LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is deze prijs ok?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
etrip

Is deze prijs ok?

Ongelezen bericht door etrip »

Hallo allen,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken en hebben een mooie Siematic keuken gevonden. De naam/type weet ik niet maar het betreft de goedkoopste Siematic keuken.

We hebben een plezierig gesprek gehad met de verkoper (mag ook wel eens gezegd worden op dit forum) en hij heeft een mooi ontwerp gemaakt met ideeen waar we zelf nooit op gekomen waren.

Het budget dat we in gedachten hadden was 12500 Euro. De verkoper komt op 14000 Euro maar ik heb de indruk dat hetgeen we hebben gekozen wel voor 12500 zou moeten kunnen.
In ons budget van 12500 wilden we graag een composiet blad .
In de offerte (die we niet meekregen) van 14000 is er sprake van een kunsstof blad en de standaard greepjes.
(we wilden echter duurdere greepjes (bruto meerprijs 400 Euro)

Kan iemand hier iets over zeggen

Opstelling:
Wand van 3 meter van links naar rechts: hoge kast met diepvriescombinatie, onder 3 kasten van 60 cm met vaatwasser en gootsteen kastje en extra kastje, hierboven 2 kasten van 90 cm waarvan de deur omhoog open gaat, Links weer een hoge kast met magnetron oven.

Schiereiland van 180 cm lang aan een zijde en 200 cm aan andere zijde (schiereiland komt om een muur heen) van 1,10 meter breed.
180 cm zijde: 2 schuifladekasten van 90 cm met in het midden de keramische kookplaat (+ erboven de afzuiger),
200 cm zijde 4 kastjes van 50 cm breed die minder diep zijn.

Apparatuur:
Alles Siemens, bruto totaalprijs 7000 Euro
Inclusief montage

Ik ben overigens bereid om iets meer te betalen dan bij een ander omdat ik vertrouwen heb in de zaak en de verkoper een mooi ontwerp voor ons heeft gemaakt maar wil alleen weten of hetgeen we willen voor 12500 een te hoge eis van ons is.

Met vriendelijke groet,
Erik

WeetJeWel

Re: Is deze prijs ok?

Ongelezen bericht door WeetJeWel »

Volgens mij gaat het hier om een vlakke deur van SieMatic met een kunststof rand op de kopse kant van de deur. Deze heb ik gekocht bij Piet Klerkx in Waalwijk. Ik had een vergelijkbare opstelling en de apparatuur van Bosch. Ik wilde ook een composieten blad en duurdere grepen. Mij is het gelukt voor € 11.327,- inclusief het plaatsen van de keuken. De verkoper was zeer vriendelijk en proffessioneel, draaide niet om de brij heen en maakte een mooie prijs, zoals je ziet! :D

hera

Ongelezen bericht door hera »

Ik vind het allemaal voor Siematic en Bosch/Siemens niet erg duur klinken. Zelfs de 14.000 niet..

gast500

Ongelezen bericht door gast500 »

Ik vind het allemaal voor Siematic en Bosch/Siemens niet erg duur klinken. Zelfs de 14.000 niet..
Lijkt me toch erg moeilijk om dat zo te bepalen. Gaat het bijv. om de basislijn van Siemens of een middenmoter of de highline? Daar zit heel veel prijsverschil tussen. Wat voor accessoires (spoelbak, kraan etc). Allemaal basicline materiaal of dure merken. Zo kun je de prijs behoorlijk laten varieren!

Ik zou met de huidige offerte toch bij een paar andere zaken langsgaan en kijken wat zij ervan maken. Zeker niet zomaar bij de eerste offerte accoord gaan (ook al heb je er een goed gevoel bij). Succes met de keuze!

hera

Ongelezen bericht door hera »

Altijd shoppen, zou ik ook doen. Maar wij hebben 1 keuken voorberekend gekregen en daar zaten geen bijzondere dingen als schiereilanden ed. in en dat was een Rotpunkt met Whirlpool apparatuur en die kwam uit op 16 mille!!

Nu laten we dezelfde opstelling dus door een interieurbouwer maken en dat lukt incl. Siemens apparatuur voor 15.000 met natuursteen. Hij maakt m in de goedkope uurtjes omdat het een kennis van een kennis is. Zelfde opstelling is overigens 3.00*2.85 hoek en een dubbele hoge kast met apparatuur.

etrip

bedankt voor de respons.
Is er ook iemand die dit echt kan uitrekenen? Scara bijvoornbeeld?
Groeten Erik

eagle

Ongelezen bericht door eagle »

als dit het goedkoopste type deur betreft praat je dus over model SC10. de prijs klint mij redelijk in de oren, wanneer je meerdere bedrijven bezoekt zul je geen grote verschillen tegenkomen met dit front qua kasten dan, de verschillen zitten meer in korting op apparatuur e.d.. heb je het gevoel dat de verkoper een eerlijke prijs heeft neergelegd? wat houdt het monteren in? laat dit ook meespelen in je uiteindelijke keuze! vreemd dat je een composieten werkblad en standdaard grepen voorgerekend zijn, als dit zo is berekend dan is de prijs wat aan de hoge kant.

etrip

Eagle, bedankty voor de reactie.
De prijs was 14000 inclusie montage maar met het kunstoffen blad en de goedkoopste greepjes.

hamer

Ongelezen bericht door hamer »

hoewel ik daar zelf ook geen held in ben, adviseerde mijn broer die onlangs een keuken kocht bij Woonwelt Pallen, te pingelen. Korting zit blijkbaar in de prijs inbegrepen en 10% lijkt "normaal" te zijn. Maar ja, als je niét vraagt..... Gezien je richtprijs van €14000 moet je dan ook inzetten op €12750/13000. Scheelt je weer een vakantie. Ga het toch zelf ook (telefonisch) proberen , van €10.900 naar €10.000. Nooit geschoten is altijd mis...

Gesloten