LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is er toch met medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Leonidas
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2005 16:19

wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door Leonidas »

na erg veel klachten over medion te hebben gelezen, kan ik nu meepraten over het feit dat Medion NIET bereid is ook maar iets te ondernemen en hun belofte, binnen 5 dagen maar het zijn er ondertussen 10, om mijn computer die lawaai maakt als een straaljager te repareren. De computer is op 3 weken na en heb al enige tijd last van dit lawaai maar het wordt steeds erger. Medion zegt dat ik maar af moet wachten, zeker tot de garantie is afgelopen :x , tot er een monteur beschikbaar is.

Wat moet ik hier nu aan doen. Ik heb nog 1 maand garantie op deze computer

slagterjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2005 23:15

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door slagterjan »

Medion = goedkoop = duurkoop

cloike
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2005 09:18

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door cloike »

ik heb wel goede ervaringen van medion gevestigd in noord limburg.
khad een aankoop gedaan en die was mij onderweg uit de handen gevallen....

ik medion gebeld en kon met de pc naar hun toekomen...

Mocht een nieuwe pc uitzoeken...

toppie medion..ik gebruik m nu al 2 jaar en nog geen problemen

:wink:

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door jbroeders »

Hallo mensen,

Medion Service Center in Panningen lost altijd heel netjes de problemen op hoor! Hier zijn ze al twee keer binnen een dag geweest om de computer van mijn broertje te maken.

Bennie Zwolle
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2005 14:50

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door Bennie Zwolle »

Heb ook sinds 2 weken een medion, doet het goed, ben er erg blij mee, (als hij er mee stopt zal ik het als de sodemieter melden hier, grrrrr;o)

bennie1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2005 13:32

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door bennie1957 »

ik heb sinds juni een medion
een maand geleden me harde schijf deed het niet laten maken prima lui uit pnningen
nu een maand later doethij het weer niet zitt nu al 3 weken op een onderdeel te wachten dan komen ze en me dvd brander leest niet meer
ik vind het vervelend pc die medion doe het ook nooit mee stel er zelf wel een samen ik heb liever amd als de pentium

jjletho
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2006 23:45

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door jjletho »

Ik heb in november een nieuwe Medion pc gekocht. Binnen een week deed de muis raar. Deze heb ik opgestuurd ter vervanging door een nieuwe. Ik zou zo spoedig mogelijk (binnen 2 weken) een nieuwe muis ontvangen.

Ondanks 3 telefoontjes met de daarbij behorende terugbelbelofte heb ik niets meer gehoord.

Hun motto is: Uw tevredenheid is onze maatstaf. Ik zou als dienstverlener niet zo'n korte willen hebben.

Heeft iemand het postadres van het onservice center, zodat ik een brief aan de directie van de falende club kan sturen?

b.v.d.

JJ

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Medion was altijd dit

telefoonnummer is 0900-5433832

Medion Lifetec Service Center
Antwoordnummer 1060
NL-7570 WD Oldenzaal

of het nog klopt weet ik niet

jjletho
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2006 23:45

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door jjletho »

Sjors,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn muis naar Panningen gestuurd Heeft iemand daar het adres van? Ik ben hem kwijt

Bibi1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:16

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door Bibi1981 »

Medion is tegenwoordig te bereiken op het nummer 0900-6334660

Het service center in Losser is gesloten

John010
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2006 15:07

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door John010 »

Ik heb zelf geen verkeerde ervaring met medion. Bij mij was de dvd brander defect in mijn laptop en binnen 7 werkdagen retour met nieuwe dvd brander :P . Met mijn Compaq heb ik meer problemen, staat in reparatie sinds 10 januari zonder zicht op reparatiedatum :cry: . Helpdesk van Medion is wel erg stug en soms zelfs onbeschoft :evil:

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

De computers van medion zijn op zich goed. Ik kom wel vaak medion computers tegen waarvan de videokaart kapot is gegaan. Dit komt door de koeling van de videokaart. Deze loopt met een klein beetje stof al vast en daardoor zal de videokaart doorbranden.
Zorg dus dat je minimaals eens in de 3 maanden even de koeler van de videokaart schoonmaakt/uitblaast, of zet er een andere koeler op.

bassie999
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2006 11:21

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door bassie999 »

Ik heb in december 2003 een Medion computer gekocht. Na een maand was de CD-drive kapot. Is gerepareerd, binnen garantie.

Maar daarna zijn er steeds meer dingen niet goed gaan werken: CD-drive die (nog steeds) niet goed werkt, harddisk die het geluid van een vliegtuig maakt, geluidskaart die kraakt, multi-card reader die geen SD-geheugenkaartjes meer leest...

Het zijn allemaal net te kleine dingetjes om terug te gaan, en inmiddels is de garantie natuurlijk ook al verlopen (ja, en ik ben nogal laks in dat soort dingen)...

Ik koop geen Medion computer meer de volgende keer.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door gsm-it »

Mijn Radeon 9800XL videokaart van Medion is ook plotseling defect.
Allemaal verticale paarse of groene streepjes zijn verdeeld over het hele beeld. Dit gebeurt al meteen na aanzetten als de PC nog in de BIOS opstartfase zit. Ik heb het ventilatortje en koelblok regelmatig schoongemaakt en daarbij ook maatregelen genomen om statische ontladingen te voorkomen. Ondanks het schoonhouden kan de kaart erg heet worden! Het koelblok is eigenlijk ondermaats.
Het ventilatortje maakt in koude toestand wel lawaai, maar functioneert verder voldoende. Het is overigens al de tweede kaart, omdat het ventilatortje van de eerste kaart defect geraakt was.
Het heeft één week geduurt voordat Medion reageerde op mijn e-mail.

Advies van de helpdesk van Medion:
Zet de PC terug in de fabrieks toestand :!: :!:

Een erg slecht advies dus en uiteraard heb ik dat geweigerd, omdat de fout niets met een stuurprogrammafout te maken kan hebben.
Uiteindelijk wordt mijn videokaart volgende week, dat is ongeveer 4 weken na het optreden van de fout, vervangen (hoop ik).
Overigens wel goed dat je 3 jaar garantie met reparatie aan huis hebt! Kom daar ergens anders maar eens om. :D
De computers van medion zijn op zich goed. Ik kom wel vaak medion computers tegen waarvan de videokaart kapot is gegaan. Dit komt door de koeling van de videokaart. Deze loopt met een klein beetje stof al vast en daardoor zal de videokaart doorbranden.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door gsm-it »

De service dienst van Medion heeft de videokaart vervangen door een exemplaar dat hoogstens een kwart van de prestaties van de oude kaart levert. De radeon 9800XL 128MB is vervangen door een NVidia FX 5600XT, ook met 128MB.
De XT-versie is een langzamere uitvoering van de gewone FX 5600.
Ik heb de defecte kaart wel laten vervangen door deze langzamere kaart, maar ook meteen bij Medion hiertegen bezwaar gemaakt.
Zo kan ik ook "100% garantie" geven.

arnoldG
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 11:05

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door arnoldG »

heb je nog geluk gehad, mijn laptop van 1400 eurie`s ging na 6 maanden ineens kapot.USBpoort afgebroken van moederbord.
eigen schuld, geen garantie zegt medion.kosten 400 euro.
flutkwaliteit van een flutbedrijf zeg ik.ik heb niets verkeerd gedaan.
ik heb een advocaat ingeschakeld,maar de kosten om mijn gelijk te halen waren meer dan 400 euro.
Ik kan maar 1 ding zeggen .goedkoop is duurkoop bij de aldi en de service van medion is gewoon te schunnig voor woorden.ronduit waardeloos.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door gsm-it »

Medion heeft de fout keurig hersteld door alsnog een minstens vergelijkbare videokaart te laten plaatsen in mijn PC. Wat mij betreft dus toch nog een WARME DOUCHE voor MEDION. Uiteindelijk geven ze toch minstens 100% garantie en reparatie aan huis na 2 jaar!
De service dienst van Medion heeft de videokaart vervangen door een exemplaar dat hoogstens een kwart van de prestaties van de oude kaart levert. De radeon 9800XL 128MB is vervangen door een NVidia FX 5600XT, ook met 128MB.
De XT-versie is een langzamere uitvoering van de gewone FX 5600.
Ik heb de defecte kaart wel laten vervangen door deze langzamere kaart, maar ook meteen bij Medion hiertegen bezwaar gemaakt.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door opa »

bassie999,

Heb je de kaarlezer al eens geflasht met nieuwe firmware?

Hvempie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:12

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door Hvempie »

gsm-it,
bij mij geeft de videokaart ook problemen. Er komt al een foutmelding tijdens POST en sinds kort valt het beeld plotselig uit en crasht de PC.
Het probleem is dat ze pas iemand willen sturen als de fabriekstoestand is hersteld, wat natuurlijk een onzinnige eis is.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om toch garantie te krijgen zonder je PC eerst om zeep te helpen door het advies/eis uit te moeten voeren?
groeten,
Hvenk

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: wat is er toch met medion

Ongelezen bericht door jrabel »

ik had een probleem met de dvd speler en de videokaart.( dvd speler defect en de videokaart liep niet meer constant )
beide onderdelen zijn vervangen .
had geluk want de garantie van 3 jr was bijna verstreken ( januari 2007 ).
de videokaart is vervangen door een duurdere uitvoering met 256 mb en vga aansluiting ( oude had 128 )
tevens heeft hij het gehele systeem getest.
dus opnieuw zeer tevreden met mijn medion pc

dit is overigens mijn tweede pc van medion , op mijn eerste pc zat destijds 2 jr garantie en net voordat de garantietermijn was verstreken kreeg mijn pc kuren ( videokaart , uitvallen , blauw scherm, geheugen etc etc ). nadat de pc na 3 keer repareren aan huis nog niet goed was heb ik na aandringen mijn complete aankoop bedrag terug ontvangen.
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten