LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] up2date

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: up2date

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zakkenvullers?

Ik zou eerder de fout leggen bij de mensen die duizenden euro's neertellen voor iets dat ze met een beetje verstandig redeneren ook kunnen bereiken.

Als je op je kont blijft zitten, blijf je altijd alleen.

Dat er mensen zijn die een slaatje willen slaan uit luie en/of wanhopige mensen, is altijd al zo geweest. En daar is ook niets mis mee, zo werkt het kapitalisme nou eenmaal. Waar een vraag is, is een aanbod. Boontje komt om zijn loontje.


Respect voor de dames van up2date!!! :twisted:

crazycat

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Beste mensen,

Het wordt wel steeds leuker in dit forum! Feller en heftiger. Daar houd ik wel van!

Captain Pervert. Wat is het toch fijn dat jij en je vrienden zo'n geweldig goed sociaal leven hebben! Heb ik overigens ook, maar probeer je eens te verplaatsen in een andere sitatie. In een ander persoon. Je wordt er niet slechter van...

FemmeFatale. Sterkte met je klasse en doe Patricia de hartelijke groeten van mij! Ze heeft veel aan mij te danken.

Ik hoop dat Up2date snel aangesloten is bij de Stichting Geschillencommissie. Voor iedere klacht, moet Up2date zelf 600 euro betalen aan de SGC. Ik denk dat het dan snel afgelopen is met Patricia en Desiree.

Nu moeten jullie niet denken dat ik Up2date om zeep wil helpen. Dat is niet het geval. Het enige dat ik wil zien is dat de dienst die zij verkopen, ook echt geleverd wordt! En...tegen een redelijk tarief, met duidelijke voorwaarden en geen 'Together' praktijken.

Daar zet ik mijn eigen voor in. Laten we het aub niet over de kleding en auto's van de meisjes gaan hebben. Dat heeft toch geen enkele zin. Te persoonlijk. Laten we het over hun houding hebben.

Hun houding vind ik niet profesioneel. Als je lachend de studio uitloopt..... Lachend op de tribune zit..... Dat is wat mij stoort.

Ik denk dat de meisjes het allemaal een beetje als een grap zien!
Maar geloof mij dat de klap goed hard is aangekomen in datingland.
Er valt niets te lachen. Er valt veel te herstellen.

Ik heb de laatste week heel veel gesproken met mensen die werkzaam zijn in de dating branche. Het is al een paar jaar donderen met Up2date. En dat allemaal onder toeziend oog van de AVR.

De AVR is overigens ook maar een door Mens en relatie opgerichte belangenorganisatie. Onafhankelijk????

We hebben nu dus 3 belangen organisaties. AVR, SGC & GRC.

De SGC kan iedereen bij aansluiten. De GRC is deels onafhankelijk en stelt streng criteria aan de aangesloten bedrijven.

Nog even over het slagingspercentage. Waar kan ik zien dat de 78% die Up2dat claimt, ook daadwerkelijk zo is? Kom personeel, laat maar horen!
Stel dat het zo is, en je hoort bij die 22% die pech heeft! Ja...pech en veel geld verdwenen. Oké, dat is een risico.

Iedereen die zich inschrijft krijg te horen dat het slagingspercentage 78% is. Maar dat geld absoluut niet voor iedereen!!! De ene persoon zal misschien 40% kans maken en een ander 90%.

Als Up2date bij iedere inschrijving eerlijk zou vertellen wat je kansen zijn, zouden ze op de goede weg zijn! Met al die testjes die je moet doen, moeten ze dat toch kunnen zien?

Kom op mensen, FemmeFatale? CaptainPervert? Ingrid? Angela?
Medewerkster?

Groetjes!

Tonke

Re: up2date

Ongelezen bericht door Tonke »

Beste werkneemsters van up2date, er is volgens mij een aantal punten aangedragen in de uitzneding, waar ook jullie geen enkel tegenargument voor hebben:

1. Het krankzinnige hoge inschrijfgeld (2000 euro meen ik) en geen enkele verantwoording waarom dit bedrag zo hoog moet zijn
2. De uiterst dubieuze match van een up2date-kantoormedewerkster (eigen roem stinkt)
3. Het grote aantal mismatches

In tegenstelling tot de up2date site, kan je hier wel krietiek op wie dan ook spuien (zowel radar als je eigen bedrijf). Ook is dit forum erg geduldig en laat jullie ook uitpraten. Dat schermen met "einde discussie" is mijns inziens ook geen uitroep van dat je hier niet gehoord wordt, en van de discussie wilt afzien, maar volgens mij een teken dat van jullie kant de argumenten op zijn. Maar wat je mening ook is, vertel het ons, ik lees het in ieder geval.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: up2date

Ongelezen bericht door jurrien »

Boontje komt om zijn loontje ?? Volgens Captain Pervert dan. Nu ik heb van jou wel eens betere reactie's gezien. Hoe kan je nu stellen dat boontje om zijn loontje komt bij mensen die eenzaam zijn en kennelijk redelijk wanhopig op zoek naar een partner? En als je daar dan zulke hoge bedragen voor vraagt, kun je er op wachten dat je deze mensen in de problemen werkt.Persoonlijk heb ik dit soort buro's niet nodig maar voor diegene die dit wel hebben kom ik toch wel op.

Jurrien

Ste35

Re: up2date

Ongelezen bericht door Ste35 »

Het wordt eens tijd dat al die bureaus eens flink worden doorgelicht. Al die wazige slagingspercentages, moe word ik ervan. Natuurlijk zullen er vast wel mensen zijn die hun liefde via zo'n bureau vinden. Net als dat er mensen zijn die De Staatsloterij winnen. Je moet er ook niet teveel van verwachten, wat overigens erg moeilijk is met die belachelijk hoge bedragen die worden gevraagd voor de diensten. Vergeet niet dat je een ander laat zoeken/kijken naar een partner voor jou. Dus iemand die jij leuk moet vinden. Erg lastig.

Gast

Re: up2date

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik ben ingeschreven bij Up2date. Ook ik heb een paar matches gehad en ben ABSOLUUT NIET TEVREDEN OVER DE MATCHES.
Mijn vraag: Beslist hbo- niveau, levenservaring, stabiel in het leven staand, beschaafd uiterlijk (geen lang haar, ongeschoren enz)

Match 1: Ik werd voorgesteld aan iemand die lts-niveau had en nog nooit een relatie langer dan een paar maanden had gehad of daar ervaring in had. Dan wil ik het verder niet eens hebben over andere uiterlijke kenmerken die ik absoluut niet vond passen.
Conclusie: men heeft niet eens goed naar mijn formulier gekeken.

Match 2: Deze persoon kwam mij labiel over; reageerde absoluut niet toen ik belde en zei na een week dat het hem allemaal niet zo uit kwam. Telefonisch contact of afspraak maken bleek ook moeizaam. Hij vertelde mij ook dat hij lang haar had naar gelijkenis van een rockzanger. Dan vraag ik mij weer af; hoe goed leest men daar bij UP2date?

nancy houtman

Re: up2date

Ongelezen bericht door nancy houtman »

ik vind dat de zogenaamde medewerkers die hier posten,hun echte naam moeten gebruiken!en zich niet moeten verschuilen achter nicknamen,en gast!tuurlijk moeten jullie posten van die 2 bedriegers!
1 collega van jullie is tenminste eerlijk,lekker verdient he die 200 euro om even een berichtje achter te laten!up2date zijn gewoonweg oplichters! :evil:

gelukkig

Re: up2date

Ongelezen bericht door gelukkig »

consumenten programma van de publieke omroep!! Zou je toch van denken dat de redactie hiervan een beetje onderzoek doet en de zaak van 2 kanten bekijkt. Het kwam op mij over dat de redactie alleen op zoek is gegaan naar de negatieve kanten van Up2Date, terwijl er TOCH zeer veel mensen door dit bureau gelukkig zijn geworden. Laat die ook eens horen RADAR!!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: up2date

Ongelezen bericht door Fiore »

Niet mee eens. De positieve geluiden laat Up2Date zelf wel horen, in hun uitzendingen op TV. Radar is er om te laten zien dat het niet echt zo werkt als Up2Date doet voorkomen en dat veel klanten hun geld als weggegooid beschouwen. Radar zegt niet dat ze alles fout doen maar laat wel zien dat er fouten gemaakt worden, en wel zulke grove fouten dat het lijkt alsof er helemaal geen aandacht wordt besteed aan de wensen van de ingeschrevenen.

Nicolai

Re: up2date

Ongelezen bericht door Nicolai »

Terecht dat Up2date haar lidmaatschap bij de AVR heeft opgezegd. Een objectieve en onpartijdige geschillencommissie? Wat een lachtertje. Schandalig, één grote familiekliek. Bedankt voor de info Johan1, dit wist ik nog niet. En nu Up2date naar de Geschillencommissie van de Consumentenbond wil gaan maakt iedereen hier ophef over. Denkt dan niemand hier na in dit kikkerlandje?

Daarnaast word ik echt misselijk van al die opmerkingen hier, zo makkelijk. Twee dames met het lef om samen een bureau op te richten. Binnen enkele jaren is Up2date het grootste bureau van Nederland. Denk je nu echt dat je dit wordt als er zoveel klachten zijn en als het een onprofessionele organisatie zou zijn. Wat denken jullie zelf? Dan moeten er toch goede resultaten geboekt worden (tevreden klanten).

Tevens wordt er gesproken over de enorme inschrijfbedragen. Heeft ook iemand enig besef wat het kost om een organisatie met deze omvang te laten draaien? Ik begrijp dat er meer dan 300.000 (!) mail pieces per week worden verstuurd. Up2date meer dan 60 werknemers in dienst heeft, 4 kantoren op A-locaties (wanneer dit niet zo was, heeft NL weer wat te kankeren…. "ze zitten gewoon in een achteraf steegje, wat een armoede"), PR activiteiten etc. etc.

De informatie die mij ter ore is gekomen is dat het televisieprogramma "Echte liefde" helemaal niet zoals iemand hier claimt is gesponsord door Up2date. Een productiebedrijf wilde graag het bedrijf en de dames op de buis omdat ze gecharmeerd waren van de werkwijze en de instelling van de oprichters. Makkelijk hé om vooroordelen te hebben?

En natuurlijk, het bedrijf zal wel winst maken. Of mag dat ook al niet? Zo makkelijk om iemand af te schieten. Allemaal afgunst als je het mij vraagt.

En dat Antoinette Hertsenberg de dames niet of nauwelijks aan het woord laat zegt mij genoeg. Bah, wat een walgelijk programma is dat Radar. Onafhankelijk? Het lijkt de AVR wel.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: up2date

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ja, en weet je wat helemaal schandalig is?
De hoge prijzen, de continue mismatch die men maakt en het feit dat men medewerkers zich laat voordoen als onafhankelijke kandidaten die een date zoeken.

crazycat

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Ik ben ale een tijdje bezig met het geval 'Up2date'. Ik weet achtergrondverhalen die niet in Tros Radar zijn geweest en er ook niet komen ivm privacy bescherming. Maar het is echt bar en boos met dit bedrijf. Het komt allemaal nog wel boven water!

Is het normaal dat een man met een ernstig psychisch probleem wordt gekoppeld aan een meisje die daar geen enkele informatie over krijgt?

Hier heb ik ondertussen meerdere meldingen over gekregen!

Is dat professioneel? Reageer daar nu eens op!

lifma

Re: up2date

Ongelezen bericht door lifma »

Nou crazykat dan ben ik toch wel heel benieuwd wat voor achtergrond informatie jij nog meer allemaal weet.
Als het waar is wat jij zegt dan is dat inderdaad heel kwalijk maar hoe kan het dat jij daar meerdere meldingen van hebt gehad van dat geval heb jij een soort meldpunt van klachten opgericht of zo ?

sully

Re: up2date

Ongelezen bericht door sully »

Ik lees trouwens net op de radar site dat ze het maandag weer over up2date gaan hebben in de uitzending nog meer klachten staat er, ik ben benieuwd of die 2 dames er dan ook weer bij zijn.

angela jongkind

Re: up2date

Ongelezen bericht door angela jongkind »

na het lezen van de reacties op up2date,wil ik even reageren
gelukkig zijn er ook mensen die een normale reactie neerzetten, alleen stoort het mij en ik denk vele anderen dat sommige mensen er een hobby op nahouden om aan vuilspuiterij de doen. jammer!!! triest dat deze mensen niets beter te doen hebben. het verschuilen achter allerlei synonymen, mensen durven jullie niet???
up2date doet goed werk, we werken keihard met z'n allen. en staan achter, naast en met onze oprichters.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: up2date

Ongelezen bericht door jurrien »

Er staat volgens mij maar weinig vuilspuiterij hier in dit topic. En je kan best wat vervelende reactie's veroorzaken door onder je eigen mening gewoon weg te zetten [ einde discussie ] en dan wel reageren als iemand je een veer in je k..t steekt. Jullie moeten maar eens beter gaan uitleggen aan de klanten wat er nu precies voor die meer dan
€ 2000.- gebeurt.Dit zijn heel hoge bedragen, zeker als daar dan ook nog een soort lening voor moet worden afgesloten. En kom nu ook niet met die flauwe opmerkingen dat klasse niet in een golf kan rijden. Want dat slaat helemaal nergens op.

Jurrien.

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Beste Lifma,


In november ben ik eens gaan kijken bij Up2date omdat ik vermoedens had dat het er niet helemaal goed ging.
Daar heb ik een intake gesprek meegemaakt, en dat beviel mij absoluut niet! Ik werd onder druk gezet om te betalen. Mijn eerste gedachte was gelijk aan het vroegere Together. Daar ben ik 12 jaar geleden een keer geweest voor een echte inschrijving. Niet gedaan gelukkig, en 2 jaar later een lieve vriendin tegengekomen en daar nog altijd mee samen.

Een vriend van mij staat wél ingeschreven bij Up2date. Hij is echt bedonderd.

Dit alles heb ik aan Radar gemeld en die hebben er een item van gemaakt. Eerst een oproep en vorige week het programma.

Nadat ik dit alles gemeld had, heb ik ook een algemene oproep geplaatst op marktplaats. Ik heb gevraagd naar bevindingen over relatiebemiddeling. Daar reageerde veel mensen op en 85% was over Up2date. Van sommige bedrijven positief en negatief, en van Up2date alleen maar negatief.

Ik ben toen ook benaderd door andere relatiebemiddelaars, en daar heel veel geleerd over matchen, mismatchen en eenzame mensen onder druk zetten. De meeste bedrijven zijn dan ook niet blij met Up2date, omdat hun praktijken de branche schaad.

Ook de afgelopen uitzending is schadelijk voor de hele branche. Aan de andere kant ligt hier weer de weg open om te laten zien hoe het wel goed kan.

Door het kontakt met al deze bedrijven en de redaktie van Radar, krijg je heel veel informatie. Er zijn echter dingen die je niet kunt zeggen, omdat je daar iemand mee kunt schaden. Dat wil ik absoluut niet.

Ook hoop ik dat Up2date echt gaat doen waar de mensen voor betalen.


Groeten,

Crazycat

lonnekeabc

Re: up2date

Ongelezen bericht door lonnekeabc »

kijk op zaterdagavond naar "echte liefde is te regelen" en wordt eens positief...lukt het je in de kroeg op internet of op straat niet dan is een relatieburo nog steeds je beste optie om serieuze singles te ontmoeten...kijk op internet, hoeveel getrouwden mensen zitten daar op....zit daar dan een langdurige relatie tussen...en in de kroeg? zin om met mensen met grote maskers op (ja in de kroeg is iedereen zijn dagelijkse beslommeringen aan het verzetten) een relatie aan te gaan: leuk voor de late uurtjes in het weekend, maar hoe is die man/vrouw op een doordeweekse middag??? tell me....
maar ja 100% salingskans wordt nooit geboden, maar je vergroot wel zeker je kansen...en bij mijn intake op het kantoor tilburg merkte ik wel degelijk expertiese van de consulent....petje af! nu maar wachten op mijn eerste date, maar ik heb me naar aanleiding van maandag dus lekker toch ingeschreven...niet geschoten is altijd mis...toch?

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: up2date

Ongelezen bericht door Rasje34 »

en in de kroeg? zin om met mensen met grote maskers op (ja in de kroeg is iedereen zijn dagelijkse beslommeringen aan het verzetten) een relatie aan te gaan: leuk voor de late uurtjes in het weekend, maar hoe is die man/vrouw op een doordeweekse middag??? tell me....
Jeetje mina, ik zal eens onder het masker van mijn man kijken die ik 10 jaar geleden in de kroeg heb ontmoet :shock: . Bij sommige mensen kijk ik er niet van op dat ze single zijn :roll:

tgfeenstra

Re: up2date

Ongelezen bericht door tgfeenstra »

eind 2005 ingescheven hoe kom ik er af en mij geld terug krijg wie helpt mij er mee

Gesloten