LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe maandbedrag te wijzigen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jostytosty

hoe maandbedrag te wijzigen

Ongelezen bericht door jostytosty »

Met E:direct ben ik wel te vreden over de energierekening, maar ik heb ook wel een probleem met ze. Niet over de hoogte van wat ik uiteindelijk moet betalen. Dat ligt inderdaad ruimschoots onder het bedrag van mijn vorige leverancier Delta NV. Delta claimt dat ze niet zo duur zijn terwijl ze zo'n beetje de duurste zijn van heel Nederland.
Mijn probleem met E:direct is dat ik mijn maandbedrag wil verlagen (ik stook tegenwoordig flink bij met hout en dat halveert mijn gasverbruik) maar zij laten het maadbedrag afhangen van :evil: ja hoor, Delta (netwerk)
m.a.w. Ik betaal een heel jaar veel te hoge maandlasten en wordt pas eind 2006 gecompenseerd nadat Delta de meterstanden heeft opgenomen en een nieuw maandbedrag berekent. De betaalde BTW ben ik dan wel kwijt, evenals te hoge heffingen en ik praat maar niet over renteverlies.
Dat was vroeger dan weer wel een voordeel van de dure Delta NV, dat je kon bellen of schrijven om het maandbedrag aan te passen.
Naar boven of naar beneden. (naar boven heb ik ook wel eens gedaan!)
Nu kom ik nergens. :cry:
Wat nu?

Chanmaster

Re: hoe maandbedrag te wijzigen

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Geachte belanghebbende(n).

In Uw geval is het niet redelijk om van E-direct te verlangen dat ze, omdat U veel hout stookt, de voorschotten verlagen.
Dat doen ze wanneer het lopende jaar voorbij is en uit de jaarafrekening blijkt dat het voorschotbedrag te hoog is geweest.

jostytosty

Ongelezen bericht door jostytosty »

Canmaster, als u het goed leest dan ziet u dat ik vroeger dus WEL mijn maandbedrag bij kon stellen. Ik zie het onredelijke van mijn vraag ook niet echt in. Ik verander mijn gedrag in oktober (net zo'n beetje bij de afrekening) en zie niet in waarom ik er voor E:direct (of wie dan ook een goed rente gevend potje op na moet houden. ik vind het antwoord van chanmaster wel onredelijk.
:(

Banzai

Ongelezen bericht door Banzai »

@JostyTosty:

Ik ben geen klant van EnergieDirect, maar bij de meeste energieleveranciers kan dat via een persoonlijke klantpagina.
Probeer eens: https://mijn.energiedirect.nl/login.asp

Succes.
Banzai.

Gesloten