LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso, maar dan vanaf de andere kant
Incasso, maar dan vanaf de andere kant
3 jaar geleden heb ik een familielid geld geleend. Na 15 maand heb ik een incassobureau ingeschakeld omdat hij het geld niet wou terugbetalen. Ik ben in zee gegaan met Incassa-bureau havezathe in Zuidlaren en wat heb ik hier een spijt van.
In twee jaar tijd tijd heeft nog niet eens helft van het geleende geld kunnen vorderen. Het incassobureau is tot nu toe geen enkele belofte nagekomen. Varierend van het opsturen van de opdrachtacceptatie, terugbellen, ophalen van aangetekende post van het postkantoor, terugbellen, brieven sturen enz,enz,enz.
Een goede raad voor iedereen die zijn geld wel terug wil hebben: Ga niet in zee met dit incassobureau.
Het probleem is nu alleen maar groter geworden. Hoe krijg ik het reeds geincasseerde bedrag van het incassobureau (en hoeveel is dit precies).
Heeft iemand nog een goede tip?
Ik dacht zelf aan een juridische procedure maar ik heb geen idee of ik genoeg bewijzen heb(er staat namelijk niet op papier van het incassoburea).
In twee jaar tijd tijd heeft nog niet eens helft van het geleende geld kunnen vorderen. Het incassobureau is tot nu toe geen enkele belofte nagekomen. Varierend van het opsturen van de opdrachtacceptatie, terugbellen, ophalen van aangetekende post van het postkantoor, terugbellen, brieven sturen enz,enz,enz.
Een goede raad voor iedereen die zijn geld wel terug wil hebben: Ga niet in zee met dit incassobureau.
Het probleem is nu alleen maar groter geworden. Hoe krijg ik het reeds geincasseerde bedrag van het incassobureau (en hoeveel is dit precies).
Heeft iemand nog een goede tip?
Ik dacht zelf aan een juridische procedure maar ik heb geen idee of ik genoeg bewijzen heb(er staat namelijk niet op papier van het incassoburea).
-
Re: Incasso, maar dan vanaf de andere kant
Een incassobureau houdt het geld gedurende het gehele traject, zeker waar het gaat om betrekkelijk kleine bedragen, onder zich. Dit mogen ze niet en daarom hebben de meeste incassobureaus een truc namelijk ze zetten Uw geld in een derdengeldstichting. Leuk opgelost toch? U krijgt Uw geld pas wanneer alles betaald is. Maar wacht even af, nog dit jaar nemen wij maatregelen. Het is dan voorbij met de verrijking ten koste van de armen onder ons. Het ene incassobureau na het andere zal dailliet gaan. We zijn er klaar voor.
@Chanmaster:
Jullie nemen maatregelen?
Wie zijn jullie dan?
Jullie nemen maatregelen?
Wie zijn jullie dan?
Frankk,
Ik wil ook wel eens weten wat Chanmaster bedoelt. Ik ben hem elders ook al tegegekomen met uitspraken welke niet correct waren.
Hij praat alsof hij verstand van zaken heeft en reageert als een ondeskundige op welk gebied dan ook.
Wie is hij en wat kan hij veranderen?
Ik wil ook wel eens weten wat Chanmaster bedoelt. Ik ben hem elders ook al tegegekomen met uitspraken welke niet correct waren.
Hij praat alsof hij verstand van zaken heeft en reageert als een ondeskundige op welk gebied dan ook.
Wie is hij en wat kan hij veranderen?
Nou ik ben er ook klaar voor hoor, wil heel graag weten wie en wat die chanmaster is.
Buddy
Buddy
Er komt weinig informatie van chanmaster.
Normaal gesproken ben je nog niet klaar met typen of er is een reactie.
Zou hij toch door de mand zijn gevallen.
Normaal gesproken ben je nog niet klaar met typen of er is een reactie.
Zou hij toch door de mand zijn gevallen.
Toch jammer van dat soort lui die een forum een beetje zitten te vervuilen. Ik het maar negeren...
Ik heb inmiddels contact gehad met de rechtswinkel in Groningen. Zij hebben mij geadviseerd een aangetekende brief naar het incassobureau te sturen en hem daarin een termijn te stellen. Hij moet binnen bv 5 werkdagen het dossier (met de daarin de geincasseerde bedragen en data) en het geincasseerde geld overdragen. Omdat er sprake is van een ingebreke stelling (incassobureau komt herhaaldelijk zijn afspraken niet na) kan hem verplicht worden om het gehele bedrag, zonder aftrek van kosten, over te dragen.
Je kan naar de rechter gaan maar het ook via een deurwaarder spelen. In het laatste geval zijn de kosten meestal lager.
Ik heb inmiddels contact gehad met de rechtswinkel in Groningen. Zij hebben mij geadviseerd een aangetekende brief naar het incassobureau te sturen en hem daarin een termijn te stellen. Hij moet binnen bv 5 werkdagen het dossier (met de daarin de geincasseerde bedragen en data) en het geincasseerde geld overdragen. Omdat er sprake is van een ingebreke stelling (incassobureau komt herhaaldelijk zijn afspraken niet na) kan hem verplicht worden om het gehele bedrag, zonder aftrek van kosten, over te dragen.
Je kan naar de rechter gaan maar het ook via een deurwaarder spelen. In het laatste geval zijn de kosten meestal lager.
Da's lachen, de deurwaarder op het dak van de deurwaarder sturen!
Ik heb ooit een deurwaarder ingeschakeld omdat ik het huis boven mijn bedrijf verhuurde en er een behoorlijke huurachterstand was ontstaan. Uiteindelijk zijn de huurders vlak voor de ontruiming vertrokken en lieten ze mij dus zitten met een lekkere rekening voor de deurwaarder en ik heb nog steeds mijn huur niet ontvangen! Beetje krom, het heeft mij uiteindelijk meer geld gekost dan het heeft opgeleverd! Misschien moet ik ook maar eens gaan uitzoeken of ik nog wat kan verhalen op die deurwaarder!
Ik heb ooit een deurwaarder ingeschakeld omdat ik het huis boven mijn bedrijf verhuurde en er een behoorlijke huurachterstand was ontstaan. Uiteindelijk zijn de huurders vlak voor de ontruiming vertrokken en lieten ze mij dus zitten met een lekkere rekening voor de deurwaarder en ik heb nog steeds mijn huur niet ontvangen! Beetje krom, het heeft mij uiteindelijk meer geld gekost dan het heeft opgeleverd! Misschien moet ik ook maar eens gaan uitzoeken of ik nog wat kan verhalen op die deurwaarder!
Nee, een deurwaarder is iets anders dan een incassobureau. Veel deurwaarders hebben ook een incassobureau. daardoor lijkt het alsof een incassobureau en een deurwaarder hetzelfde zijn.Da's lachen, de deurwaarder op het dak van de deurwaarder sturen!
De kosten zijn dan inderdaad lager, maar de positie is, na ontbinding van de overeenkomst, ook minder sterk. Dat is zeker het geval wanneer er bijvoorbeeld tot beslag moet worden overgegaan bij dit incassobureau. In dat geval zal meestal een afzonderlijk rechterlijk verlof nodig zijn.e kan naar de rechter gaan maar het ook via een deurwaarder spelen. In het laatste geval zijn de kosten meestal lager.
-
Dat kan natuurlijk wel voorkomen. Deurwaarders kunnen ook wel eens in betalingsnood komen.Da's lachen, de deurwaarder op het dak van de deurwaarder sturen!
Tja, ik denk dat dat een beetje het risico is, wat kan je de deurwaarder verwijten? Als de bewoners vertrekken zonder zich ergens in te schrijven dan is dat natuurlijk niet de schuld van zo'n deurwaarder.Ik heb ooit een deurwaarder ingeschakeld omdat ik het huis boven mijn bedrijf verhuurde en er een behoorlijke huurachterstand was ontstaan. Uiteindelijk zijn de huurders vlak voor de ontruiming vertrokken en lieten ze mij dus zitten met een lekkere rekening voor de deurwaarder en ik heb nog steeds mijn huur niet ontvangen! Beetje krom, het heeft mij uiteindelijk meer geld gekost dan het heeft opgeleverd! Misschien moet ik ook maar eens gaan uitzoeken of ik nog wat kan verhalen op die deurwaarder!