LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lid maatschap opzeggen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mikec
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 08:19

Lid maatschap opzeggen

Ongelezen bericht door mikec »

ik heb in dec 2004 mijn lidmaatschap opgezegd voor de consumentenbond.
ik heb toen te horen gekregen dat ik 3 maanden te laat was.
en dus voor het jaar 2005 de contributie moest betalen.
dit heb ik dus dan ook gedaan.
ik heb toen niets meer gehoord van de consumenten bond totdat ik in december 2005 weer een nieuwe factuur kreeg van het jaar 2006
ik heb gelijk een mailtje gestuurd naar hun klantenservice met de vraag of dit een vergissing was omdat ik het in 2004 al had opgezegd.
maar nu 1 Febr. krijg ik pas bericht terug dat ik alsnog moet betalen voor het jaar 2006 omdat ik telaat het opgezegd.
volgens mij had ik ein 2004 al aangegeven dat ik wilde stoppen.

zei zeggen nu dat ik binnen 3 weken een bevestiging krijg dat ik heb opgezegd. waarom heb ik dan in 2005 geen bevestiging gekregen.
en hoe kon ik weten dat er een bevestiging zou moeten volgen na mijn opzegging in 2004.

hoe kan ik bewijzen dat ik in mijn recht sta waar moet ik me wenden
en ben ik nu verplicht om die contributie weer te betalen?

met vriendelijke groet, Mikec

marino
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2004 09:30

Re: Lid maatschap opzeggen

Ongelezen bericht door marino »

Bijna ironisch zou ik zeggen: je moet de consumentenbond bellen! Die komen ook op voor de rechten van de consument! :wink:

Maar goed, serieus, je kan het beste jouw opzegging uit december 2004 als bijlage meesturen met een brief waarin je schriftelijk aangeeft wat jouw klacht is. En vooral: dat je niet bereid bent om de rekening voor 2006 te betalen. Wat ook nog altijd goed werkt, is om even te noemen dat je desnoods juridische stappen zult ondernemen.
(Overigens als hun administratie goed is, hebben zij jouw brief nog steeds in hun archief. Je kunt ze desnoods eerst daar naar verwijzen.)

[half-offtopic]
Ik heb een soortgelijk akkefietje gehad met de ANWB. Dat heb ik ook opgezegd begin december waarna ik werd gewezen op een uiterste opzegdatum ergens half november. Ik heb de rekening toen niet betaald waarna de ANWB herinneringen ging sturen en uiteindelijk dreigde met incassobureaus. Echter, de fout die de ANWB op dat moment maakte, was dat ik geen ledenblad meer ontving en ook geen ANWB-pas kreeg. Hierdoor hebben zij ook geen recht meer op geld gehad. Gewezen op dit feit, en gedreigd met juridische stappen heb ik daarna niets meer van de ANWB vernomen.
[/half-offtopic]

mikec
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 08:19

Re: Lid maatschap opzeggen

Ongelezen bericht door mikec »

Hoi marino
het probleem is dat zei zeggen dat ze niets hebben gehad medio 2004 ivm met de opzegging wel hebben ze me een mailtje gestuurt dat ik telaat was met opzeggen ervan en dat mailtje heb ik natuurlijk niet meer.

en ze sturen nog steeds de consumenten gids.
ik ben al alles op de kop aan het zetten om dat bewuste mailtje terug te vinden.
ik had het uitgeprint maar het is nu zoek.

bedankt voor je reactie.

MVG Mike,

marino
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2004 09:30

Re: Lid maatschap opzeggen

Ongelezen bericht door marino »

Hmmm, lastig. Pas als je dat mailtje kan achterhalen, heb je iets om ze mee om de oren te slaan. Zo niet, dan heb je ook geen poot om op te staan, ben ik bang.

De bewijslast ligt in deze bij jou. Het klinkt krom, maar als je in december 2004 een mailtje hebt gestuurd met de mededeling dat je je abonnement wilde opzeggen en je krijgt een mailtje terug dat dat niet meer gaat voor het jaar 2005, dan kan ik me voorstellen dat zij geen procedure in werking stellen om je abonnement na 2005 te beëindigen. Ze hebben je op dat moment een informatief antwoord gegeven waarin ze je laten weten dat 2005 sowieso betaald moet worden. Ik ken de strekking van jouw mailtje niet, maar wellicht had je hierop nog moeten reageren dat je je opzegging wilde doorzetten voor het volgende jaar.

Gesloten