LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2x dezelfde levering

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nicole1971

2x dezelfde levering

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hallo.
Vorig jaar november heb ik een nieuw 2 jarig abonnement afgesloten en kreeg daarbij een Motorola V3 razr.
Deze kreeg ik na anderhalve week thuisgestuurd.
Midden december stond de postbode wéér aan mijn voordeur met nóg een Motorola V3 razr en die was wéér voor mij.
Ik heb uiteraard voor beide zendingen ondertekend, en sindsdien niets meer van de aanbieder of het transportbedrijf gehoord!
Nu zou ik graag willen weten of ik zelf de gsm moet retourneren of mijn mond moet houden en gewoon blij zijn dat ik eens een keertje geluk heb? :wink:
En hoelang is de termijn dat het transportbedrijf de gsm mag terugeisen?
Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes
Nicole

Bailey

Re: 2x dezelfde levering

Ongelezen bericht door Bailey »

Waarom heb je voor de tweede getekend? Ik zou dat niet doen.
Denk dat jij voor eventuele kosten nu zelf moet opdraaien.

Nicole1971

Ik heb getekent omdat ik in eerste instantie niet wist van wie het pakketje kwam.
Ik krijg bijna wekelijks pakketjes binnen waar ik voor moet tekenen dus lette ik gewoon niet op. Stom maar ja. :roll:

scallie

Ongelezen bericht door scallie »

Je hebt mazzel!

Het is net als met de ongevraagde toezending van alle andere goederen (destijds bijvoorbeeld boekenclubs enz.). Iets wat je ongevraagd wordt toegezonden, dus ZONDER dat jij hierom gevraagd hebt, mag je houden en hiervoor mogen ze je nooit een rekening sturen.

De bewijslast ligt bij de verzender, die moet aantonen dat je om deze spullen hebt gevraagd, danwel opdracht hebt gegeven voor levering middels een getekend verzoek daartoe.

Jij hebt opdracht gegeven voor één zo'n pakket met telefoon. Dat je er twee krijgt is mooi. Natuurlijk kan het bedrijf zijn fout inzien en een beroep doen op retournering van de telefoon, maar je hoeft daaraan niet mee te werken.

Bye the way, ik wil de telefoon voor een zacht prijsje wel overnemen hoor.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Normen en Waarden. Straks heel hard piepen als het abonnement twee keer word afgeschreven. DAN is de wereld te klein! Ook dit soort bedrijven maken fouten zoals je ongetwijfeld op deze site kunt lezen. Alleen dan is het altijd in het nadeel. Wees wijs bel ze op en zeg dat je het telefoontje terug zal sturen.

Bailey

Ben het helemaal met Jonjo eens!!

Even off-topic: mijn vader had ooit eens een klant die door een foutje van de Belastingdienst 30.000 gulden terugkreeg ipv de 3000 gulden die berekend was. Wat doet die man? Alles opmaken en daarna klagen dat ie het terug moet betalen. Eigen schuld dikke bult.

Dus Nicole, gewoon opbellen en uitleggen wat er aan de hand is en de boel terugsturen.

Nicole1971

Mag ik ook een keertje mazzel hebben? :wink:
En nee...het abonnement wordt elke maand netjes één keer afgeschreven.
Daarbij zit het mobieltje nog netjes in de doos, ongeopend, dus mocht het zo zijn dat ze alsnog aankomen, dan kan ik het zo retourneren.
Het ging er mij gewoon om dat ik wou weten of het wel "legaal" is om het stil te houden.
En nogmaals nee...verkopen doe ik helemaal niks :wink:

Bailey

Weet je wat nou lullig zou zijn? Als het bestemd was voor iemand anders, maar per abuis verkeerd geadresseerd. Die ander beweert nu dat ie niets heeft ontvangen, terwijl het bedrijf zegt dat het wel ontvangen is en dat er zelfs voor getekend is. Misschien plaatst die anders later nog wel een berichtje hier :wink:

Nicole1971

Dannog is het niet mijn fout :wink:

Bailey

Dat is waar, maar ik zou zelf toch wel even bellen. Maar goed...jij moet doen wat je zelf wil doen natuurlijk.

Lahan

Ongelezen bericht door Lahan »

gewoon je mond houden en die andere een tijdje in de verpakking laten liggen als je na een paar maanden nog niks hoort, gewoon uitpakken en gebruiken..

Bailey

En wat heb je er nou aan 2?

Jonjo

Lahan, ook niet gaan zeuren als jij tekort gedaan wordt he? Door wie dan ook. Het wordt steeds gezelliger in dit land!!!!!!!!

Bailey

Ik snap het ook niet hoor. Ik heb al een tijdje een pakje liggen van de Nederlandse Boekenclub of wat dan ook, is voor iemand bij mij in de flat. Ben een paar keer langs geweest, maar ze zijn nooit thuis. En zelf komen ze het niet halen.

Voorlopig laat ik het nog even liggen, maar anders stuur ik het terug naar de afzender. Ik kan natuurlijk ervoor kiezen het open te maken en het boek zelf te gaan lezen, maar daar heb ik weinig zin in.

Nicole1971

Kom op zeg...wees nou eens heel eerlijk...
Als jij zo'n duur toestel dubbel krijgt toegestuurd, zou jij het dan echt terugsturen?
Oke, als het van de kleine man zou afkomen, dan wordt het een ander verhaal...maar dit komt van een hele grote firma, gun mij toch ook eens wat :wink:
En schijnbaar missen ze het niet, anders waren ze allang bij me geweest.

gast500

Ongelezen bericht door gast500 »

Wettelijk gezien is de Motorola nu je eigendom, Nicole1971. U heeft alleen getekend voor ontvangst en verder niets. Ongevraagde zendingen aan u geadresseerd hoeven niet terug. Of het netjes is? Tsja, voor mij ligt het aan degene die het heeft verstuurd. Is het een grote multinational oid dan ben ik geneigd om het te houden. Is het afkomstig van een 1-manszaak dan zou ik zeker bellen.
Ik heb eens een krat bier gratis gekregen van de AH. Ik had de kassiere al 2x gewezen op de krat die onderop mijn kar stond en toen ik bij de auto stond zag ik op de bon dat ze 'm niet had aangeslagen. Nou, hij smaakte extra lekker, hoor!

Nicole1971

Geloof me...het komt van een zeer groot telecombedrijf :)

Jonjo

Nicole. JA, dit zou ik doen kort en krachtig he? Waar gaan we op deze manier naar toe? Denk nog eens heel goed na en neem dan een beslissing, waarin je ook hebt overwogen aan de andere kant te staan.
Veel wijsheid toegewenst.

Bailey

Ja ik zou het terugsturen!!!! Als iedereen dit soort dingen gaat doen, dan wordt het allemaal 1 grote klerezooi.

Enne...verbeter de wereld, begin bij je zelf.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Het is trouwens nog maar de vraag of je dit toestel mag houden. Ongevraagde verzending is toch wel iets anders dan een duidelijke fout.

Gesloten