LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compuserve sluit 'niet @cs.com klanten' uit van Outlookgebru

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
leopaalvast
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2006 21:44

Compuserve sluit 'niet @cs.com klanten' uit van Outlookgebru

Ongelezen bericht door leopaalvast »

Compuserve sluit 'niet @cs.com klanten' uit van Outlookgebruik voor e-mail verzenden.

En de Consumentenbond beveelt deze provider nog aan ook, beste koop Consumentenbond staat op Compuserve's pagina, niet verder dan hun neus lang is gekeken?!

Ik heb mijn nwe Compuserve-internetabonn in gebruik genomen.

Nu blijkt dat ik bij deze provider alleen maar (Outlook)-e-mail kan uitsturen die eindigt op @cs.com !!!
Mijn vriend heeft geen @cs.com dus kan hij bij mij thuis niets wegsturen alleen nu nog via webmail.

Het is zoiets als een volkswagen kopen en dan blijkt achteraf dat je de vierde versnelling(outlook) niet kunt gebruiken en dat alleen anderen er in kunnen rijden die ook al een vw gekocht hebben! En dat merk je dan achteraf!

Ik constateer op het compuserve forum dat meer mensen daar problemen mee hebben, en dat misschien accepteren of dan maar webmail gaan gebruiken maar dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me! Op het forum hebben ze dan een lapmiddel zo van doe maar via een 'reply'of zo iets, zo van laat je maar trekken door een Mercedes dan heb je geen vierde nodig......

Blijkbaar willen ze daarmee forceren dat iedereen in 'de familie' zich wel bij hen moet abonneren als de anderen toch ook nog outlook willen blijven gebruilen ipv webmail , een soort kartelvorming of hoe zo iets heten moge.

En dan lees ik in het forum ook nog dat ze gemakshalve alle inkomende e-mail die eindigt op @home.nl gemakshalve zien als spam!! Maar met dit laatste heb ik nog geen ervaringen op kunnen doen, heb geen @home kennissen. Maar als dat zo is is dat wel oooook een kwalijke zaak.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Compuserve sluit 'niet @cs.com klanten' uit van Outlookgebru

Ongelezen bericht door ?? »

Als ik het zo doorlees heb je een aantal SMTP servers niet goed ingesteld in Outlook. Je kunt bij iedere provider alleen gebruik maken van hun eigen SMTP server om mail te verzenden; dat is een beveiligingsmaatregel.

En dat alle mail van @home wordt aangemerkt als spam lijkt mij wat overdreven; het kan wel zijn dat een aantal IP-adressen van deze provider op een aantal blacklists staan. Meestal heeft dat te maken met brakke beveiligingen op de computers van de betreffende mensen.

leopaalvast
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2006 21:44

Re: Compuserve sluit 'niet @cs.com klanten' uit van Outlookgebru

Ongelezen bericht door leopaalvast »

Dat dat van @home wellicht alleen bij bepaalde ipadressen is kan ik me voorstellen, daar heb ik te weinig inzicht en ervaring mee, dus dat is alleen wat ik zelf las op forum van compuserve.

Maar dat de outlookinstelling niet klopt wat je suggereert, voor uitgaande e-mail via outlook, dat dacht ik eerst ook, maar het ligt daar niet aan het is echt zo, het is inderdaad ongelooflijk, ook ik verwachtte dat niet. Maar ik ben ook niet de enige die ervaarde dat je op een compuserve telefoonaansuiting geen andere dan @cs.com mail kunt uitsturen via outlook. Lees her en der in forums.

Bedankt voor je reactie!
Leo

Carlaxx
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2005 22:06

Re: Compuserve sluit 'niet @cs.com klanten' uit van Outlookgebru

Ongelezen bericht door Carlaxx »

Hoi,

Dit lukt ook niet voor wanadoo mail via casema.

Binnenhalen geen probleem.

Ben er vanuit gegaan dat dit gewoon standaard is, omdat ik bij casema klant ben.
En ja dat wanadoo adres is nog 1 maandje.



Carla

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Compuserve sluit 'niet @cs.com klanten' uit van Outlookgebru

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Voor de duidelijkheid,


als je in Outlook, naast het account voor het cs.com emailadres, een compleet NIEUW account aanmaakt voor het @home emailadres, en daarbij bij zowel POP als SMTP sever opgeeft: "mail.home.nl". werkt het dan niet?

Da's absurd. Controleer dat eerst eens en kom dan nog maar eens terug.


P.S. het is normaal dat je niet een mailtje afkomstig van cs.com kan versturen via de @home mailservers en omgekeerd, puur om spammen tegen te gaan. Als je zomaar bij een willekeurige provider je emails kon versturen, was het einde zoek...

leopaalvast
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2006 21:44

Re: Compuserve sluit 'niet @cs.com klanten' uit van Outlookgebru

Ongelezen bericht door leopaalvast »

Ja die instellingen heb ik ook.

Punt was dat ik eerst bij studenten.net/tiscali zat, daar kon ik via dezelfde telefoonlijn mail verzenden van verschillende 'domeinnamen' , dus van @zonnet.nl en van @isp.studenten.net en van @astro-advies.nl kon allemaal via die ene tiscali verbinding.
En nu de telefooninternetverbinding door compuserve wordt verzorgd opeens niet meer.......

Jij zegt dus in feite dat ze het gebruik zodanig beperkt hebben dat je alleen bij iemand anders ook mail kunt versturen als je zelf én die ander een @cs.com emailadres hebt.

Gesloten