LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HP psc 1215 afdrukken in zwart aaaaargh
HP psc 1215 afdrukken in zwart aaaaargh
Ik heb onlangs een HP PSC 1215 printer gekocht.
Nu is het niet simpel mogelijk om een afdruk te maken zonder kleur, dus in het zwart.
Wil ik bijvoorbeeld een document met kleurenafbeeldingen in het zwart/grijs afdrukken, dan moet ik eerst de kleurencardridge verwijderen, instellingen veranderen, printen en dan de kleurencard. weer terugplaatsen (aldus HP Klantenondersteuning). Zeer omslachtig allemaal. Bovendien kun je de kleurencard. niet ff wegleggen, omdat je dan van alles kunt bevuilen met de kleureninkt.
Dit slaat dus werkelijk nergens op. De enige reden die er volgens mij achter zit, is dat klanten hun kleurencard. laten zitten, omdat het te veel werk/ te omslachtig is om 'm te verwijderen, waardoor (onnodig) meer kleureninkt gebruikt wordt, zodat HP weer meer winst maakt.
Het moet toch heel makkelijk zijn om een optie 'afdrukken in zwart' toe te voegen???
Graag reacties, en andere ervaringen!
Nu is het niet simpel mogelijk om een afdruk te maken zonder kleur, dus in het zwart.
Wil ik bijvoorbeeld een document met kleurenafbeeldingen in het zwart/grijs afdrukken, dan moet ik eerst de kleurencardridge verwijderen, instellingen veranderen, printen en dan de kleurencard. weer terugplaatsen (aldus HP Klantenondersteuning). Zeer omslachtig allemaal. Bovendien kun je de kleurencard. niet ff wegleggen, omdat je dan van alles kunt bevuilen met de kleureninkt.
Dit slaat dus werkelijk nergens op. De enige reden die er volgens mij achter zit, is dat klanten hun kleurencard. laten zitten, omdat het te veel werk/ te omslachtig is om 'm te verwijderen, waardoor (onnodig) meer kleureninkt gebruikt wordt, zodat HP weer meer winst maakt.
Het moet toch heel makkelijk zijn om een optie 'afdrukken in zwart' toe te voegen???
Graag reacties, en andere ervaringen!
-
Re: HP psc 1215 afdrukken in zwart aaaaargh
Tsja,
bij de 1100/1200 en 1300 serie is deze optie nou eenmaal niet in de hardware van het beestje ingebouwd. Ik heb voldoende ervaring met HP en deze bakken omdat inmiddels wel te weten (heb bij hp gewerkt).
Het is heel erg, maar er is geen andere methode. Dit is ook de reden waarom deze all-in-one apparaten zo goedkoop zijn. Ik geloof dat ze rond de 80-100 euro kosten terwijl de uitgebreidere modellen rond de 200-300 zitten en de luxe versies rond de 700-900 pleuro's.
Het zijn zeg maar de b-producten van HP. De kwaliteit is goed, maar er ontbreken net die paar dingen die wel logisch zouden zijn.
bij de 1100/1200 en 1300 serie is deze optie nou eenmaal niet in de hardware van het beestje ingebouwd. Ik heb voldoende ervaring met HP en deze bakken omdat inmiddels wel te weten (heb bij hp gewerkt).
Het is heel erg, maar er is geen andere methode. Dit is ook de reden waarom deze all-in-one apparaten zo goedkoop zijn. Ik geloof dat ze rond de 80-100 euro kosten terwijl de uitgebreidere modellen rond de 200-300 zitten en de luxe versies rond de 700-900 pleuro's.
Het zijn zeg maar de b-producten van HP. De kwaliteit is goed, maar er ontbreken net die paar dingen die wel logisch zouden zijn.
Hallo
Je gaat gewoon naar bestand,dan krijg je afdrukken.
Als het goed is krijg je voorkeursinstellingen.
Daar kun je dan kiezen voor zwart of kleur
Vergeet niet om ook concept aan te klikken,ongeacht kleur.
Want concept gebruikt aanzienlijk minder inkt.
Veel succes
Groetjes,
Gerrit
Je gaat gewoon naar bestand,dan krijg je afdrukken.
Als het goed is krijg je voorkeursinstellingen.
Daar kun je dan kiezen voor zwart of kleur
Vergeet niet om ook concept aan te klikken,ongeacht kleur.
Want concept gebruikt aanzienlijk minder inkt.
Veel succes
Groetjes,
Gerrit
-
Goede opmerking Kooistrag, maar dit gaat niet op. De hardware van de printer ondersteund deze software optie niet, waardoor deze softwarematig niet te vinden is in het door u genoemde menu. Als exwerknemer van HP weet ik waarover ik spreek....
Ik ben in het bezit van de HP1310. Met deze kan je wel degelijk alleen
met de zwarte cassette afdrukken! Stel de papiersoort op normaal
papier, Ga naar properties, Vink dan afdrukken met grijswaarde aan,
Dan naar de tweede optie van boven , Daar kan je alleen met de
zwarte cassette afdrukken instellen , En het werkt perfect.
Niet vergeten de papiersoort op gewoon papier te zetten anders kan
je inderdaad deze stand niet gebruiken!
succes jurrien
ps Bij properties naar instellingen Kleur gaan.
met de zwarte cassette afdrukken! Stel de papiersoort op normaal
papier, Ga naar properties, Vink dan afdrukken met grijswaarde aan,
Dan naar de tweede optie van boven , Daar kan je alleen met de
zwarte cassette afdrukken instellen , En het werkt perfect.
Niet vergeten de papiersoort op gewoon papier te zetten anders kan
je inderdaad deze stand niet gebruiken!
succes jurrien
ps Bij properties naar instellingen Kleur gaan.
-
moet softwarematig gezocht worden, laatste driver ? of alternatieve printer aanmaken met andere meer compatibele driver ..
Helemaal juist!Tsja,
Het is heel erg, maar er is geen andere methode.
Ik heb zelf de PSC1110. Er is echt geen enkele mogelijkheid om de kleurpatroon via de aansturing uit te schakelen, zolang deze in het apparaat vertoeft.
Je kunt natuurlijk ook de plaatjes al in grijswaren instellen bij word.. dit doe je als volgt.. afbeelding opmaken.. en dan grijswaren
mvg Ronald Oosterloo
mvg Ronald Oosterloo
Ik heb een deskjet 3325; de goedkoopste inkjet van HP. Deze kun je wel zo instellen dat hij goed werkt zonder kleurencartridge.
Navullen van de cartridges werkt niet goed helaas: ze doen het dan ook niet goed meer dus dat kan ik niemand aanraden. Het zijn de cartridges nr 27 en 28 waar maar 10 ml in zit. Ze zijn erg duur om te vervangen.
Als je een all in one wilt kun je beter een Canon kopen. In de Consumentengids van maart kwamen die er het beste uit.
Groot voordeel is dat de cartridges erg goedkoop zijn van Canon. Dit komt omdat de inkttank en printkop gescheiden zijn ipv uit één stuk (HP).
Bij de HEMA kost een zw/w cartridge voor Canon (volgens Consumentengids even goed als originele cartridge) slechts 4,85. Van HP: 20 tot 25 euro!!!
Er is een nieuw model van Canon dat er mooi uitziet en niet duur is: circa 110 euro incl verzending via internet en 130 euro in winkels als Dixons. Dus slechts een tientje duurder dan zo'n HP all in one.
Modelnaam MP110 of MP 110
zie www.tweakers.net/pricewatch
Navullen van de cartridges werkt niet goed helaas: ze doen het dan ook niet goed meer dus dat kan ik niemand aanraden. Het zijn de cartridges nr 27 en 28 waar maar 10 ml in zit. Ze zijn erg duur om te vervangen.
Als je een all in one wilt kun je beter een Canon kopen. In de Consumentengids van maart kwamen die er het beste uit.
Groot voordeel is dat de cartridges erg goedkoop zijn van Canon. Dit komt omdat de inkttank en printkop gescheiden zijn ipv uit één stuk (HP).
Bij de HEMA kost een zw/w cartridge voor Canon (volgens Consumentengids even goed als originele cartridge) slechts 4,85. Van HP: 20 tot 25 euro!!!
Er is een nieuw model van Canon dat er mooi uitziet en niet duur is: circa 110 euro incl verzending via internet en 130 euro in winkels als Dixons. Dus slechts een tientje duurder dan zo'n HP all in one.
Modelnaam MP110 of MP 110
zie www.tweakers.net/pricewatch
bedankt voor de tip van de canon mp110
ben op zoek naar een nieuwe 3-in-1 omdat mijn scanner al een tijdje kapot is , en de inkt voor de HP psc 500 schandalig duur is , vorig jaar zowel kleur als zwart gekocht ; samen 86 euro.
zal nu zeker naar een canon gaan kijken. Harry
ben op zoek naar een nieuwe 3-in-1 omdat mijn scanner al een tijdje kapot is , en de inkt voor de HP psc 500 schandalig duur is , vorig jaar zowel kleur als zwart gekocht ; samen 86 euro.
zal nu zeker naar een canon gaan kijken. Harry
De reden dat HP cartridges duurder zijn, is dat je met een nieuwe cartridge meteen de printkop vervangt. Dus voor het geld heb je in feite meteen het onderdeel dat het meeste onderhoud nodig heeft vervangen. Hierdoor kun je weer mooiere afdrukken maken en gaat de printer langer mee.
Er is eigenlijk geen reden om niet in kleur te printen.
Dat het inkt zou besparen klopt niet. Als je alleen maar zwart zou printen gaat de kleuren cartridge vanzelf leeg omdat elke keer als de printer aangezet wordt de printkop gereinigd wordt.
Print je nu wat vaker kleur, dan hoeft de printkop minder grondig gereinigd te worden en bespaar je weer inkt.
Dat het inkt zou besparen klopt niet. Als je alleen maar zwart zou printen gaat de kleuren cartridge vanzelf leeg omdat elke keer als de printer aangezet wordt de printkop gereinigd wordt.
Print je nu wat vaker kleur, dan hoeft de printkop minder grondig gereinigd te worden en bespaar je weer inkt.
@ de ex-HP medewerker:
Ik heb de PSC1215 met de drivers die op CD werden meegeleverd.
Zowel onder Windows XP als op mijn iMac kan ik gewoon kiezen voor een zwart-wit afdruk, de optie staar er gewoon bij.
Ik heb de PSC1215 met de drivers die op CD werden meegeleverd.
Zowel onder Windows XP als op mijn iMac kan ik gewoon kiezen voor een zwart-wit afdruk, de optie staar er gewoon bij.
Hoi,
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe printer/scanner, en aarzel tussen een Canon (goede kwaliteit) en een Brother (goede prijs printer/cartridges). Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor documenten, en sporadisch voor afbeeldingen in kleur.
Wie kan mij hierover meer vertellen?
Alvast bedankt.
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe printer/scanner, en aarzel tussen een Canon (goede kwaliteit) en een Brother (goede prijs printer/cartridges). Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor documenten, en sporadisch voor afbeeldingen in kleur.
Wie kan mij hierover meer vertellen?
Alvast bedankt.