| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een hele hoge schuld
Re: Een hele hoge schuld
Wie reageert er met tig vraagtekens? Ik niet.
Dus wie heeft het kortje lontje? Ik niet.
Dus wie heeft het kortje lontje? Ik niet.
Dit is het forum eigen. Vele willen een oplossing geven maar ziekers zijn er altijd. Mijn mening is dat als je problemen hebt deze niet op tros radar moet zetten. Want je weet zeker dat je Afgezeken wordt.
Je hebt 100% gelijk ronald.Dit is het forum eigen. Vele willen een oplossing geven maar ziekers zijn er altijd. Mijn mening is dat als je problemen hebt deze niet op tros radar moet zetten. Want je weet zeker dat je Afgezeken wordt.
Alleen het is en blijft zo vreselijk jammer dat, het hebben en verkondigen van een eigen mening altijd wordt afgedaan als gezeik.
En dan maakt het niet uit of die mening nu in het voordeel of in het nadeel spreekt van de topic schrijver,
-
just the cook
Het zou fijn zijn als iedereen zijn mening kon schrijven zonder perse zijn gelijk te willen krijgen.
Vergeet niet dat we allemaal een andere mening hebben. Ik, persoonlijk, sta niet achter het commentaar van Baily, precies, die berichten lees ik dus niet meer.
Vergeet niet dat we allemaal een andere mening hebben. Ik, persoonlijk, sta niet achter het commentaar van Baily, precies, die berichten lees ik dus niet meer.
Sorry hoor dat ik het niet kan laten,
Er is inmiddels een discussie aan de gang van 3 pagina's..., maar waar zijn de topic starters: Paarschulden.nl?
Bailey werpt zich als een leeuw voor hen in de strijd...??
Is hij misschien sinoniem aan "Paarschulden"? Of anders hun belangenbehartiger?
Waarom een topic starten en vervolgens in het niets verdwijnen, maar wel je site vermelden..? "Giften", sorry, "reacties"...
Neem me niet kwalijk!
Er is inmiddels een discussie aan de gang van 3 pagina's..., maar waar zijn de topic starters: Paarschulden.nl?
Waarom een topic starten en vervolgens in het niets verdwijnen, maar wel je site vermelden..? "Giften", sorry, "reacties"...
Neem me niet kwalijk!
Geplaatst op 06 Feb 2006 23:44 door just the cook
Het zou fijn zijn als iedereen zijn mening kon schrijven zonder perse zijn gelijk te willen krijgen.
Iedereen heeft recht op een eigen mening, uiteraard! Ik heb ook genoeg mensen waarvan ik hun mening niet deel en er zijn genoeg mensen van wie ik de berichtjes niet meer wil lezen. Ik lees ze echter nog wel uit nieuwsgierigheid en ik wil me er niet voor afsluiten. Ik probeer alleen niet meer te reageren, al lukt met dat niet altijd.
Geplaatst op 07 Feb 2006 01:33 door zonnetje2
Sorry hoor dat ik het niet kan laten,
Neem me niet kwalijk!
Nee zonnetje2, ik ben Paarschulden niet zelf en ik ken ze ook totaal niet. Ik snap alleen hoe het is om met schulden te zitten. Al is het bij hun wel iets anders dan bij mijn vriend. Bij deze mensen is het voornamelijk hun eigen schuld en daarbij hebben ze niet zoveel inkomen geloof ik. Bij mijn vriend komt het voornamelijk door zijn ex-vrouw en daarbij hebben wij het 'geluk' dat wij 2 salarissen hebben. Zijn salaris om die schulden af te betalen, de mijne om toch redelijk normaal van te leven.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het niet altijd je eigen schuld en dat het je soms zo makkelijk gemaakt wordt.
Voorbeeld: mijn vriend heeft dringend een andere auto nodig. Gelukkig komt hij niet in de verleiding om deze op afbetaling te kopen. Er zijn er echter genoeg die wel in die verleiding komen. 'Koop nu en betaal pas in 2007' of 'betaal het eerste jaar geen rente'. Probleem is dat je daarna wel meer gaat betalen en je dus uiteindelijk misschien wel het dubbele betaalt voor die andere auto. En als deze dan na een jaar nog kapot gaat o.i.d. waardoor hij het niet meer waard is om te repareren, dan betaal je dus nog wel voor een auto die je niet meer hebt.
Het zou eigenlijk fijn zijn als mensen niet oordelen zonder het fijne er van te weten. Weet je..er zijn zoveel mensen tegenwoordig die schulden hebben, dat is natuurlijk niet zonder reden.
Tuurlijk is het soms hun eigen schuld. Ik vind het ook stom als je maandenlang de energierekening niet betaalt en dan afgesloten wordt en je weer 500 euro moet betalen om je aan te laten sluiten. En er zijn er genoeg die lenen voor een vakantie of iets anders wat je totaal niet nodig hebt. Maar er zijn ook andere omstandigheden en ik persoonlijk zou het fijn vinden als mensen dat ook zien.
Dat de topicstarter zelf niet meer reageert kan ik me wel voorstellen door verschillende reacties. Dat ze open willen zijn, vind ik alleen maar goed. Alleen is dit niet echt de juiste plek daarvoor, vind ik.
Sorry voor het lange verhaal 
volgens mij ben je toch echt de praatpaal van of in de familie.
dit verhaal gaat trouwens over die familie, en niet over ''andere''.
& zeg nou zelf, zo slecht zal je het niet hebben als je met je tiener kids nog wel naar de mac donalds kan, ik heb een kennis die dit met haar peuter niet eens meer kan
& dat geld voor een ''kuurmiddag''? jeeeeetje zeg, ze hebben inderdaad schuld & dat doen ze helemaal zelf.
& zeg nou zelf, zo slecht zal je het niet hebben als je met je tiener kids nog wel naar de mac donalds kan, ik heb een kennis die dit met haar peuter niet eens meer kan
& dat geld voor een ''kuurmiddag''? jeeeeetje zeg, ze hebben inderdaad schuld & dat doen ze helemaal zelf.
o.a.
Jemigdepemig, is het nu echt zo moeilijk om in te zien wat Bailey met deze berichten wil zeggen? Dat het niet altijd je eigen schuld hoeft te zijn wanneer je met schulden komt te zitten? En dat sommige mensen niet sterk genoeg zijn om de verleiding van een lening te weerstaan?
Zielig, dit op de man spelen....
Jemigdepemig, is het nu echt zo moeilijk om in te zien wat Bailey met deze berichten wil zeggen? Dat het niet altijd je eigen schuld hoeft te zijn wanneer je met schulden komt te zitten? En dat sommige mensen niet sterk genoeg zijn om de verleiding van een lening te weerstaan?
Zielig, dit op de man spelen....
-
just the cook
Nee, dat is niet moeilijk te begrijpen.
Het is wel moeilijk te begrijpen dat dit geopend is door iemand die zijn schulden naar buiten wil brengen. Schulden waar hij voor een groot deel zelf de oorzaak van is.
Wat hebben mensen die echt buiten hun schuld om zo diep in het rood staan aan het geleuter van die paarschulden.
Ik erger me eraan omdat ik een paar jaar geleden een buurvrouw had die dankzij haar ex ECHT goed in de schuld zat. Zij kon het goedkoopste brood eten, droog, of met de goedkoopste jam. Ze had geen geld om ergens heen te gaan. Ze kon het zich niet veroorloven om met medewerking van postorderbedrijven nog verder in de sjit te zakken, gelukkig had ze die wijsheid wel.
Ik geloof ook niet dat zij zou zitten te wachten op een website van ''paarschulden'' en het betoog van Baily.
Het is wel moeilijk te begrijpen dat dit geopend is door iemand die zijn schulden naar buiten wil brengen. Schulden waar hij voor een groot deel zelf de oorzaak van is.
Wat hebben mensen die echt buiten hun schuld om zo diep in het rood staan aan het geleuter van die paarschulden.
Ik erger me eraan omdat ik een paar jaar geleden een buurvrouw had die dankzij haar ex ECHT goed in de schuld zat. Zij kon het goedkoopste brood eten, droog, of met de goedkoopste jam. Ze had geen geld om ergens heen te gaan. Ze kon het zich niet veroorloven om met medewerking van postorderbedrijven nog verder in de sjit te zakken, gelukkig had ze die wijsheid wel.
Ik geloof ook niet dat zij zou zitten te wachten op een website van ''paarschulden'' en het betoog van Baily.
Waar slaat dat nou weer op Janneke? Je kan ook zeggen dat ik alcoholist ben, Bailey's. Maar dat heeft toch allemaal niets met het onderwerp te maken?
Goh..just the cook, misschien had je toch beter mijn laatste berichtje even kunnen lezen, want daarin schrijf ik ook dat ik dit forum niet echt de plaats vind om dit soort dingen te melden en dat ik ook vind dat het grotendeels hun eigen schuld is.
Overigens: het is Bailey, niet Baily.
Overigens: het is Bailey, niet Baily.