LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
B. Bielderman

UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door B. Bielderman »

Is het mogelijk om met de Upc mediabox ook digitale televisie met een harddiskrecorder op te nemen. En als dit mogelijk is, hoe moet je dit dan aansluiten? Het lukt ons alleen om analoog op te nemen, waarbij je tegelijkertijd ook alleen nog maar analoog kunt kijken.....dan heeft die hele digitale tv natuurlijk niet veel zin.
Wie heeft een oplossing?

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door Beathoven »

Het is nog niet mogelijk. Ik denk dat ze in de toekomst hier zeker mee zullen beginnen, maar dit zal dan waarschijnlijk optioneel worden :D

Je kunt er wel gewoon je videorecorder of hd recorder aan vast koppelen, de mediabox heeft 2 scart aansluitingen dus opnemen is geen probleem.

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Er zijn wel digitale ontvangers voor de schotel op de markt met een dubbele tuner, dan kun je dus wel de ene zender digitaal kijken en ondertussen de andere digitaal opnemen.

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door markie »

Ik heb een gewone DVD-recorder en kon gewoon de digitale TV opnemen. Het probleem is dat je dit kanaal ook moet hebben op staan en niet naar een ander kanaal kan zappen want dan neemt ie gewoon dat op.

Mark

inekethuis

Re: UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door inekethuis »

:evil: wij zijn heel ergboos op upc we hebben op 24-11-2005 de mediabox gekregen en er nog nooit naar kunnen kijken .Naar herhaaldelijke telefoontjes 10 cent per minuut en een monteur te zijn langs gekomen is het nog steeds niet in orde. nu doe ik mijn klach per mail en krijg keurig een mail terug dat ze contact met mij op zullen nemen tot op heden is dat nog niet gebeurt.Ik heb zoveel met upc gebeld dat we de 0900 nummers hebben moeten blokeren.Ik heb hier een brief voor mij liggen wat de monteur op de brief aan upc heeft gezet.Problemen in het systeem,op verzoek van upc oude decoder terug gezet,Case word doorgezet naar ASV Amsterdam , klant word door upc terug gebeld voor nieuwe afspraak. Dat was op 13-12-2005 daarna nooit meer wat gehoort van upc.je hebt dat ding 6 maanden gratis en die zijn bijna om wat moet ik hier nu mee?

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door doubleyouk »

dit lukt wel op sommige tv's. een truukje eigelijk..

lees in je handleiding van de tv, of je scart poort uit/in ondersteund.
sluit op deze scart-poort je dvd-recorder aan. zodoende kan je in het menu van de tv, de poort " doorlussen". vaak staat er zoiets van " ext1/ext2 in/uit..

dus...met een omweg gaat iets vaak wel. hoe handig ben jezelf?

Gast

Re: UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door Gast »

Grappig zon mediabox.
Je kunt niet afzonderlijk kijken en opnemen tegelijk.
Guide+ systeem kan wel in de afvalbak.
Max TV 1 toestel per box

huubverbeek
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2006 22:26

Re: UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door huubverbeek »

Ja, ja het is weer goed waardeloos bij UPC.
Opnemen en tv kijken tegelijk kan inderdaad niet :cry:
Bij mij liep de tuner elke keer vast :x .Customerservice gebeld > krijg je eerst een bep aan de lijn die echt nergens verstand van heeft > dan moet je 10 minuten wachten tot een echte nerd aan de lijn komt die je dan doodleuk vertelt dat de tuner vast kan lopen en dat je dan 10 seconden de stroom er vanaf moet halen > dan doet hij het inderdaad wel weer.Maar de dag erna is het weer hetzelfde > en zo blijf je maar aan de gang > dus heb ik het hele zooitje maar weer in de doos gepleurd en in mijn kelder gegooid :roll: .Dat ze een mediabox op de markt brengen O.K. maar zorg dan ook dat alles funktioneert en dat je gewoon kunt opnemen en kijken tegelijk.

PaLPiTaTioN
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2006 13:02

Re: UPC Mediabox en Harddiskrecorder

Ongelezen bericht door PaLPiTaTioN »

Ik heb een UPC Mediabox en een Philips HDRW720 harddiskrecorder en alles naar wens aangesloten. Wat ik gedaan heb, is het volgende:
  • Inkomend COAX van UPC in de mediabox, vandaar doorlussen naar de hddrecorder en vervolgens doorlussen naar de televisie.
  • SCART van de mediabox (aansluiting TV) naar de recorder (EXT2) en SCART van de recorder (EXT1) naar de tv.
  • De bij de hddrecorder meegeleverde G-link-kabel (ene kang minijack; andere kant een oogje) aangesloten en het oogje gericht op de voorkant van de mediabox.
  • In de EPG van de hddrecorder de mediabox toegevoegd als external receiver (zie handleiding van de recorder)
  • In het zenderoverzicht van de EPG van de recorder alle zenders ingesteld om via de mediabox te ontvangen.
Resultaat:
  • Tv kijken doe ik door de tv op AV te zetten (= hddrecorder). Op de hddrecorder bekijk ik dan EXT2 (= mediabox).
  • Opnemen doe ik middels de EPG van de recorder. Indien een zender niet in de EPG staat, kan ik als kanaal EXT2 kiezen, waarbij ik het kanaalnummer kan invullen. Op het moment van opnemen wordt via GLink de zender van de mediabox goed ingesteld, mits deze niet op standby staat.
  • Zappen doe ik met de afstandbediening van de mediabox
  • Timeshiften doe ik met de afstandbediening van de hddrecorder
Wel opletten: alles wat uit de mediabox komt, wordt nu natuurlijk wel opgenomen, dus ook het opvragen van menu's van de mediabox. Niet doen als je iets serieus wilt opnemen dus :).

Gesloten