LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleding blijft zwart..met wasmiddel...?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
leo venderbosch

kleding blijft zwart..met wasmiddel...?

Ongelezen bericht door leo venderbosch »

Test maandag was duidelijk.Zwarte kleding wordt altijd lichter van kleur,welk wasmiddel men ook gebruikt.
Alleen: men moet altijd rekening houden met de grondstof.
Alle gekleurde katoen...wordt door wassen ALTIJD lichter.
Synthetische stoffen houden hun kleur en ook wol.
In de test werd niet de grondstof vermeld .m.i.
Een goed tip: was altijd met de helft van de waspoeder die u nu gebruikt, dan houdt u kleding mooier.
Lees Bewaar en spaartips:www.kijkoptextiel.nl

www.kijkoptextiel.nl

Re: kleding blijft zwart..met wasmiddel...?

Ongelezen bericht door www.kijkoptextiel.nl »

Is een wasverzachter wel nodig in de was?
Als je de helft van de zeep gebruikt en dit spoelt er dan gemakkelijker weer uit, blijft de was ook zachter...
Niet alle zeepresten worden zo maar weggespeold door de wasmachine, dus daardoor hardere kleding(met zeepresten)

Wie heeft daar ervaringen mee.

poiuytr

Ongelezen bericht door poiuytr »

Ik vind het bijzonder teleurstellend dat de reacties maar zeer gedeeltelijk aangegeven staan op de site!

buddy

Ongelezen bericht door buddy »

Als je zwarte kleding echt zwart wilt houden is er een hele goedkope oplossing, een kopje witte azijn en een half kopje zout en een beetje wasverzachter. De kleding op 30 of 40 graden wassen. Het wordt echt schoon, want het zout trekt het vuil uit de was. En doe zowiezo bij elke was een scheut witte azijn, dat is heel goed voor je wasmachine en je hebt die dure kalk tabletten niet nodig en het maakt ook je was veel zachter.

Groeten Buddy

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

of soda,voor je witte was, wordt blinkend schoon. Ik gebruik het al jaren, zeker wel 15.bovendien net als azijn Voor gekleurde,geen verwarmingselement dat onder de kalk zit, dus geen stroomverlies. een goedkoop en goed middel.

Janny

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Kan iemand mij vertellen, wat het verschil is tussen een "goed " bontwasmiddel en dat "super zwart".

en wat gebeurt er als ik dit zwartwasmiddel voor wit of lichte kleuren gebruik.
Welke bestanddelen moeten mij laten besluiten om dat formidabele wasmiddel te gaan gebruiken?

of is het allemaal bla bla bla. en een dure kassabon.
Janny

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Volgens mij werkt het prima om een zwart-wasmiddel te kopen en, zoals eerder gezegd, de helft van de aanbevolen dosering te gebruiken. Dat is echt wel genoeg om de was lekker fris te krijgen en de ergste vlekken eruit te halen.

Normale doseringen zijn vaak een beetje op bloed, cola en motorolievlekken gericht en daar heeft het wasgoed een hoop onder te lijden.

Scheelt nog geld ook. :)

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik krijg jeuk van de Robijn Black Velvet! Iemand anders ook deze ervaring?

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat weet de doorsnee consument over textiel, laat staan hoe het de behandelen! Veel consumenten klagen steen en been over de diverse wasmiddelen. Dit komt hoofdzakelijk omdat ze gewoon onvoldoende geïnformeerd zijn over de bewerkingswijze van de stof.
Neem bijvoorbeeld gordijnstoffen. Vroeger bestonden ze uit één en de zelfde stofsoort. De grondstoffen van de hedendaagse gordijnen zijn veelzijdig, licht en duurzamer. Het is echter te betreuren dat kunststoffen nooit kleur echt zijn. De kleuren verblassen na enkele wasbeurten. Gordijnstoffen en vitrage nooit heter wassen dan op 30 graden en beslist niet centrefugeren of in de wasdroger drogen.
Wat kleding betreft moet men rekening houden met het feit dat kleding niet verduurzaamd is. De stoffen waarmee men textiel verduurzaamd zijn agressief en wekken bij het dragen op de huid alergische reacties op. Kleur echt is kleding nooit. Het idee om zwarte of rode kleding met azijn en zout gemengd in water te wassen is abuis. De stoffen zijn namelijk behandeld met sterkingsmiddel. Dat lost op in anzijn met zout.
Azijn met zout geeft namelijk een chemische reactie en laat op kunststoffen een waas achter dit niet meer weg te krijgen is.
Mensen ik kan doen alsof ik er veel verstand van heb maar ben eerlijk, ik lees dit even uit enkele klachtendossiers. Kleding is beperkt qua duurzaamheid en kleuren zijn nimmer houdbaar.
Ik heb alleen verstand van financiële zaken zoals energiebedrijven, banken en verzekeringen. Gelukkig heeft hij meer verstand van verzekeren :)

Gesloten