LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] haperend beeld en haperend geluid

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
puthenaer
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2006 18:01

haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door puthenaer »

Hebben meer mensen hier last van? Mijn beeld hapert af en toe. Nu is dit niet z'o storend erg, maar met analoge tv had ik hier nooit last van! Met het geluid is het hetzelfde..

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door karr-2 »

Heb ik ook heel af en toe met digitale tv van KPN. Duurt meestal een paar seconden en dan is het weer voorbij. Oorzaak is mij onbekend, maar kan van alles zijn denk ik. Ik heb er verder geen last van.

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Misschien is het handig dat je even iets duidelijker bent puthenaer. Geef a.u.b. ietsje meer info over je aansluiting, waar heb je het over? Digitale TV? Zo ja, op welke manier ontvang je dat? Schotel? Kabel? Digitenne? KPN? Misschien dat we je dan wat beter helpen kunnen.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste mensen,

Tijd voor Illegal Television. Koop een schotel voor 15,= en een kastje van 75,=. Je hebt dan voor het eerste jaar 90,= betaald. Kaart is niet nodig,. want daarvoor zijn die kastjes gemanipuleerd dat het niet nodig is. Dus voor de rest herb ik zo prima beeld en ik kan ook alle zenders welke achter de decoder staan allemaal bekijken met zo'n prachtige beeldkwaliteit en je betaalt verder helemaal niets. Dus daar ben ik naar toe overgegaan en ik heb mijn betaling van TV naar UPC stopgezet en ook alle abbo's.

Weet je dat je ook prima internet en telefonie achter die schotel kan krijgen? Heb ik nu dus ook en ik betaal geen cent meer. Ik `leen' de verbinding waar andere mensen weer `meer' voor moet betalen. Ik heb exact 40 Mbit internet en ik kan naar alle landen gratis bellen.

Mooi toch!!

Groet Uranus.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door jurrien »

Voor jou misschien mooi. Toch denk ik dat de meeste van ons liever niet van hun buren stelen. Of op een andere manier illigaal bezig zijn.wel heb ik net als de topicstarter last van wat blokjes in het belld soms.Maar ja , dat zal ook wel weer overgaan.

Jurrien

puthenaer
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2006 18:01

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door puthenaer »

ydrofsjy,

ik dacht dat ik in een forum speciaal voor upc digitv zat, maar ik heb me vergist, excuses.

Ik heb UPC digitale tv via de Thompson Mediabox. Kwaliteit niets dan lof, maar ik irriteer me aan die storingen in beeld. Als ik dat met analoog nu ook had, is tot daar aan toe, maar ik heb het nooit gehad.

Luca2004

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door Luca2004 »

Hallo,
wij hebben nu sinds 31 dec 2005 ook de upc mediabox.

Het beeld is een stuk slechter geworden het beeld hapert en stoort.
We hebben meerdere malen al gebeld, een versteker en een nieuwe software update gekregen maar dat werkte ook niet.

Nu is er vandaag voor de derde keer een monteur langs geweest, dat heeft ook niet geholpen.

We zijn nu telefonisch aan het bekijken met UPC wat er nog mogelijk is anders denk ik dat we de mediabox terug brengen.

Groetjes Monique

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door peukiemon »

@Uranus
Ik heb exact 40 Mbit internet en ik kan naar alle landen gratis bellen.
WHAHAHAHAHAHA 40 Mbit via sat verbinding wat een broodje aap verhaal.
2Mbit misschien One-way , max 1 Mbit down bij Full Duplex.
En om dan nog maar niet over de enorme ping tijden en kosten te praten.
100 Euro per maand zit je al gauw op met een full-duplex verbinding.
Koop een schotel voor 15,= en een kastje van 75,=
Knap doe ik je niet na waar haal je dat weg je hebt al een Schotel van min 80cm nodig om uberhaubt internet te draaien.
Een goede LNB zit al op 60 euro.
Daarbij zal je de kast ook moeten Patchen om de 2 maand als de keys weer worden veranderd. btw Seca2 kan je niet kijken via de illegale manier. Kan je dit wel ben je de eerste.

puthenaer
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2006 18:01

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door puthenaer »

...en weer ontopic...
Geachte heer,

Via het feedback formulier hebben wij uw vraag ontvangen. graag gaan wij hierop in.

Het analoge signaal zou sowieso dezelfde kwaliteit moeten hebben als voorheen. Er speelt inderdaad een probleem met het doorgeven van de digitale signalen. Wij gaan begin februarie een software upgrade geven die zal het probleem verhelpen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
Dus voor iedereen die er last van heeft; er wordt aan gewerkt

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 29 Jan 2006 06:41 door Uranus


--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen,

Tijd voor Illegal Television. Koop een schotel voor 15,= en een kastje van 75,=. Je hebt dan voor het eerste jaar 90,= betaald. Kaart is niet nodig,. want daarvoor zijn die kastjes gemanipuleerd dat het niet nodig is. Dus voor de rest herb ik zo prima beeld en ik kan ook alle zenders welke achter de decoder staan allemaal bekijken met zo'n prachtige beeldkwaliteit en je betaalt verder helemaal niets. Dus daar ben ik naar toe overgegaan en ik heb mijn betaling van TV naar UPC stopgezet en ook alle abbo's.

Weet je dat je ook prima internet en telefonie achter die schotel kan krijgen? Heb ik nu dus ook en ik betaal geen cent meer. Ik `leen' de verbinding waar andere mensen weer `meer' voor moet betalen. Ik heb exact 40 Mbit internet en ik kan naar alle landen gratis bellen.

Mooi toch!!

Groet Uranus.
Je bent dus een klaploper? Dat maakt je tot een zielige stumper. Geef me je adres en ik kom een euro doneren STUMPER.

Gast

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door Gast »

Niet zo schelden P....

Richard Hoogeveen

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door Richard Hoogeveen »

Ik heb sinds vandaag ook de UPC mediabox aangesloten. Zelf aangevraagd ivm nieuwe 102cm LCD tv, het analoge UPC signaal was op mijn 66cm LCD al niet om aan te zien.

In beginsel gebeld met UPC omdat niks ging werken en na een half uur aan de lijn hangen deed het kastje het ineens ? (toch maar iets aangezet UPC?), Storing weer afgemeld.

Beeld is werkelijk zeer mooi als er beeld is, maar inderdaad bij diverse zenders met name BBC's RTL's, VRT, NGC canvas etc. zie ik continue blokjes en hapert het geluid.

De TXT knop (teletekst) werkt ook niet
De "guide" knop werkt ook niet (programmagids)
De muziekzenders hoor je allemaal haperen.
Kan geen lijst vinden van mijn zenders, moet maar + en - toets gebruiken?

iemand tips? altijd welkom..

ENB

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door ENB »

Sinds de nieuwe mediabox dig. van UPC hebben wij geluidshaperingen en beeldstoringen (blokjes), ook valt het beeld ineens stil, moeten we weer resetten! Al 3x meegemaakt. Vele keren gebeld, monteur langs geweest en hij heeft er nog geen eens naar gekeken, hij zei dat het probleem bekend is bij UPC. Waarom dan toch een monteur sturen!!??? Als ze dit probleem niet gauw oplossen dan lever ik de mediabox weer in. :evil:

Gast

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door Gast »

Makkelijk op te lossen reset je modem schroef het blauwe draadje los plaats een relais er tussen en je hebt machtig beeld.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Geplaatst op 31 Jan 2006 23:53 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Makkelijk op te lossen reset je modem schroef het blauwe draadje los plaats een relais er tussen en je hebt machtig beeld.
Hallo Gast :!:
wat voor relais moet er dan tussen gezet worden? Zijn we al meer mensen die dit gedaan hebben :?:

kensington

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door kensington »

Sinds een klein jaar heb ik digitale tv van UPC. Er is nog geen dag geweest dat er geen storingen waren in beeld en geluid. Ook de nieuwe mediabox heeft geen verbetering gebracht. De helpdesk heeft het telkens maar over resetten en nieuwe software ophalen, maar effectief gebeurt er volgens mij niets. Op "goede" dagen lopen er dunne verticale strepen over het scherm (nee, ligt niet aan de kabels, die heb ik allemaal vervangen door de hoogste kwaliteit) en op mindere dagen is er doorlopend uitval van geluid en een zeer slecht blokkerig beeld. Met name rond het journaal van 18.00 uur doet zich dat voor.
Mijn tv is klv30h3 van Sony.
Toch maar overstappen op een schotel?

@Gast: welk blauw draadje, wat voor relais??

ap.van.dam
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2006 14:12

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door ap.van.dam »

Ik heb elders een oproep gedaan om gezamenlijke stappen te ondernemen in verband met dit soort en andere tekortkomingen van de UPC-pakketten. Ja, elke drukker bezochte uitzending loopt ras in kwaliteit terug, zover dat je beter de box kunt omzeilen en analoog kunt gaan. Notoire hakkelpagina's zijn journaal op 2 goede tijden en idols natuurlijk.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door Chima »

Aan iedereen die storingen heeft...

Probeer eens goede coaxkabel en goede connectors te gebuiken.
Dus niet van die plastic praxis connectors maar gewoon metalen.

Ik had hetzelfde probleem maar met nieuwe goede coax en connectors heb ik er geen last meer van.

Oh ja...voor de mensen die meteen beginnen te piepen zonder eerst op internet te zoeken...kijk ook eens op www.chelloo.com daar valt ook nog info te vinden.

ap.van.dam
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2006 14:12

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door ap.van.dam »

Wie direct begint te stutteren over praxis-kabels, moet wel bij UPC werken, want dat is de stereotiepe reactie. Kabels en connectors zijn eerste klasse, bij prima winkel gekocht. Storing blijkt na bezoek UPC-monteur het zeer vermoedelijk gevolg van een signaaldief, kennelijke benedenburen (hebben we niet) of buren van hiernaast (hebben we evenmin), nou ja, kan hij niet nagaan, dus advies om nieuwe kabel te laten trekken! Van buiten naar binnen ja!
Om sip van te worden, het echte probleem blijft buiten beeld, net als het beeld zelf.
Alles vandaag geretourneerd aan UPC, want na drie maanden gepiel kiezen we vol enthousiasme voor analoge tv. Scherp, lekker rustig, goed te verstaan en 2 euro goedkoper. En nu maar wachten op de beschikbaarheid van concurrenten op deze monopolistische markt. Alhoewel.

Hamlet
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 22:26

Re: haperend beeld en haperend geluid

Ongelezen bericht door Hamlet »

Al sinds een jaar ongeveer heb ik veel last van storingen met upc digital. Heb hierover al vaak gebeld, een keer kwam er zelfs iemand langs een half uurtje, maar toen ging het uiteraard even goed.
In het weekend is het een ramp om tv te kijken, je mist om de paar minuten een woord en het beeld staat even stil, vreselijk irritant.
Dit was al zo met de media box, vorige zomer kreeg als antwoord van de helpdesk dat het erg warm was en dat daar alle apparaten last van hadden!!!! Maar ook in hartje winter had ik hetzelfde probleem.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Gesloten