LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door UPC voor de rechter gedaagd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sekmeth
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2005 21:58

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Sekmeth »

Naar verwachting komt de rechtbank in maart/april tot een vonnis.
Er komt eerst nog een pleidooi ronde half februari waarin ik 10 minuten krijg om mijn standpunten uiteen te zetten.

Zijn er door UPC gedagvaarde mensen waarbij de zaak reeds afgelopen is?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door agro »

Zie de bijdragen van Ikbenjan, mogelijk dat je dan ook nog waardevolle tips kan vinden.
Voor ikbenjan is het wel goed afgelopen.

Mischa0320
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Mischa0320 »

Pas maar op dat je niet wordt OPGESLOTEN.

's Weer eens wat anders dan te worden AFGESLOTEN!

Lisss10
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:41

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Lisss10 »

Iedereen die zich tegen de zelfingenomen macht van upc geweerd, heeft alvast gefeliciteerd.
Het verheugd mij te zien, dat er nog burgers zijn, die niet zomaar ingaan op de eisen van de grote "ik vind mezelf geweldig en heb schijt aan de burger" bedrijven.
Ikzelf sta in tweestrijd in mijn beslissing "het" maar weer eens aan te kaarten bij upc.

In het kort mijn verhaal:
*sept 2001 opzegging upc gedaan ivm verhuizing, kopie brief in mijn bezit.
*6 dec 2001 is mijn modem opgehaald, ophaal bewijs in mijn bezit.
*21 nov 2002 nota te betalen na opzegging ontvangen á €294,53, geen acht op geslagen, dacht dat het een vergissing was. (was immers 1 jaar later)
*18 dec 2002 brief incasso bureau Touber, van der Velden & kassies (waarom hebben incassobureau's altijd van die indrukwekkende namen?) of ik aan upc het openstaande bedrag incl. incassokosten van € 283,82 wil betalen. (grappig feit is dat de factuur van het incassobureau lager is met incassokosten dan die van upc zelf)
*23 dec 2002 bezwaarschrift ingediend, kopie in mijn bezit.
*02 jan 2003 brief ontvangst bevestiging bezwaarschrift ontvangen, die men heeft doorgestuurd naar upc ter beoordeling.
*14 mei 2003 brief incassobureau ontvangen met nogmaals de mededeling dat mijn bezwaar is ingediend ter beoordeling, bij upc. Extra mededeling: vanwege de grote toestroom van correspondentie waren zij niet eerder in staat mijn correspondentie op correcte wijze te verwerken en mij te berichten (?)

Einde correspondentie met het incassobureau of met upc en bij mij in de vergetelheid geraakt.

Vorige maand deed ik een aanvraag bij upc (ja ik heb nog steeds tv van ze, ze zijn helaas de enige aanbieder in Arnhem) voor digitaal tv.
1 week later krijg ik de mededeling dat die aanvraag niet gehonnoreerd kan worden omdat ik nog een betalingsachterstand zou hebben. Het blijkt om bovenstaand bedrag te gaan.
Ik, gigantisch pissig dat het nu nog speelt, wilde direct weer het incassobureau gaan bellen, maar weet niet of dit nu zo een strak plan is. Meer bewijs van correspondentie als ik hierboven heb beschreven heb ik niet. Ook geen betaal bewijzen meer i.o.d
Ik kan slapende honden wakker maken en uiteindelijk opdraaien voor een rekening van €294,53 (er zit zelfs een bedrag bij in van jan 2002, echter toen was de modem al een maand in hun eigen bezit) of ik kan digitaal tv laten voor wat het is en afwachten of het verjaard.
Ik heb inderdaad overwogen om digitaal tv van kpn te nemen, maar ik denk dat ik, zodra ik mijn abbo opzeg, ik alsnog een herinnering voor de openstaande posten krijg en het balletje alsnog gaat rollen.

Wat zouden jullie doen in mijn geval????

groeten Lisss

Karien
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:12

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Karien »

Hallo.
Wat ik heb gedaan na weken voor de gek gehouden te zijn door UPC,digitaal,internet alles opgezegd tot de gewone kabel toe.Internet voortaan van KPN en goedkoper ook nog.
Schotel aangeschaft,ja het is een eenmalige uitgave maar ik ben van dat gebel af,volgens mij hebben ze een deal met de telefoon want er wordt wat afgebeld à 10 cent p.m.en als ze er niet uit komen drukken ze zogenaamd verkeerd en kun je weer van voorafaan beginnen met bellen en weer opnieuw je klachten voorleggen.
Nu nog afwachten wanneer mijn borg wordt teruggestort maar heb me voorgenomen daar niet eens meer voor te bellen en rustig afwachten.
En anders steken ze het maar op een plaats waar de zon niet kan komen,ik lig er niet wakker van,ik ben van ze af. :D

Appeltjee
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2006 16:29

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Appeltjee »

Kreeg ik vandaag een brief van UPC met als melding op uw verzoek hebben we de diensten die u van UPC afnam, beeindigd. Wij herinneren u eraan dat u ons nog een bedrag schuldig bent van 194,91 euro. Als u niet betaald wordt het uit handen gegeven aan een incassobureau bla bla.

Ik meteen gebeld naar UPC aangezien ik tegenwoordig geen UPC meer heb. Bleek het volgens hen te gaan om een betalingsachterstand in het jaar 2001. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik toen een betalingsachterstand had. De administratie afdeling zal mij hierover nog terugbellen.

Nu staat er ook in de brief dat ik nog apparatuur van UPC in mijn bezit heb, terwijl dat helemaal niet klopt. Toen ik in 2001 mijn abonnement had opgezegd, had een monteur de modem allang opgehaald. Die gasten bij UPC zijn echt niet wijs.

Wat moet ik doen?? Heb namelijk geen ervaringen met zulke dingen.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door SimonleBon »

@Lisss10
.....Meer bewijs van correspondentie als ik hierboven heb beschreven heb ik niet. Ook geen betaal bewijzen meer i.o.d....
Waarschijnlijk kun je bij je bank de oude afschriften opvragen, daarmee kun je iig aantonen dat je geen wanbetaler bent. Ook uit het feit dat je nog steeds kabeltelevisie afneemt (en dus betaalt) spreekt in positive zin voor je.
Misschien is het zelfs mogelijk om bij je bank alle overschrijvingsdata mbt UPC naar boven te halen in de vorm van een lijst.
De levering van de dienst digitale televisie kan denk ik niet geweigerd worden op basis van een betwiste vordering van een andere dienst.

Laat (nadat je de betalingsoverzichten in bezit hebt), UPC aangetekend weten dat zij hun vordering moeten specificeren omdat je een meer dan aan waarschijnlijkheid grenzend vermoeden hebt, dat het een zgn spookfactuur betreft. Juist omdat je een correct betalende klant bent.

Wat je evt.(wanneer dit het geval is) ook in stelling kunt brengen is dat je de borg van het modem (kopie inleverbewijs bijvoegen) tot op heden niet ontvangen hebt waaruit blijkt dat de administratie van UPC niet in orde is. Meld dat jouw administratie iig wel op orde is en dat je onterechte en/of ongefundeerde opgelegde rekeningen niet zult betalen. Een eventuele rechtszaak zul je in volste vertrouwen tegemoet zien.

Geef ze een termijn van drie weken om te reageren en wanneer een reaktie uitblijft, je er van uit gaat dat ook zij hun vordering ook als onterecht beschouwen en laten vervallen. Stel evt. ook dat jouw vordering op de retournering van de borg van het modem (inclusief wettelijke rente) wel gehandhaafd blijft.

Richt je brief aan UPC en stuur een kopie aan het incassobureau.

Zelf zou ik alle diensten van UPC opzeggen, er zijn betere (en goedkopere) alternatieven (digitale televisie via de schotel, en ADSL via telefoon bijvoorbeeld). De beeldkwaliteit van digitale tv via de kabel is slecht in vergelijking met satelliettv. Nadeel is wel de aanschafprijs van een set. Maandelijks is het echter goedkoper en je ontvangt meer zenders. KPN is ook bezig met digitale tv (persoonlijk vind ik de huidige kwaliteit van digitenne belabberd, en dus geen alternatief)

succes!

Lisss10
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:41

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Lisss10 »

Hallo SimonLeBon (Duran Duran???)

Bedankt voor je heldere informatie, dat stel ik zeer op prijs.

Echter ik betaalde alles indertijd via een acceptgiro bij het postkantoor en dus kreeg ik het strookje van de acceptgirokaart als bewijs, en die heb ik na 5 jaar echt niet meer.
Daar kan de giro dan toch geen bewijzen van hebben? Ik ga uiteraard na dit lumineuze idee van je, wel contact met ze opnemen om te kijken wat ze eventueel wel kunnen betekenen voor me.

Met alle respect voor schotel bezitters, maar ik wil er geen. Vind het persoonlijk geen fraai gezicht.

Ik dacht dus ook aan kpn, maar dat is dus geen goed idee.
Stel dat ik upc tv op zou zeggen en laat het weer aansluiten op naam van mijn partner...zou dat iets uitrichten? Of zou dat niet geaccepteerd worden omdat het nog steeds op hetzelfde adres is met dezelfde gezinssamenstelling en ik er dus ook nog woon?

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord.

Groeten Lisette

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Stel dat ik upc tv op zou zeggen en laat het weer aansluiten op naam van mijn partner...zou dat iets uitrichten? Of zou dat niet geaccepteerd worden omdat het nog steeds op hetzelfde adres is met dezelfde gezinssamenstelling en ik er dus ook nog woon?
Zodra er een wijziging plaats vind in je situatie (verhuizing, opzegging, etc.) komt je historie naar boven. Zij gaan er van uit dat hun administratie kloppend is, door een overgang naar een ander administratief systeem zijn er in het verleden echter talloze fouten in hun administratie geslopen.

Ik denk dus niet dat opzeggen een oplossing zal zijn, maar eerder het begin van nog meer administratieve ellende (spreek uit ervaring na verhuizing).

Ook denk ik dat ze aansluitkosten in rekening zullen brengen. Bovendien (de kans is klein, maar wel aanwezig) kun je een tijd zonder aansluiting komt te zitten totdat de rekening is betaald. En daarna moet je maar zien hoe en of je je geld terugkrijgt. UPC zal altijd proberen te verrekenen en gaat van het principe uit eerst betalen, dan de rest.

Dus probeer het eerder gezegde, reageren ze wel binnen vier weken (rekening houdend met postvertraging), eis dan nogmaals een duidelijke specificatie van UPC van het betwiste bedrag en vecht deze aan. Ik neem aan dat je de berichten in dit onderwerp ook allemaal gelezen hebt, waar ook veel nuttige informatie uit te halen valt.

Neem rustig je tijd voor je brieven, laat ze een nachtje liggen en lees ze dan nog eens. Probeer alles zo kort, bondig en duidelijk neer te zetten. Relevante feiten opnoemen. Blijf zakelijk.

Enne, het heeft bij mij net geen jaar geduurd voor alles was opgelost, dus misschien lukt het je voor 2007 ;). Heb vertrouwen, wees standvastig en trek je niet teveel aan van de dreigementen. t is niet iets persoonlijks. Wel reageren op brieven. Je mag in herhaling vallen. Zet op brieven die je van UPC ontvangt de ontvangstdatum (bijv ontvangen 8 februari) en bewaar alles wat betrekking heeft op UPC in een map.


Schotel niet fraai? Het is vaak niet nodig om hem in het zicht te plaatsen, zolang de schotel maar vrij zicht heeft naar de satelliet. (ongeveer op het zuiden en een hoek van ca 30 graden naar boven gericht) Er komen ook steeds meer elegantere oplossingen voor schotelantennes omdat het een (ook dankzij de tarieven van UPC, gemiddeld zo'n €190 per jaar) een groeiend medium is.

Links:
COAX: Kabel Internet belangenvereniging hier kun je
Schotels zie je steeds meer in villawijken schotel wordt statussymbool ;)
schoteldesign
meer schoteldesign

Har

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Har »

Nergens voor nodig om bescheiden te bewaren,

UPC helpt je echt wel met jouw troubles

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door SimonleBon »

@Lisse

Bel toch eerst het incassoburo (blijf vriendelijk) om te vragen of zij misschien nog iets in deze zaak hebben vernomen, omdat je er zelf niets meer van gehoord hebt. (noteer tijd, datum en naam van degene die je aan de lijn hebt) Het kan best zijn dat de zaak weer ingetrokken is.


Ow ja, vermeld zeker ook in de brief dat je:

Als laatste op 14 mei 2003 hebt vernomen dat de beoordeling van je bezwaarschrift van 23 december 2002(!) in behandeling is genomen. (kopieeen evt bijvoegen)
Omdat je sindsdien totaal niets meer hebt vernomen (we zijn nu 3 jaar verder), en je nog steeds diensten bij hen afneemt, je er van uitgaat dat je bezwaarschrift destijds gegrond is verklaard.
Stel ook dat je het totaal niet op prijs stelt om als wanbetaler te boek te staan. Vooral omdat je in werkelijkheid een goede betaler bent.



tip: stel in bezwaarschriften altijd een redelijke reactietermijn, en het gevolg/je conclusie wanneer er niet binnen bepaalde tijd gereageerd wordt.

Volgt er als een reactie een standaardbrief in de trant van bezwaar ontvangen/in behandeling..oid zonder termijn? Stuur direct daarop een brief met een uiterlijke beslissingstermijn. Voeg een kopie bij van de antwoordbrief.

Har

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Har »

Simponle Bon

Bent U een advocaat in functie of een free lance adviseur ??.


Schoenmaker blijf bij je leest, de adviezen zitten er helemaal langs.

website www.rechtshulp.nl

Sjoukje
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:48

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Sjoukje »

Zeg Har
ik heb hier alle forums beetje door zitten neuzen...
uh........u bent een zeer tevreden klant over UPC, dat mag uit alle diverse onderwerpen blijken................. :wink:
Heel fijn.
Maar......wat houd je verder zo bezig?
:oops:
Het maakt je nogal boos, blijkbaar, dat klanten ontevreden zijn over oom UPC, maarja, jonge, zo is het nou eenmaal.........
En geloof me, dit zijn echt geen mensen die na een foutje direkt boos op een forum terrecht komen, dan is er wel meer gebeurd.Meer blijkbaar, dan bij jou..........
Maar, eerlijk is eerlijk, je bent een aanwinst voor het bedrijf!
:lol: Enige aanwinst..... :o

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door SimonleBon »

@Har dit is mijn enige reactie, verder heb ik geen zin om nog meer woorden aan je te besteden. Ik zit bij mijn leest.

Laten we het er maar op houden dat ik een ervaringsdeskundige ben.

UPC maakt net als elk ander bedrijf fouten, helaas iets vaker en met iets meer arrogantie (BUS) jegens hun clienten.

Ik ontken niet dat het in het laatste opzicht al stukken beter met UPC gaat. Maar er zitten nog steeds administratieve fouten in de systemen van UPC, ondanks de talloze malen dat UPC te kennen heeft gegeven deze problemen op te lossen(sinds 2001!). Zoek bijv. eens in de archieven van http://www.coax.nl.

Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, voeg dan niets toe. Leuk een link naar rechtshulp, maar op de site is geen relevante informatie te vinden en ik begrijp dus niet waarom je deze link plaatst.

Als je onderbouwde kritiek hebt kun je die hier gewoon kwijt, maar toon eens wat meer respect.

Lisss10
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:41

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Lisss10 »

Nergens voor nodig om bescheiden te bewaren,

UPC helpt je echt wel met jouw troubles
Dom Dommer Domst....
UPC heeft daar vanaf 2001 tot half 2003 de tijd voor gehad, er is door hun zelf gekozen om er niets mee te doen. Nu is het aan mij om te beslissen welke stap er genomen word.

Fouten maken komt uiteraard bij iedereen voor, zowel bedrijfsmatig als op persoonlijk vlak. Het is echter aan de gedupeerde om te proberen aan de fouten, gemaakt door anderen, te ontkomen, het zij een oplossing te vinden. Niets is natuurlijker dan dat. En hoe doe je dat het best....? Inderdaad door oa. je bescheiden te bewaren. Ook voor mij is dit de eerste en tevens enige keer dat ik op jou teksten reageer.

Het is onmogelijk om de mensen hun domheid te doen inzien, want daar is verstand voor nodig.

@SimonLeBon,

Wederom bedankt voor de nuttige info, kan ik helaas niet tegen iedereen hier op dit forum zeggen.

Ik ga inderdaad toch maar eens het incassobureau bellen, dat kan helaas alleen tussen 10.00 en 11.00 uur dus dat moet ik volgende week op mijn vrije dag maar doen.
Aansluitend neem ik dan contact op met de postbank om eens te kijken of ze ergens info vandaan kunnen halen voor wat betreft mijn acceptgiro betalingen van 2001.

Met die info zal ik dan maar eens een brief uit de pc toveren.

Ik zag er eerst tegen op om al die moeite te doen, maar ik ga het nu steeds meer een uitdaging vinden.

Word vervolgd.

gr lisss.

Sekmeth
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2005 21:58

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Sekmeth »

De rechter gaat half april vonnis doen want in de pleidooironde zijn UPC en ik niet tot een compremie kunnen komen.
Dan heeft de zaak van dagvaarding door UPC in totaal 15 maanden geduurd. Zodra de uitspraak er is wordt dit vervolgd......

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Ok, laat het horen want ik ben wel benieuwd. Je hebt rechtsbijstand?
Succes!

JaJa ook ik ben de sigaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2006 21:23

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door JaJa ook ik ben de sigaar »

8 februari 2006 mocht ik een brief ontvangen van Penninck & Landtheer met daarin een heel verhaal over een openstaand bedrag van EUR 622,98 en enkele dreigementen.

Echter deze brief komt van mijn oude kamergenoot in Amsterdam. Ik ben inmiddels 2 keer van adres gewijzigd, maar heb nog wel contact met hem.

Hij geeft aan dat dit het eerste is wat ik ontvang van ofwel P&L ofwel UPC, sinds ik daarr weg ben (1 maart 2003).

Na bijna drie jaar moet ik dus actie gaan ondernemen, of misschien niet.

Ten eerste hebben ze mijn naam verkeerd geschreven, waardoor ze mij misschien niet eens weten te vinden, niet dat ik mezelf niet wil verdedigen, maar ik heb niet alle correspondentie bewaard en ik heb geen specificatie van hun rekeningen. Nou ja, hier denk ik nog even over na.

Het belangrijkste ontbrekende stuk is een brief van mij aan UPC dat ik aangeef dat ik Chello wil opzeggen ivm verhuizing.(ook al heeft de brief bestaan is het denk ik niet handig om deze te vervalsen, of wel?)

Daarnaast weet ik dat ik ook 2 keer voor joker thuis heb gezeten omdat UPC zogenaamd het modem op kwam halen, wat nooit gebeurd is. Ik heb toen een of twee keer gebeld en vervolgens nooit meer wat vernomen(tot nu dan).

Kortom: Balen!! Je weet dat het niet klopt, maar omdat het toch al een tijd geleden is, weet je ook niet meer helemaal hoe het gelopen is. Iedereen succes met alle UPC-ellende en ik denk dat ik hier nog wel eens terug te vinden ben.

Groeten uit ....... ;)

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door rommel2 »

Een kopie van de brief mag je ook electronisch bewaren.

Johan Streep
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2006 22:24

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Johan Streep »

Beste Sigaar,

Als eerste maar eens een specificatie opvragen van het openstaande bedrag. Misschien is het wel een modem die in rekening is gebracht die je hebt ingeleverd...misschien is je abonnement nog doorgelopen nadat je hebt opgezegd...misschien is het wel terecht wat ze in rekening brengen...

Zolang je niet regaeert naar Pfennigh & Landwerck zul je het niet weten...maar blijft die vordering je achtervolgen...

Groet,

Johan Streep

Gesloten