LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Miniqueenie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2005 15:14

Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Miniqueenie »

Hoi allemaal,

Misschien hebben jullie tips over wat ik nu het beste kan doen.
Afgelopen zaterdag heb ik bij een discotheek mijn jas tegen betaling afgegeven, aan het eind van de avond bleek mijn jas verdwenen. De discotheek zou contact met mij opnemen, dit is niet gebeurt.

Het was een behoorlijk dure jas en ik wil graag de schade verhalen, kan dit? En wat zijn de beste stappen om te ondernemen?

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes,
miniqueenie

angel1978
Berichten: 11076
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Contact opnemen met de discotheek en alsnog de schade verhalen.

niet zo ingewikkeld lijkt mij !

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ja, dit kan.
Zodra de discotheek geld vraagt zijn ze aansprakelijk.

Miniqueenie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2005 15:14

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Miniqueenie »

Bedankt voor je reactie, maar hoe regel ik dat dan? Ik ben niet rechtsbijstand verzekerd of zo?

Het is ook een principekwestie voor me, omdat ze zo arrogant zijn (op de avond zelf al, terwijl ik uitermate beleefd bleef) en dan ook niet eens reageren!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waarschijnlijk hebben ze ergens een bordje hangen met de tekst "Bij diefstal of vermissing zijn wij niet aansprakelijk etc etc" Niets van aantrekken, want dan zijn ze dus wel.

Ik zou ze gewoon een aangetekende brief sturen waarin je ze aansprakelijk stelt voor de kosten van je jas (wel te onderbouwen met kassabonnen of iets dergelijks) en dat je van ze eist dat ze binnen 14 dagen vergoeden of zo en anders ga je naar een advocaat.

Neem ook eens contact op met een bureau voor rechtshulp, dat is vaak gratis en die kunnen je goede adviezen geven.

Miniqueenie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2005 15:14

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Miniqueenie »

Hoi Dilbert,

Hartelijk dank voor je reactie, ik ga mijn best doen! Hopelijk werkt het..

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je krijgt toch altijd een bewijsje van inlevering? Op het moment dat jij dat bewijsje (meestal stukje papier met nummer) overlegt, en die jas is weg, is het toch echt hun probleem.

Miniqueenie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2005 15:14

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Miniqueenie »

Hoi Captain Pervert :shock:

Dat klopt inderdaad, dat bonnetje had ik en heb ik ook afgegeven. Alleen in de chaos die daarna bleek (toen mijn jas dus weg was), ben ik niet zo slim geweest om mijn bon terug te vragen. Weet wel het nummer nog, maar goed daar heb ik niks aan.

Heb nu maar een email naar ze verstuurd waarin ik ze alsnog vraag om contact met mij op te nemen, zodat we het op een "normale" manier samen kunnen oplossen. Hopelijk wordt er daar 1 wakker!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik zou het anders aanpakken.
Naar de eigenaar gaan en vriendelijk verzoeken een briefje te schrijven dat uw jas daar verdwenen is ,opdat u het kan claimen bij uw eigen verzekering(inboedel) .
Krijgt u dit bewijs ga dan naar de plaatselijke politie en doe aangifte..


Tim

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik geloof dat bovenstaande tip het beste is ! Vooral om het feit dat je nu ook al het bonnetje kwijt bent. Als die gasten vervelend willen doen kunnen zij gewoon zeggen dat zij jou niet kennen en nergens van weten. Met stroop vang je dus meer vliegen als met azijn op dit moment.
succes Jurrien. :D

johke
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2006 17:09

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door johke »

Niet indienen op de inboedelverzekeraar !! Ik werk zelf bij een verzekeringsmaatschappij en deze dingen moeten geclaimed worden bij de aansprakelijkheidsverzekering van de discotheek houder !! Want hij is echt aansprakelijk, voor hulp zou ik inderdaad een rechtswinkel vragen om te helpen, de eigenaar van de discotheek heeft geen poot om op te staan !!!

ditbenik!
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2006 17:22

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door ditbenik! »

Volgens mij heb je een bewaarnemingsovereenkomst gehad. Deze is de wederpartij niet nagekomen. Zij zouden op je jas passen. Wat je moet doen is aangeven dat ze aansprakelijk zijn voor de vermissing van de jas en op grond van het niet nakomen van de overeenkomst (het niet kunnen teruggeven van je in bewaring gegeven jas) een redelijke schadevergoeding vragen. Let er wel op dat er een bepaalde afschrijving kan gelden.
En trouwens, ik heb mijn twijfels of je via de inboedelverzekering een jas vergoed kunt krijgen die je, tegen betaling, in bewaring hebt gegeven.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ben ik het niet mee eens,johke.
Er is immers geen bewijs meer.(wordt dus welles niettes}
De strijd met de eigenaar gaat heel lang duren .
Met je eigen verzekeraar/tussenpersoon niet tenzij je maandelijks wat claimt.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Tim bedoeld ook niet dat je het echt moet claimen bij je inboedelverzekering maar op deze manier krijg je een bevestiging cq bewijs dat je de jas daar tegen betaling in bewaring hebt gegeven en dat deze daar kwijt is geraakt. Uiteraard stel je het bedrijf daarna aansprakelijk.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Tha simone
U begrijpt het

Tim

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Inboedelverzekering, inbewaarneming en al wat dies meer zij,


feit blijft dat je betaalt voor het passen op je jas, je kunt hen dus in gebreke stellen voor het feit dat ze dat niet gedaan hebben.

Men probeert het zo te draaien alsof jij je jas daar op eigen risico kan hangen, maar als dat zo is, waarom is het dan niet gratis? Andersom geredeneerd, waar betaal je dan eigenlijk voor :?:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een veelvuldig voorkomend geval.
Iemand voor schade aansprakelijk stellen is gemakkelijk gezegd maar heeft geen zin.
Het tegen betaling in bewaring geven van goederen is altijd nog eigen verantwoording.

Jan de trucker
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2006 11:07

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Jan de trucker »

Wanneer men geld vraagt voor de garderobe moeten zij een tegenprestatie leveren. In dit geval dus het letten op jouw jas! Zij hebben dat niet gedaan dus zijn zij in gebreke. Trouwens was je alleen of had je een vriendin/getuige bij je? Deze kan bij een zitting de rol van het bonnentje vervullen. Is volgens de consumentrecht net zo geldig als een bonnentje!!! Bij een eventuele zitting/brief van de advocaat/dwangbrief kun je aangeven de tegenpartij voor de kosten van de zitting aansprakelijk te stellen. Vaak wordt het dan snel in onderling overleg geregeld (in de minne geschikt). Laat jeook niet afschepen met afschrijving: als zij hadden opgelet was jij nu niet gedwongen een nieuwe jas te kopen en een nieuwe jas kost nieuw geld en je krijgt in de winkel geen korting of zo omdat het kwijtgeraakt is ....!!!

Succes!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Vraag 1: Kunt U aantonen welke kleding U in bewaring heeft gegeven?
Vraag 2: Wat was de waarde daarvan en kunt U aantonen dat de kleding waarvan U aangeeft die hier in bewaring te hebben gegeven dat het juist die kleding btrof? Bewijs het eens?
En zo kan ik mij vele vragen voor de geest halen welke men zou kunnen stellen om onder de verantwoordelijkheid uit te komen.
Anders is het wanneer men een kledingstuk tegen afgifte van een bewijs van ontvangst waarop het in bewaring gegen kledingstuk staat omschreven. Wie doet zoiets?
Dus vergeet U kleding en onderneem geen nodeloze moeite, U verliest op voorhand.

boefje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:57

Re: Betaalde garderobe, jas kwijt!!

Ongelezen bericht door boefje »

Gewoon naar de betreffende discotheek gaan, naar de eigenaar/manager vragen het verhaal nog eens uitleggen, en als het een beetje goede tent is dan vergoeden ze op z'n minst een gedeelte van je jas!
Ik heb zelf een horeca bedrijf en bij ons is dit 1 keer voorgekomen, de jongen om wiens jas het ging had geen kassabon van zijn jas, hij zie dat de jas 2 jaar oud was en hij ongeveer 100 euro had gekost, ik heb hem toen 60 euro schadevergoeding aangeboden, daar ging hij mee akkoord. In alle netheid opgelost, ik wil ook niet hebben dat mijn zaak een slechte naam krijgt!
Wat de verzekering betreft, volgens mijn verzekeringsagent dekt geen van mijn verzekeringen de kosten van het zoekraken en/of vermissen van spullen uit de garderobe.
Ik hoop voor je dat de eigenaar van de discotheek een redelijk persoon is, dit is toch slechte reclame voor die zaak dus ik denk dat hij/zij erbij gebaat is als dit op een nette manier word opgelost

Gesloten