LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
SJZ

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zag laatste een TV-programma over mensen die dik in de schulden zaten omdat 1 van hen werkloos was, maar ze vertelden ook dat ze al niet rond konden komen toen ze 2 inkomens hadden.

Chris

Ongelezen bericht door Chris »

Ja ja ik ben tijdelijk aan het werk geweest omdat ik het goede voorbeeld wou geven richting uwv.
Wow wou dat ik het nooit had gedaan, hoop ellende en van 6 a €800,- per maand rondkomen, waar 2 personen van moeten leven.
En wat betrefd de uwv, cwi, en andere overheids instellingen.
Het wordt tijd dat er eens een instelling komt die de berdijven op hun kloten geeft.
Leeftijd discriminatie mag niet, het gebeurd dagelijks man, elleen omschrijven ze het niet zo direct in de afwijzing.
Maar kijk maar even bij het CWI, speciaal project minimaal onder 25 jaar en of school verlater, wie geeft nu het goede voorbeeld aan de bedrijven.
En nu heb ik €0,0 einde proef periode en vet in de ellende gekomen, en inderdaad 0,0 € per maand, probeer daar maar eens van rond te komen.
Moet nu 6 alsnog 6 weken wachten voordat mijn ww evt weer wordt opgestart, en ben er al 8 weken mee bezig.
Ga zo door regering, je zult zien dat boontje om zijn loontje komt, wat wij nu op onze borden krijgen krijgt u later dubbel en dwars terug, op uw eigen bord.
In nederland lopen er straks meer mensen op straat en ben bang dat ik samen met vriendin er ook een van wordt.

Dank u overheid, ik ben u voor eeuwig verschuldig.

marit

Ongelezen bericht door marit »

Was eerst erg :evil: omdat mijn premie voor hetzelfde pakket van € 68 naar € 122 ging en wij samen € 7 p.m kregen. Vandaag mijn loonafschrift (WAO) op internet bekeken en dit is met € 87 verhoogd.
Dit plus p.p €3.50 = € 90. extra. Minus premie extra van €54.
Resteert derhalve een verhoging van €36 per maand.
Nu maar hopen dat er geen extra inkomsten van iets anders zijn en het pure verhoging is door vermindering van belastingen

justus

Ongelezen bericht door justus »

Nou Marit ik ben verheugd dat jij er in ieder geval op vooruit bent gegaan. Nou maar hopen dat er inderdaad geen extra kosten voor je komen. Heb je al gekeken of je verzekering hetzelfde afdekt als in 2005? :)
Wijzelf (wij werken beiden) gaan er met de nieuwe regeling ruim € 80,-- op achteruit. In de oude situatie was ik particulier en mijn vrouw via haar werkgever ziekenfonds. We gaan nu nog wel proberen om samen bij haar werkgever op één polis in het collectief te komen. De maatschappij is dezelfde dus dat scheelt, als het lukt besparen we nog eens € 35,-- en dat is toch de moeite waard. :)

Vanavond ben ik op een bespreking geweest voor de minima. :( Uitgangspunt was of je je het kon permitteren om als vrouw (of andere partner) thuis te blijven voor de kinderen. Het kwam erop neer dat iedereen stelde dat onder de huidige regering het onmogelijk was om niet beiden te werken. Sommige mensen zeiden reeds zo vast te zitten in de subsidie of bijdrage van de kinderopvang, dat het enerzijds onmogelijk was als één partner zou stoppen, maar anderzijds er eigenlijk nauwelijks na verrekening iets overbleef van de werkende partner. :!:
http://albertveldt.web-log.nl/

marit

Ongelezen bericht door marit »

Vandaag de salarisstrook ontvangen. I.v.m. eenmalige uitkering blijkt nu dat ik er per maand 16 euro op vooruit ga. Mijn vrouw evenwel heeft een kleine WAO-uitkering en heb nog geen idee of zij ook gecompenseerd wordt. De bank is altijd laat met afschriften Daarnaast heeft zij twee kleine buitenlandse uitkeringen. Nog even afwachten dus.

justus

Hieronder vinden jullie mijn link naar mijn eigen web-log. Zoals jullie zien ben ik toch de politiek ingedoken en denk erover om dat ook landelijk te doen. Wie doet er mee. Ik stelde het al eerder voor maar ben echt serieus bezig.

Justus 4all

Wheeler

Ongelezen bericht door Wheeler »

Dit lijkt me nu niet echt de aangewezen plaats om reclame voor jezelf te maken, ook al bedoel je het vermoedelijk goed.

Voor je politieke ambitie moet je in mijn ogen eerst maar een plaatselijk een plek zien te vinden om van daaruit een poging te wagen voor de landelijke politiek.

Ik wens je veel succes daarmee, er zijn je al vele voorgegaan, maar deze hebben het helaas niet mogen halen.

Brynnar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Brynnar »

Misschien dat je je eigen koopkracht kunt verbeteren door de onderstaande brief te versturen naar de Belastingdienst.

Brynnar
Geachte Heer/Mevrouw,

Hierbij wil ik U laten weten dat ik mijn abonnement op uw "Belastingdienst" op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen.

De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onvoorspelbaar en eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door U toegestuurde lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie van de abonnee vergt, te lezen.

Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig.

Hierbij verzoek ik U dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit Uw bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk herkenbare enveloppen.

Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na 01-01-2006 zullen dan ook niet meer worden voldaan.

Mijn abonneenummer (door U ook wel sofi-nummer genoemd): 123.45.678

Met Vriendelijke Groet,

Pientjelien

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Brynnar:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

goeie !!!

justus

Hallo allemaal,

Uit de krant mogen we vernemen dat de energielasten t.o.v. december 2005 in 2006 zullen stijgen met 7.5 %. Hoe moeten ze dat nou weer uitleggen in Den Haag.

Justus 4all

SJZ

Hoe moeten ze dat nou weer uitleggen in Den Haag.
Nou, er is al reactie van het Centraal Planbureau (dat zit ook in Den Haag).

De verwachte koopkrachtstijging door de hoge energieprijzen zal dit jaar slechts 1% zijn (in tegenstelling tot de 1,25% die eerder verwacht was).

KAKO

Ongelezen bericht door KAKO »

Laat minister Zalm zijn VETTE BMV(staat in den haag) en dure pak inleveren
en 1 maand als Zwerver,laag inkomers leven dan ziet hij
zelf dat nederland niks vooruitgaat met de koopkracht.

1.bedrijven gaan iedere dag failliet.
2.alles wordt duurder.
3.overheid deelt overal boetes uit.(nieuwste trend)
4. etc....etc...

maar om militairen naar Afg.stan te sturen met Apache Helicopters(kost v.a. 14,5 mil.dollar per heli)
is wel genoeg belasting geld te besteden... :x

SJZ

en 1 maand als Zwerver,laag inkomers leven dan ziet hij
zelf dat nederland niks vooruitgaat met de koopkracht.
Tja, de gemiddelde zwerver gaat er misschien niet op vooruit, de gemiddelde koopkrachtstijging in 2006 is wel op 1% geraamd.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Geraamd + 1%. Realiteit -25%. Nu jij weer.

SJZ

Realiteit -25%
Tja, je fantaseert wat onzincijfers. Daar hebben we niks aan.

Zal ik gewoon schrijven:
Geraamd: +1%. Realiteit: +40%

(is ook nergens op gebaseerd, net als jouw stelling).

Jonjo

Beste SJZ, cijfers van het CPB. Nu jij weer betweter. Maar kom dan met de GOEDE cijfers.

achmed666

Ongelezen bericht door achmed666 »

Ja er wordt veel bijelkaar verzonnen. Maar ook ik vindt het stuitend dat Matt Herben de JSF er door heeft gekregen wat ons bijna 1 miljard per vliegtuigje gaat kosten. welke we niet nodig zijn

En dat we net voor 109 miljoen aan kruiraketten hebben gekocht welke we niet nodig zijn

En dat we 7,7 miljard kwijt zijn aan het leger uberhaupt welke we niet nodig zijn

En dat we maar erg weinig over hebben voor kosten van reintegratie, jeugdzorg, zorg, onderwijs etc.

Jonjo

Enne SJZ, kan jij geen TV meer ontvangen? geen KRANT meer kopen cq lezen? Voordat je reageert achter je computertje, zorg dan eerst dat je op de hoogte blijft van het NU.

SJZ

Welke bron heb jij dan waaruit blijkt dat de koopkracht dit jaar -25% is (behalve je dikke duim) ?

achmed666

Ongelezen bericht door achmed666 »

ALten we een betrouwbare bron pakken het CPB
pdf van het cpb over de koopkracht voor 2006

Gesloten