LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OPGELICHT VIA GIROFOON
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 30 jan 2006 15:09
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Hallo Amalia,
van mij mag je de reacties wel opsturen naar de postbank hoor!
Bedankt dat je contact hebt opgenomen met radar zelf.
Groetjes Renate
van mij mag je de reacties wel opsturen naar de postbank hoor!
Bedankt dat je contact hebt opgenomen met radar zelf.
Groetjes Renate
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
heb vandaag een brief van de postbank gekregen waarin staat dat ik telefonisch contact met ze op moet nemen. ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte.
groetjes Amalina
groetjes Amalina
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 feb 2006 12:51
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Ik heb vanmiddag naar een aantal nieuwsdiensten geschreven.
Alleen actienieuws heeft terug gemaild en even later nog gebeld. Uiteindelijk heeft het volgens mij geen item opgeleverd.
Ik ben benieuwd naar de telefonische reactie van de postbank aan het adres van amalina. We zullen zien.
Alleen actienieuws heeft terug gemaild en even later nog gebeld. Uiteindelijk heeft het volgens mij geen item opgeleverd.
Ik ben benieuwd naar de telefonische reactie van de postbank aan het adres van amalina. We zullen zien.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Ook ik ben erg benieuwd naar de reactie van de Postbank.
Ik hou maar in gedachten dat we samen sterk zijn, en ik niet de enige ben.
Ik hou maar in gedachten dat we samen sterk zijn, en ik niet de enige ben.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Blijkt dus een aantal mensen exact het zelfde overkomen te zijn. Komen heel toevallig jullie toegangscodes ook overeen???
-
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Vraagje aan alle gedupeerden: Wonen jullie toevallig in portiekflats? Flats waarbij op de begane grond een portiek is met alle brievenbussen? Stel je hebt daar 40 brievenbussen, 10 enveloppen met gironummers hengelen. Vervolgens met de girofoon 10 x een nieuwe girofooncode aanvragen die binnen 2 weken wordt verstuurd. Deze ook hengelen... kassa!
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
ik ben heel benieuwd wat hier uit komt is zeer interessant
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Nee ik woon niet in een portiekflat en ik gebruikte bijna nooit meer de girofoon.
De laatste keer is toch zeker wel een paar maanden geleden.
De laatste keer is toch zeker wel een paar maanden geleden.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 feb 2006 12:51
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Ik ook niet.
Ik heb het artikel ook gelezen.
Ik wist niet eens dat we die code nog hadden.
Mijn code heb ik vijf jaar geleden voor het laatst gebruikt om een prepaid telefoon op te waarderen. Toen was het ook alleen nog mogelijk met die telefoon en niet met een ander nummer.
Wij gerbruiken alleen de code om te kijken hoe hoog het saldo is. Niet om overboekingen te doen. Maar ook daarvoor is de code al lang niet meer gebrukt omdat we tegenwoordig via mijnpostbank bankieren.
Ik heb het artikel ook gelezen.
Ik wist niet eens dat we die code nog hadden.
Mijn code heb ik vijf jaar geleden voor het laatst gebruikt om een prepaid telefoon op te waarderen. Toen was het ook alleen nog mogelijk met die telefoon en niet met een ander nummer.
Wij gerbruiken alleen de code om te kijken hoe hoog het saldo is. Niet om overboekingen te doen. Maar ook daarvoor is de code al lang niet meer gebrukt omdat we tegenwoordig via mijnpostbank bankieren.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Hallo, wij gaan effe rusig onze code hier vergelijken.Blijkt dus een aantal mensen exact het zelfde overkomen te zijn. Komen heel toevallig jullie toegangscodes ook overeen???
Als iemand niet zelf de dupe is geworden, is het misschien wel verstandig om wel 10 x na te denken voordat je een ractie achterlaat. Dit roept bij mij irritaties op en ik ben al super gestresst.
Laatst gewijzigd door amalina op 04 feb 2006 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Helemaal mee eens.
Iemand die dit niet heeft meegemaakt weet niet waar hij het over heeft al zijn de bedoelingen misschien wel goed.
We hebben meer aan reacties van "lotgenoten" om ervaringen mee te delen dan van goedbedoelde adviezen van buitenstaanders waar we niets aan hebben
Iemand die dit niet heeft meegemaakt weet niet waar hij het over heeft al zijn de bedoelingen misschien wel goed.
We hebben meer aan reacties van "lotgenoten" om ervaringen mee te delen dan van goedbedoelde adviezen van buitenstaanders waar we niets aan hebben
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Mijn vraag was voor de mensen die gedupeerd zijn. Daarvan mag ik uit gaan dat de postbank die codes heeft laten blokkeren of jezelf actie hebt ondernomen om het te laten blokkeren.Hallo, wij gaan effe rusig onze codes hier vergelijken.
Als iemand niet zelf de dupe is geworden, is het misschien wel verstandig om wel 10 x na te denken voordat je een ractie achterlaat. Dit roept bij mij irritaties op en ik ben al super gestresst.
Als het de bedoeling is dat mensen die dit niet overkomen is niet meedenken of proberen te helpen dan moet je een topic openen met dit is mij overkomen mensen die hetzelfde hebben kunnen mij mailen.
En wil je dat niet moet je niet zeuren en zelf 10 keer nadenken voordat je een reactie plaatst
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Jij weet gewoon niet waar je het over hebt en je moet niet denken dat wij dom zijn ofzo....
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Renate en Ilut, en alle andere gedupeerden: ik kan niet anders doen dan met jullie meevoelen. Je maakt gebruik van een modern systeem, dan moet je er ook op kunnen vertrouwen dat je geld daar veilig is.
Jullie zullen niet omkomen van de honger neem ik aan, er zullen best mensen zijn die jullie te hulp willen schieten en je iets lenen. Maar ook die willen hun geld terugzien.
Ik ben van mening, dat banken wel gelijk hebben wanneer ze de verantwoordelijkheid voor je rekening bij jezelf leggen, maar dat er in dit geval ook een verantwoordelijkheid bij de Postbank ligt. In het geval van Renate is het toch duidelijk? Ze slaan nota bene zelf alarm, en voeren de transactie vervolgens doodleuk uit. Dit maakt het volgens mij makkelijker om je geld terug te krijgen, want de bank erkent dat er een luchtje aan die transactie zat.
Mijn mening is: wanneer ze zoiets zien, laat ze de transactie dan gewoon NIET uitvoeren voor ze contact hebben gehad met de rechtmatige rekeninghouder. Waarom wel meewerken aan verdachte tranacties, en de rechtmatige eigenaar van het geld in de kou laten staan?
Overigens: ik ben zelf ook Postbankklant, en ik woon in een flat met 48 brievenbussen beneden. Tot nu toe is het goed gegaan, maar ik kan niet in de toekomst kijken.
Jullie zullen niet omkomen van de honger neem ik aan, er zullen best mensen zijn die jullie te hulp willen schieten en je iets lenen. Maar ook die willen hun geld terugzien.
Ik ben van mening, dat banken wel gelijk hebben wanneer ze de verantwoordelijkheid voor je rekening bij jezelf leggen, maar dat er in dit geval ook een verantwoordelijkheid bij de Postbank ligt. In het geval van Renate is het toch duidelijk? Ze slaan nota bene zelf alarm, en voeren de transactie vervolgens doodleuk uit. Dit maakt het volgens mij makkelijker om je geld terug te krijgen, want de bank erkent dat er een luchtje aan die transactie zat.
Mijn mening is: wanneer ze zoiets zien, laat ze de transactie dan gewoon NIET uitvoeren voor ze contact hebben gehad met de rechtmatige rekeninghouder. Waarom wel meewerken aan verdachte tranacties, en de rechtmatige eigenaar van het geld in de kou laten staan?
Overigens: ik ben zelf ook Postbankklant, en ik woon in een flat met 48 brievenbussen beneden. Tot nu toe is het goed gegaan, maar ik kan niet in de toekomst kijken.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Ik ben van mening dat de Postbank een dienst verleend en dat zij daar dan ook verantwoordelijk voor zijn.
Alleen met onzorgvuldig omgaan met codes ed ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf.
Maar je loopt toch niet te koop met je code ???
Alleen met onzorgvuldig omgaan met codes ed ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf.
Maar je loopt toch niet te koop met je code ???
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
er zijn genoeg mensen die ons willen helpen maar daarmee is het probleem niet opgelost.
wij zijn gewoon bestolen
het systeem van de girofoon is gewoon niet waterdicht en dus niet veilig
maar de klanten waarschuwen ho maar
dus zolang er niets gebeurt zullen nog velen de dupe worden van deze form van criminaliteit
wij zijn gewoon bestolen
het systeem van de girofoon is gewoon niet waterdicht en dus niet veilig
maar de klanten waarschuwen ho maar
dus zolang er niets gebeurt zullen nog velen de dupe worden van deze form van criminaliteit
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 feb 2006 12:51
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Ik heb de afgelopen dagen alleen maar mensen gewaarschuwd en met mij hebben een groot aantal mensen hun code geblokeerd. Bij mij had de postbank het al gedaan maar als je drie keer een foute code intoetst is het gedaan met de betalingsmogelijkheid.
Ik probeer me niet te storen aan figuren die denken dat het mijn eigen schuld is. Ik weet voor mezelf dat ik juist en correct gehandeld heb.
Grappig was dat ik vandaag een brief van de postbank kreeg waarin stond dat ik mijn code kon heractiveren. Mooi niet dus.
Ik probeer me niet te storen aan figuren die denken dat het mijn eigen schuld is. Ik weet voor mezelf dat ik juist en correct gehandeld heb.
Grappig was dat ik vandaag een brief van de postbank kreeg waarin stond dat ik mijn code kon heractiveren. Mooi niet dus.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Beste mede-gedupeerden,
Ik heb vandaag goed nieuws gekregen van de postbank,
zij schreven in een brief dat ik mijn geld terugkrijg omdat ik geen opdracht heb gegeven voor de verscheidene transacties (t.w.v. 1460 euro). Tevens gaven ze aan dat mocht later toch blijken dat ik ermee te maken heb (echt niet dus), zij deze beslissing kunnen herzien.
Er werd geen verklaring gegeven hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Tot slot boden ze hun excuses aan.
nu is het dus alleen nog wachten op mijn centjes...
hoop dat jullie allen dit goede nieuws een dezer dagen zullen ontvangen.
denk wel, dat jullie procesverbaal en de nodige formulieren opsturen naar de postbank.
met vriendelijk groet,
ilut
Ik heb vandaag goed nieuws gekregen van de postbank,
zij schreven in een brief dat ik mijn geld terugkrijg omdat ik geen opdracht heb gegeven voor de verscheidene transacties (t.w.v. 1460 euro). Tevens gaven ze aan dat mocht later toch blijken dat ik ermee te maken heb (echt niet dus), zij deze beslissing kunnen herzien.
Er werd geen verklaring gegeven hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Tot slot boden ze hun excuses aan.
nu is het dus alleen nog wachten op mijn centjes...
hoop dat jullie allen dit goede nieuws een dezer dagen zullen ontvangen.
denk wel, dat jullie procesverbaal en de nodige formulieren opsturen naar de postbank.
met vriendelijk groet,
ilut
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 feb 2006 12:51
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Da's mooi Ilut.
Ik hoop dezelfde reactie te krijgen. Hebben ze ook nog iets gezegd over het dichten van het gat in hun beveileging?
Lijkt me niet ik denk dat ze proberen de zo veel mogelijk onder de pet te houden.
Groet Mark
Ik hoop dezelfde reactie te krijgen. Hebben ze ook nog iets gezegd over het dichten van het gat in hun beveileging?
Lijkt me niet ik denk dat ze proberen de zo veel mogelijk onder de pet te houden.
Groet Mark
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 feb 2006 11:44
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Nou ik ben dus ook mooi de dupe van de slechte beveiliging in het systeem van de girofoon van de postbank. Ik wilde geld af gaan halen en kreeg de melding onvoldoende saldo terwijl er nog genoeg op zou moeten staan
Thuis nakijkend op internet bleek er via de griofoon 700 euro overgeschreven te zijn naar een of ander onbekende rekening en dat terwijl ik niet eens een betaalfunctie via de girofoon heb. Nadat ik navraag heb gedaan bij de postbank bleek mijn dossier al bij de afdeling fraude te liggen. HOEZO POSTBANK WEET VAN NIKS EN HET IS VEILIG Dan hadden ze het niet al zelf geconstateerd. Mij werd verder ook geadviseerd om aangifte te doen. Door de politie werd mij medegedeeld dat gestolen geld verzekerd is en dus vergoed wordt. Laten we het hopen. Ik heb alle stukken naar de postbank retour gezonden en kan morgen met de afdeling fraude bellen voor de verdere procedure.
Maar nu zit je mooi zonder je geld, je zal maar niemand hebben waar je van kan lenen dan ben je toch mooi de zak Maar erger vind ik nog dat een of andere criminele bende het brutale lef heeft om aan andersmans zuur verdiende geld te komen. En dat een of ander flut systeeem van de Postbank zo makkelijk te doorbreken is. Ik heb nooit codes aangevraagd voor de betaalfuncite terwijl deze door de Postbank wel aan iemand verstrekt zijn. Aan wie dan in godsnaam, hoe is het mogelijk dat iemand zonder zich te
legitimeren zomaar iets voor anderen kan aanvragen. MIJN VERTROUWEN IN DE POSTBANK IS OP DIT MOMENT NIHIL.
Thuis nakijkend op internet bleek er via de griofoon 700 euro overgeschreven te zijn naar een of ander onbekende rekening en dat terwijl ik niet eens een betaalfunctie via de girofoon heb. Nadat ik navraag heb gedaan bij de postbank bleek mijn dossier al bij de afdeling fraude te liggen. HOEZO POSTBANK WEET VAN NIKS EN HET IS VEILIG Dan hadden ze het niet al zelf geconstateerd. Mij werd verder ook geadviseerd om aangifte te doen. Door de politie werd mij medegedeeld dat gestolen geld verzekerd is en dus vergoed wordt. Laten we het hopen. Ik heb alle stukken naar de postbank retour gezonden en kan morgen met de afdeling fraude bellen voor de verdere procedure.
Maar nu zit je mooi zonder je geld, je zal maar niemand hebben waar je van kan lenen dan ben je toch mooi de zak Maar erger vind ik nog dat een of andere criminele bende het brutale lef heeft om aan andersmans zuur verdiende geld te komen. En dat een of ander flut systeeem van de Postbank zo makkelijk te doorbreken is. Ik heb nooit codes aangevraagd voor de betaalfuncite terwijl deze door de Postbank wel aan iemand verstrekt zijn. Aan wie dan in godsnaam, hoe is het mogelijk dat iemand zonder zich te
legitimeren zomaar iets voor anderen kan aanvragen. MIJN VERTROUWEN IN DE POSTBANK IS OP DIT MOMENT NIHIL.