2x gelukt, over het zelfde probleem. Toen dit probleem te groot werd en niet snel genoeg opgelost kon worden kreeg ik de mededeling dat op dit e-mail adres geen mail meer kon worden ontvangen vanwege de vele spam berichten die ze daarop ontvangen. Ook heb ik op mijn eigen computer een wanadoo spamfilter laten plaatsen. dit kost 1,95 euro per maand. ben ik mooi van die rommel af dacht ik. Maar dit is dus helemaal niet waar. Onlangs belde ik dus weer de helpdesk van wanadoo. deze heeft me toen uitgelegt hoe ik spam kan voorkomen via outlook express. Dit was toch heel netjes dacht ik. Maar daarmee werkt de spamfilter van wanadoo nog niet. Ik heb ook de vragenlijst ingevuld naar aanleiding van een telefoontje naar de helpdesk. Daarin heb ik duidelijk omschreven hoe ik de service vind van wanadoo, tevens heb ik daar mijn klantnummer bij geschreven. Dit had ik dus beter niet kunnen doen, sinds die tijd valt mijn internet verbinding regelmatig om de paar minuten weg. Dit ligt niet aan de adsl verbinding volgens KPN.
Opzeggen van dit abonnement is waarschijnlijk geen optie, welke provider is wel goed.
Toon

pjongen9
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 07:53

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door pjongen9 »

Zoals de meeste servicedesks is die van Wanadoo niet geweldig, maar als ik bel, ben ik binnen 2 minuten aan de beurt.

En ik heb in december Wanadoo Family genomen, en DUS een keer of 15 moeten bellen... (kleine, korte gesprekken, gelukkig)... Maar ik heb geen ENKELE keer lang moeten wachten.

Ze waren elke keer erg vriendelijk en op de hoogte van problemen en hoe ze op te lossen.

Ik ben erg tevreden over internet en telefonie van Wanadoo...

Misschien kunt u geduld hebben totdat het probleem echt opgelost is, en ze dan beoordelen?

Misschien dat u een brief met klacht kunt sturen ipv email (dat raakt vaak 'weg'), maar de meeste grote bedrijven stempelt en registreert brieven, en die kunnen dan niet 'weg' raken... :)

HetNet heeft een goede helpdesk (installeer regelmatig HN bij klanten) maar is langzamer en duurder...

Ik ben recentelijk begonnen om Wanadoo te installeren bij klanten, en op een paar administratieve klachten na, heb ik -gelukkig- nog geen problemen gehad.

Dat Wanadoo filter kost geld, terwijl je op internet gratis filters kunt krijgen (minder goed, maar toch!).

Dat internet steeds wegvalt, is dat alleen het surfen, of kunt u ook geen post meer ophalen?

Soms wringt een adware/spyware/malware programma zich tussen uw pc en het internet, om gebruiks-gegevens over u en uw surf gedrag te versturen. (daarna krijgt u bijv. veel schoenen-reklames als u veel schoenen sites bekkijkt, of reis-reklames, als u daar vaak naar zoekt).

Normaal merkt u daar weinig van, omdat nadat het zijn werk gedaan heeft, u gewoon op uw webpagina terecht komt.

Deze programmatuur is echter vaak slecht gebouwd, en op het moment dat het zijn gegevens niet kwijt kan op zijn eigen website, het programma foutmeldingen gaat genereren, waardoor u niet meer kunt internetten.

Misschien dat een goede system-sweep door een aantal programma's (!!!) uw probleem kunnen oplossen! :)


Sterkte, met doordringen tot de service desk!

Paul

Guitarman
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2006 17:57

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door Guitarman »

Schrijven naar Wanadoo is geen optie. Zie de posting van een oud wanadoo medewerker. Hele zakken post worden gewoon weggegooid. E-mail wordt ge-delete. Ik wacht zelf al 4 weken op antwoord op mijn brief terwijl zij mij blijven bestoken met dreigbrieven. Zie mijn posting "You don't WANADOO this"

Carlaxx
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2005 22:06

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door Carlaxx »

Hoi

Ik ben nu weg bij Wanadoo. Helemaal gehad met ze. Abonnement zou verlopen in augustus. Nagevraagd, ja mevrouw klopt.
Toen ik belde om op te zeggen..nee mevrouw uw abonnement verloopt in febr. Maar uw collega.... Foutje mevrouw.
2 weken later belde een andere collega...uw abonnement loopt af in aug en ik wil wat mogelijkheden doornemen met u..
U zegt....???
Afijn heel verhaal in combi met kpn.

Als ik mailde mailde ik via de site van Wanadoo.
Kiezen voor helpdesk en dan mijn vragenoverzicht.
De eerste reactie duurde 14 dagen, maar na een mailtje met veel vraagtekens :wink: voor reactie, kreeg ik snellere reacties.

Guitarman, ik weet niet via welke weg jij emailde?


Greetz,

Carla

Guitarman
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2006 17:57

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door Guitarman »

In eerste instantie via mijn "Het Net" e-mail adres, dat lukt niet. Je krijgt dan een mailtje dat op [email protected] (geloof ik) te veel spam binnenkomt en dat daarom de mail niet ontvangen wordt. Vreemd. Ze hebben toch een spam filter. Vervolgens via dezelfde weg als Carlaxx. Ik had ook als bijlage een word document toegevoegd met de brief die ik ook per post heb verstuurd Nooit reactie gehad. Inmiddels kan ik via die weg ook niet meer mailen omdat om begrijpelijke redenen mijn account geblokkeerd is. Kan dus niet meer inloggen op Mijn vragenoverzicht.

Hieronder de posting van de oud wanadoo mederwerker: Lees en huiver.
Ik heb voor Wanadoo een half jaar gewerkt als ''eerste lijns''

Wat ik u alvast kan vertellen; HET IS EEN ZOOITJE BIJ WANADOO!

GA NOOIT, maar dan ook, NOOIT in zee met wanadoo!

Postzakken met post werden weggegooid, er was gewoon geen procedure voor... af en toe werd er eentje van de telefoon geplukt om post te sorteren...

Lange wachttijden, soms zat ik alleen op de klantenservice voor euronet (de zakelijke wanadoo)... wachttijd voor de klanten; gemiddeld twee uur...

Als u een probleem heeft raad ik u aan om net na de lunchpauze te bellen rond 13:00, is het een stuk rustiger

Mensen komen en gaan, nee ik zeg het verkeerd, mensen komen te snel en gaan nog rapper weg. Mensen werden voor de telefoon gezet ZONDER opleiding wegens personeelstekort... Dus van het uitzendbureau direkt achter de telefoon...

Ik had elke avond hoofdpijn van de schreeuwende klanten... jammer voor u de klant maar op een gegeven moment liet ik de klanten maar uitschreeuwen en zat ik lekker te MSN-en met een klant roepend op de achtergrond... Psychisch erg zwaar, zo een klantenservice baantje... Ik begon met goede moed maar als je als werknemer merkt dat de grote bazen geen idee hebben wat er speelt, het niet willen weten en er totaal niets aandoen...

Eerste en tweedelijns... hahahaha ja, het werd net ingevoerd met hun nieuwe systeem; vantive... wat een ramp...we hadden op een gegeven moment 5 verschillende programma's open staan om u als klant te helpen... neem daarbij verouderde pc's met windows die continu crashen, u begrijpt het al... Ik als eerste lijn klachten doorsturen om er vervolgens nooit meer wat van te horen... het leek wel een spooksysteem... invoeren en voila, probleem weg... das wanadoo

Probeer niet te vragen naar een supervisor... een van de supervisors had altijd een standaardreactie naar ons, het telefoonteam toe, als wij een algemeen probleem naar voren draagde;

''het is goed dat je het zegt, ik zal er gelijk werk van maken''

Een uur later was ze al vergeten wat je had gemeld... (nee, echt!)

Waar ze wel allemaal goed in waren was vergaderen, kopje koffie erbij, koekje erbij en maar kletsen... Ik kon het allemaal zien door de glazen muur... Bla blah blah... Heb wel eens gezien dat een supervisor in huilen uitbarste... Het viel niet mee, voor wanadoo werken... Supervisors die elkaar niet konden luchten of zien...

Ik maakte regelmatig dagen van twaalf uur... Ik had geld nodig in die tijd... Zij hadden te weinig mensen, ik had geld nodig... U kan het wel uitrekenen... Weken van 65 uur waren doodnormaal voor mij...

Echter, toe mij een pauze van 15 minuten werd geweigerd na 4 uur aan de pc te zitten omdat er te weinig mensen waren om de telefoon aan te nemen werd ik toch een beetje pissig... Uiteindelijk ben ik daarvoor ontslagen... Volgens de cao heb je gewoon recht op een pauze na een uur voor de pc te zitten... Ik rook niet en ik zag mijn rokers collega's om het uur pauzes nemen... Dus toen ik weigerde terug naar de telefoon te gaan na 11 uur gewerkt al te hebben in totaal en vier uur geen pauze gehad te hebben... werd ik ontslagen...

Terecht? Mag u uitmaken... ik heb verdomd veel voor het bedrijf gedaan qua algemene meldingen, structurele oplossingen, telefoonlijsten maken met alle nummers voor iedereen...

Een case is gekoppeld aan een persoon van de klantenservice, als de klacht na twee weken door de tweede lijns wordt bekeken en ''opgelost'' wordt het teruggestuurd... maar wat als de 1ste lijner die de klacht heeft ingevoed er niet meer werkt? parrtime werkt? juist ja... de klacht verdwijnt in het systeem om er vervolgens te spoken...

Ocharme al die mensen die toen aan mij gekoppeld waren...

Mailtje sturen naar wanadoo? begin er niet aan... hadden eens 7000 klachten emails staan... oei oei dacht wanadoo, dat is toch best veel en we hebben er geen procedure of mensen voor, de telefoons zijn al onderbemand... hey (dacht wanadoo) dit delete knopje is toch wel erg handig zeg...

DELETE 7000 emails, we kunnen met een schone lijst beginnen (zodat we volgende maand weer eens op het delete knopje kunnen drukken)

Mevrouw, Meneer, ik kan u zoveeeeeeeeeeeel verhalen vertellen waar u als klant van achterover stuitert... Dat Radar mij eens uitnodigd... maja dan riskeer ik een boete van wanadoo, ik heb ooit eens iets moeten ondertekenen...

Verder begrijp dat de mensen in het bedrijf zelf zich opsplisten. Wanadoo is een Frans bedrijf... echter vroeger was wanadoo, euronet; een nederlands bedrijf (dat echt goed was!)... toen het werd overgekocht door wanadoo begonnen de problemen...

Er zijn nieuwe franse werknemers en de oude nederlandse garde... die twee kunnen elkaar niet luchten of zien... Er heerst een behoorlijke franse je ne sais pas mentaliteit in wanadoo... Typisch frans he, met de neus in de lucht...

Hierbij twee adviezen;

1. Bent u nog geen klant, wordt het niet!
2. Bent u al klant en heeft u een probleem, ga naar het hoofdkantoor in Amsterdam, bij het waterlooplein en ga naar de receptie en vraag daar of uw probleem NU opgelost wordt... Het bespaart u tijd en geld!

mvg, Steven!

antoonvanderhulst
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 23:59

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door antoonvanderhulst »

Ik lees op deze website veel verhalen over slechte providers.
Nu ga ik zelf op zoek naar een goede.
Mijn vraag is nu Wie heeft er wel goede ervaring met een provider.
Ze zullen toch niet allemaal slecht zijn, met een slechte helpdesk
Toon

Guitarman
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2006 17:57

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door Guitarman »

Ik heb nu zelf goede ervaring met Het Net (instapsurfen); goedkoop, altijd goede verbinding. Ik had wat problemen met installeren (mijn schuld) en werd direct door de helpdesk (geen wachttijd, normaal tarief) geholpen.

Rinkens
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2006 17:57

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door Rinkens »

Hallo

Onlangs geprobeert een Wanadoo family abonnement te krijgen. Nog erbij verteld dat ik een en ander voor mijn werk nodig had.

Er werd me verteld dat het aanlsuiten 3 weken duurde, ok dus.

Na enkele dagen kreeg ik de aanmeldingsbrieven per post. Ik kon via internet mijn status volgen, dit geprobeert maar er kwam een foutmelding.

Weekje gewacht nog steeds te foutmelding, toen maar de helpdesk gebeld die geen 10 maar 20 euro cent kostte. Het antwoord (na 3 keer bellen) was dat mijn aanvraag was geannuleerd, dit gebeurde op dezelfde dag dat ik de aansluiting had aangevraagd.

Reden er was geen plek meer vrij in de centrale. Was een briefje of een melding via mijn status aanvraag op internet, met deze verklaring niet netter geweest, dan had ik tenminste op zoek kunnen gaan naar een andere aanbieder.

Voor de zekerheid nog eens gebeld met de vraag of mijn aanvraag echt gestopt was, dit werd bevestigd, anders krijg ik dadelijk 2 rekeningen. Van Wanadoo en van compuserve wat hopenlijk mijn nieuwe aanbieder wordt.

Voor mij dus nooit meer Wanadoo, ze laten je gewoon zweven en in de waan dat je aanvraag nog behandelt wordt.

Mvg K. Rinkens


:twisted:

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door Chani »

Ik heb altijd planet internet gehad, maar omdat ik weer studeer en dus een "arme" student ben, ben ik overgestapt op wanadoo.
Ik was daar huiverig voor natuurlijk. Met planet heb je eigenlijk nooit problemen, tis een goede provider, maar wel relatief duur.
maar ik moet zeggen dat wanadoo mij allezins meevalt!
Ik heb twee keer problemen gehad (ik heb het nu twee maanden), maar in beide gevallen lag het niet aan wanadoo, maar aan mijn (instellingen van de) router.
Een keer heb ik gemaild, en dat viel wat tegen. Ik had erg duidelijk geschreven dat er problemen met de ethernetpoort op de livebox waren, en ik kreeg een mail waarin uitgelegd stond hoe ik een storing tussen de telefoonaansluiting en de livebox kon verhelpen. Terwijl ik toch duidelijk had geschreven dat die lijn goed was , maar nadat het bij de livebox geweest was niet. Het tweede antwoord wat ik kreeg (met excuus overigens) verhielp meteen mijn probleem.
De andere keer heeft mijn partner gebeld met wanadoo, en toen had hij binnen 6 minuten iemand aan de lijn, die ons ook meteen goed geholpen heeft. al met al vind ik het dus reuze meevallen. Wat opstartproblemen vind ik namelijk niet erg.
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan ;)
Ik heb wel als voorbeeld dat mijn partner bij een winkel werkt waar wanadoo abo's worden afgesloten. Mocht er dan wat zijn, dan kun je altijd via de dealerservice klagen, dat werktveel beter.

mec
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2006 23:19

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door mec »

het beste kan je bellen tussen 14.00/15.00 dan krijg je ze veel sneller

ik weet van het probleem van wanadoo helpdesk het gaat bij hun alleen om de inkomsten zoals 20 euro cent per minuut even wachten meneer moet even kijken en je staat maar te wachten 2tot wel 10 minuten :( :( :?

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Ik lees op deze website veel verhalen over slechte providers.
Nu ga ik zelf op zoek naar een goede.
Mijn vraag is nu Wie heeft er wel goede ervaring met een provider.
Ze zullen toch niet allemaal slecht zijn, met een slechte helpdesk
Toon
De providers die eigendom van KPN zijn doen het over het algemeen goed. Als je echt goede kwaliteit en service wilt kies je voor xs4all. Planet en HetNet zijn wat goedkoper maar investeren minder in apparatuur en personeel.

barto
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2006 12:19

Re: Wanadoo

Ongelezen bericht door barto »

Ik heb goede ervaringen met quicknet. Ze hebben een deskundige helpdesk.
Als diverse fora's over adsl gaat nakijken, zie je vanzelf welke providers veel problemen geven.

Gesloten