LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kittens met stamboom??

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door liar »

Ik kan een kitten kopen ontw en ge-ent en volgens de advertentie met stamboom.
Kitten is 13 weken. maar volgens de fokker is de stamboom er nog niet en kan ieder moment binnen komen!
Ik ben een leek maar wel op mijn hoede, gaat dit zo met kittens, ik dacht dat je de stamboom gelijk meekreeg.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door Soraya »

Ja dit kan zeker.
Een stamboom moet worden aangevraagd voordat een dier 4 maanden is. Daarnaast kan het bij de vereniging soms druk zijn waardoor het langer dan de 2 weken duurt.
Zorg er wel voor dat je alle testresultaten hebt ingezien van beide(!) ouders.
Ik weet niet om welk ras het gaat, maar over het algemeen; Snaptest (Felv, Fiv), en hiernaast om pkd/hcm/cin.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door just the cook »

Komt een stamboom van een kat bij de vereniging vandaan?
Ik weet dat het in de hondenwereld bij de raad van beheer afkomt en zodoende weet ik ook dat je daar rustig een half jaar kan wachten op je stamboom.

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door liar »

Het gaat om een persje, maar volgens kenners is de verkoopprijs zo laag voor een kitten met stamboom dat ik zeer op mijnhoede moest zijn, vandaar de vraag.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door Soraya »

ja, de stamboom wordt via de vereniging (waarvan die persoon lid is) afgegeven.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door Marianna »

De stamboom wordt aangevraagd binnen de door de vereniging gestelde termijn. Het verschilt per vereniging hoe lang het duurt voor de stamboom door de fokker wordt ontvangen. Wie het stamboeksecretariaat doet kan heel snel maar ook heel traag zijn en er kunnen omstandigheden zijn waardoor vertaging optreed.

Zelf heb ik bij twee van mijn Turkjes geen stamboom, de fokker heb ik voor de rechter gedaagd en zij is veroordeeld. Door dit gebeuren heb ik geleerd, dat de stamboom BIJ het kitten moet zijn en moet worden geleverd. Als de fokker netjes met 9 weken de stambomen aan gevraagd heeft dan zouden de stambomen al in bezit moeten zijn.

Marianna

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik heb met 8 weken de stambomen van mijn kittens aangevraagd, en ik kreeg ze met 14 weken.
Wel had ik de kopers hiervan op de hoogte gesteld, en hier waren ook geen problemen mee.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door bitchy »

is er dan geen stichting, vereniging waar liar zelf naar toe kan bellen of het klopt dat de stamboom later komt?

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door liar »

Ik heb aan de fokker gevraagd bij welke vereniging ze zit aangesloten, maar hoor helemaal niets meer!!
Lijkt me dus niet helemaal jofel zitten. Kan haar ook alleen maar via mail bereiken.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door Soraya »

Nog wel iets gehoord/zien over de testresultaten?
Anders zou ik ook echt naar iemand anders toe gaan.
Persoonlijk geef ik liever teveel informatie over het ras en ouders, dan te weinig.
Helaas verpesten enkele broodfokkers het weer voor de rest.

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door liar »

Heb helemaal niets meer vernomen, heb vanmorgen nogmaals gevraagd of ik kon komen kijken en of de stamboom er al was of dat ze kon vertellen bij welke vereniging ze zit aangesloten.
De advertentie staat nu op MP

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door Soraya »

en welk ras als ik vragen mag?

Ik verkoop zelf ook mijn kittens ondermeer via marktplaats, maar voor mij is dit een site waar meer mensen me weten te vinden. Meer dan andere sites dan. Maar ik ben zelf dus wel aangesloten bij een vereniging en hou me ook aan die regels.

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door liar »

het ging om een persje van 13 weken.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door Soraya »

Met een pers, zou ik er zeker van willen zijn dat deze dieren ook pkd/hcm zijn gecontroleerd, ook op DNA (!).
Ook de ouders zijn hierbij belangrijk (je weet vast wel dat er problemen kunnen zijn met de ogen). Dus misschien is het een idee om te zoeken naar een kitten die wat jonger is (maar wel netjes totaan de 12-13 weken bij de fokker blijft) zodat je deze eerst een keer ziet, en er dan over na kan denken en dan een paar weken later op kan halen.
Kijk eens op;http://www.kittentekoop.nl Hier staan zowel beschikbare nestjes, als fokkers bij jou in de buurt.

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door liar »

Bedankt voor de tip. kijk inmiddels iedere dag even ,maar er zijn weinig persjes, wel heel veel britjes en maine coons cattery,s.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kittens met stamboom??

Ongelezen bericht door Soraya »

Ook kan je kijken bij de fokkers en ze eventueel persoonlijk mailen. Over een korte tijd zullen er meerdere nesten komen, in februari worden er vaak weer veel nesten geboren. Daarnaaast kan je ook kijken op http://www.kattekoop.nl, of http://www.kittenbemiddeling.com

Gesloten