LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten op auto's/in de tuinen etc.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door just the cook »

Misschien ligt het er een beetje aan hoe ''vrij'' iemand woont.
Ik ben ook niet weg van al die honden die tegen mijn denneboompje aanpissen, 1 kant is helemaal geel. Elke hondenbezitter weet toch dat na de eerste reu de volgende 100 zullen volgen, en de 1 wil nog hoger plassen dan de ander. Mijn buurvrouw is niet weg van de kat 2 deuren verderop, hij sproeit namelijk s'zomers bij haar op de mat of tegen de deurstijl, wanneer ze het lef heeft om de achterdeur open te houden.
In de winter kan ze die kater best velen, de poep neemt ze op de koop toe, maar in de zomer, wanneer dat dier de achterdeur onder sproeit 1 x zelfs tegen haar koelkast heeft gesproeit kan ze hem wel wat doen.
De een kan wat meer hebben dan de ander. Zo verschilt ieder mens.
Maar een dierenbezitter hoort er voor te zorgen dat niemand last heeft van zijn diertjes.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door pardon »

aardige mevrouw, ben benieuwd of willem 4 je mee helpt met dit onderwerp .

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door bitchy »

een beetje geven & nemen doet wonderen

heb ik gelezen

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Maar een dierenbezitter hoort er voor te zorgen dat niemand last heeft van zijn diertjes
.

Daar heb je gelijk in, of toch in ieder geval hun best doen
Hou je nog wel problemen met dieren die geen "eigenaar" hebben.
Er lopen heel wat zwerfkatten rond die nooit van een kattenbak gehoord hebben en dan heb je ook nog de zogenaamde vrije vogels.

Een achterbuurman wil dat de gemeente wat gaat doen aan 4 prachtige reigers die hier constant de buurt onveilig maken door het leegeten van tuinvijvers :lol:
Soms zitten ze gezellig op een dak te kijken of de kust veilig is om een vijver leeg te eten.
Koikarpers schijnen hun lievelingsgerecht te zijn, waarschijnlijk omdat ze nogal duur zijn.

Kan me best voorstellen dat de vijveraar er niet blij mee is maar ja, de natuur is nou eenmaal langer op de planeet dan de mens dus heeft wat mij betreft de oudste rechten :wink:
We leven nu eenmaal met veel mensen en dieren in een relatief klein landje dat ook nog flink volgebouwd is.
Ja, dan krijg je "last" van elkaar maar als die last een feit is dan is het eraan ergeren een keuze.

groeten

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door pardon »

ja dat is ook wel zo, maar reigers hebben geen baasjes . een kat wel

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Willem 4 »

reigers hebben geen baasjes . een kat wel
Daarom noemde ik ook de zwerfkatten die in hordes de straten onveilig maken :wink:

Er zijn mensen die hun kat 's morgens de deur uit gooien en in de avond weer binnen laten.
Ik vraag me dan af wat ze met een dier moeten, of ze hebben een dier genomen alleen voor de momenten dat het hun uitkomt.
Dat gedrag zie je bij hondeneigenaren weer veel minder maar daar zit weer een groep bij met de onhebbelijke gewoonte om hun dier de behoefte te laten doen op plekken die ik nieteens zou bedenken :wink:

Soms heel lastig dus de mensen die dieren houden.

Maar wat me veel meer opvalt is dat heel veel mensen zo onverdraagzaam tegenover anderen zijn.
Je kan wel zoveel willen en daarbij vooral aan jezelf denken maar daarmee maak je problemen voor jezelf die niet op te lossen zijn.
Honden blaffen, katten doen hun behoeftes, kikkers brullen, kinderen maken lawaai, reigers eten vis.
Volgens mij is dat al eeuwen maar de laatste jaren lijkt het of we ons er steeds meer aan ergeren.
De meeste mensen kunnen me ook haarfijn uitleggen wat een ander fout doet :wink:

Een beetje verdraagzaamheid ten opzichte van andere mensen en dieren zou het samenleven een stuk makkelijker maken

groeten

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ach, aan de ene kant, wees blij dat ze er nog zijn; zowel kat, hond en mens. Alleen het probleem is vooral dat er toch wel errug veel van iedere soort is, en dat geeft wrijvingen.
Ja, daar geef ik je gelijk in, maar de mens blijft dan ook gewoon doorfokken, want tenslotte heeft dit "beschaafd" soort zoogdier daar tenslotte het alleenrecht op..... :oops:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik kan mezelf af en toe flink lopen te ergeren aan al die dieren die loslopen.
De dieren zelf zijn lief hoor, maar ze bevuilen wel mijn tuin, maken mijn groep katten onrustig, zeker als er katers in de buurt zijn, en hebben bij buren regelmatig gezorgt voor dode vogeld in hun voliere.

Daarnaast had ik ooit gehoord dat een kat die losloopt 7 wilde dieren vangt. Dus onze wildstand gaat ook achteruit, niet alleen vogels en konijntjes, maar ook andere knaagdieren.

De eigenaars die zeggen altijd dat hun dieren dit nooit doen en wijzen naar andere mensen, maar ze kunnen dit nooit bewijzen, of lopen hun dieren met een webcam rond hun nek?

Ik woon in een rustige buurt, met op 2 minuten afstand een bos.Maar geen haar op mijn hoofd om deze dieren los te laten lopen.
De dieren van mij lopen in een ren, zodat ze wel hun vrijheid hebben, maar geen overlast veroorzaken. Over een tijdje gaan we het gebied vergroten, door de schutting van stroomdraad te voorzien, ik heb bij anderen het nut er wel van gezien, en weet nu ook hoe we het goed moeten plaatsen.
We hebben het ooit gehad dat er een poesje onder de auto kwam, en geloof me, we reden 30 km per uur, maar hij stak zomaar de weg over, we hebben hier beiden om lopen te janken, en dan waren we nog niet eens het baasje.

Ik denk dat mensen zich veel bewuster moeten gaan worden van de gevolgen van de dingen die gebeuren. Zeker als het dieren betreft die een baasje hebben.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Daarnaast had ik ooit gehoord dat een kat die losloopt 7 wilde dieren vangt. Dus onze wildstand gaat ook achteruit, niet alleen vogels en konijntjes, maar ook andere knaagdieren
En weet jij wel hoeveel nageslacht die knaagdiertjes in hun hele leven op de wereld zetten..???? :roll: Denk je nou echt dat de wildstand achteruit gaat door die paar loslopende katten?

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door gast500 »

Daarom noemde ik ook de zwerfkatten die in hordes de straten onveilig maken
Da's nu juist het verschil: hordes zwerfkatten of 4 reigers. Die reigers vormen een stukje natuur waar je (volgens mij) vanaf moet blijven, tenzij het er teveel worden. En dat is het probleem met de hordes zwerfkatten waarover gesproken wordt. Dat zijn er gewoon teveel en daar moet iets aan gedaan worden. Een paar zwerfkatten zou niet zo erg zijn (ze moeten alleen niet voortplanten anders is het zo weer een 'horde') maar als je erover struikelt als je naar je garage loopt....

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Soraya »

Ja, de wildstand gaat daardoor achteruit, in Engeland is hier onderzoek naar geweest, en daar bleek toch echt dat het slechter ging met veel kleine wilde dieren.

Ik denk dat heel veel mensen een verkeerd beeld hebben over hoeveel zwervende katten er wel niet zijn. De meeste mensen denken dat het allemaal wel meevalt, maar helaas toch echt niet. Kijk ook eens naar de asiels, hoe vol deze wel niet zitten, en ondanks dat mensen regelmatig een dier zoeken, wordt dit aantal echt niet minder.

En denk eens aan alle dieren die bij een camping of boerderij worden gedumpt, meestal niet geholpen. En hoeweinig er een nieuw plekje vinden.

In dat opzicht zouden er best boetes mogen worden gegeven als een kat meerdere keren losloopt.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Willem 4 »

In dat opzicht zouden er best boetes mogen worden gegeven als een kat meerdere keren losloopt
Maar daarmee los je het probleem niet op, integendeel er komen nog veel meer problemen van.
We hebben al zo verschikkelijk veel regels en wetten dat ze niet meer te handhaven zijn.
Hoe ga je er achter komen van wie een loslopende kat is, dan zou je katten moeten voorzien (wettelik voorgeschreven) van een chip of een ID-kaart :wink:
Wie gaat de controlle uitvoeren, toch niet de politie mag ik hopen want die hebben echt wel wat anders te doen dan poeppreventie in tuinen.

Geef het op, leer ermee leven. het probleem van de loslopende katten is gewoon niet op te lossen.
Zie het positief, een stukje wilde natuur in je achtertuin, we hebben al zo weinig natuur in dit land waar de mens geen hand in heeft.
Er is maar 1 oplossing die echt zou helpen, het neerschieten van alle loslopende katten, dode katten poepen niet in tuinen.
Maar als we daar aan beginnen zie ik in no time ook de reigers, kikkers, honden en alles waar iemand "last" van heeft naar de eeuwige jachtvelden verdwijnen.

Dan kunnen we dit land beter helemaal asfalteren, hebben we meteen wat meer ruimte voor onze heilige koe, ons ultieme huisdier

groeten

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Hallo, wat brengt dit onderwerp veel los. Zoals ik reeds eerder aan heb gegeven, ik heb zelf drie katten. die mogen echter niet los rond lopen. Als het goed weer is en dat is volgens mijn katten vaak, dan gaan ze in mijn eigen tuin aan een lijntje. Zo kunnen ze in het zonnetje zitten en onder bosjes liggen. Mijn katten zijn heel tevreden en ik hoop mijn buren ook. Toen ik daar mee begon riep iedereen ook dat ik gek was. "Katten kunnen niet vast, dat is hun natuur nu eenmaal", werd mij verweten. Ik heb zelf een kat uit het asiel die wel anders gewend moest zijn, voordien. Maar ook deze kat weet niet anders meer.

Wat nog wel goed zou zijn, dat de sterilisatie en castratie van katten meer gepromoot moet worden. Eventueel met subsidie, want er zijn al teveel katten in Nederland. Dan kan er eindelijk eens paal en perk worden gesteld aan dat overschot.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Soraya »

Ieder jaar is er met valentijnsdag een korting bij veel dierenartsen voor castratie/sterilisatie; je krijgt dan 5 euro korting en als je de bon opstuurt naar de dierenbescherming, krijg je nog iets van 10-15 euro. Zo betaal je uiteindelijk iets van 15 euro voor een kater, en dat is alweer stukken goedkoper.

Alleen zit je dan nog met het probleem van zwerfdieren.
Persoonlijk ben ik er dus niet voor om ze af te schieten, want die schutter moet ook goed kunnen schieten, en vaak krijg je dan gewonde, zeer gehavende dieren, die een lange pijnlijke lijsdensweg hebben, in plaats van overleden dieren.
Daarnaast als je een zwerfdier weghaalt, krijg je er weer zoveel terug, omdat ze zich nog kunnen voortplanten. Persoonlijk vind ik dat zwerfdieren best mogen blijven zwerven, maar dan wel geholpen, zodat de groep van zwerfdieren op een natuurlijke wijze afneemt. zo breng je ook de natuur rustig in balans.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

hallo
hallo
wat ben ik blij om dit te lezen
ik heb niet alles kunnen lezen nog maar wil graag wat kwijt
mijn buren hadden 6 katten nu nog 4 en geen kattenbak
ze doen het in miijn tuin het was zo erg dat ik mijn eigen kat weg had gedaan omdat ik dacht dat zij het was
ik ben gaan kijken en opletten heb nachten opgezeten en veranderingen in de tuin aangebracht
o.a de tuin veranderd in gras want de tuin was een een stronthoop, helpt dus niets, ze doen het op mijn nieuwe gras mijn laatste hoop was dit, en ben nu erg depri door dit alles,.. mijn kind kan niet naar buiten etc
ik heb mijn tuin set weg moeten gooien doorr het gesproei buxussen kapot mijn kleding als die aan de was hangt het speelgoed van mijn kind kan niet buiten ,..mijn schuur garage kan niet open ze piesen erin en mijn washok kan niet open, moet wel vanwege de droger, maar katten plassen erin
mijn relatie gaat eraan ik kan niet op vakantie ik heb elke dag minstens 2- 4 drollen, wat al sik thuis komt mijn gras gaat dood,
mijn buren hebben geen kattenbak en wel een kattenluik ze komen snachts in de tuin
ik word hier gek van ze kunnen het niet oplossen zeggen ze ze willen geen bak binnen, er staat nu 1 buiten zeggen ze maar dit helpt niet je moet hem ook dagelijks schoonmaken
mijn leven leid hieronder en denk aan verhuizen
help wie heeft er tips wat ik moet doen ALSTUBLIEFT!!!!!!!!!!!!!!
als mijn kind dit zou kapot maken ben ik verzekerd kan ik mijn onkosten verhalen
ik heb gisteren 5 flessen kattenschrik gestrooid en nu kan ik niet even in de tuin vanwege mjn zoon van 1 want is erg gevaarlijk voor kinderen ik heb mijn tuin veranderd voor hem etc ik vind het heel erg

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

hallo weer een stuk gelezen en wil even reageren
iemand schrijft dat we er niet zo druk om moeten maken zij/hij heeft ook wel eens last van buren met geluidsoverlast trompet geloof ik
wat ik even duidelijk wil maken
door de overlast van geluid en muziek word je slaap misschien verstoord wat vervelend is maar niets gaat kapot of je bent niet belemmerd in je eigen huis en tuin
met katten uitwerpselen gaat er van alles kapot en het stinkt, mijn huis zit vol strontvliegen met alle gevolgen vandien,... mijn lounge set kan ik wel vergeten in de tuin, mijn kind speelt met gedroogde katten drollen als ik de tuin het eerste uur van de dag niet gelijk grondig inpecteer, bomen/struiken moet ik weggooien,. ja ik heb een mooie aangelegde tuin en ik wil dat zo houden, hebben ze een bak en er ligt een verdwaalde drol, what ever maar dit is gewoon terreur, niet bij te houden om het schoon en leefbaar te houden en het kost me mijn humeur en klauwen met geld
zelfs de andere buren jagen de katten uit mijn voortuin zelfs hun vinden het schandalig. maar mijn probleem word niet opgelost daarmee
heb heel mijn leven drie katten gehad en twee kattenbakken en mijn kat krabde de boom van de buren kapot vond dat echt heel vervelend en erg,.... maar plassen en poepen in hun eigen bak,..
ik zou nooit geeen kat meer willen en hier in het dorp moeten de uitwerpselen van een hond worden opgeruimd en van de kat dat mag dus wel,....

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

oh ik word hier erg kribbig om
mijn buren zeiden ook ik ga mijn katten niet binnen houden ik zei als het maar opgelost word doe die kattenluiken snachts dicht
en anders doe je ze maar weg
ik gamijn katten echt niet weg doen
en haar vriend wil geen kattenbak binnen want dan sproeien ze binnen


DAT BEDOEL IK NOU
DAT VIND HIJ ECHT HEEL ERG SMERIG EN GOOR EN ZIJN ZOON EET DAN UIT DE KATTENBAK NEE MIJN ZOON VREET ZE UIT DE TUIN EN DAT GORE GEURTJE DAT RUIK IK ELKE DAG EN ZIE HET ELKE DAG
ARCHHH

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door D1RK »

Omdat katten goed klimmen en overal gaten vinden, niet tegen te houden!

Neem een flat, minder dieren!
Katten en honden zijn gewoon medebewoners en horen in straten!

De bomen voor hebben luis, en vogels die ook alles onder poepen!
Dus parkeer ik ook in de volle zon!

Erger je niet of neem afrikaantjes, die stinken en daar zitten ze nooit.

Je moet gewoon verhuizen naar katvrije buurt, en dus niet klagen, het is gezien het aantal katten lastig voor je, en een eigen kat met bak, die je netjes opvoed voorkomt ook vele andere katten vaak.

Wij krijgen slechts een Buurvrouwtje vaker op visite en onze doet hetzelfde!
Katten doen het nooit in eigen tuin, en dus...
tenzij ze een bak hebben als vast toilet en als klein kitten geleerd, oude zijn te eigenwijs voor dit .

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

IK LEES DAT IEMAND ZEGT ZOEK EEN HOBBY WAAR JE DRUK BEZIG MEE BENT

dat is mijn tuin, en na de dag lekker schoppen en je komt thuis en er zit weer een mega gat in mijn tuin/ nieuw gazon omdat een kat daar heeft zitten graven word ik ook niet vrolijker van
ook ik heb een tuin waar andere katten niet in kunnen, een muur van bijna 2 meter hoog alleen mijn buren hebben dat ook, alleen de katten van hun kunnen uit hun tuin via een trap naar hun dakterras en dan op ons keukendak en dan op de pergola hop in de tuin,.. voortuin is wat makkelijker want dat is vrij open,....
mijn vriend had het over een kattenbak in de tuin maar ik heb nu geen dieren en wil ik ook niet want ik kies er bewust voor om mijn handen vrij te hebbenen en geen bakken hoeft te veschonen en nu moet ik andermans dieren zijn drollen weghalen soms zoveel en erg dat mijn handen onder de stront zitten

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

zo alles gelezen
ik lees dat er al zoveel wetten zijn, nou dan kan die ene wet er ook wel bij en dat geld dan ook niet voor iedereen want niet iedereen heeft katten
ook wil ik even zeggen,................
het schrijven lucht toch enorm op
en de katten kunnen er niet veel aan doen maar als de bazen niet willen oplossen dan moet we toch iets
ik krijg de katten niet te pakken en zeker een emmer water gooien lukt niet ze komen snachts.......
vaak,
heb ik ook lopen roepen ik pak er 1 beet zet hem in de auto en rij naar een ander eiland en gooi hem er daar uit

tja we doen en zeggen wel vaker wat
ik zeg dit vaak tegen familie en vrienden want de katten bezitters begrijpen dit niet en zeggen dat ik geobserdeerd bent en als ik vraag vind je het dan normaal kijkt ze me raar aan

Gesloten