LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 6.000.000 zeehonden alleeen al in noord Canada, weg ermee

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Tiocchi

Re: 6.000.000 zeehonden alleeen al in noord Canada, weg ermee

Ongelezen bericht door Tiocchi »

Lijkt me moeilijk leven als je dit werkelijk allemaal zo ziet
Hoezo? Omdat ik veel zaken aan de tand voel en ter discussie durf te stellen en dingen anders zie dan anderen? Valt eigenlijk reuze mee. Schiet ik door in drama? Is het drama, of is het de werkelijkheid die veel mensen eigenlijk liever niet zien. Het oppervlakkige is een stuk veiliger. Ben ik trots om een mens te zijn? Nee, eigenlijk niet. Maar ik blijf positief. Ik ben er nu eenmaal en laat ik dan ook maar proberen om er het beste van te maken. Dat leven dat ik hier op deze aardbol heb probeer ik in mijn eigen kleine wereldje waarin ik me begeef zoveel mogelijk goeds te doen. Ik denk dat ik het niet makkelijker of moeilijker heb dan andere mensen. Ik ben me misschien meer bewust van bepaalde zaken en leef daar ook zo veel mogelijk na. Ik ben echter geen geitewollensokken-type. De meeste mensen halen dit alles zelfs helemaal niet achter mij uit. Geloof ik in een Utopia? Ja, ik denk het wel. Zou mooi zijn. Maar sta ook genoeg met beide voetjes op de grond om te weten dat dit nooit haalbaar zal zijn (i.i.g. niet in mijn tijd hier). Van de andere kant: can't blame a girl for trying. Als we allemaal maar genoegen nemen met hoe het nu is, zal er nooit iets veranderen, laat staan verbeteren.

Wat betreft de cosmetica: het is inderdaad niet helemaal te voorkomen. Wel kan ik door bewuste aankopen te doen de merken steunen die hun producten niet meer op dieren testen. Favoriet merk is het huismerk van de Etos bijvoorbeeld, niet alleen de producent, ook alle leveranciers van de ingrediënten hebben schriftelijke verklaringen kunnen leveren dat de ingrediënten van dit merk proefdiervrij zijn.

Over het verder verspreiden blijf ik het oneens met je. Laten we die stukken natuur en de lege ruimten die er nog zijn gewoon met rust laten.

Ik zal overigens niet ontkennen dat ik wel eens per ongeluk een mier doodtrap. Heb hem dan echt niet gezien. Op het muurtje voor ons huis bevinden zich in het voorjaar heel veel kevers. Ja, ik let op dat niet bovenop eentje ga staan. En als ik zie dat een van mijn katten zich op een plek wil liggen rondrollen waar veel mieren lopen, dan haal ik hem daar weg.

Naar mijn mening moeten wij mensen eens wat minder willen controleren en beheersen. Het is duidelijk dat we er meer niet in slagen dan wel in slagen. Misschien moeten we de natuur gewoon zijn gang laten gaan, door ons continue ingrijpen lukt haar ook niet om de balans weer steeds te herstellen. De natuur heeft haar tijd nodig weer in balans te komen, maar dat is iets dat wij mensen niet meer hebben. Als wij binnen 24 uur geen verandering zien zijn we ons geduld alweer voorbij.

Op het gebied van afschieten ben je in elk geval consequent. We verschillen weliswaar van mening, maar je bent consequent.

Wat ik niet begrijp: wat is er nou zo vreselijk aan om toe te geven dat de mens de boel een beetje behoorlijk heeft verkloot op deze wereld. Dat we boven alles en iederen willen staan en alles willen (be)heersen. Niemand kan er iets aan doen dat hij/zij een mens is (laten we bepaalde geloven even buiten beschouwing houden). Ik roep het al jaren en ik loop nog steeds rond. Zo erg kan het dus niet zijn. Als iedereen zich hier eens een beetje meer bewust van werd en met wat meer respect voor zijn omgeving zou omgaan, wedden dat wereld er al een stukje beter uit zou zien? Maar schijnbaar is dat heel "eng". Blijft me verbazen, de mens.

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

Wat ik niet begrijp: wat is er nou zo vreselijk aan om toe te geven dat de mens de boel een beetje behoorlijk heeft verkloot op deze wereld. Dat we boven alles en iederen willen staan en alles willen (be)heersen.
Is niet vreselijk om toe te geven het is nou eenmaal niet anders. dat we boven alles willen staan en alles willen (be)heersen is niet eerlijk omdat zo te zeggen. Hiermee geef je aan dat iedereen zo denkt en dat is absoluut niet waar.
Er zijn bepaalde mensen die zo denken en dingen op die manier uitvoeren. Maar er zijn ook genoeg projecten om natuur te beschermen en opnieuw ergens weer te krijgen.

Verder nog eens over die cosmetica, het zal er best allemaal schritelijk bij zitten. Maar elk ingrediënt is ooit in het verleden getest op dieren, dit was en is nog steeds simpel weg verplicht(van mij part testen ze het op gevangen met levenslang ofzo, maar dat licht ethisch niet goed ben ik bang)

Vind het knap dat je zo leeft en kan leven, ik zou er heel veel moeite mee hebben en zou het niet willen. Ik probeer met veel dingen rekening te houden, maar ik heb zo ook behoeftes en ideeën(zoals elk dier)

ONMENSELIJK

Ongelezen bericht door ONMENSELIJK »

DEZE BABYZEEHONDJES WORDEN NA 12 DAGEN DOODGEKNUPPELD. MOET JE VOORSTELLEN ALS ZE DAT BIJ JOU DOEN.
HOE DIT GEBEURT IS NIET AAN TE ZIEN!

In 2001 heeft een internationaal team van dierenartsen de zeehondenjacht geobserveerd. In hun rapport concludeert het team dat:

42% van de zeehonden levend waren gevild.
79% van de jagers hebben niet gecheckt of het dier dood was voordat het werd gevild.
40% van de zeehondjes moeten voor een tweede keer geknuppeld of geschoten worden omdat ze nog bij bewustzijn waren na de eerste klap of het eerste schot

WAAR GAAT DIT HEEN???
MENSEN DIE DIT GOEDKEUREN ZIJN ONMENSELIJK!!!!

GA NAAR STOPDEKNUPPELS.NL EN TEKEN DE PETITIES!!!!

EEN DIERENLIEFHEBBER!!!!!

Archangel

Ongelezen bericht door Archangel »

Ten eerste is het gruwelijk onMENSELIJK hoe deze pups worden doodgeknuppeld, maar das niet de enige schade die ze ermee aanrichten.

De moeder zeehond loopt hierdoor een ernstig trauma op.
Of knuppelen we die ook maar meteen de hersenen in. Het is net als een mensen moeder wiens kind ontvoerd of vermoord wordt.

Een mens kan misschien nog een beetje relativeren wat er gebeurt (niettemin blijft het bij mensen ook vreselijk) maar een dier kan dat niet.

Het is een oneerlijke strijd, moge dat duidelijk zijn!

klaasvd

Klopt allemaal, gelukkig gaat dit over de HUMANE jacht, dus schieten en niet knuppelen

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ach ja, lekker hypocriet zijn, je mag geen zeehondebont dragen (want dat is de huid van een dier), maar de mensen die dat vinden dragen wel leren schoenen. Zeker nooit over nagedacht waar die van gemaakt zijn?

Gast

Al kiest een mens ervoor om leer te dragen, het gaat om de manier waarop een dier afgemaakt wordt.
Zoals kippen ondersteboven hangen totdat al het bloed naar de hersenen is gezonken en DAN afmaken keur ik af.
Als een dier snel en pijnloos gedood kan worden (en een "normale" leefwijze heeft gehad) valt er al eerder over te praten.

dieren-fan

Ongelezen bericht door dieren-fan »

als er te veel zeehonden zijn, mogen ze dus dood, beweren een aantal mensen. ik vind ook dat er teveel mensen zijn. dan hoeft nog niemand dood. conclusie: geld is en blijf belangrijker dan leven.
wordt wakker. :!: :!: :!:

Tiocchi

Ik mag toch wel hopen dat de mensen die de dood van een dier schijnbaar niet zoveel doet dezelfde mensen zijn die ook niet huilen als iemand in hun omgeving is doodgegaan.

En dat de mensen die hun mond vol hebben van het eten van dieren (omdat dit nou eenmaal bij de mens hoort en de vlees nodig zou hebben) dezelfde mensen zijn die zonder mokken, janken of maren het accepteren als hun kind door een carnivoor als een prooi gesnapt en verscheurd en opgevreten wordt.

Laten we wel wezen: de een zijn dood is de ander zijn brood. Is dit jouw motto, realiseer je en erken dan wel dat dit voor zowel mens als dier geldt. Kan de ene je niet veel schelen, laat de andere je dan ook niet veel schelen.

Trek 1 lijn: momenteel is een discussie bezig over Snowflake, het zwijntje dat van de jagers gered moet worden. Er zal een hele zwik zwijnen worden afgeschoten om "het ras zuiver te houden" (lees: wij vinden dat het er teveel zijn). Spooky... ik kan me herinneren dat er zo'n 60 jaar geleden ook eentje was (en dat soort mensen zijn er nog steeds) die ook een ras zuiver wilde houden. Of is dat ineens toch weer "anders"? Vandaag was op het nieuws dat de versnipperaar voor eendagskuikens van het mannelijke geslacht niet dieronvriendelijk was. Integendeel zelfs, de diertjes waren snel dood. Andere optie is vergassen, maar dat is te duur. Gek, we mogen dieren die we niet kunnen gebruiken en masse vergassen. Maar toen dat 60 jaar geleden hetzelfde gebeurde met mensen waar ze niets mee konden (ouderen, zieken, gehandicapten, zwakken), was dat een gruweldaad. Kan iemand mij het verschil uitleggen? Ik zie het niet. Het is in mijn ogen beiden even gruwelijk, ziek en verachterlijk.

MAAR: accepteer je het ene (het vergassen van dieren, het zuiver houden van rassen), accepteer je ook het andere (het vergassen van mensen, het zuiver houden van rassen). Maar daar willen we niet aan. Prima. Wat je een medemens niet wil aandoen, doe dat dan ook een mededier niet aan.

Gast

vergassen van mensen vergelijken met het vergassen van dieren??? volgens mij spoor je echt niet !!!

Tiocchi

Leg mij het verschil dan eens uit Gast. Mensen mogen niet vergast worden maar dieren wel? Wie heeft dat bepaald? Jouw reactie staaft hierbij mijn eerdere stelling over hoe hypocriet wij zijn. Onderling mogen we elkaar niets aandoen (staat iedereen op zijn achterste benen), maar bij een dier mag dat wel? Waarom. Omdat wij superieur zijn? Waar staat dat geschreven?

Toen er miljoenen in de concentratiekampen zijn gestorven, spreken wij er 60 jaar na dato nog schande over. En terecht. Maar we vergeten gemakshalve even dat er in de tussentijd miljoenen dieren door ons vergast zijn omdat overbodig zijn of omdat wij hun vacht willen dragen. Mijn stelling is: wat wij onszelf niet willen aandoen, doe dat een dier dan ook niet aan.

In plaats van te lopen schreeuwen dat mensen niet sporen (vertel eens wat nieuws, de mens in zijn algemeenheid spoort totaal niet), onderbouw je mening eens. Jouw reactie is zo makkelijk. Veel geschreeuw, weinig wol. Jammer.

Tiocchi

Mijn grootvader is in een concentratiekamp overleden toen hij met zijn dronken kop van de wachttoren viel.
Dus ik weet precies dat er geen verschil is tussen deze dingen!

Gast

Je grootvader was dus een nazi?

Affijn, dooie zeehondjesis allemaal heel erg.
Maar niet het ergst.
Om daar speciaal een hele sectie aan te wijden vindt ik wat overdreven.
Deze jagers verdienen hun geld misschien niet op de meest zuivere manier, maar veel mensen doen dit niet.
Als je alle jacht op een rij zet is de jacht op zeehondjes niet de ergste vorm, maar ja: dat staat zo zielig met die ronde kopjes..

tja

Ongelezen bericht door tja »

Wat een trieste discussie is dit geworden.
Uitgangspunt was goed maar als we beginnen over vergassen, kampen en nazies wordt het hoog tijd dat een admin ingrijpt en dit stopt.
Mensen waar gaat dit over, blijft eens een beetje op topic en hou op met dit soort onzin.

Tiocchi

Degene die onder mijn nickname een hele flauwe opmerking heeft geplaatst op 29 mei om 17.08 uur: wees origineel en verzin een eigen naam.

En "tja" als je alles uit zijn context gaat halen dan komen we helemaal nergens meer. Alhoewel... het is en blijft soms heel moeilijk om te lezen wat er staat in plaats van te lezen wat men wil lezen. Oftewel: lees mijn stelling en tracht te begrijpen wat ik wil aangeven. Hard? Ja, overduidelijk. Maar misschien wel eens iets om over na te denken. Want het is ook niet te ontkennen dat het er zo wel aan toe gaat in onze wereld. Het feit dat mensen hier min of meer over vallen staaft alleen maar verder mijn mening over hoe de mens over zichzelf en de dieren denkt. En staaft ook mijn idee over het feit dat wij onze ogen sluiten voor de realiteit zodra wij aangesproken worden op ons gedrag.

klaasvd

registreer je naam dan

stannie

Ongelezen bericht door stannie »

het is heel simpel, wij mensen denken altijd maar dat we voor God mogen spelen, Wij bepalen wel ff welke dieren er moeten sterven voor ons plezier of voor onze luxe.
Kippen in een hokje? prima! des te kleiner het hokje, des te goedkoper onze kipfilet!
Het maakt ons helemaal niks uit, welke dieren, planten, enz er naar de vervelend gaan, als de mens maar luxe heeft!

Imers..... de gene met d meeste euro's is de beste toch?

irener

Ongelezen bericht door irener »

Stel je eens voor als t andersom zou zijn. Dieren aan de macht die ons onderwerpen aan marteling,proeven,doodmaken. Zou iemand dat leuk vinden?
Mensen kunnen voor zichzelf opkomen,een weerloos dier niet en daarom doen de dierenvrienden dat voor hun.
Ik ben FEL anti dierenmishandeling,dierproeven,jacht,dragen van bont etc. Ook ben ik vegetarier.
Respect is helaas iets heel vreemds tegenwoordig. Voor mensen en voor dieren.

coorpeet

Ongelezen bericht door coorpeet »

Dit moet direct gestop kunnen worden.Deze dierenbeulen zijn het niet waard om zelf in leven te mogen blijven.
Hier MOET al het mogelijke aan gedaan worden om het te stoppen.

coorpeet

Ongelezen bericht door coorpeet »

aanvulling bij de voorgaande mening.

U heeft 20.000 handtekenigen nodig om hetbesproken te krijgen in de tweede kamer.

Maar hoe krijg jij deze handtekeningen in je bezit. IDEE maak een poll kan dat niet hier zal je de vraag bij VaraKassa moeten plaatsen die heeft wel een poll

Gesloten