LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts no claim

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
henderik

Tandarts no claim

Ongelezen bericht door henderik »

Vorig jaar december was ik voor de jaarlijkse gebitscontrole bij mijn tandarts.
Mijn gebit werd grondig onderzocht en er waren een aantal zaken te doen waarvoor ik later nog moest terugkomen. Maar nu was het zo dat mijn no-claim 225 Euro bleek te zijn terwijl de kosten uitkwamen op 679 Euro. Uiteindelijk moest ik dus 454 Euro betalen !
Ik ben overigens aanvullend verzekerd bij Unive.
Ik heb daarna met de tandarts telefonisch contact gehad met de vraag waarom ik hiervan niet vooraf op de hoogte ben gesteld. Eerst werd er beweerd dat ze daar niets aan konden doen, maar later kreeg ik de belofte dat ze de volgende keer een prijsopgave willen gaan doen.
Volgens mij had dit in ieder geval moeten gebeuren. Op deze manier wordt je op hoge kosten gejaagd en dit is m.i. niet correct.
Laatst gewijzigd door henderik op 03 feb 2006 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

tienepien

Re: Tandarts no claim

Ongelezen bericht door tienepien »

En als je had geweten dat het veel geld zou kosten, zou je dan niets aan je gebit hebben laten doen?

Daarnaast: tandartskosten tellen niet mee voor je no-claim toch? Is toch aanvullende verzekering?

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Henderik, de no-claim is van je ziektekostenverzekering. De tandartskosten staan daar los van. De no-claim is overigens 255 euro. Kan het zijn dat die 225 die jij noemt het maximale bedrag is, dat jouw verzekeraar via de aanvullende (tandarts)verzekering betaalt?

Als een verzekerde in een dergelijk geval de kosten over 2 jaar uitsmeert, mag dat dan?

henderik

Ongelezen bericht door henderik »

waar het mij om gaat is dat de tandarts even een prijsopgave zou moeten doen vooraf en hierbij zegt of de kosten boven de no-claim uitkomen of niet.

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

je mag nu wel die 400 euro aftrekken van de inkomstenbelasting.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

waar het mij om gaat is dat de tandarts even een prijsopgave zou moeten doen vooraf en hierbij zegt of de kosten boven de no-claim uitkomen of niet
Maar de tandarts heeft niks met de no-claim te amken.

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

De NO-CLAIm is alleen van toepassing op kosten die gemaakt worden in de BASISVERZEKERING.

De tandarts zit in een Aanvullende Verzekering.
Die kosten mogen dus NIET van de NO-CLAIM worden afgetrokken.

Lieske

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ja maar als hij dat niet mag doen, dan is ie niet zielig meer en is er niets meer te zeuren op dit forum. Laat die man toch even wentelen in zelfmedelijden.

riniv74

Ongelezen bericht door riniv74 »

Beetje raar antwoord van je karr-2. Het forum is juist om je ei kwijt te kunnen en om te discussiëren.

Deze man maakt een klein foutje om zijn aanvullende verzekeringslimiet no-claim te noemen. Dat kan gebeuren. Gelukkig dat wij ondertussen al genoeg snappen van het nieuwe zorgstelsel, dat we dit kunnen attenderen.

Zijn punt is duidelijk dat die tandarts hem wel even had mogen waarschuwen. Je denkt als leek dat je verzekerd bent en dan krijg je zo'n hoge rekening, wat over je limiet heen gaat en dan moet je dus bijbetalen.

Bovendien wordt nu steeds meer duidelijk wat de zorg eigenlijk kost. Eerder zag ik nooit rekeningen, nu wel en wat blijkt bijvoorbeeld: 2 minuten in de stoel bij de tandarts (1 bezoekje op de stoel dus) = kassa = 20 euro. Ook als blijkt dat het gaatje wat ik dacht te hebben er echt niet zat. Dus er was niks aan de hand.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Deze man maakt een klein foutje om zijn aanvullende verzekeringslimiet no-claim te noemen.
Oh, had hij het over een limiet? Dan had hij dat wel mogen zeggen. Maar het is ook maar een gok van jou dat hij dat bedoelt. Klinkt wel logisch trouwens.

Gesloten