LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
maroesjka
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2005 22:58

Re: Nuon

Ongelezen bericht door maroesjka »

enige tijd gelden heb ik ook hier geschreven over onze problemen met nuon en wij hebben zelf een advocaat ingeschakeld en correcte eindafrekening ge eist. De som a 800 euro die intrum van ons vorderde was grotendeels gebaseerd op 3 termijnen terwijl we al verhuist waren naar het buitenland. en de rest was incasso en aanmaankosten. Eindelijk vandaag van de advocaat gehoord dat nuon alles intrekt en we alleen de laatste 3 termijnbedragen van na onze verhuizing moeten betalen. Hierop wordt in mindering gebracht 270 euro uit 2004 voor de eindafrekening die toen ook al niet correct was en 230 euro van dit jaar die ook niet goed was...maar als verassing kwam nuon met een rekening van 2003 die nog niet betaald zou zijn ?? kan het nog gekker ?? dit ga ik dus nog verder uit laten zoeken maar te vertrouwen zijn ze dus absoluut niet

Bibi1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:16

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Bibi1981 »

Hallo,

ook ik moet even wat kwijt over de service van Nuon.

Eind 2004 ben ik gaan verhuizen, op dit adres levert Essent in de meeste gevallen. Na enkele weken kreeg ik van essent een voorschot bepaling. Met deze was ik het niet eens en op dat moment konden essent en ik er samen niet uitkomen. (ne enige tijd is dit probleem zeer netjes verholpen).
Daar er op dat moment geen uikomst was ben ik gaan informeren bij andere leveranciers. Zo ben ik uiteindelijk bij Nuon terecht gekomen. Deze zouden mij verschillende formulieren toezenden, waarna ik klant kon worden. Deze papieren zijn in januari 2005 naar Nuon terug gestuurd. In februari heb ik contact opgenomen met Nuon waar mij verteld werd dat de papieren er niet waren. er zouden nieuwe papieren opgestuurd worden. Deze waren er na drie weken nog niet, dus heb ik maar weer gebeld. Tot mijn verbazing waren de papieren terecht. Het zou doorgevoerd worden en ik zou zo spoedig mogelijk berict krijgen. Dit gebeurde weer niet, dus heb ik maar weer gebeld. Na veel telefoontjes heb ik het contact met Nuon verbroken, dit werd telefonisch bevestigd.

In oktober 2005 kreeg ik plotseling een brief van Essent, waarin stond vermeld dat ik een andere leverancier had gekozen, dit zou Nuon zijn. Ik weer gebld met de mededeling dat dit toch echt niet de bedoeling was, maar ja, zij hadden nooit een afzegging gekregen.

Na veel telefoontjes en de nodige ergernis is alle uiteindelijk geregeld, maar het verbreken van het contract zou mij €50.00 kosten. Hier ben ik tegen in beroep gegaan, omdat Nuon 6 maanden de tijd had om mij over te nemen van Essent en zij hier niet aan hadden voldaan.

Enkele weken later kreeg ik een aanmaning in de brievenbus en dat terwijl ik nooit een rekening of acceptgiro heb ontvangen. Ik heb weer telefonisch contact opgenomen met Nuon, maar dit had geen zin, het stond in het systeem en daar moest ik het maar mee doen.

Een les heb ik hier wel van geleerd, zorg dat je van iedereen die je spreekt de naam hebt en overal kopiën van maakt.

Ik werk zelf op een helpdesk en weet dat er fouten gemaakt kunnen worden, maar niets eens een excuses of iets in die richting en ook nog onvriendelijk te woord worden gestaan is voor mij voldoende om met zekerheid te zeggen, "voor mij nooit geen Nuon meer".

maroesjka
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2005 22:58

Re: Nuon

Ongelezen bericht door maroesjka »

wij hadden tot voor oud en nieuw ook problemen met nuon ivm het niet verwerken van onze verhuisgegevens en het niet verwerken van de juiste meterstanden uiteindelijk hadden we een incasso openstaan van 800 euro. Advocaat in de arm genomen en wat blijkt nuon was wel degelijk goed op de hoogte van onze verhuisgegevens en juiste meterstanden uiteindelijk krijgen wij geld terug van nuon en niet andersom,,,,,komen ze ook nog na 3 jaar eens op de proppen dat een hele oude rekening niet betaald zou zijn....hoezo chaos administratie

Lapunked
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2006 09:47

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Lapunked »

lezers,

Ik probeer al een half jaar klant te worden bij de nuon maar het lukt maar niet. Ik heb wel electriciteit en gas maar ik betaal er nog niets voor. Aan de ene kant denk je dan lekker maar als klant heb je natuurlijk een bepaalde verplichting en dat is betalen voor de dienst die nuon je levert. Ik kan hoog en laag springen meterstanden doorgeven, faxen wanneer ik mijn woning ingegaan ben maar niets helpt!

Het begon allemaal met de meternummers doorgeven. Blijkbaar kende de nuon de meters wel maar niet op mijn adres! Meerdere malen heb ik mensen van de nuon over de vloer gehad om te checken of die meters daar echt hangen!! en elke keer werd de hoop gewekt dat het NU echt zou gaan lukken.

Het nieuwe jaar kwam... en ik vond een brief van de nuon in de bus. Een standaard brief dat ze nog wat gegevens missen en of ik contact wilde opnemen. Ik bellen.. ik vroeg welke gegevens ze nog nodig hebben van mij. De dame die ik aan de lijn kreeg kon niet vinden wat ik door moest geven daarvoor moet ze eerst het dossier lezen.

Ik weet niet meer wat ik moet ondernemen... moedeloos word ik ervan.

Als je belt krijg je steeds iemand anders aan de telefoon. Ik ben zelf helemaal geen voorstander van een callcentre, gewoonweg omdat niemand zich verantwoordelijk voelt voor de situatie waarin sommige klanten zitten. Alle standaard zinnen heb ik voorbij horen komen. Ik ga het voor u regelen, ik bel u terug... ik zorg dat het opgelost gaat worden... niemand bij de nuon kan mij het gevoel geven dat het binnenkort opgelost is. Zien is geloven en ik heb nog niets gezien!

Leuk om misschien te weten..... Nuon schijnt al een paar jaar bezig te zijn om erachter te komen wie de gebruikers zijn geweest op het adres waar ik sinds september 2005 woon.

Ben benieuwd of er hier iemand is die in een soortgelijke situatie zit.

Stiemie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 17:06

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Stiemie »

Hallo,

Wij hebben een probleem met Nuon. We wonen sinds een jaar in onze koopwoning en maken hier geen gebruik van gas (we koken op elektriciteit en we hebben stadsverwarming). Nu kregen we laatst de jaarafrekening en daarop stond vermeld dat we in totaal jaarlijks wel zo'n 100 euro aan gas betalen. Niet voor de levering, maar echt voor het verbruik.

Ik heb dus contact met Nuon opgenomen en wat blijkt. Ook als je geen gas gebruikt, moet je er wel voor betalen!!! Zolang de leiding niet technisch is afgesloten, betaal je het gemiddelde verbruik uit de regio tot 100 kubieke meter gas. We zijn het hier niet mee eens. Want waarom moeten we betalen voor iets dat we helemaal niet gebruiken????

We kunnen de leiding technisch laten afsluiten, maar dat kost ons 200 euro! Nu heb ik wel ergens gelezen dat een aansluiting die al langer dan 5 jaar niet gebruikt is, kosteloos afsluiten, maar hier schijnt Nuon verder niet van op de hoogte te zijn...

Heeft iemand hier al eens ervaring mee gehad? Of is er misschien iemand die bij Nuon werkt die ons meer zou kunnen

vertellen?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Natuurlijk is dat niet correct. Juridisch gezien hoeft U niet voor niet geleverde diensten te betalen dus ook niet aan NUON.
Mocht NUON van endere mening zijn toegedaan laat me dat dan even weten dan is dat onmiddellijk afgelopen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Cesar »

Nu zit je hier weer onzin uit te kramen. Ja het is wel correct. Als alles werkelijk fysiek is afgesloten, dus de leiding is verwijderd, ben je vrij van betalen. In principe betaal je voor het netwerk dat tot bij je binnen komt en, indien deze aanwezig, ook voor de meter.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Nuon

Ongelezen bericht door flappie »

indien er een gas meter of leidingen aanwezig is betaal je dus aan de netbeheerder de transportkosten en meterhuur kosten.

Stiemie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 17:06

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Stiemie »

Even voor de duidelijkheid: we betalen dus zowel voor het gebruik van de leidingen als voor een bepaalde hoeveelheid gas die we niet gebruiken.

Dat van de leidingen is redelijk. Die liggen er en dus betaal je voor de mogelijkheid dat je ze kunt gebruiken. Net als wanneer je niet meer belt via kpn en je toch blijft betalen omdat de lijn wel gebruikt wordt.
Maar ik vind het belachelijk dat we ook een bepaald bedrag moeten betalen voor gas dat we helemaal niet gebruiken omdat dit het gemiddelde gebruik in de regio zou zijn. Dit is meer dan 100 euro per jaar en dat vind ik wel een erg makkelijke manier om geld te verdienen...

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Banzai »

Hallo Stiemie,

Je hebt geluk, in deze kwestie kan ik uit ervaring spreken.
Allereerst betaal je 100 euro niet voor het gasverbruik (dat staat steeds op nul), maar vanwege het o.a. hebben van een aansluiting (vast recht) en de (gehuurde) gasmeter.
Jouw situatie is precies dezelfde, als bij mijn zoon.

Hup, weg met die meter dachten wij ook.
Daar wilde Nuon hem ook ruim 200 euro voor in rekening brengen.
Te gek voor woorden.
De kosten waren van te voren niet medegedeeld en de monteur liet z'n vriendin heel sluw een werkopdracht tekenen zonder afschrift voor de betrokkene.
O,o, foute boel dacht ik gelijk.

Inderdaad, na enige tijd een nota van zo'n 230 euro.
Dat hebben we opgelost door van Nuon te eisen dat men een overeenkomst zou overleggen waarin wij een gasaansluiting hadden aangevraagd.
Die kon Nuon kennelijk niet overleggen.
Toen lag het probleem bij Nuon.
Na wat vaag gesputter over dat men de pijpen uit het flatgebouw wilde slopen (!?) is de nota uiteindelijk weer ingetrokken.
Efin, kennelijk hebben ze voor het slopen geen toestemming van de woningbouwvereniging kunnen krijgen, :wink: de meter is weg en de pijpen zitten er nog. :D
Na nog wat bangmakerij van Nuon over de kosten van herplaatsing voor de eventuele volgende bewoner(s) hebben wij vriendelijk afscheid genomen van de gasmeter en bijbehorende vaste lasten.
(Over terugwerkende kracht zijn wij maar niet meer begonnen.)

Tsja, het is soms een hele strijd om telkens een bedrijf van een ander te moeten voeren.
Misschien heb je wat aan mijn ervaring.

Succes.
Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wanneer U niet op het Gasnetwerk aangesloten bent hoeft U daarvoor ook geen rechten te betalen.
Ik begreep uit de lezing van Uw eerder verhaal dat U geen Gasaansluiting heeft, vandaar.
Indien de Gasmeter geïnstalleerd is moet U de rechten alsmede de netwerkkosten betalen anders beslist niet.
Dit zijn netwerkkosten.
Wordt aan U enig volume Gas in rekening gebracht zonder dat U daarvan gebruik kunt maken dan is dat ten onrechte.

Stiemie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 17:06

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Stiemie »

Het gaat hier echt om zowel een bedrag voor de meter als voor het gasverbruik!

En het vreemde is dat Nuon 200 euro rekent voor o.a. het verwijderen van een gasmeter bij het technisch afsluiten van de lijn terwijl er bij ons geeneens een gasmeter hangt. Het gebruik is dus echt 0, maar we betalen jaarlijks voor (even uit mijn hoofd) zo'n 80 kuub gas.

Ik heb ook al bij Nuon aangegeven dat wij helemaal niet om die gasleiding gevraagd hebben, maar daar zijn we volgens hun bij koop van de woning mee akkoord gegaan. Heb ook nog nagevraagd en de vorige bewoonster heeft dit bedrag dus jarenlang gewoon betaalt...

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Cesar »

Kopieer onderstaande link en zie het resultaat. Geen aansluiting = geen kosten. Het is helemaal niet verplcht een aansluiting te nemen. Let op, indien je een woning kooopt binnen een geheel plan dan kan dit zijn afgesproken dat het gehele plan of wijk wordt uitgevoerd volgens die afspraak met alle nutsvoorzieningen in huis.


http://www.dte.nl/nederlands/vragen_en_ ... uiting.asp

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Banzai »

@Cesar:

Stel dat er een afspraak was:
Als dergelijke afspraken niet meegenomen worden in de koopakte, zijn ze niet (meer) van toepassing.
Basta.

Banzai.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Cesar »

Banzai,
Ik weet nog dat ik een huis kocht in een nieuwe wijk en deze woningen waren premiewoningen. Inspraak dat wij hadden......0%
Tevens moet je genoegen nemen met alle faciliteiten welke de nutsbedrijven u kunnen biede.
Dit heeft dan weer te maken met het feit dat men later niet weer de straat open moet maken. Ook met het oog op de toekomst, begrijp je.
Je kunt best over een paar jaar verhuizen en de volgende bewoner wil wel gas. Wel kun je de meter laten verwijderen want in het trottoir zit te allen tijde een kraan welke het nutsbedrijf kan afsluiten. Hiermee vervalt meterhuur en netwerkhuur.
Men kan en zal je nummer verplichten een meter te behouden.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Banzai »

@Cesar:

Maar wel proberen te ontmoedigen de meter weg te laten halen.
Niet intrappen.
Gewoon opletten dat nieuwe bewoners luid en duidelijk geen gas aanvragen.
Als het energiebedrijf daardoor de meter weg wil halen is dat prima, maar zonder kosten!
Anders breng je 'm zelf toch even langs bij het energiebedrijf. :twisted:

Banzai.

Stiemie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 17:06

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Stiemie »

Maar ik heb op ons nieuwe adres duidelijk aangegeven dat we geen gas wilden. Dus dat hebben we nooit aangevraagd...

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

Kijk je koopcontract na, en voor zover daar niks in staat over de gasaansluiting, neem dan schriftelijk contact op met nuon.

Vertel ze dat je niet akkoord gaat met de kosten en deze gecrediteerd wilt zien. Geef ze de optie om de meter gratis te verwijderen, of te laten zitten zonder jou kosten te berekenen.

Mochten ze daar afwijzend of niet op reageren, dan denk ik dat je voor de geschillencommissie een sterke zaak hebt.

bupozaanstad
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2006 17:02

Re: Nuon

Ongelezen bericht door bupozaanstad »

In januari ontving ik een dagvaarding inzake Nuon versus Mijn persoon. Nuon claimt een vordering te hebben van € 2160 echter deze komt mij zeer onwaarschijnlijk voor. Op 7 april 2004 krijg ik een schrijven van Nuon dat er na verrekening een openstaand saldo zou zijn van € 337,54 en op 16 maart 2005 krijg ik een schrijven dat er na verrekening een openstaand saldo zou zijn van € 2386,43 Dit is natuurlijk helemaal vreemd daar ik van heel 2004 en 2005 mijn betalingen kan overleggen. Het verschil wat er in een jaar is opgebouwd is groter dan 2 jaar rekeningen bij elkaar. Verder vermeld de dagvaarding dat de overeenkomst inmiddels is ontbonden, echter ik krijg nog steeds energie geleverd en wel onder het zelfde kontract nummer, ik heb dit kontract sinds 1987! In januari van dit jaar verhuisde ik van Amsterdam naar de gemeente Zaanstad en ook hier krijg ik energie geleverd onder het zelfde kontract nummer. Hoezo Nuon heeft de administratie op orde? Mijn gevoel zegt dat er bij Nuon een enorme wanorede heerst en ik zie de rechtzaak dan ook met een glimlach tegemoed. De overeenkomst reeds ontbonden en men heeft een vordering tot maart 2005 aan mijn voorgaand adres? Ik heb de meterstanden einde bewoning in Amsterdam in december 2004 doorgegeven en de beginstand in Zaanstad doorgegeven per 2 januari. Nuon is gek of ben ik het?

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Banzai »

@bupozaanstad

Als je het aan Nuon zou vragen: ben jij het. :P :lol: :D
Als je het aan mij zou vragen: ook jij.
Je bent namelijk veel te geduldig met die arrogante club. :evil:

Have fun.
Banzai.

Gesloten