LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV van KPN - wegvallend geluid

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Hakk98

TV van KPN - wegvallend geluid

Ongelezen bericht door Hakk98 »

Ik heb sinds begin november digitale TV van KPN. Nu valt bij mij het geluid regelmatig weg (net als mijn ADSL verbinding bij KPN).

Wie heeft hier ook last van of last van gehad? Is er een oplossing voor?

Jonjo

Re: TV van KPN - wegvallend geluid

Ongelezen bericht door Jonjo »

Geen last van beide werken fantastisch.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het gebeurt hier wel eens, maar duurt dan echt nog geen seconde of zo. En dan 1 of 2 keer per week denk ik.

Verder nog steeds niets te klagen, geluid en beeldkwaliteit zijn fantastisch.

hakk98

Ongelezen bericht door hakk98 »

Ik kan geen nummer zonder onderbreking luisteren via de radio...

PaMikMak

Ongelezen bericht door PaMikMak »

helaas komt het ook steeds meer hiervoor in regio Den Haag

kom je later op de avond zijn de publieke omroepen 1,2 en 3 vaak helemaal niet meer te ontvangen zonder mozaiken :(
dus het is nogal eens de antenne bijstellen

verder ben ik over de beeldkwaliteit wel te spreken

Erwin Keus

Ongelezen bericht door Erwin Keus »

Ik woon ook in Den Haag maar ben dik tevreden over de kwaliteit. Beeld 99% en geluid is helemaal top.

mops

Ongelezen bericht door mops »

Wij hebben ook digitale tv van KPN toen wij in Den Haag woonde was de ontvangst perfect. Sinds wij in Zoetermeer wonen drama zodra de buurman zijn boor aanzet begint de tv te storen, koelkast open en tv stoort, wasmachine en droger aan tv stoort.

Ik was altijd zeer tevreden maar in ons nieuwe huis zitten we te vaak naar een vastgelopen beeld te kijken.

natshepa

Ongelezen bericht door natshepa »

Wij wonen in de Zaanstad, maar als het slecht weer is hebben wij storingen.
Dan loopt het beeld vast of we krijgen contineu blokjes in beeld.
We hebben het ook als de stofzuiger aan doen of als we een aansteker aan doen heel raar maar waar.
Of dat dat het geluid later komt dan het beeld heel irritant is dat.Maar goed we heben nu UPC in de woonkamer en KPN hebben we op de slaapkamer gedaan.

Inwoner uit Krommenie

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De antenne verplaatsen, draaien etc. helpt meestal. Zet de antenne het liefst zo dicht mogelijk bij een raam wanneer de ontvangst gestoord is. Dan is het ontvangen signaal sterker en heeft eventuele storing van elektische apparaten minder invloed.

Soms had ik ook wel eens last van storing via KPN-TV, maar het iets verzetten van de antenne was genoeg om dit euvel helemaal te verhelpen.

lausbub

Ongelezen bericht door lausbub »

Sinds wij in Zoetermeer wonen drama zodra de buurman zijn boor aanzet begint de tv te storen, koelkast open en tv stoort, wasmachine en droger aan tv stoort.
hebben jullie al een sgedacht aan een buiten antenne[/quote]

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als de kpn niet gauw gaat verbeteren,dan zal hun digitenne verhaal ,ook hun de kop gaan kosten.
Ze staan al een half jaar stil met hun beloofde verbeteringen.

Tim

#_#

Ongelezen bericht door #_# »

De ontvangst van het signaal is afhankelijk van vele factoren. De plaatsing van de antenne, hoogbouw in de buurt en het weer.
De buitenantenne is een goede optie maar je kunt beginnen met het verplaatsen van de antenne.

suc6

Gast

Ik heb ook ADSL van KPN, 'k heb totaal geen last van storingen, altijd een goede en snelle verbinding, die altijd beschikbaar is. Digitale TV van KPN heb ik geen ervaring mee want ik heb digitale TV via de schotel, en dat werkt perfect!

fp29

Ongelezen bericht door fp29 »

Kijk nu ruim een jaar digitale TV van KPN. Heb er voor gekozen om eindelijk van UPC af te zijn. Wat een zooitje is het daar wat betreft facturen, en arrogant bij ´service´.
Wat betreft het ontvangst, na een aantal maanden werd het ontvangst steeds slechter: beeld stond vast, blokvorming, geluid weg ed
Na dit een tijdje aangekeken te hebben een officiële klacht neergelegd bij KPN en een tijdsperiode afgesproken dat het opgelost moest zijn (1 maand) Precies na die maand weer gebeld en toen werd er een buitenantenne aangeboden met hulp voor installeren.
Sindsdien perfect ontvangst!!!!!!!
Glashelder beeld en perfect geluid van CD kwaliteit.
Ik raad het iedereen aan!

Gast

KPN wordt van de markt gedrukt door Casema

Elevate

Ongelezen bericht door Elevate »

Ik ben (ook) dik tevreden over digitale TV van KPN, zeker met de (Funke) buitenantenne in combinatie met de KPN personal recorder 160; ik wil niet anders meer!
Wat me trouwens wel opvalt sinds een paar dagen is dat bij sommige zenders de EPG het niet (of pas later) doet; vanmorgen had zelfs geen enkele zender EPG. Nu maak ik juist veel gebruik van EPG om opname's in één keer in te stellen dus vind ik het behoorlijk irritant dat -ie 't niet altijd doet... Zijn er meer mensen die er problemen mee hebben (met name de laatste tijd)? Dan weet ik of het aan mij ligt of aan de uitzending...
Dan nog een ander vraagje; bij het zoeken naar zenders kom ik nooit verder dan 99% beeld- en ontvangstkwaliteit; klopt dit? Ik heb van anderen gehoord dat je nooit 100% ontvangt, altijd iets eronder.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers...
:roll:

anoniempjegyhgygyu

Ongelezen bericht door anoniempjegyhgygyu »

sinds een jaar in gebruik in Delft. Echter vaak storing onafhankelijk van richting antenne op begane grond. Spaarlamp aan = kort wegvallen geluid. Oudere bromfiets of auto in straat= blokjes in beeld tot volledig bevriezen en wegvallen totdat voertuig 100m uit de buurt is. Afstandbediening autodeuren=storing. Magnetron aan=hinderlijke storing op aantal zenders. Koelkast aan=even storing.
Blijkbaar is frequentiekeuze in deze regio niet zo prettig.
Gebruik van verlengkabels en plaatsing antenne op een andere verdieping zou tot verbetering kunnen leiden, maar daar begin ik niet aan.

Daar staat tegenover nog geen 8 euro per maand, wat half zo duur is als de casema.
Wel jammer dat je gebruik kanaalkeuze op video mist en simultaan gebruik radio door het gehele huis, evenals duitse en engelse publieke omroepen. EPG is wel leuk, maar infoknop is onvolledig en ophalen gegevens duurt net iets te lang; voor iedere nieuwe zendercombinatie moet je weer wachten.

Hoop dat tv via adsl aantrekkelijk geprijst is, dan ben ik zo overgestapt.

MartinLorier

Ongelezen bericht door MartinLorier »

wij kijken sinds ook digitale televisie van KPN, beloofd werd scherper beeld en geluid dan via de kabel, werkelijkheid is dat het beeld om de 10 minuten stilstaat of het geluid een paar seconden wegvalt. Wij zijn er niet tevreden over en gaan beslist klagen bij KPN! (wonen in regio Dordrecht)

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ff gebeld met KPN en er wordt een buitenantenne opgestuurd, problemen moeten hiermee zijn opgelost. Dat hoop ik maar want gisteravond was het probleem wel erg sterk, we konden bijna niet normaal kijken. Om de 3-4 minuten stond het beeld wel een paar seconden stil...

Heeft er iemand ervaring met die antenne (geloof het wel als ik de reacties lees :wink: ). Is die eenvoudig te installeren? Gewoon in de buitenmuur schroeven en klaar is kees of gedoe met draden ofzo?

Elevate

Ongelezen bericht door Elevate »

Het is de bedoeling dat je de antenne zo hoog mogelijk monteert aan de buitenzijde van de woning, als het even mogelijk is richten naar de dichtbijzijndste zendmast (lijst op http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/dvb.html).
Vanaf de antenne trek je de bijgeleverde kabel in een zo kort mogelijke weg naar de ontvanger; liever niet verlengen! Volgens het bijgaande boekje zou er 15 meter kabel bijzitten; bij mij was dat nog geen 8 meter... Het is zaak om de kabel zo kort mogelijk te houden, dus als je na het trekken van de kabel nog snoer overhebt dien je deze in te korten (er zit een beschrijving bij hoe je dat moet doen).
Bij mij is het beeld storingsvrij en ontvangst/beeldkwaliteit staan beiden op 99% (is 100% wel haarbaar?).
Je moet i.d.d. wel draden trekken maar de verbetering aan het beeld maakt een hoop goed... :roll:

Gesloten