LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
svenno
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:12

kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door svenno »

ik heb op 18-12-2005 een reisje geboekt bij peter langhout. voor mij en me vriendin naar parijs een vierdaagse stedentrip van 13 feb. tot 17 feb. nu hebben ze mij opgebeld en verteld. dat de reis niet door ging door het feit dat wij de enige twee waren die op deze datum wilde reizen.ze vroegen mij wat ik wilde op een andere datum of het geld terug. ik heb toen gezegd me geld terug!!! toen zeiden ze dat hun rekeningen bevroren waren en dat ze dus geen geld terug konden storten.. kan ik er nu na fluiten of valt er nog iets te doen?

alvast bedankt,

svenno

Har

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door Har »

Annuleringsverzekering afgesloten ?

Reis al betaald ?

Geen calamiteitenfonds beschikbaar.


Ik vrees het ergste voor je geld Jammer :(

svenno
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:12

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door svenno »

heb een annuleringsverzekering afgesloten maar gaat het nu niet via de sgr ofzoiets ?

moet ik die dan eens vragen na me geld ?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door G7 »

Ja. Als je voor 05-01-2006 een reis bij PL hebt geboekt, val je nog onder de voorwaarden van SGR. Kijk even op hun site en neem eventueel even kontakt met hun op.

www.sgr.nl

svenno
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:12

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door svenno »

zal ik doen !! alvast bedankt !!

meissie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2006 23:02

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door meissie »

Dat die datum niemand wil reizen lijkt me erg sterk.Ik werk zelf op een reisburo en had toevallig van de week vraag naar die vertrekdatum met de bus naar parijs en al onze touroperators hadden geen plaats meer omdat ze al volgeboekt waren.Lijkt me meer een smoes.....
Op je annulerings verzekering kan je het volgens mij niet verhalen en het calamiteitenfonds is voor andere zaken.Ik zou inderdaad maar eens contact opnemen met het SGR.
Ik hoop voor je dat je je geld nu niet kwijt bent.

Succes!!!

svenno
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:12

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door svenno »

heb net een mailtje na sgr gestuurd en gevraagd of hun weten hoe ik mijn geld terug kan krijgen?
dat maar even afwachten..

bij deze wil ik al iedereen bedanken voor het medeleven en het advies

zal laten horen hoe het afloopt !!

gr. svenno

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, dat zou mooi zijn dat je hier even je resultaat zou willen melden.

Voor de rest graag gedaan en veel succes ermee. Wel jammer dat je reisje naar dat mooie Parijs nu niet door gaat, maar misschien komt het nog wel goed.

svenno
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:12

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door svenno »

heb van sgr nog niks gehoord..

en heb pl nog eens gebeld. heb ik een nr. gekregen van hun administratie kantoor ben al van vanmorgen 09.00 aan het bellen om de tien min. krijg steeds het is druk bij ons probeer het later nog eens een x.. :x

teddio
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jan 2006 12:07

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door teddio »

Hallo svenno.Ik kan je alleen vertellen dat ik gelezen heb dat de sgr gaat uitbetalen als peter langhout failliet is dus op het moment heb je geen poot om op te staan.Ik begrijp uit je berichtje dat ze na 1 februari tegen je verteld hebben dat de bank rekeningen bevroren waren,als je even bij mijn vraag kijkt (wie heeft er al stappen ondernomen peter langhout) kun je lezen dat brunette pagina 2 berichtje 2 op 1 feruari in een telefoon gesprek met peter langhout hoorde dat de bank niet meer bevroren was en dat er niets aan de hand was ik heb zelf mijn reis geannuleerd omdat wij bang waren dat onze reis ook op het laatste moment geannuleerd zou worden en dat we dan ook naar onze 2800 euro konden fluiten.Ik wens je veel succes met alles wat je gaat ondernemen om je geld terug te krijgen de media zou ook wel weer wat aandacht aan dit onderwerp kunnen geven want jullie zijn vast niet de enige gedupeerde,ik leef met jullie mee geen leuk reisje en op je geld moeten wachten,ik hoop dat het snel is opgelost.vriendelijke groet teddio.

brunette
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jan 2006 22:08

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door brunette »

ik heb inderdaard met ze gebeld om mijn reis te annuleren en toen zeide ze dus dat hun bankrekening niet meer bevroren was dus ook een leugen ik heb 2 februari geannuleerd maar nog steeds geen rekening of enig bericht van ze gehad waren ook niet echt vriendelijk toen ik me reis annuleerde zou wel eens willen weten wanneer dat kort geding is met de verzekering.want als ze moeten betalen zal het niet lang duren voor ze falliet zijn.zou wel lekker zijn hoef ik zeker niks te betalen aan ze ik vraag me af of ze me annulleringsverzekering wel afgedragen hebben.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door MLF »

Peter Langhout is toch uit het sgr fonds gegooid hoorde ik van de week?

Ik heb dat bedrijf nooit vertrouwd

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat laatste kan dan wel kloppen, ze zijn ook uit SGR.

Dit neemt niet weg, dat een reguliere reis (dus niet alleen een ticket), die is geboekt VOOR de datum waarop Peter Langhout uit de SGR werd gegooid, weldegelijk onder de SGR valt. Daar is die stichting immers voor. Men heeft in de loop der jaren een zodanige financiele buffer opgebouwd (en hopelijk niet via legio lease belegd.....), dat een failliet van een van haar (nu dus ex-leden) opgevangen kan worden.

Dat er de laatste tijd een paar ketens tegelijk failliet zijn gegaan, is beroerd voor de SGR en die financiele buffer. Maar die buffer was een aantal jaar geleden groot genoeg, om de financiele bijdrage die je eerst ervoor moest betalen, te kunnen laten vervallen.

Grootste boosdoener is overigens het boeken via internet. Mensen zien voor 2 of 3 tientjes kennelijk graag af van persoonlijke service, advies op maat, maar beseffen niet dat het tegelijkertijd de doodsteek is voor de reguliere reisbranche.

Ik zal mijn licht heus wel op internet opsteken, maar zal de boeking daar nooit doen.

Har

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door Har »

Een reis boeken bij een reisburo is daar aan toe, maar om bij dezelfde club een reisverzekering en annulerings verzekering af te sluiten is het spek op de kat binden.

Zelf voor de verzekeringen zorgen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Reisverzekering kan apart. Annuleringsverzekering kan bij mijn weten niet apart.

Het is trouwens andersom: ''de kat op het spek binden''

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door G7 »

Ann. verzekering kan volgens mij wel apart hoor. Als je bv. een doorlopende reisverzekering hebt, kun je die ook mee verzekeren.

toos123
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2006 12:50

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door toos123 »

Mijn dochter had hetzelfde, reisje naar parijs geboekt maar werd door Pl geannuleerd. Geld terug gevraagd maar konden ze niet. Uiteindelijk na een aantal telefoontjes met Pl onze rechtsbijstandsverzekering gebeld. Deze gaven aan dat we een aangetekend schrijven moesten sturen waarin we Pl sommeerden het geld binnen 14 dagen terug te storten. ook heeft mijn dochter met Trosradar gebeld en deze zaak aangemeld. Ze heeft dit ook in de aangetekende brief naar Pl geschreven. Resultaat 4 dagen later stond het geld op haar rekening!!

Har

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door Har »

Mijn kat reageert daar toch echt anders op.

atos

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door atos »

Je kunt een reisverzekering en annuleringsverzekering altijd ergens anders onder brengen. Dit hebben wij altijd gedaan (man zit in verzekeringswereld). Je moet natuurlijk wel gelijk de annuleringsverzekering afsluiten bij een ander en er niet weken na boeken mee wachten. En inderdaad steeds meer mensen hebben een doorlopende verzekering waarin de annulering is opgenomen, die nemen het echt niet dubbel.

Har

Re: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen ?

Ongelezen bericht door Har »

En inderdaad steeds meer mensen hebben een doorlopende verzekering waarin de annulering is opgenomen, die nemen het echt niet dubbel.

Een aanrader en op jaarbasis gezien het voordeligste, komt ook van pas bij een weekendje weg in Nederland of over de grens.

Gesloten