de giropasbasis kan danwel gratis zijn voor nieuwe klanten, mensen die willen overstappen naar de basispas betalen 7,50euro bovenop de 9,95 die jaarlijks word afgeschreven.
het zijn maar van die kleine bedragen, en op zich niets gek zou je denken, maar ik ben hier niet echt blij mee. ten eerste is het een pure ontmoedigings beleid om te switchen naar de gratispakket. ten 2e vind ik het erg vervelend dat je vervolgens eerst de jaarlijkse afschrijving niet terugkrijgt en ook nog eens die 7,5 moet betalen. zijn er meer mensen die hier klachten/ervaringen over hebben ?
het is wel zo dat postbank volgens mij de enige is (buiten argenta om) die gratis online bankieren mogelijk maakt of zijn er nog meer gratis aanbieders?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 7,5euro van giropas naar basis
Re: 7,5euro van giropas naar basis
Grr....dat is de kracht van de Postbank. De Postbank was het afgelopen jaar bezig met een inhaalrace om de gunst van de klant te verliezen en gaat daar gewoon mee door. Het is een kwestie van tijd of ze hanteren dezelfde tarieven als de Rabo en moet je misschien zelfs gaan betalen voor het aanhouden van een rekening. En dat alles voor de discounter van de bankwereld.het zijn maar van die kleine bedragen, en op zich niets gek zou je denken, maar ik ben hier niet echt blij mee. ten eerste is het een pure ontmoedigings beleid om te switchen naar de gratispakket. ten 2e vind ik het erg vervelend dat je vervolgens eerst de jaarlijkse afschrijving niet terugkrijgt en ook nog eens die 7,5 moet betalen.
Laatst gewijzigd door mr T. op 03 feb 2006 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Als particulier ook gratis internetten bij de ING bank.
de tijd dat banken alles gratis aanboden is echt verleden tijd denk ik. De postbank is een van de laatsten die het nog volhoud maar ook daar zal je binnen afzienbare tijd moeten betalen voor alle mogelijke diensten.
Het is belachelijk maar helaas waar. Je betaald een bank om jou geld te beheren, zodat ze dus extra verdienen boven op de rente die ze al krijgen.
Het is belachelijk maar helaas waar. Je betaald een bank om jou geld te beheren, zodat ze dus extra verdienen boven op de rente die ze al krijgen.
Achteraf weet je dat het handiger zou zijn om van pas te wisselen aan het einde van het jaar. Nu heb je wel voor de meer uitgebreide giropas betaald, maar kan je hem niet gebruiken.
Ook voor het overschrijvingsboekje moet je nu ineens 5 euro betalen; dat is ook niet eerst aangekondigd; het overkomt me nu zomaar.
Als je overstapt naar een andere pas betaal je daar eenmalig 7,50 voor. Laten we nu niet net doen of dat absurd is. Kost de bank een veelvoud van die 7,50 en je hebt dan een pas die voor de rest dan helemaal gratis.
En wat Katinka aangeeft klopt ook niet helemaal want elke rekeninghouder heeft een paar maanden terug een brief ontvangen waar de tariefiering van het giroboekje met overschrijvingskaarten aan de orde komt. Das inderdaad 5 euro. Of terwijl 25 cent per overschrijvingskaart. Het moet allemaal niet duurder worden maar ik vind het allemaal nog net normaal. Er worden mij een aantal diensten gelevert en daar wil ik best voor betalen als het allemaal redelijk blijft zoals nu. Je mag ook niet verwachten dat een bank alles maar gratis doet
En wat Katinka aangeeft klopt ook niet helemaal want elke rekeninghouder heeft een paar maanden terug een brief ontvangen waar de tariefiering van het giroboekje met overschrijvingskaarten aan de orde komt. Das inderdaad 5 euro. Of terwijl 25 cent per overschrijvingskaart. Het moet allemaal niet duurder worden maar ik vind het allemaal nog net normaal. Er worden mij een aantal diensten gelevert en daar wil ik best voor betalen als het allemaal redelijk blijft zoals nu. Je mag ook niet verwachten dat een bank alles maar gratis doet