LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC TelefoNIET

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KoppieKoppie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005 20:18

UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door KoppieKoppie »

Sinds 3 december 2005 heb ik een storing op mijn telefoonverbinding van UPC. Als ik gebeld word hoor ik wel degene die mij belt, maar men hoort mij niet. Als ik zelf een nummer bel, wordt het nummer gekozen en dan krijg ik meteen weer de kiestoon. Ik heb nu 2 maal met de UPC Helpdesk gebeld. De eerste keer werd ik verzocht te testen of mijn toestel wellicht stuk zou zijn. Een redelijk verzoek. Dit kon door een andere telefoon van iemand te lenen en bij mij thuis even aan te sluiten. Dat deed ik en die geleende telefoon deed helemaal niets, ik kreeg zelfs geen kiestoon. Dus gisteren ben ik met mijn telefoon naar de winkel gegaan waar ik deze gekocht heb en daar is de telefoon getest en in orde bevonden.
Vanavond 14/12/05 dus voor de 2e keer met UPC Helpdesk gebeld. Ik moest kijken of en welke lichtjes en brandden en zo nog het één en ander. Conclusie van de helpdeskmedewerker: het ligt niet aan de verbinding, het ligt aan uw telefoon! Maar die is in orde, dat weet ik absoluut zeker, dit heb ik dus gisteren laten onderzoeken. Zo kom ik dus niet verder. De UPC medewerker (de heer V.d.Burg) blijft stijf en strak volhouden dat het aan mijn telefoontoestel ligt. Ik betoog: Als ik mijn toestel elders inplug doet hij het gewoon. Dan ligt het toch niet aan mijn toestel? Dat is toch onlogisch? Volgens hem is dit niet onlogisch. Ik moet toch nog maar weer een ander toestel lenen en op mijn UPC aansluting uitproberen.
Op mijn verzoek om iemand langs te sturen werd stomweg niet gereageerd.
Ongemanierd en onvriendelijk geholpen, ik werd afgeblaft door deze helpdeskmedewerker. Per e-mail aan UPC heb ik hierover een klacht bij UPC ingediend en meteen nogmaals de storing gemeld.
Als ik alle berichten lees verwacht ik er niet veel van.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door agro »

Mogelijk heb je nog de proefperiode dat je er van af kan zien.
Probeer alles op alles te zetten dan om van upc af te komen, doe het wel middels aangetekend schrijven met bericht van ontvangst, en bewaar je correspondentie, je zit mogelijk nog een hele tijd met ze opgescheept met alle nare gevolgen vandien.
En ze zullen op allerlei manieren proberen je het leven zuur te maken en dreigen met incassoburo's en rechtzaken, maar laat je niet bang maken.

KoppieKoppie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005 20:18

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door KoppieKoppie »

Nou, eraf komen.... Ik heb nu bijna een jaar een aansluiting voor internet/e-mail en telefoon. Ik moet dan eens gauw kijken of ik er nog snel vanaf kan komen. Maar het is weer zo'n heisa. Toch al die tijd geen klachten gehad, al vreesde ik met bange vreze, andere verhalen lezende en horende. En er zijn ook puur positieve berichten te lezen. Maar dat je gewoon het bos ingestuurd wordt door een of andere idioot op die helpdesk, die je nog onbehoorlijk te woord staat ook....

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door Beathoven »

Het is jammer dat ik hier niet wat eerder aanwezig was, 't is al een vrij oude post zie ik, toch hoop ik dat de bedenktijd nog geldt.

De symptomen lijken idd erg op een toestel of bekabelingsprobleem. Het is een geval van storingzoeken en oplossen. Je hebt zelf al het een en ander gedaan en hebt nu gegevens die zeker relevant zijn om het probleem te vinden en op te lossen.

Wat weten we:
De eerste keer werd ik verzocht te testen of mijn toestel wellicht stuk zou zijn. Een redelijk verzoek. Dit kon door een andere telefoon van iemand te lenen en bij mij thuis even aan te sluiten.
Je hebt wel een toestel nodig wat geschikt is voor de digitale lijn, het kan zijn dat het toestel wat je geprobeerd hebt daar niet geschikt voor was. Maar de volgende oplossing die je vind is heel goed.
Dus gisteren ben ik met mijn telefoon naar de winkel gegaan waar ik deze gekocht heb en daar is de telefoon getest en in orde bevonden.
Maar testen ze het hier met een UPC of een KPN verbinding? Wat voor toestel heb je eigenlijk gekocht en was deze ook geschikt. Wij hebben zelf een philips DECT toestel wat het prima doet met de UPC lijn. Deze werd zelfs meegestuurd en we hebben er nu nog eentje bijgekocht zodat er altijd een in de buurt is.

Als je er niet zeker van bent of dit een toestel is die geschikt is voor een digitale lijn dan zou ik dit even in de winkel navragen en mogelijk kun je 'm dan omruilen tegen eentje die dat wel is.

Als je er wel zeker van bent dat het een geschikt toestel is en deze is goed getest dan blijft er eigenlijk 1 mogelijkheid over.

Mocht het zo zijn dat je met een rechtstreekse verbinding naar het modem toe nog steeds deze problemen optreden dan zou ik het kabeltje wat tussen het modem en het toestel hangt even vervangen. Dit is maar een klein euvel, je zult zien.. als dit opgelost is heb je er jaren plezier van.
Conclusie van de helpdeskmedewerker: het ligt niet aan de verbinding, het ligt aan uw telefoon!
Er zijn hulpmiddelen om zo'n verbinding te testen, dat zal de helpdeskmedewerker ook gedaan hebben.

Het enige wat UPC doet en dat is hetzelfde als wat KPN doet.. zorgen dat de verbinding naar je huis in orde is. Als ik naar jouw lijn bel dan zal deze overgaan gezien je uitleg en dan is de verbinding een feit. Punt a kan met punt b verbinden en meer hoeft UPC niet te verzorgen.

Je kunt het vergelijken met een internetverbinding die goed funtioneerd maar aan de ene kant niet werkt omdat er nog geen netwerkkaart geinstalleert staat of een kabelbreuk zit in de utp kabel die van het modem naar de pc loopt :D

KoppieKoppie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005 20:18

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door KoppieKoppie »

Inmiddels is mijn probleem opgelost - na 3 keer (DRIE keer) bellen met de helpdesk en veel doorvragen, gaf de betreffende medewerker bij de suggestie op de stekker van het modem uit het stopcontact te halen en er na ongeveer 30 seconden weer in te doen. Dit hielp. Ik was uit de brand, maar verbijsterd dat de eerste 2 keer niemand van de UPC Helpdesk mij deze eenvoudige tip kon geven. En waarbij ik de 2e keer ook nog uiterst onheus werd bejegend ook. Geen woorden voor.
Ik ben nog steeds bij UPC..... Vanavond had ik weer een ander probleem, anders dan vorige keer en de stekker uit het stopcontact halen helpt dit keer niet, heb ik gemerkt. Wat nu weer....

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door Beathoven »

hm.. hebben ze dit nooit eerder voorgesteld?

Wat is het probleem nu? heb je wel of geen kiestoon?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door hoffie »

grin beathoven je lijkt de helpdesk wel....

hallo ik versta u niet.......

nee gek he als je geen lijn hebt.... :cry:

Har

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door Har »

Hoffie ben jij en beetje neurotisch.??????


Niet iedereen werkt bij de UPC, ben je al van ADSL naar Chello overgestapt, gauw doen en de groeten aan je vriend Agro, :roll: :oops: :idea: :x :D :)

marij
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2004 18:18

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door marij »

Heeft iemand ook deze problemen.
Wij hebben afgelopen maandag een pakket binnengekregen voor Internet en Telefonie.
Internet werkte meteen.Maar GEEN telefoon.
Hebben al verschillende keren gebeld en er wordt telkens gezegd over 48 uur moet het verholpen zijn.Maar we zijn inmiddels 3 x 48 uur verder en na verschillende telefoontjes met de helpdesk nog GEEN telefoon.
Ze vertellen telekens iets anders waar het aan kan liggen.De stekker hebben we er ook al uit gehaald ong.30 sec. maar nog GEEN telefoon.
We hebben ook de KPN al opgezegd dus de kans is er dat we dadelijk zonder telefoon zitten. De 2 onderste lampjes van de modem blijven ook knipperen.
Heeft iemand een oplossing wat we nog kunnen doen???????????

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door agro »

Heeft iemand een oplossing wat we nog kunnen doen???????????
Volgens de hofNar en het andere upc gespuis wat hier ronddoold de helpdesk bellen, houdt er wel rekening mee dat je banksaldo kleiner wordt en je ergernis groter dan.
Volgens alle anderen maken dat je van die rommel afkomt, en je heil ergens anders zoeken.
Laatst gewijzigd door agro op 06 feb 2006 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door Lahan »

even naar de primafoon daar helpen ze je wel af van deupc

KoppieKoppie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005 20:18

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door KoppieKoppie »

@Beathoven

Ik heb nu inderdaad helemaal geen kiestoon. Als je een nummer kiest hoor de wel de toontjes van het kiezen en daarna doodse stilte. Als je mijn nummer belt (heb ik gedaan met mijn mobieltje) krijg je meteen mijn voicemail te horen. Eergisteren was het spontaan voorbij en deed de telefoon het gewoon weer. Maar gisteravond hield'tie er weer mee op. Ik heb nog niet de moed bij elkaar kunnen rapen om de UPC Helpdesk te bellen (ook eigenlijk geen tijd, want je moet er wel even wat tijd -en energie- in steken).
Mijn telefoon is een Siemens Gigaset 4015 Comfort. Tien maanden geen enkele last gehad en nu het ene na het ander telefoonprobleem. Ineternet en e-mail werken gelukkig naar behoren tot dusver.
Hellup!!!!!!

Har

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door Har »

AGRO HOFFIE de 2 vrienden : werken jullie niet meer ??.

KPN komt vanavond bij Radar op de koffie LOL.

KoppieKoppie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005 20:18

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door KoppieKoppie »

Over opzeggen: Ik vond een opzegformulier (.pdf) op de UPC site (http://www.upc.nl/), door onderaan "downloads" aan te klikken. Het staat in het lijstje met formulieren onder Customer Service. Weet niet of het ook werkt als je dat opstuurt natuurlijk.

san-san
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2006 14:36

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door san-san »

ja ... lekker upc

hebben hier hetzelfde probleem, de ene keer geen kiestoon alleen de echo van je eigen stem, de andere keer valt ie uit in een gesprek. Als we gebeld worden de ene keer een "normale" toon gehoord die ineens overgaat in een in-gesprek toon, de andere keer helemaal geen toon? en weer een andere keer gewoon een in-gesprek toon zonder dat ie in gesprek is (de telefoon/lijn)

dit gaat al een aantal maanden zo, met pieken en dalen en af en toe een weekje geen telefoon, maar gellukig werkt de voicemail wel dus kunnen we als er weer verbinding is iedereen gezellig weer terugbellen

dachten ook dat het aan de telefoon lag hadden net een nieuwe dus oude uit de kast gehaald, zelfde probleem

als het goed is kan het niet liggen aan digitaal of niet omdat we duidelijk hebben gezegd niet te willen overstappen in een samengesteld pakket met digitale telefonie

gellukig kan je upc ook mailen voor storingen, alleen heb je hier niks aan; je wordt verzocht telefonisch contact op te nemen

mijn al reeds zeer vaak bevestigde mening over upc en zn klantenservice is dus ook dit keer weer bevestigd.

en ik hoop persoonlijk dat dit ***bedrijf plaats maakt voor een wat gezondere variant wat een hele hoop mensen (mij in ieder geval) ten goede zal komen en heel wat irritatie en kopzorgen zal besparen

san-san
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2006 14:36

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door san-san »

vraag me trouwens nu wel af hoeveel mensen last hebben van dit probleem? en of dit plaatselijk is of landelijk woon zelf in Purmerend.

KoppieKoppie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005 20:18

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door KoppieKoppie »

Ik zag ertegenop om bij die laatste storing weer de UPC Helpdesk te bellen, bang dat ik me alleen maar kwaad zo maken en zonder resultaat. dus ik wachtte maar even af en ja, soms deed de telefoon het weer even. Maar vaker niet dan wel. Tenslotte belde ik toch maar weer. En.... na 3 minuten was het verholpen. Volgens de (dit keer aardige) helpdeskjongeman "plofte" de verbinding er soms op onverklaarbare wijze uit. Nu heb ik dit soort klachten nooit of te nimmer gehad met KPN, dus dit is wel een lastig fenomeen. Maar beide keren dat ik storingen had met mijn telefoon is het uiteindelijk wel verholpen. I keep my fingers crossed........

valentijntje
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2006 12:23

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door valentijntje »

We hebben vorig jaar dezelfde problemen gehad met Upc toen wij overgingen op digitale telefonie. Wel telefoon, geen telefoon, geen internet. Uiteindelijk hebben we contact opgenomen met de krant. En dit hielp direct.

MJ

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door Beathoven »

Ik zag ertegenop om bij die laatste storing weer de UPC Helpdesk te bellen, bang dat ik me alleen maar kwaad zo maken en zonder resultaat. dus ik wachtte maar even af en ja, soms deed de telefoon het weer even. Maar vaker niet dan wel. Tenslotte belde ik toch maar weer. En.... na 3 minuten was het verholpen. Volgens de (dit keer aardige) helpdeskjongeman "plofte" de verbinding er soms op onverklaarbare wijze uit. Nu heb ik dit soort klachten nooit of te nimmer gehad met KPN, dus dit is wel een lastig fenomeen. Maar beide keren dat ik storingen had met mijn telefoon is het uiteindelijk wel verholpen. I keep my fingers crossed........
sorry, had even wat eerder moeten reageren. Dacht dat dit topic op z'n einde zat maar er zijn weer wat posts bijgekomen zie ik.

Er zit een verschil tussen digitale telefonie en analoge telefonie wat storingen betreft. KPN heeft b.v. op het oude (het voor ons overbekende) analoge net spanning op de verbinding staan wat betekent dat als de stroom thuis uitvalt je nog altijd kunt bellen. Je schijnt zelfs een lampje op de telefoonlijn te kunnen laten branden, maar dan moet je 'm wel steeds laten overgaan. Dit heeft digitale telefonie niet waarbij je thuis een modem hebt en hiervan afhankelijk bent.

Dit zou voor KPN een groot voordeel moeten zijn mede omdat ze er vrij veel energie en tijd ingestoken hebben om het netwerk over de loop van tientallen jaren stabiel te krijgen, maar ze adverteren er niet mee. De kosten om dit oude netwerk in de lucht te houden zijn namelijk een stuk hoger. De aanbieders van digitale telefonie kunnen in tegenstelling tot KPN de kosten ook 'heel erg ver' laten zakken maar ze zullen de markt volgen en pas gaan meestunten als de concurrentie dit ook doet.

Vandaar dat KPN met het oude netwerk iig niet kan meeconcurreren op prijs en daarom ook met een digitale telefonie oplossing komt (internet+ bellen) die qua techniek bijna identiek is aan die van UPC, dus dat betekent ook dat het dezelfde gemakken en ongemakken met zich meebrengt en de kans op uitval dus bestaat.

Je moet dus nog geen digitale telefonie nemen als je b.v. thuis een alarmsysteem hebt voor de politie of ivm een bepaalde ziekte. Die zekerheid komt nog wel, maar op dit moment willen de digitale telefonie aanbieders dat risico nog niet op zich nemen (KPN incluis) en zetten dit dan ook duidelijk in de algemene voorwaarden.

Zelf heb ik ook dig. telefonie van UPC thuis, afgelopen +/- 3 jaar hebben we in totaal ook ongeveer 3 a 4 dagen storing gehad, dat is 'hier' de praktijk. (alles bijelkaar opgeteld) dus ja.. er is kans op uitval, maar voor mezelf gesproken vind ik het nog altijd de beste keus.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: UPC TelefoNIET

Ongelezen bericht door edv »

Geen problemen zit ook in purmerend en alles werkt perfect :lol:

Gesloten