LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten op auto's/in de tuinen etc.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Marianna »

LAST, LAST, OVERLAST...

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Marianna »

ahhhhhh dat wordt een Rammetje :lol:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door just the cook »

Klaar dames!
Start anders maar een zwangerentopic :lol:
Het gaat over katten en tuinen ja.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door NAK »

Ik vind het verbazingwekkend dat er hier mensen zijn die op de een of andere manier maar niet willen inzien .............
IK VIND HET VERBAZINGWEKKEND DAT ER ZOMAAR COMPLETE POSTINGS VERDWIJNEN.

RADAR REDACTIE GEEF DAAR EENS EEN KEER TEKST EN UITLEG OVER.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Gelukkig zijn er meer mensen die inzien dat men geen overlast hoeft te hebben van andermans katten. Marianne schreef over poep verzamelen en in een envelop doen en bij de eigenaar in de brievenbus doen. Toevallig heb ik in mijn jeugdtijd zoiets mee gemaakt van een paar buren verder die het zat was dat er telkens stront lag in zijn pad van een hond. Hij was het zo zat dat hij de **** door de brievenbus heeft gedeponeerd. Daarna was het afgelopen.

Maar goed er moet gewoon een wet komen of een plaatstelijke verordering binnen de gemeente. Ik zal onze burgemeester hier eens op aanspreken. Kijken wat het oplevert.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Marianna »

PJ je mag de envelope ook vergeten hoor en de verassing in oorspronkelijke staat in de bus deponeren, dan is de verassing ook echt gelijkwaardig.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door just the cook »

Het is jammer dat er huisdieren eigenaren zijn die de glazen ingooien van dierenbezitters die wel zorgen dat hun hond geen overlast veroorzaakt. Die wel poepruimen, en die niet hun hond tegen auto's laten plassen en die hun katten geen overlast laten veroorzaken.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Als iedereen nou zo reageerde dan was het voor iedereen een stuk prettiger.

piere
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:31

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door piere »

wat een discussies terwijl er een simpele oplossing is om katten buiten de tuin houden en van de auto te weren ik heb zelf goede ervaring met
de catwatch dit is een apparaatje met een bewegingssensor die wanneer een kat binnen bereik is een geluid produceerd wat de mens en andere
dieren niet horen maar de kat gaat op de loop!!!
het is te koop o.a. op de duivensite duivennet.nl

thee eefje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:17

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door thee eefje »

PJ,

je maakt je wel heel druk om die katten!
Mijn katten zitten binnen en evt op een afgesloten stuk omdat ik inderdaad niemand wil opzadelen met mijn dieren. ik vind dat je een beetje gelijk hebt...maar..

Er zijn wel meer dingen waaraan je je kan ergeren; Mijn buurman vindt zichzelf een topzanger om 6:00 onder de douche,de buurkinders (het zijn er maar 8 die op mijn gallerij wonen) lopen te janken, trekken elkaars haren uit hun hoofd,mollen mijn planten etc etc, Dan heb ik nog de buurman boven die trompet leert te spelen. Hij heeft er lekker de tijd voor, trekt eeen uitkering en zo komt het dat ik nu nog steeds hele dagen naar valse sinterklaasliedjes luister.
Maar hoor je mij daar over zeuren?? :wink:

Misschien ben je zelf wel de grootste bron van ergernis uit de buurt zonder het door te hebben.

Ik zou me niet zo druk maken. Slecht voor je rikketik...

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Thee eefje ik zou gaan verhuizen als ik jou was. Ben blij dat ik niet in een flat woon.....grrrrrrrrrrr.

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

PJ66 schreef:
heb ik geen rotzooi meer liggen van katten op mijn auto!

Ik woon al jaren naast & tussen de boerderijen. Met héél veel katten uiteraard die overal vrij rondlopen & inderdaad wel eens op een auto zitten. Ik heb echter nog nooit een kat op auto zien schijten. (excusez le mot). Misschien dat er eens een pootje opstaat, maar dat vaak nog niet eens, want over 't algemeen zijn katten schone beesten & houden zelf al niet van vuile poten.(dat ze er graag opzitten is vaak door de warme motorkap & natuurlijk is het lekker hoog) En dat beetje poep in de tuin zo nu & dan?
Laat die beesten lekker genieten dat ze überhaupt naar buiten mogen. Hoeveel katten zitten niet dag-in-dag-uit binnen, word je als beest lekker vrolijk van (...). Over het algemeen denk ik dat onze gevleugelde vrienden (meeuwen) meer troep op je auto achter kunnen laten dan de gemiddelde kat.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door pardon »

als we er zo allemaal over denken dan kunnen we de honden ook wel overal laten schijten, misschien iets voor bij u in de tuin? laat die beesten dan ook maar lekker vrij rondlopen

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

M'n eigen honden schijten netjes in m'n eigen tuin. Zijn anderen niet tot overlast. Af & toe legt de hond van de buren ook eens wat neer, nou en? Als ik daar een hele wetgeving op af moet gaan roepen???
Dàt is wat mij eigenlijk stoort, mensen communiceren niet eerst eens normaal met elkaar maar schreeuwen gelijk om regeltjes & wetten.
En dan nog te vergeten dat de dieren er zelf niets aan kunnen doen.(het baasje misschien wel, praat daar dan eens mee......)
En zoals ik ook al in het topic over de blaffende honden aangaf, wordt er naar mijn smaak al snel overdreven ergens op gereageerd & hebben we hier inderdaad een nogal kort lontje.
Gelukkig waren er hier in dit topic ook mensen die aangeven dat er zó veel zaken zijn waar je je aan kunt ergeren; soms doet een beetje tolerantie wel eens wonderen?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Aardige mevrouw hoort ook bij de catogorie ASO's. Het kan haar klaarblijkelijk niet schelen of honden en katten bij andere mensen schijten en pissen. Bah walgelijk "aardige mevrouw" met een beetje gezond verstand let je daar gelijk op zonder dat je iemand daarna erop moet aanspreken. Neem desnoods een zakje mee. Bovendien er staat een flinke boete op. En terecht. We gedogen niks, nu die kattenoverlast nog!

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door gast500 »

Zal lekker ruiken in de tuin van die aardige mevrouw, als de honden daar lekker alle uitwerpselen neerleggen en plassen! En daar hebben eventuele buren geen last van zeker??? :?

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door pardon »

aardige mevrouw dit heeft niets te maken met ergeren ,of met wetten en regels. dit gaat over met je handjes in de stront zitten. en kindertjes die in de zandbak spelen ,waar de stront in ligt

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door just the cook »

Ik vraag me af hoe lang de buurman van Thee eefje onder de douche staat te zingen :roll: .
Vast geen half uur.

Er zijn mensen die van een mug een olifant maken, en poezen pootjes zou ook het minst ergelijk moeten zijn, maar ja.
Echter, poep in de zandbak :x daar moet ik ook niets van hebben hoor.
Stel je voor dat je met je kindje naar een speelplaats gaat en daar eerst de kattenpoep uit de zandbak moet halen :roll: dat is toch raar...
Of niet?

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Quote:
"gast500
BerichtGeplaatst op: 02 Feb 2006 18:11 Onderwerp:

Zal lekker ruiken in de tuin van die aardige mevrouw, als de honden daar lekker alle uitwerpselen neerleggen en plassen! En daar hebben eventuele buren geen last van zeker??? "

Waar staat dat ik het laat liggen??? Wordt keurig opgeruimd & in de vuilnisbak gedeponeerd. Niemand die daar last van heeft.
(p.s. 't is maar goed dat u niet naast een weiland waar koeien in lopen woont; laat staan een boerderij...)

En in reactie op pardon:
Ja, nu heb je een punt over stront in de zandbak. Maar dat was nog nergens eerder aangehaald.
Toch kun je daar beter zelf de mensen op aanspreken vind ik nog steeds.
Neem dan eigen initiatief, of wilde je oom agent 24 uur bij die zandbak laten staan om er achter te kunnen komen wie er z'n behoefte doet in de zandbak?

PJ66:
"Aardige mevrouw hoort ook bij de catogorie ASO's. Het kan haar klaarblijkelijk niet schelen of honden en katten bij andere mensen schijten en pissen."

"klaarblijkelijk"??? Dan zal ik maar ASO zijn, natuurlijk , want ik zorg er zelf altijd voor dat mijn huisdieren anderen niet tot last zijn.
Eerder in dit topic stond er toch een leuke oplossing? Gooi de uitwerpselen gewoon bij iemand door de brievenbus als praten niet helpt.......
De truc met een emmer water over betreffend beest gooien als hij/zij zich op je terrein begeeft wil ook nog wel eens helpen.



:D

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Af & toe legt de hond van de buren ook eens wat neer, nou en?

Kijk en dat bedoel ik nou met ASOCIAAL het kan u klaarblijkelijk niks schelen. Nou mij dus wel, bovendien woon ik niet in een boerderij waar nu eenmaal wat andere wetten gelden. De meeste mensen wonen dicht bij elkaar en dan moet je nu eenmaal rekenen houden met elkaar.. Logisch zou Johan Cruijff zeggen. En dat een hond of kat nu eenmaal zijn behoefte moet doen en ook maar een beest is wil nog niet zeggen dat ie andere daarmee tot last moet zijn. Nou mevrouw NIET aardig u moet nog heel wat leren wat betreft normen en waarden!

Gesloten