LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TOYOTA AYGO

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gerbert
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2006 12:01

TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door Gerbert »

Ik ben benieuwd of meer mensen een geschil hebben met Toyota i.v.m. de zogenaamde 'milieu-subsidie' van 1000 euro die vanaf 16 januari 2006 in de catalogusprijs van de Aygo is verwerkt.

Hierdoor zijn klanten de dupe die hun auto voor deze datum hebben besteld en nog niet geleverd hebben gekregen.

De importeur Louwman biedt aan klanten die hun auto na 16 januari 2006 geleverd krijgen een korting aan van 276 euro.

Ik ben van mening dat Louwman de nieuwe catalogusprijs in rekening moet brengen want nu ben je na 1 meter rijden al 724 euro kwijt!! De klant mag volgens mij niet de dupe worden van deze marketing actie.

Een teleurgestelde Aygo-koper.

hulpnodig
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:18

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door hulpnodig »

Mijn vader heeft vorig jaar een nieuwe Peugeot 407 gekocht
Deze heeft hij gekocht in december in januari kreeg de auto een hogere catalogusprijs de auto werd 700 euro duurder vanaf 1 januari 2005 hij heeft deze 700 euro ook niet hoeven te betalen dus ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat het garage bedrijf u niet tegemoet komt u tekent op die dag voor die voorwaarden en die prijs en als dan een tijd later een subsidie op die auto komt geld die gewoon niet voor u. Maar voor de mensen die vanaf die dag kopen.
Lijkt me dus een logische zaak!

Bert Stortenaar

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door dds »

De actie van de importeur is zeer zeer sympathiek te noemen!!

Ze zijn tot niets verplicht jegens U, vergelijk het met een produkt dat U in de supermarkt koopt en twee dagen later in de aanbieding is. U heeft dan ook geen recht op geld terug.

Louwman is echter zo aardig om U toch nog een "Geschenkje" te geven, meer zit er voor U gewoonweg niet in. U gaat accoord met de voorwaarden zoals die golden bij de aankoop! Dus niet met de voorwaarden die later zijn gaan gelden!

Kortom; neem dat geld aan van de importeur, meer krijgt U gewoon niet!

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door michelheikamp »

ik ben het met dds eens, het is een risico zoals hij bedoelt.
De ene dag kost een unox worst 1,99 en een paar dagen daarna 1,79, je hebt dan ook geen recht om geld teruggave. Is een heel ander voorbeeld maar het is het zelfde verhaal.

Als de verkoper het had geweten dat die verlaging eraan kwam, dan had hij het vast en zeker gezegd. Ik vind dat de importeur je voldoende tegemoet komt.
Uit ervaring kan ik melden dat dat soort acties pas een dag van te voren bekend worden gemaakt door een importeur.

Ik baal er ook wel eens van als ik iets gekocht heb dat het een paar dagen later afgeprijst is, dat is een risico voor mezelf vind ik.

remkov
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2006 17:16

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door remkov »

Ik zit zelf in hetzelfde schuitje als Michel.

Ik baal erg echt flink van. Ik vind dat een bepaalde groep mensen (vooral degene die een auto hebben gekocht maar nog niet geleverd is) enorm benadeeld worden.
We hebben het namelijk wel over een prijsverlaging van 10%. Vind ik enorm op een auto waarvan ze zelf zeggen totaal geen geld aan te verdienen (lage marge).

Mijn dealer verwees mij door naar de importeur. Ik heb zelf een behoorlijke brief aan de importeur geschreven en vandaag een brief terug gehad. De voornaamste cunclusie was: "ik had u graag anders willen berichten maar wij zijn in dit geval consequent". Ik vind het zelf erg jammer dat de importeur vooral erg consequent wil zijn als het hunzelf goed uitkomt.
Ik ben nog even een goede reactie aan het bedenken op hun brief.

Wat mijbetreft heeft toyota heel erg ingeleverd aan betrouwbaarheid. Ik weet dus ook nog niet zo zeker of mijn volgende auto een toyota gaat worden.

Groet, Remko

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door dds »

Wat een onzin om nu te stellen dat Toyota heeft ingeboet op betrouwbaarheid!

Wat denkt U van al die mensen die in januari 2005 een lcd-tv van Philips-Sony en andere grote merken hebben gekocht, als die dezelfde tv nu kopen zijn ze 33 % goedkoper uit, jammer maar helaas!

roos73
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:32

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door roos73 »

Hallo,
Ik heb exact hetzelfde probleem! Als ik 2 weken had gewacht met het tekenen van de koopovereenkomst had ik 1000 euro bespaard! Toch een aanzienlijk bedrag! Ik heb al gebeld met mijn dealer (verwijst naar de importeur) en met de importeur maar tot nu toe alleen een afwijzende reactie. Ik stuur deze week een brief en overweeg mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Ik vind het Toyota 'onwaardig' dat iedereen die een Aygo in bestelling heeft een tegemoetkoming krijgt van slechts 276! Ik zal de aankomende jaren met een behoorlijk 'katerig' gevoel in mijn Aygo rijden terwijl ik aanvankelijk zo tevreden was over mijn aankoop! Ik hoop dat Radar hier aandacht aan wil besteden.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door dds »

@roos73,

waarom zou Radar hier aandacht aan moeten besteden.
Als ze dat gaan doen, laat ze er dan ook gelijk voor zorgen dat de aanbiedingen het hele jaar geldig blijven in de supermarkt en dat de kledingwinkels altijd opruiming moeten houden.

Je vraagt iets onzinnigs, dit zal de rechtbijstand overigens ook tegen jou zeggen! Jij bent accoord gegaan met de prijsaanbieding en levervoorwaarden op het moment dat je tekend, helaas voor jou kan je dan later niet een lagere prijs bedingen.

sue
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2006 16:36

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door sue »

ik zat te twijfelen of ik de auto 20/1 zou laten opleveren of 12/1 ik heb voor 12/1 gekozen en baal daar enorm van.
Ik belde naar de importeur om te vragen hoelang van te voren zo'n actie bij de verkopers bekend is en ik kreeg naar aanleiding van dit telefoongesprek een brief waarin ze mijn notie namen van mijn klacht en mijn verzoek om vergoeding of een coulance regeling (?)Dit had ik helemaal niet gevraagd dus ik heb weer gebeld en toen bleek dat er inmiddels zoveel begin-januari-aygo rijders baalden van deze 1000 euro actie dat ze een standaard brief hadden gemaakt (!) die ik per abuis ook opgestuurd had gekregen.
Ik begrijp dat ik vette pech heb maar ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door gerland »

@remkov
De voornaamste cunclusie was: "ik had u graag anders willen berichten maar wij zijn in dit geval consequent". Ik vind het zelf erg jammer dat de importeur vooral erg consequent wil zijn als het hunzelf goed uitkomt.
Klopt niet!
De importeur is ook consequent als het hem zelf niet goed uitkomt:
bij een prijsverhoging na uw aankoopdatum brengt hij immers het verschil ook niet in rekening

Gerland

HansV
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2006 19:50

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door HansV »

Aygo in December besteld.

Mijn orderbevestiging van mijn dealer eens goed gelezen, en wat stond onderaan:

Betaling vooraf of Kontant bij aflevering volgens prijzen, geldend op dag aflevering.

Dealer onder zijn neus geschoven. 1000 euro zonder enig discussie teruggekregen.

Dus let op de orderbevestiging-bestelling van de dealer.

Peter Hulst
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2006 16:39

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door Peter Hulst »

Ik heb in december een Toyota Aygo gekocht die in januari 2006 is geleverd. Ook ik heb gereageerd naar de importeur en de dealer over de forse prijsdaling. Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat een artikel fors goedkoper wordt. Dat is het risico als je iets koopt. Maar hier gaat het om een artikel dat geheel nieuw en slechts enkele maanden op de Nederlandse markt verkrijgbaar is.
In de reactie van Toyota op mijn brief kon ik helaas opmaken dat ik een standaardbrief van Toyota kreeg en ik voelde mij dan ook niet serieus genomen door Toyota. Vervolgens durft zowel de importeur als de dealer geen uitspraak te doen. Ze wijzen steeds naar elkaar.
Ik wacht nog steeds op een reactie van de dealer.

Ik vind het vooral jammer en klant-onvriendelijk van de Toyota-organisatie om zo met de Aygo kopers van het eerste uur om te gaan. Het is slechts een kleine groep kopers die deze 1000 euro-boot mist. Daarbij is het wel een groep kopers die de Aygo op de Nederlandse wegen introduceert en daarmee veel reclame maakt.
Volgens mij was het voor Toyota heel simpel geweest om al deze Aygo rijders een op eigen initiatief een brief te sturen met uitleg en daarbij tegoetbonnen voor bijvoorbeeld de eerste 2 beurten.

Ik schrijf Toyota nog één keer aan over dit onderwerp. Niet voor die 1000 euro. Maar om hen te wijzen op hun klantonvriendelijk gedrag.
Ik overweeg om Toyota te nomineren voor de koude douche. Niet om het geld, Toyota heeft zakelijk correct gehandeld, maar om de slechte service. Misschien zijn er meerdere geïnteresseerden om Toyota een koude douche aan te bieden?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door Ulbe »

In het verleden heeft Toyota ook problemen gehad met de Toyota Yaris,

Er was gesuggereert door Toyota, dat de Yaris een superzuinig wagentje was!, maar in het gemiddelde gebruik viel dit in de praktijk echter vies tegen!, er zijn zelfs rechtzaken over geweest!, de wagen nam in de praktijk veel meer benzine dat dat er werd beweert door Toyota,

Autofabrikanten spiegelen graag met mooie verbruikscijfers van hun auto's, helaas komt daar in de praktijk meestal weinig van terecht!,

Kwalitatief zijn het de beste wagens van de wereld, maar ook een Toyota heeft zijn minpunten!.


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

1 op 16 met veel stadsverkeer voor de 1 liter versie vind ik toch niet echt een minpunt :twisted:
Is misschien iets anders als in de folder staat - opgenomen onder de meest ideale omstandigheden - maar jij probeert je waar, als je iets te verkopen/inruilen hebt, toch ook zo mooi mogelijk te presenteren :!: :?:
De te rooskleurige cijfers voor de Yaris in de 1e folder waren een incident en dat hebben ze inderdaad - onder druk - gecorrigeerd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door Ulbe »

Je moet je producten ook weer niet té mooi verkopen!, :?

Zeker weten dat je dan praatjes krijgt van de klanten die je producten kopen!, :lol:

Een beetje realisme kan ook in de autohandel geen kwaad!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik snap het denk ik niet helemaal meer... Je krijgt die 1000 EURO terug als je een zuinige auto koopt waaronder de Aygo.. Als je nu die 1000 EURO niet krijgt, kan je die toch gaan terug vragen aan de belasting? Of is het niet zo? Ik snap er helemaal geen bal meer van hoor.. Wij willen ook die Aygo kopen, maar ik snap niet hoe dit zit met die milieusubsidie...

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Sinds 28 maart ben ik overgestapt van een Audi 80 2.6E 6-cilinder naar de Toyota Aygo met 1000 euro subsidie direct van de dealer gekregen. Ik moest wel even aan het benzineverbruik wennen. Ik ging van 1 op 7 naar rond de 1 op 18. Ja zelfs 1 op 19 heb ik al gehaald. Wel heb ik enige kritiek op de vering, deze had wel een beetje soepeler gekunt. Dwarsrichels worden niet echt goed verwerkt, maar verder doet hij het prima. Wel heb ik de bestuurdersstoel een beetje laten veranderen door een bedrijf dat ook voor invalide mensen aanpassingen doet. De stoel heb ik iets achterover laten kantellen en wat naar achteren laten plaatsen. Over ruimte achterin hoef ik mij geen zorgen te maken want ik rij toch altijd alleen. Deze modificatie aan de stoel heb ik laten doen omdat ik 1,92 meter lang ben. Verder is de Aygo een prima auto waar je bovendien 3 jaar garantie op krijgt met 12 jaar garantie op doorroesten. Bovendien heb je de eerste 3 jaar geen Reis-en-Krediet brief van de ANWB nodig, want dat zit bij iedere nieuwe Toyota standaard inbegrepen door heel Europa. Ik heb veel kleine auto-tjes met elkaar zitten vergelijken maar deze kwam er het meest gunstig vanaf met bovendien de sterkste 3-cilindermotor. Dit geldt natuurlijk ook voor de C1 en de 107. Kortom veel waar voor je geld.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb hem ook gekocht! Hoe lang heb jij uiteindelijk moeten wachten? Ik moet 1.5 maand wachten en heb hem 4 mei gekocht... Kreeg ik tot mijn schrik van de week een brief dat mijn auto "Augustus 2006" wordt verwacht... Dus ik belde een beetje teleurgesteld naar de Toyota... Blijkt dat op alle andere modellen van Toyota 3 tot 4 maanden levertijd zit en op de Aygo maar 1.5! Kwestie van verkeerd brief dus... gelukkig!

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Ik kreeg een levertijd van 5 weken. De dealer belde mij na 4 weken dat hij was binnengekomen, maar zijn planning in de garage was zo strak dat hij niet eerder kon leveren. Het is precies 5 weken geworden. Hij had alles in orde, en ik heb ook nog geen klachten na 3800 km. Prima karretje. Wel zitten er wat kleine stoelen in. Ik ben 1,92 meter lang en vrij breed (dik). Daarom heb ik mijn bestuurdersstoel iets achterover laten kantelen en iets naar achteren laten monteren, waardoor mijn zit een stuk beter is geworden.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: TOYOTA AYGO

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik ben een Renault Twingo gewend :) Dus dat moet passen ;)

Gesloten