LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
M_loesz
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2006 12:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door M_loesz »

Ik ben ook lid van Vakantiekaart...ik durf nu alleen geen reis te boeken, omdat ik bang ben dat ik dan mijn geld kwijt ben en er geen reis voor krijg.

Zijn er ook mensen die dit meegemaakt hebben?!

Ook vroeg ik me af, omdat er in een eerder bericht stond dat iemand zo'n waardebon aan zijn zus zou geven, kan dit wel, want volgens mij krijg je alleen die korting als je zelf meegaat op de reis.

Groetjes Marloes

Robino
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 13:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Robino »

Ik heb niet het hele topic gelezen maar wel is me duidelijk dat men niet zo te spreken is over de vakantiekaart. Mijns inziens is het commentaar niet terecht. Gezien de reacties is het duidelijk dat men niet op de hoogte is van de werking van de vakantiekaart. Momenteel is de vakantiekaart inderdaad mensen telefonisch aan het benaderen om de kaart een maand lang te proberen voor €2,95. Na deze maand kost de kaart EENMALIG 50 euro. Van een jaarlijks te betalen bedrag is dus nooit sprake ! Die 50 euro krijg je overigens terug door het inwisselen van waardebonnen. Bij elke geboekte reis 12,50.
Via de vakantiekaart kunnen reizen worden geboekt via meer dan 100 reisorganisaties. Deze reisorganisaties hebben zich zelf aangesloten bij de vakantiekaart. Dit zijn alle ANVR goedgekeurde organisaties (D-reizen, Neckermann, etc, etc.) dus volledig risicoloos.
Ik heb zelf al meerdere malen via de kaart geboekt en dit is prima bevallen. Zeker op prijzige vakanties is het een groot voordeel!

Robino
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 13:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Robino »

Ben even verder gaan surfen en kwam op de site van de "nationalevakantiePAS". Dit is een ander product wat 39,00 PER JAAR kost. Zoals ik in mijn andere reactie zei, de vakantieKAART heeft geen maandelijke/jaarlijkse kosten.

peerbilkay
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 12:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door peerbilkay »

Beste M_loesz
Je kan wat dat betreft gerust via vakantiekaart boeken want het gaat via een reisbureau dus zonder enkel risico en je krijgt de orginele papieren thuis.
Wat betreft de kortingsbon en is naamgebonden dus doorgeven aan iemand anders gaat niet.
Peer

Robino
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 13:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Robino »

Kortingsbonnen kunnen wél overgedragen worden aan iemand anders. Bij het weggeven van zo een kortingsbon kan degene die hem krijgt namelijk volledig gratis, zélf een vakantiekaart aanvragen, en dan gelijk gebruik maken van de 5% korting + de €12,50 van de waardebon !

aaanita
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2006 15:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door aaanita »

Heb zelf negatieve ervaring met De Vakantiekaart.
Ben in november gebeld of ik voor 2,95 een kaart wilde aanschaffen. Er is niets verteld over een definitief lidmaatschap voor 50 euro.
Achteraf heeft dit wel in de bevestigingsbrief gestaan, hoewel met kleine letters.
Contact met De Vakantiekaart verliep bijzonder onplezierig. Ik werd als een idioot behandeld omdat ik hier boos om was en uiteindelijk werd mij de verbinding verbroken. Hierop heb ik een email gestuurd en een standaard riedel gekregen dat als ik op tijd had geannuleerd, ik niet aan kosten zou vastzitten.
Ik heb het geïncasseerde bedrag laten terugboeken en men stuurt mij nu een herinnering met de mededeling binnen 2 dagen te betalen!

Conclusie: eerst goed inventariseren of je er gebruik van gaat maken en goed navragen naar kosten.
Wanneer je denkt voor 2,95 een leuke kaart te kopen dan kom je bedrogen uit, net zoals ik.

[/b]

kiro7480
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2006 22:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door kiro7480 »

Heb net alle reacties zitten lezen, maar blijf het iets raar vinden, die vakantiekaart. Het kan echt niet waar zijn dat je met die kaart bij D-Reizen kunt boeken. Dit is namelijk een reisbureau en geen reisorganisatie en zal dus ook geen 5 procent geven bovenop eigen acties. Bovendien vraag ik me af of je via de vakantiekaart wel de meest voordelige reis zoekt. Tussen touroperators onderling zitten soms wel honderden euros verschil, en ik vraag me af of zij dat voor je gaan berekenen. Verder nog even een reactie voor die persoon met vriendin op een reisbureau: als jij nog steeds reizen boekt met de vakantiekaart ben je echt een dief van je eigen portemonne. Ik weet heel zeker dat je hele goede agentenaanbiedingen en kortingen kunt krijgen, en weet je wat.... je hoeft er niet eerst iets voor te betalen!!

jt001
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:23

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jt001 »

Ook wij zijn gisteren gebeld en helaas heeft mijn vrouw Ja gezegd.
We zijn gebeld door de firma Neckerman.

Vandaag gebeld met vakantiekaart met de mededeling dat we dit toch niet willen.Als antwoord kregen we de vraag waarom niet en via welk bedrijf wij zijn gebeld en met welke aanbieding.
Ook moet ik maandag terugbellen omdat het dan in hun systeem staat.

Ik voel al wat nattigheid , want dan zijn we 5 dagen verder en wie weet of het dan wel of niet in hun systeem staat.
Dus heb ik vandaag een fax verstuurd met de mededeling van annulering ook al staat het nog niet in hun systeem.
Maar gister is er ja gezegd en denk ik dus dat dan die 7 dagen in gaat dat je nog kan annuleren.

Op zich geloof ik wel dat het werkt gezien sommige reacties , maar dan moet je het wel willen.
Ook is er sprake van enige misleiding in het telefoongesprek.
Het gesprek ging voor een deel als volgt :

Beller : Goedemiddag mevrouw ik ben van de firma Neckerman en ik heb een mooie aanbieding voor U.
Gebelde : O ja ?
Beller : Ja ik kan u een kaart aanbieden waarmee U 5% koring kan krijgen op vakanties.
Gebelde : Da's leuk.
Beller : Heeft U interesse ?
Gebelde : Ja.
Beller : Dan neem ik vanaf hier het gesprek op zodat er geen misverstanden over kunnen komen.
Gebelde : Oke.
Beller : De kaart werkt als volgt : voor € 2,95 krijgt u de kaart thuis en kun u inloggen op een site waar u vakanties kan uitzoeken.
Als u dat wat lijkt moet u voor € 50,00 4 waardebonnen a € 12,50
aanschaffen en dan heeft u tevens 5 % korting op elke reis die u via de site boekt.
We hebben hier uw adresgegevens en missen alleen nog een rekening nummer , wat is die ?
Gebelde : Dat is nummer xxxxxxxxx
Beller : U ontvangt binnen 4 dagen een mail en de kaart waarmee u in kunt loggen.Bij ontvangst hiervan heeft u 7 dagen de tijd om kosteloos en zonder opgaaf van redenen te annuleren.
Prettige dag nog verder.
Gebelde : Dank u wel , u ook.

Volgens mijn vrouw ging het gesprek in deze trant , let wel het zijn niet allemaal preciese woorden.

Na dit aangehoord te hebben ben ik eens gaan zoeken op het net en kwam al snel hier terecht en kwam er dus achter dat het om vakantie kaart ging.

We willen dit dus niet en nu willen we eraf.
Ik hoop dat het goed gaat , want het telefoongesprek met die firma zat me niet lekker.De meneer was heel aardig en zei dat ik maandag dus terug moest bellen , maar dan zijn we al 5 dagen verder , tik tik tik en de klok loopt door.
Verder is de aanbieding in het gesprek niet zoals het op internet staat.
Verder het volgende geleerd : als je iets wil kopen dan ga je zelf naar de winkel of je belt een bedrijf , jij benaderd dus iemand.
Als je gebeld wordt weet je niet of dit wel klopt en dus betrouwbaar is , geef dus nooit gegevens als men daarom vraagt , immers je wordt gebeld en die keuze heb je dus zelf niet gemaakt.

Kortom , ik geloof best aan de reacties te zien dat dit werkt met die 5 % korting.Maar niet voor ons , ik wil dit niet.

Laat u er uw voordeel mee doen met deze verhalen.

groeten.

chinoah
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2006 14:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door chinoah »

Ik kreeg ook een gratis vakantiekaart,omdat ik via rtl Dacht ik??mijn gegevens controleerde..Kreeg via e mail mijn vakantiekaart.Dezelfde week wilde ik een vakantie boeken van oad Hotel Barbacan vertrek 10 mei..Kreeg de volgende dag bericht of ik een andere reis wilde uitzoeken want deze was volgeboekt.Had helemaal mijn zinnen gezet op deze reis ,dus de zelfde dag naar D-reizen gegaan,en..jawel kon gewoon boeken,alleen daar ging mijn 5% korting...DUs vakantiekaart,volgens mij deugen jullie niet erg... :twisted: :twisted: :evil: :(

joyce86
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2006 21:07

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door joyce86 »

Ik heb ook via de RTL Nieuwsbrief de Vakantiekaart aangeboden gekregen. Daar ben ik niet op in gegaan, omdat ik al lid was, overigens helemaal gratis, via een of andere website geloof ik. Deze week heb ik bij Prijzduiken.nl, weer een vakantiekaart gewonnen. Denk maar dat ik heb op ga zeggen, want ik boek toch liever m'n vakanties in een echt reisbureau.
Ben even gekeken, het volgende kopieerde ik van de website: Vakantiekaart BV is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Utrecht onder nummer: 30200267.
en
ANVR/SGR Zekerheidsgarantie
De reisorganisaties waar Vakantiekaart mee samenwerkt zijn aangesloten bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen en de Stichting Garantiefonds Reisgelden. U bent dus maximaal verzekerd van deskundigheid en loopt geen financiele risico’s.
Vakantiekaart BV
Johan de Wittlaan 1c
3445 AG Woerden
Tel: 0900 – 123 8585
Fax: 0900 – 123 8586
KvK: Utrecht, dossier 30200267

Ik woon niet in Utrect, dus kan niet controleren of dit ook werkelijk zo is, maar het lijkt me wel.

BramJ
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:43

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door BramJ »

Madelon V werkt blijkbaar bij vakantiekaart, net als sommige andere die er positief over praten, HET ZIJN NAMELIJK OPLICHTERS! Ze gaan je telefonisch benaderen, beloven je kortingen op reizen die ze uiteraard niet gaan geven! Ze zeggen dat ze zijn angesloten bij ANVR, heb ik uitgezocht is dus ook NIET zo, waarom klopt het adres ook niet dat op de site staat : www.vakantiekaart.nl ?? Ze gaan ook het gesprek opnemen terwijl ze je de kaart proberen aan te smeren waarom??? Om je eerst te overrompelen daarna zgn. te bewijzen dat je de kaart wilt (telefonisch toegezegd) JE KUNT ER ECHTER ALTIJD ONDERUIT, MAIL VAKANTIEKAART MET DE MEDEDELING DAT JE ER VANAF ZIET EN GEBRUIK WILT MAKEN VAN HET RECHT VAN KOPEN OP AFSTAND! Ze mogen je dus niet telefonisch zoiets aansmeren, heb je de kaart toch besteld vul niks in, stuur niks terug, en geef zeker geen bankrekekingnummers, want dan kunnen ze met je handtekening alsnog hun gang gaan, veel succes BramJ

BramJ
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:43

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door BramJ »

Waarom gebruikt vakantiekaart een extreem duur 0900 nummer?? Dat was ik nog vergeten te vertellen, ook daarmee strijken ze veel geld op, trap er niet in!!! :evil:

reisgraag
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door reisgraag »

Ik ken van een kennis een goed alternatief voor vakantiekaart: nationalevakantiepas.nl. Zij bellen niemand op, het is vertrouwd en mijn kennis heeft er reeds verschillende reizen geboekt met korting en zonder problemen. :D

Inieminie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 10:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Inieminie »

Ik heb dezelfde ervaring als die kennis van reisgraag. Ik ben een paar weken geleden ook gebeld door vakantiekaart, maar de mevrouw aan de telefoon drong er zó op aan dat ik `ja' zou zeggen tegen de kaart dat ik het niet helemaal vertrouwde. :? Toen ze over mijn bankrekeningnummer begon, heb ik maar bedankt...

Omdat ik op het punt stond om een reis te gaan boeken (weekje Canarische eilanden met het hele gezin), was ik toch wel geïnteresseerd in die 5% korting. :wink:

Toch maar even op internet gekeken dus: en daar vond ik nationale vakantiepas. Zij boden mij ook 5% korting op mijn weekje weg, maar zijn wel bij de ANVR en SGR aangesloten. :idea: Ik besloot om mijn bedenkingen te mailen en informeerde of ik mijn weekje weg ook bij hen kon boeken. Ik kreeg een heel vriendelijke e-mail terug waarin ze al mijn vragen beantwoordden. In tegenstelling tot die vakantiekaart :evil: had ik hier wel een goed gevoel bij, dus heb ik mij maar aangemeld en mijn tripje naar Gran Canaria opgegeven.

De volgende ochtend kreeg ik al een e-mail waarmee ik de reis moest bevestigen. In deze e-mail was de korting al van de prijs afgehaald, dus ik heb de reis maar bevestigd. Ik heb mijn lidmaatschapsgeld nu al dubbel en dwars terugverdiend! En ik ga ook nog in de zomervakantie weg :D.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Heel slecht van vakantiekaart.nl om te bellen onder een valse naam...Ze doen zich voor als vertegenwoordigers van een van de bekende touroperators van het land en proberen zo die dingen aan te smeren.

Hele kwalijke zaak!

TRAP ER NIET IN!

maar toch fijne vakantie!

pgoossens
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2006 13:33

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door pgoossens »

Het addertje onder het gras is gevonden, Ik heb geprobeerd via de vakantiekaart.nl een weekendje te boeken naar centerparcs. omdat je op de site van centerparcs de prijs exact kunt uitrekenen hebben we dat op voorhand gedaan
De Offerte was niet inclusief vroegboekkorting, ook geen jonge gezinnenkorting dus men probeert niet de beste prijs te offereren plus extra adminstratiekosten van 20 euro. Op mijn vraag waar die vandaan komen zeiden ze op het betreffende reisbureau dat deze kosten rechtstreeks gaan naar vakantiekaart.nl. omgerekend betekend dit dus dat je vanaf alle reizen boven de 400 euro pas voordeel hebt met de vakantiekaart.nl 5% van 400 euro = 20 euro daar is het addertje. Ik wil er zo snel mogelijk van af. :twisted: :twisted:

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Angelic »

Kun je het niet opzeggen?

Inieminie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 10:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Inieminie »

Ik boek mijn vakanties via de website nationalevakantiepas.nl en ik heb nog nooit extra kosten hoeven te betalen! Maar krijg wel de korting :lol:

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Veel mensen willen altijd en veel korting ( op zich niets mis mee natuurlijk) maar als er organisaties zijn die er op dergelijke wijze misbruik van maken..JAMMER!

LET GOED OP!

maryke123
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2005 00:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door maryke123 »

Hallo,

Ik zit dit net te lezen en ook ik ben erin getrapt.
Ik ben op 17-2-2006 lid geworden en ben er nog net op tijd vanaf gekomen. Althans dat hoop ik dan :roll:
In ieder geval wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties en de waarschuwingen. :P

Groetjes
Marijke. :wink:

Gesloten