LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Monatoetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 13:40

Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door Monatoetje »

Ik heb gisteravond via de website van D-reizen een reis geboekt. De aanbieding waar we voor zijn gegaan, zagen we anderhalve week geleden al op de site staan, maar voordat we het met onze vakanties voor elkaar kregen ging er deze tijd overheen. In de tussentijd hebben we regelmatig gekeken of de reis nog beschikbaar was en voor de dezelfde prijs.

Ik kreeg een automatisch mail terug en na 7 min. en ontving nogmaal een mail terug wel met mijn naam erin verwerkt, dat het erg druk is en dat ik een dag later voor 10.00 uur bericht zou krijgen. Met spanning zat ik te wachten tot er nogmaals een mail ontvangen om 12.00 uur, de reisadviseuse was met de aanvraag bezig, maar er bleek iets meer tijd mee gemoeid te zijn en er zou zo spoedig mogelijk telefonisch contact worden opgenomen met mij.

Nou, kwam deze mail een beetje vreemd op mij over en ben intussen gaan kijken naar de desbetreffende reis bij D-reizen. Nu is de reis sinds vanmorgen 08.00 uur (toen heb ik het nog nagekeken) en 12.00 tot ik de 3de mail kreeg erg in prijs omhoog gegaan!

Ik heb geboekt voor 131 eur. voor 2 personen en nu kost de reis ineens 610 eur. voor 2 personen. Waarschijnlijk hebben zij een fout gemaakt, die er al zeker 1,5 week op de site heeft gestaan, maar mijn vraag is, ik heb ik het recht op die reis te eisen voor het bedrag 131 eur.
?
En mogen ze eventueel na het inzien van de fout, het bedrag veranderen en zoveel honderden euro's omhoog gaan en dit bedrag van ons vragen?

Ik zie de reacties graag tegemoed!


FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door FG1 »

De reis die je hebt geboekt, was nog niet definitief geboekt. Zoals ik uit je verhaal kan opmaken, zou d-reizen nog contact met je opnemen voor een bevestiging van de reis. In dit geval gebeurde dit dus. De reis bleek uiteindelijk duurder dan zoals het op de site stond vermeld. Zolang je nog geen definitieve bevestiging hebt gekregen, is de reis nog niet definitief geboekt. Dus volgend mij mag dit gewoon. Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie is.....

Je mag uiteraard aan de klant vragen of ze de reis nog willen maar dan tegen een hoger bedrag. Waarschijnlijk zal niemand deze boeking uiteindelijk willen.

Ik hoop dat je alsnog iets kan vinden. Succes!

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door ine1961 »

In de algemene voorwaarden van de website van d-reizen staat het volgende:
Hoewel wij grote zorg besteden aan de opmaak en inhoud van onze website, kan het onverhoopt voorkomen dat u onjuistheden op de website aantreft. Wij aanvaarden hiervoor geen aansprakelijkheid.

Ik denk dat er een foute prijs is ingevoerd.............

mgerben
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2006 17:01

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door mgerben »

Ik denk dat je het wel mag eisen...

Om wat voor reis gaat het?

De reis wordt voor een bepaalde prijs aangeboden.
Op het moment dat jij het aanbod accepteert, is de koop gesloten.
Ook als de reis nog niet geboekt is.

Er is een uitzondering: Als je op basis van de prijs mag verwachten dat het om een fout gaat.

Dus is het 5 weken all-in vakantie voor vier personen in een 5 sterrenhotel in Amerika, dan kun je het wel schudden. Dan had je kunnen weten dat de prijs fout was.

Als het echter een bestemming is waar je een stuntprijs kunt verwachten sta je iets zekerder.

Verwacht echter niet dat D-reizen staat te springen om je die reis te geven. Ze zullen zich eerst op de kleine letters beroepen.

Har

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door Har »

Monatoet


een reis voor 2 personen is verviervoudigd zeg je ?. Foutje bedankt.

ik denk dat je in alle redelijkheid dat zelf ook had kunnen bedenken.

D reizen delen geen toetjes uit.

Monatoetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 13:40

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door Monatoetje »

Allereerst bedankt voor het reageren op mijn stukje tekst en frustratie.
Tuurlijk heb ik de algemeene voorwaarden van D-reizen al gelezen en de voorwaarden van de ANVR ook en ik snap ook best dat de prijs van de desbefreffende accomodatie fout op het internet is gezet. Het gaat om een weekje in een 1 kamer app. in zuid-Frankrijk in de eerste week van september a.s. Misschien hadden wij wel ongeloofelijk veel geluk met het vinden van deze reis of vielen wij door de mazen van de wet beftreft het boeken van deze reis.

Waar ik me vervolgens wel echt behoorlijk kwaad om kan maken is de afhandeling of oplossing ervan, ik werd vervolgens gebeld om 16.45 uur door een onzekere en vak onbekwame jongedame die nergers iets van af wist en ook nergens antwoorden op wist te geven. Na overleg met haar collega, die wist het ook niet.....zou ze terug bellen wat tot op heden nog niet is gebeurt!

Daarnaast heb ik gisteren behoorlijk lopen sneuzen op het internet naar soortgelijke problemen en ik heb een aantal artikelen gevonden waaruit blijkt dat d-reizen wel vaken zich vergist in de prijs! Deze mensen hadden ook de reis via het internet geboekt en kregen vervolgens een aantal mailtjes en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw, de reis bleek ineens veel duurder te zijn dan waarvoor men de reis boekte! Volgens 1 dame is dat een lokkertje van hun en 2 dagen is de vakantievreugde weg en blijf je enigzins gefrusteerd achter!

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door ine1961 »

Ik werk zelf bij d-reizen, en geloof me dit zijn absoluut geen lokkertjes, want niets is zo vervelend dan om tegen de klant te moeten vertellen dat prijzen vermeld op het internet niet kloppen.
Voor wat betreft de afhandeling van onze internetafdeling, stuur een klachtenbrief....................wellicht kunnen wij door dit soort reacties onze procedures verbeteren.
Gelukkig gaan internetboekingen in 99% van de gevallen wel goed, en hebben wij zeer veel tevreden klanten.

sk
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2005 08:35

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door sk »

Je kan beter direct bij een touroperator boeken, want dan zie je meteen of de reis vrij is.

babydutch
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:56

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door babydutch »

Dit is ook een paar keer gebeurd bijs ons, en ja bij Dreizen. De site is helemaal niet te vertrouwen en wij geloven de vermelde prijzen niet meer - bij de reiswinkel boeken als het moet. De smoes dat de site niet 'up to date' is wordt een beetje oud. Maar zo is het in Nederland...

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door shiantry »

Een aantal jaren geleden hebben wij voor ons hele gezin ook een reis geboekt bij D-Reizen. Het is echt een drama geworden. Centerparks op de Dominicaanse Republiek en gratis huisdieren mr and mrs vlooien overal in ons bed. Op locatie een klacht ingediend, maar de hostess was een wandelend drankorgel, we kregen niets voor elkaar. Thuis, wij zijn geen juristen en om er een lang slepende rechtzaak van te maken ging ons toen de tijd veel te ver. We hebben het langs de normale klachten wegen een paar maanden geprobeerd. Afin laat ook maar.

Vanaf dat moment hebben wij nooit meer bij D-reizen geboekt en onze vrienden ook niet :wink:

Het kan natuurlijk dat er ondertussen wat veranderd is, maar wij wagen ons er niet meer aan.

meissie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2006 23:02

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door meissie »

ik wil toch even kwijt dat d reizen een soort van "tussenpersoon" is tussen de klant en de touroperator en niet direct aansprakelijk is voor de kwaliteit van de touroperator.In het geval van de reis naar de dominicaanse republiek is toch echt de touroperator verantwoordelijk en niet d reizen want die kopen zelf geen vluchten en accomodaties in .De klacht gaat dan ook via d-reizen naar de touroperator en die moet met een passende oplossing komen.Is deze niet wat je er van verwacht dan kan je altijd nog naar de geschillencomissie.
Dus ik vind het ook belachelijk om d-reizen aan te vallen op de slechte kwaliteit die de touroperator heeft aangeboden.Het maakt dus ook niet uit waar je boekt als je bv dezelfde reis via globe geboekt had met dezelfde touroperator had je exact hetzelfde probleem gehad.
Dus hierdoor te zeggen dat d reizen de schuldige is tsja dat klopt dus echt niet!!!

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door shiantry »

Meissie,

Wie mag dan wel de Tour operator van D-Reizen dan wel zijn D Tours? Wij hebben toen de tijd ook geboekt via het internet :?: ook de Geschillen commisie is er mee bezig geweest, maar goed lang verhaal. Geeft ook niet ik vertel alleen onze ervaring en het gevolg daar van. :)

meissie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2006 23:02

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door meissie »

D reizen is een onafhankelijk reisbureau dat wil zeggen dat ze NIET gebonden zijn aan touroperators zoals bv globe vnl reizen van OAD verkoopt.D tours heeft al jaren niets meer te maken met d reizen .d -tours valt onder de ER travel group.Ze verkopen uiteraard wel hun produkten.En de touroperators zijn en blijven verantwoordelijk voor de kwaliteit voor de producten die ze verkopen.Als er iets niet goed is aan de reis zal d reizen bemiddelen tussen u en de touroperator.Als dat niet goed verloopt heeft de klant als laatste redmiddel de geschillencomissie die gaat kijken of de klant in zijn recht staat en wat er vergoed moet gaan worden.
D tours is in een heel grijs verleden dus wel van D reizen geweest en nu al lang niet meer.Het is een begrijpelijke verwarring hoor er zijn meer mensen die denken dat d reizen en d tours 1 bedrijf zijn :wink: .

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door G7 »

D-Tours en Evenementsreizen, kun je tegenwoordig ook vinden onder de naam Vaya.

www.vaya.nl

atos

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door atos »

Ik heb geboekt via internet bij D-reizen. Op de papieren staat netjes de touroperator waar ze onze reis hebben ondergebracht. Dus als ik straks klachten mocht hebben weet ik dat ik niet bij D-reizen moet zijn.
Ik snap dus alle klachten over D-reizen niet zo goed. Ze brengen de reizen onder bij verschillende organisaties zoals Neckermann enz. enz.

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door shiantry »

Ik begrijp mijn klacht wel, het is ook een jaar of 8 geleden. Toen was D-Tours nog een onderdeel van D-reizen (ff gecontroleerd) :wink:

nogood
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2006 07:25

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door nogood »

ik denk dat het al zeker 15 jaar geleden is dat het merk d tours door d-reizen aan evenements reizen is verkocht, welke organisatie
, onderdeel van vck nog steeds verantwoordelijk is voor de uitvoering van de reizen.
d reizen is sindsdien zuiver een tussenpersoon tussen touroperator of luchtvaartmaatschappij en klant.

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door shiantry »

Ik heb mijn correspondentie nog even gecontroleerd. D-Tours was nog tussenpersoon van D-Reizen juli 1998. De correspondentie kwam dan ook van D-Tours namens D-Reizen...maar ach het is alweer oud nieuws :wink: ondertussen is er veel veranderd...

Monatoetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 13:40

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door Monatoetje »

De klachtenbrief is direct na de "misleidende" boeking op de post gegaan met de daarbij behorende bijlages en nu wachten we met smart het antwoord van D-reizen af......we zijn erg benieuwd!


Een vraag aan meissie; ben je zelf werkzaam bij D-reizen of bij een ander toeristische inslag bedrijf?

Monatoetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 13:40

Re: Via het internet geboekte reis bij D-reizen

Ongelezen bericht door Monatoetje »

Inmiddels een brief terug gekregen van D-reizen en hierin de uitleg. De uitleg over de misboeking klinkt heel aannemelijk en uiteraad is verwezen naar de kleine lettertjes. Tevens zat er een fleuropbon bon van 10 eur, nu gaat het hier absoluut niet om, maar ik vind het toch netjes van ze.

Inmiddels hebben wij al een tent uitgekozen die we gaan kopen en de camping is al bijna geregeld in zuid-Frankrijk, we gaan kamperen!

Gesloten