LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitaal of schotel?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
aww

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door aww »

wat een geouwe**** wij hebben alles van casema en nergens last van perfect beeld!!!! :D

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door mve2 »

nou aww het verschil zie je echt wel

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Chima »

Bij de Karwei hebben ze een schotel in de aanbieding voor 499 euro.
En dan krijg je een digitale recorder van 40gb erbij en ook een smartcard twv 89 euro en 3 maanden basipakket twv 29,35 euro.
De schotel heeft een dia. van 60cm.


Is dat iets?

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door ydrofsky »

't is wel iets, maar je moet wel redelijk handig zijn als je zelf een schotel gaat installeren, ik zou zeggen probeer eerst zoveel mogelijk info in te winnen, op wat voor manier dan ook. Over het algemeen is vragen vrij, ga bijvoorbeeld bij wat schoteldealers in de regio langs, en laat je uitgebreid informeren. vooral ook qua prijs, kleine zelfstandige dealers hebben vaak een betere service, ze hebben namelijk een naam opgebouwd die ze niet graag verliezen. Vaak monteren ze de vele losse onderdelen al van te voren, programmeren ze je ontvanger en activeren alvast je smartcard dat scheelt veel werk! (en soms hoofdpijn)

succes!

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste mensen,

Tijd voor Illegal Television. Koop een schotel voor 15,= en een kastje van 75,=. Je hebt dan voor het eerste jaar 90,= betaald. Kaart is niet nodig,. want daarvoor zijn die kastjes gemanipuleerd dat het niet nodig is. Dus voor de rest herb ik zo prima beeld en ik kan ook alle zenders welke achter de decoder staan allemaal bekijken met zo'n prachtige beeldkwaliteit en je betaalt verder helemaal niets. Dus daar ben ik naar toe overgegaan en ik heb mijn betaling van TV naar UPC stopgezet en ook alle abbo's.

Weet je dat je ook prima internet en telefonie achter die schotel kan krijgen? Heb ik nu dus ook en ik betaal geen cent meer. Ik `leen' de verbinding waar andere mensen weer `meer' voor moet betalen. Ik heb exact 40 Mbit internet en ik kan naar alle landen gratis bellen.

Mooi toch!!

Groet Uranus.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste Chima,

Dat is wel leuk, maar de schotel kost 25,=; het kastje 150,= en dan heb je geen kaart van 89,= meer nodig, want deze kastjes zijn gemanipuleerd zodat jij gratis alle zenders kan bekijken. Je moet wel iets leuks verzinnen om in dat gleufje te stoppen, maar het hoeft dus niet. Je kan alles bekijken en luisteren. 4000 TV zenders en 10.000 radiozenders. Wat dacht j van Kamasutra TV op India I zender, de hoofdzender uit India? Zeg het maar ...... Jouw tv kan het gewoon niet instellen. Zoveel. Tevens kan je ook internetten en telefoeren via de kabel. Dat allemaal gratis.

Geef even een mailtje wanneer je er één wilt hebben, dan bestel ik hem gelijk voor je.

Groet,

Uranus.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste mensen,

Tijd voor Illegal Television. Koop een schotel voor 15,= en een kastje van 75,=. Je hebt dan voor het eerste jaar 90,= betaald. Kaart is niet nodig,. want daarvoor zijn die kastjes gemanipuleerd dat het niet nodig is. Dus voor de rest herb ik zo prima beeld en ik kan ook alle zenders welke achter de decoder staan allemaal bekijken met zo'n prachtige beeldkwaliteit en je betaalt verder helemaal niets. Dus daar ben ik naar toe overgegaan en ik heb mijn betaling van TV naar UPC stopgezet en ook alle abbo's.

Weet je dat je ook prima internet en telefonie achter die schotel kan krijgen? Heb ik nu dus ook en ik betaal geen cent meer. Ik `leen' de verbinding waar andere mensen weer `meer' voor moet betalen. Ik heb exact 40 Mbit internet en ik kan naar alle landen gratis bellen.

Mooi toch!!

Groet Uranus.

SRT

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door SRT »

Ydrofsky heeft gelijk, 95% van het hedendaags TV-aanbod via de schotel is net zo digitaal als via de kabel, en biedt doorgaans betere beeldkwaliteit dan vele zenders die kabelmaatschappijen in hun digitale pakketten hebben.

Bij Canal Digitaal ben je tussen de 7,45 en 12,95 per maand kwijt voor een redelijk aanbod aan TV-zenders; voor 7,45 krijg je bovenop het pakket met alle Nederlandse landelijke zenders ook nog Discovery, MTV, Eurosport e.d. (wat je dus van het analoge kabelpakket gewend bent), en voor 12,95 per maand krijg je er nog eens wat zenders extra bovenop, zoals Cartoon Network en de Vlaamse publieke zenders. Aangevuld met de vele vrij te ontvangen zenders (zoals ARD,ZDF,Duitse RTL,CNN,BBC World,Sky News etc.) is Digitale TV via de schotel een prima en goedkoop alternatief voor de kabel. Doorgaans krijg je bij een standaard installatie van een schotelset alleen de beschikking over de op het vasteland van Europa gerichte satellieten (waarvan het Canal Digitaal aanbod ook wordt uitgezonden), met een paar kleine stukjes hardware extra kun je ook nog de op Engeland gerichte satelliet van Sky Digital ontvangen, wat o.a. betekent: BBC 1 t/m 4 en alle ITV-zenders!

Je betaalt aardig wat in eerste instantie, maar gelet op het aanbod in grote lijnen heb je die investering er zo uitgehaald! Digitaal via Satelliet=OK! ;)

Prosperot
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:36

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Prosperot »

Klinkt goed. Maarre als je 2 tv's hebt, moet je dan ook 2x "tussen de 7,45 en 12,95" betalen???

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Rob A. »

Prosperot
Geplaatst op 22 Feb 2006 23:43 door Prosperot
--------------------------------------------------------------------------------
Klinkt goed. Maarre als je 2 tv's hebt, moet je dan ook 2x "tussen de 7,45 en 12,95" betalen???
Helaas wel, :arrow: of je moet een kastje met twee tuners nemen. Dan kan je 2 dingen tegelijk,
bijv. iets opnemen (op de ingebouwde harde schijf) en iets anders kijken.

ernst2
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jun 2005 11:21

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door ernst2 »

Update:

Ik heb nog een vraagje en hopelijk hebben wat mensen daarop een antwoordt.

Ik wil het hele Sky-pakket hebben dwz BSBsky e.d vooral omdat ik van die commerciele zooi hou en het wel goed vindt wat ze hebben. En als ik wat Amerikaanse zenders erbij kan krijgen zoals Fox en NBC dan des te beter en Discovery is ook uitstekend.
Weet iemand wat dat per maand uiteindelijk gaat kosten en daarna en natuurlijk de eerste opstartkosten?

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door movieman »

Je krijgt als Nederlander zijnde geen licentie om BSkyB (SkyDigital) te kijken, dus je krijgt ook geen geschikte receiver/smartcard. De benodigde apparatuur wordt alleen in de UK verkocht.

Wel weet ik dat alle BBC zenders, 1, 2, 3, 4, Ceebies, en nog een paar, gratis en voor niks te ontvangen zijn via de ASTRA 2 satelliet op 28,2 graden oost. Enige tijd geleden heeft de BBC besloten om deze zenders "vrij te schakelen".

Het moet mogelijk zijn om Amerikaanse zenders te kunnen ontvangen met een VETTE schotel. Er "hangen" een aantal satellieten die je nog net in Europa kunt ontvangen. PANAMSAT is er één van. Ik denk dat een schotel van 1,5 meter hier geen luxe is. Een draaibaar satellietschotelsysteem is wenselijk. Een motortje dus. Ik denk dat je ergens rond de € 1000,- kwijt bent voor een leuk pakketje.

Groetjes. :wink:

tokker
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2006 12:40

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door tokker »

Beste Uranus kun je wat meer informatie geven over de mogelijkheden?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Op deze site is veel informatie te vinden.
http://www.sat4all.com/ubbthreads/ubbthreads.php

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Chima »

Is het mogenlijk op met 2 huishoudens 1 schotel te delen?

Dus samen met de buren bijvoorbeeld?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door agro »

Is het mogenlijk op met 2 huishoudens 1 schotel te delen?
Ja dat is mogelijk, met een dual LNB deze zijn verkrijgbaar tot 8 voudig, zodat dan tot 8 ontvangers op 1 schotel kunnen.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Chima »

Okay, en in wat voor prijsklasse moet ik dan denken?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door agro »

zie onderstaande link voor diverse leveranciers

http://www.satshopper.nl/?action=leveranciers

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Chima »

Dus ik heb nodig:

Een schotel.
Is hier de grote nog van belang? En welke is te adviseren?

Een dual kop.
Nog advies over welke het beste is?

En dan neem ik aan dat we 2 ontvanger nodig hebben?
Ook hier nog advies welke het beste is?

jeffrey en nicole
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2006 18:12

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door jeffrey en nicole »

hallo nederland. er zit iets moois in de lucht? zeker weten van niet! en vooral bij die canaldigitaal niet. ik heb net als meerdere nederlanders, alleen maar ellende met die gasten gehad. abonnement genomen en een hele set van hun eigen merk. maar geen waar voor mijn geld. kijk aub eerst rond over canaldigitaal op internet. even naar google of iets dergelijks en type dan bijv klachten canaldigitaal. of hier bij tros radar het forum klanten "service" canaldigitaal. ik bedoel maar, is uw eigen keuze. wil zelf voorkomen dat er nog meer mensen net zoals ik er de dupe van worden.

Gesloten