LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht bereik Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door queenfan »

@ PJ 66

Hoe kan het als KPN het 900 netwerk gebruikt en Telfort het 1800?????

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Heb geen idee las toevallig vrijdag dat KPN wel meer netwerken beheert. Zelfs die van Vodafone, maar dat lijkt me sterk

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door ?? »

Dan heb je het niet goed begrepen. Het enige wat KPN beheert aan netwerken van anderen zijn huurlijnen en in sommige gevallen wellicht sites (sitesharing, andere providers kunnen ook KPN-sites 'beheren').

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Vreemd dat dat dan wel zo in de krant staat dat Telfort oa. de dezelfde netwerk krijgt als KPN. Behalve de naam bleef gescheiden is het credo.

plop1234
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:21

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door plop1234 »

Naar mijn weten gebruiken KPN en Vodafone als enige providers zowel het 900 als 1800 netwerk, waar de andere providers slechts 1 van deze 2 frequenties gebruiken.
Dit verklaart mede het verschil in binnenshuis dekking tussen KPN/Vodafone en de andere providers.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door maybe »

Vreemd dat dat dan wel zo in de krant staat dat Telfort oa. de dezelfde netwerk krijgt als KPN.
Als kpn en telfort inderdaad dezelfde dekking zouden gaan hebben waarom zou iemand dan in godsnaam nog een duur kpn abonnement nemen ipv een goedkoper telfort abonnement. De dekking is toch hetzelfde volgens dit verhaal.

Telfort is inderdaad in handen van kpn alleen zal telfort niet de dekking van kpn gaan hebben.[/quote]

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik durf hier geen uitspraak over te doen. De wetenschap die ik heb haal ik alleen uit kranten. Het zal dan wel zo zijn, mocht ik erachter komen dat het toch anders zit zal ik hierover berichten. Overigens een abonnement of pre-paid houdt meer in dan alleen dekking. Denk eens aan ondersteuning van diensten of mogelijkheden. Dat is een van de redenen dat ik ben overgestapt van KPN naar Vodafone.

anjaofnee
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2006 16:23

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door anjaofnee »

ik zal de voorwaarden nog maar eens goed doornemen want als je bij je eigen in huis geen bereik hebt kun je er wel degelijk vanaf zeker als je het al zo kort na aansluiting gemeld hebt goed ze zullen er niet om staan te springen maar je hebt als consument wel een punt als je in je eigen huis niet bereikbaar bent hoor

rakram1
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2005 16:24

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door rakram1 »

Binnenhuisdekking wordt NOOIT gegarandeerd door geen ENKELE provider !

Wat je wel kan proberen nog is om te kijken hoe 'goed'je buitendekking is en het daarop aan sturen.

Ik ken iemand die had geen binnendekking, maar ook een waardeloze buitendekking. Normaal gesproken is het zo dat als je dit meldt bij Telfort binnen 2 mnd ze het contract willen ontbinden.
Soms moet je aandringen om iemand langs te sturen die het komt nakijken, want anders gaan ze uit van hun postcode gebied en daaruit blijkt dan dat de dekking goed zou zijn.

Die jongen heeft dus zonder al te veel problemen zijn contract kunnen stoppen en over kunnen stappen naar een andere provider.

O ja, ik werk niet voor Telfort, maar wel in een algemene telecom winkel, vandaar dat ik dit weet.

Gesloten