Je kent het wel: je zit te eten, de telefoon gaat, en een of ander bedrijf begint meteen honds brutaal een (persoonlijke) vraag te stellen. (Geld- hypotheek adviseurs, onderzoeksbureaus, soms via callcenter, enz. )
Laatst had ik iemand die zich als Miranda S. va het Firma FCO voorstelde.
Zij begon gelijk de vraag te stellen hoe oud ik ben en hoeveel uur ik in een week werk. Toen ik eerst de tegen vraag stelde wat zij uiteindelijk wilde, gooide zij de hoorn er onmiddellijk op zonder verder iets te zeggen.
Onbeschofte tante dus. Zo ben je natuurlijk snel van zo'n ongewenst telefoontje af, maar ik zou toch willen weten welk bedrijf dat is FCO, dan bel ik haar nog even op. Maar misschien was het vanuit een callcenter, dan is achterhalen wat lastiger.
Kent iemand misschien het Firma FCO?
(kan het op internet niet vinden, wel een FCO in Alkmaar maar dat is geen firma)
Suggestie bij ongewenst telefoontje: Vraag naar het tel. nr. van de beller om zelf later op de avond terug te bellen, die geven ze natuurlijk vrijwel nooit, en dan vraag je waarom je het nr. niet mag hebben, en zeg je dat je sowieso geen gesprek aangaat met anonieme bellers.....
(of als ze zeggen dat terugbellen niet kan omdat het bedrijf later op de avond gesloten is dan kun je naar hun prive nr. vragen...... "maar die kan ik u niet geven,da's prive....Oh, maar u belt mij nu ook op mijn prive nr. dacht ik !?".....................
Maar misschien gooi ik op een gegeven moment zelf gewoon de hoorn erop als iemand meteen een persoonlijke vraag stelt.
Wat zijn de ervaringen van anderen?