LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
teddio
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jan 2006 12:07

wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door teddio »

Op 3 Januari reis geboekt voor 6 personen naar spanje met Peter Langhout reizen nu ik alle berichtjes lees waarschijnlijk niet zo n beste keus, maar nu komt daarbij, dat ze geen SGR lid meer zijn.We waren in eerste instantie al blij dat wij onder de SGR garantie vielen,maar nu heb ik een berichtje gelezen van iemand die zijn vakantie is geannuleerd door Peter Langhout wegens onvoldoende deelnemers dat is wat ik nu begrijp nogal eens het geval. Ik heb het over begin deze maand. Deze mensen zouden hun geld terug krijgen,maar na een aantal weken wachten kregen ze de boodschap dat langhout niet kon terug betalen omdat de banktegoeden waren bevroren. Ze hebben contact gezocht met de SGR maar die kan niets doen voordat Peter Langhout failliet is verklaard. Wij hebben niets aanbetaald tot nu toe, maar ik denk dat we toch gaan annuleren. Liever een naar verhouding klein bedrag betalen dan in mei 2900 euro kwijt zijn of op teruggave maanden misschien wel langer moeten wachten. Wie zit er met het zelfde dilemma en wie heeft er al actie ondernomen? Op 6 januari gebeld met Langhout reizen en toen werd mij verteld dat ik 10% van de reissom moest betalen maar daar was deze mevrouw die ik aan de telefoon kreeg ook niet helemaal zeker van. Of heeft iemand daar andere ervaringen mee. Ik kan niet in de toekomst kijken maar ik heb het idee dat ons reisje niet doorgaat. Als ik deze problemen op de dag van boeken had geweten zou ik natuurlijk niet hebben geboekt en zo denken andere daar waarschijnlijk ook over. De telefoniste zei ook dat reisjes naar spanje altijd doorgaan maar daar zet ik vraagtekens bij. Bedankt voor het lezen en hopende op een reactie Teddio

brunette
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jan 2006 22:08

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door brunette »

wij ziten met het zelfde hebben 30 dec geboekt maar hebben ook onze twijfels weten ook niet echt wat we moeten denk annuleren dan ben je aanbetaling en annuleringskosten kwijt maar ja heb nog niet aanbetaald dat hoefde niet heb ook gebeld met pl zeggen steeds met 2 weken zitten we er weer in alles komt goed nou naar al die berichtjes die ik gelezen heb geloof ik daar niet meer in

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer je geboekt hebt, op een moment dat ze nog onder SGR-garantie vielen, zou er niets aan de hand moeten zijn. Het enige dat er dan verandert, is dat je de restbetaling, zo die er is, aan de uitvoerende touroperator moet betalen, in plaats van aan Peter Langhout.

Ik zit in een soortgelijke situatie, en krijg van alle kanten de garantie, dat mijn reis geen gevaar loopt. Ik heb bij Yo'r geboekt, en daarbij is het de reisagent die in de problemen zit. Ben wel blij dat ik me kan beroepen op de SGR-bepalingen, anders was ik nu honderden euro's kwijt.

brunette
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jan 2006 22:08

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door brunette »

dat is juist het probleem voor 4 januari val je dus gewoon onder peter langhout dus moet je daar ook aan betalen na 3 januari val je onder anasol dus als ze falliet gaan moet je maar afwachten waneer je jegeld terug krijgt al val je onder de sgr zal zeker een paar maanden duren voor je wat te terug heb

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door G7 »

Als je geboekt had, terwijl ze nog lid waren van SGR, kun je gewoon de boel annuleren en krijg je je volledige aanbetaling terug.

Je bent niet verplicht om met die andere "anasol" ( wie zijn dat? ) verder te gaan. Dus gewoon annuleren die handel en ergens anders boeken. Keuze genoeg, maar LET OP dat ze lid zijn van SGR.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

wanneer Anasol (als dat de juiste naam is) de uitvoering van de reis heeft overgenomen, hoef je het restbedrag niet aan Peter Langhout te betalen. Wanneer zij de toezegging hebben gedaan de reis uit te voeren (en uiteraard SGR-lid zijn), dan hoef je niets te vrezen.

Ik lees op de SGR-site, dat je beslist niet in moet gaan op verzoeken van bewindvoerders/curators om dat toch te doen. Betaal je een failliete partij, dan kun je het geld beter in je allesbrander stoppen, dan heb je tenminste nog warmte ervan.

rmr
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 20:46

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door rmr »

Als je geboekt had, terwijl ze nog lid waren van SGR, kun je gewoon de boel annuleren en krijg je je volledige aanbetaling terug.
Dit is natuurlijk onzin. Er is geen geldige reden om te annuleren en dus moet je annuleringskosten betalen. Dat zal waarschijnlijk de aanbetaling zijn, die je kwijt bent.
...maar nu heb ik een berichtje gelezen van iemand die zijn vakantie is geannuleerd door Peter Langhout wegens onvoldoende deelnemers ... De telefoniste zei ook dat reisjes naar spanje altijd doorgaan maar daar zet ik vraagtekens bij.
Het ligt er aan wat voor reis je hebt geboekt. Als je een rondreis of excursiereis of zo hebt geboekt, dan kan er sprake zijn van een minimale deelname. Maar bij een pendelreis vertrekt de bus sowieso.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door G7 »

Moeten zij dan een geldige reden hebben, als later blijkt dat PL al failiet was, terwijl ze de mensen wel lieten boeken? Ik meen toch, dat als een touroperator failliet gaat, dan met dan van de SGR de aanbetaling terug krijgt.

En dat is hier aan de orde!

rmr
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 20:46

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door rmr »

Deze boeking is gemaakt op 3 januari en valt dus gewoon onder de SGR. Als ze failliet gaan, krijgen ze het geld van de SGR terug.

Bij een annulering krijg je altijd annuleringskosten. Als je een geldige reden hebt (zoals overlijden van een familielid), krijg je de kosten terug van de annuleringsverzekering. Dit is voor de verzekering geen geldige reden, dus krijgen ze hun aanbetaling echt niet terug.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door G7 »

Dat is mij en hopenlijk de anderen bekend, maar daar gaat het hier niet om!

rmr
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 20:46

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door rmr »

Als je geboekt had, terwijl ze nog lid waren van SGR, kun je gewoon de boel annuleren en krijg je je volledige aanbetaling terug.
Jij zet foutieve informatie op een forum. Dat wilde ik alleen even aankaarten.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door G7 »

Oke jij gelijk! Annuleren na 3 januari dan, want toen is PL uit de stichting gezet!

Niet je premie, maar wel je voorschot terug via de SGR. Zo goed?

rmr
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 20:46

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door rmr »

Zitten we nou langs elkaar heen te praten?

Niet annuleren, maar gewoon wachten tot ze failliet gaan en dan krijg je je geld terug van de SGR.

Bij annuleren krijg je alleen maar kosten. Zodra je annuleert, heb je niets meer met de SGR te doen. Je hebt nl. geen boeking bij Peter Langhout meer. Je hebt dan alleen nog maar met de annuleringsverzekering te maken en die keert echt niet uit.

l.schalk
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2006 10:44

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door l.schalk »

Ik heb inderdaad stappen genomen ivm een geboekte reis bij Peter Langhout Reizen

Ik heb op 4 januari telefonisch een reis geboekt bij Peter Langhout, nadat ik had gevraagd met welke maatschappij we zouden vliegen (Ik heb het niet zo op bepaalde vliegmaatschappijen) Er werd mij bevestigd dat het Transavia op vliegveld Dalaman zou zijn. Dus ik zag geen belemmering om direct te boeken. Na 10 dagen een boekingsoverzicht van Peter Langhout ontvangen en een losse Faktuur/Boekingsbevestiging van ANNSOL (Kende ik niet !!!!) Na 3 dagen wederom een brief met .... bedankt voor het boeken van een reis bij ANNASOL).............. Dit werd me teveel.
Brief gestuurd dat ik hiermee niet accoord ging, echter ik werd gehouden aan het dan betalen van de annuleringskosten.
Dat accepteerde ik echter niet !!!
Men wilde niet schriftelijk bevestigen dat de voorwaarden dezelfde bleven zoals o.a. het vliegen met Transavia op Dalaman.

Er is een reisovereenkomst afgesloten met Peter Langhout, echter die wilde en/of kon dit dus niet bevestigen (SGR lidmaatschap ) en heeft eenzijdig een oplossing gezocht door te proberen mij een overeenkomst te laten aangaan met de voor mij nog altijd onbekende organisatie ANNASOL

Rechtsbijstand ingeschakeld en deze neemt uit bedrijfseconomische
overweging de annuleringskosten van mij over en zal deze betalen. Een eventueel conflict uitvechten voor de rechter schatte men duurder in !!
Mijn conclusie is dat men wel degelijk kansen zag dit conflict in mijn voordeel uit te vechten, immers anders had men niet zo gereageerd, laat staan de aannuleringskosten voor mij betaald !!!


Alhoewel ik dus financiel geen nadelige gevolgen heb vind ik het een erg kwalijke zaak dat Peter Langhout zo zijn gang kan gaan in het eenzijdig aanpassen van een overeenkomst !!!


Ik adviseer iedereen die op 4/5 januari heeft geboekt en vervolgens een aangepast overeenkomst van ANNASOL krijgt zich te overtuigen dat de voorwaarden van deze reis dan nog wel overeenkomstig de oorspronkelijk voorwaarden wordt uitgevoerd en anders gewoon beroepen op het feit dat de overeenkomst niet rechtsgeldig meer is , want er wordt vwb Peter Langhout een reisovereenkomst afgesloten met ANNASOL en de reiziger. Peter Langhout wisselt dus zijn eigen positie voor die van ANNASOL. De vraag is nu immers met wie je een overeenkomst bent aangegaan !!! Er staat nu op de Internet site dat je een reisovereenkomst aangaat met Dentours/Annasol en echter daar was op 4/5 januari absoluut geen sprake van !!!

Ten slotte : Er is veel onduidelijkheid over de diverse data dat een boeking wel/niet valt onder Peter Langhout SGR etc. Diverse organisaties waaronder Peter Langhout , SGR , Consumentenbond hebben het over verschillende data waarop het nodige heeft plaatsgevonden !!!! Reizen t/m 3/1 wel... Vanaf 4/1 niet etc. Wees daar dus voorzichtig mee !!!!


Met vr.gr. en succes
Laatst gewijzigd door l.schalk op 01 feb 2006 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.

teddio
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jan 2006 12:07

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door teddio »

Hartelijk bedankt voor alle reacties. Hebben vandaag de reis geannuleerd ,ik heb er geen vertrouwen meer in het was inderdaad een excursie reis en daar moeten ongeveer 40 mensen voor ingeschreven staan Ik ga op zoek naar een andere leuke excursiereis het is een kado voor onze kinderen en ik zou het heel jammer vinden als het op het laatste moment niet doorgaat.Dus we hebben de knoop doorgehakt ,Ik begrijp dat afzeggingen overal kunnen gebeuren maar in dit geval ligt het erg voor de hand.met vriendelijke groet teddio.[/b]

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Als je dus een vakantie boekt bij Peter Langhout Reizen, reis je formeel met AnnaSol Vliegvakanties, waarvan de handelsnaam is Dentour B.V.,
wat weer een dochterbedrijf is van Ten Tour.
Lekker helder!!!
Uit eigen bittere ervaring heeft Peter Langhout voor mij afgedaan als betrouwbare touroperator.

brunette
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jan 2006 22:08

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door brunette »

ik heb net gebeld met peter langhout en alles voor 4 jan valt onder hun. ik vraag al vanaf dat ik me boekings papieren heb voor een bevestiging dat ik met transavia vlieg nu sturen ze dan eindelijk een e mail zeggen ze en ze zeggen ook dat de bank tegoeden niet meer bevroren zijn dat ze kunnen uit betalen.maar zijn nog niet toegelaten tot de sgr denk dat ik morgen maar ga annuleren want als het straks voor me vakantie misgaat heb ik niks krijg je wel je geld terug maar hoe lang gaat dat duren en wat anders boeken wordt dan ook moeilijk dan maar me aanbetaling kwijt maar dan wel een leuke vakantie

LadyCream
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:40

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door LadyCream »

Ik merk dus wel dat heel veel mensen niet weten hoe deze branche in elkaar zit. Heb zelf in deze branche gewerkt en studeer er ook in.

Je kan niet op je bevestigingspapieren verwachten dat er staat dat je met Transavia vliegt. Dat is iets wat een bepaald reserveringssysteem niet zwart op wit kan zetten.

Wat betreft het annuleren.
Jullie mogen gerust jullie reserveringen annuleren, maar dat wordt inderdaad niet als een geldige reden gezien door de annuleringsverzekering. Er zijn maar 7 of 8 geldige redenen waar men onder kan annuleren. Maar dat moet wel aantoonbaar kunnen zijn voor de verzekering.

Mensen moeten blij zijn dat PLR tenminste nog een SGR-garantie kan bieden op zijn reizen. Het had ook evengoed kunnen zijn dat dit helemaal niet van toepassing was als het SGR daar zelf niet mee akkoord was gegaan. Annasol mag dan voor de meeste mensen wel onbekend zijn, maar zij staan wel garant voor de reserveringen van PLR, totdat PLR zelf weer aangesloten is bij het SGR. Andere reisorganisaties doen dit niet zo snel voor een andere collega-touroperator.

teddio
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jan 2006 12:07

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door teddio »

Peter Langhout komt zijn afspraken met verzekering en sgr niet na heeft nu een contract met elvia verzekeringen vanaf 15 december 2005.Het blijft een rare situatie de een niet betalen en dan de volgende verzekerings maatschappij nemen. Zijn er al mensen die hun geld terug hebben gekregen van 2005?
Laatst gewijzigd door teddio op 06 feb 2006 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: wie heeft er al stappen ondernomen?peter langhout

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ik merk dus wel dat heel veel mensen niet weten hoe deze branche in elkaar zit. Heb zelf in deze branche gewerkt en studeer er ook in.
Je moet inderdaad nog een hoop leren!

Gesloten