LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Kan Wanadoo zo maar de tarieven aanpassen op een bestaand abbonement ?

Ja
11
28%
Nee
29
73%
 
Totaal aantal stemmen: 40

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door ronald g »

Aan de andere kant is het wel zo en dat geldt voor alle contracten dat er voorwaarden zijn. Dat is op dit topic al naar voren gekomen. Een voorbeeld ik heb bij upc een pakket aangevraagd en toen ik de formulieren thuis kreeg waren daar de voorwaarden ook bij. Geen kleine letters maar goed te lezen. Als je dat niet leest en klakkeloos tekent wie is er dan schuldig. We willen voor eigenlijk nop de beste service en voor een duppie op de eerste rij. Er worden fouten gemaakt dat is waar, maar draai het eens om als een aanbieder geen constante geldstroom heeft kan het ook niet goedkoop. Daarom zijn dit soort abbo's er. en dan nog voor dat starttarief uren lang kunnen bellen valt nog wel mee. Kpn hanteerde het tarief ook en vroeg ook een seconde tarief. Waar hebben we het dan over. Ik maak er geen gebruik van, maar wat de providers ook doen het is nooit goed. Want wij willen alles voor nop.

bazzjazz
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2006 15:09

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door bazzjazz »

SIte wanadoo
U kunt uw ADSL-abonnement of uw Wanadoo Telefonie-abonnement in de periode van 23 januari tot en met 21 februari 2006 opzeggen. Uw ADSL-abonnement kunt u alleen opzeggen wanneer u uw Telefonie-abonnement en uw ADSL-abonnement (en eventueel Mobiel-abonnement) gelijktijdig hebt aangevraagd. Indien u uw Wanadoo Telefonie-abonnement later dan uw ADSL-abonnement hebt aangevraagd, kunt u alleen uw Wanadoo Telefonie-abonnement opzeggen. Opzeggingen worden alleen geaccepteerd indien het Wanadoo abonnement of de dienst Wanadoo Telefonie is aangevraagd op of voor 5 januari 2006, aangezien Wanadoo de tariefwijziging op 5 januari bekend heeft gemaakt.
Bij deze voorwaarden kunt u dus gewoon opzeggen!

bazzjazz
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2006 15:09

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door bazzjazz »

compuserve heeft voor de snelle beslisser ook een leuke aanbieding

ongeveer dezelfde snelheden als w-family maar dan het eerste jaar maar voor 14,95 incl. GRATIS bellen

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

Beste Bazzjazz...

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn abbonement adsl/telefonie gelijk aangevraag maart 2005 per 21 februarie beeindigen ??

En kost het mij dan alleen 12 euro voor die live box ??

Groetjes

rodero
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2006 14:42

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door rodero »

Ik denk dat we er nog meer problemen bij kunnen krijgen, ik had opgezegd en kreeg deze reactie:

Opzegging van uw ADSL abonnement


Onze referentie: bcBBNedADSL
Klantnummer: .........

Geachte heer XXXXX,

U hebt onlangs aangegeven uw WANADOO_DSL_BBNED_DIRECT abonnement te willen beëindigen. Wij vinden het erg jammer dat u tot dit besluit bent gekomen.

Beëindiging abonnement
Rekening houdend met een minimale abonnementsperiode van 12 maanden en een opzegtermijn van 1 kalendermaand wordt uw abonnement per 01/03/2006 beëindigd. Op deze datum worden tevens uw extra diensten (zoals bijvoorbeeld Antivirus en Antispam) beëindigd.

Voor de beëindiging van uw abonnement hoeft u geen verdere stappen te ondernemen. Tegen het einde van uw abonnementsperiode ontvangt u van Wanadoo nog een bevestigingsbrief.

Domeinnaam
Indien u op dit moment een Wanadoo Domeinnaam hebt, kunt u ook na 01/03/2006 hiervan gebruik blijven maken middels een Wanadoo Free inbelabonnement. Mocht u de Domeinnaam ook willen opzeggen, dan dient u het hiervoor bestemde opzegformulier terug te sturen. Dit formulier wordt u binnenkort per separate post toegestuurd.

Ongedaan maken
Als u de opzegging van uw abonnement ongedaan wilt maken, is één telefoontje met onze klantenservice op telefoonnummer 0900-9515 (€0,20/min) al genoeg. U kunt tot uiterlijk één maand voor 01/03/2006 de opzegging ongedaan maken.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo



vervolgens stond er bij de ADLS staus vanaf de 23e dat ik per 28-02 afgesloten zou zijn......nu kijk ik van morgen, en wat staat er nu bij de status:

Uw opheffingsverzoek is afgewezen
Onze partner die uw ADSL-aansluiting technisch verzorgt kon de opheffing van uw ADSL-aansluiting niet doorvoeren, Mogelijk is het opheffingsverzoek gedaan o.b.v. verkeerde gegevens. Wanadoo onderzoekt dit probleem momenteel, en zal proberen de opheffing alsnog door te voeren.



Ik gelijk weer gebeld met a 0,20 p/m en daar wordt gezegd, nee hoor alles in orde en u wordt netjes afgesloten en ik vroeg is de lijn dan ook inmddels vrij want ik wil wel een andere provider aan kunnen sluiten, daarop zeiden ze....dat dat nog wel ff kon duren.

Dus wat vaak gezegd word lid worden ben je zo, maar om er van af te komen?............vergeet het maar.

rodero
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2006 14:42

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door rodero »

Wezel en Cees.

Tot mijn grote verbazing heeft WANADOO de verzendkosten ook aangepast tot vorige week stond er, dat alleen als je in een proefperiode terug stuurde je de 12,50 moets betalen en niet als je abbo afliep na 1 jaar, maar ze verwachten waarschijnlijk toch wel een hoop annuleringen, dus hebben ze het gelijk aangepast, zelfs de retourbox die je zou krijgen hebben ze van de site afgehaald, jammer dat ik geen kopie heb gemaakt.

Opzeggen van uw ADSL-abonnement
Voor het opzeggen van uw abonnement verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met de Wanadoo Klantenservice. Bij opzegging vervallen ook services zoals uw e-mailadres(sen) en homepage. Het abonnement wordt aangegaan voor een termijn van minimaal twaalf maanden, eindigend op de laatste dag van de maand waarin twaalf maanden verstreken zijn. Na afloop van deze termijn wordt het abonnement telkens met een jaar verlengd, tenzij het abonnement door u met inachtneming van een opzegtermijn van één maand tegen het einde van het eerste jaar is opgezegd (telefonisch, via Wanadoo Klantenservice). Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

U hoeft de opzegging van een ADSL abonnement alleen aan Wanadoo door te geven.
Heeft de opzegging betrekking op een ADSL Go, Lite, Basic of Plus abonnement, dan zorgen wij ook voor beëindiging van uw ADSL contract met KPN.

Waneer u gebruik maakt van de Wanadoo Livebox, dient u deze binnen twee weken na de beëindiging van uw abonnement inclusief bijbehorende materialen in ongeschonden staat te retourneren naar het adres op de retourbox. Hierbij brengt Wanadoo een bedrag van € 12,50 (twaalf euro vijftig cent) in rekening ter dekking van porto kosten. Wanneer u een ander modem in gebruik heeft, blijft dat modem na beëindiging van het abonnement uw eigendom.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door ?? »

Als je over wilt stappen, kun je beter eerst een abo aanvragen bij je nieuwe provider (aangeven dat je overstapt) en dan pas de oude opzeggen. Nu ga je namelijk een aantal weken zonder internet zitten, omdat de nieuwe provider de aanvraag pas door kan voeren nadat de oude definitief van de lijn af is. Aangezien KPN altijd een paar dagen nodig heeft om wijzigingen in de database te verwerken, is de kans groot dat je pas vanaf ongeveer 5 a 6 maart een nieuwe abo aan kunt vragen.

Bij een overstap zit je meestal maximaal een uurtje zonder Internet (tenzij het fout gaat).

rodero
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2006 14:42

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door rodero »

Deels heb je wel gelijk, alleen is buiten de KPN is er niemand waarbij je alvast een abbo aan kunt vragen tenzij je gebruik maakt van de
Telco-Telco migratie want alle providers meten je lijn door en die is dan bezet, dus alleen providers met een overstap service kunnen je van dienst zijn.

En soms moet je wel vlug opzeggen en dan is 5 a 6 weken zonder internet een betere optie als 12 maanden WANADOO.

bazzjazz
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2006 15:09

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door bazzjazz »

Weasel,

Jazeker, ook gedaan! Kan ik trouwens mijn box niet zelf opsturen. Is veel goedkoper......

Groet,

Bastiaan

chrisheij
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2006 17:17

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door chrisheij »

Wat is nou 4cent hallo wordt eens wakker.
Als je 4cent zou terug krijgen in de winkel zou je toch ook denken 4cent wat moet ik daar nu weer mee al was het nou 5cent.
En zo is Wanadoo - Telefonie altijd nog veel goedkoper dan KPN.

En ik ben al jaren bij Wanadoo en nooit problemen gehad met Wanadoo, wel met KPN, maar Wanadoo dat zijn absoluut geen oplichters alles gaat volgens de wet.
Kijk je emailtjes maar eens goed na ik heb ook een email gehad dat die prijsverhoging zou komen en waarom.
Voor mij is Wanadoo echt de beste ik heb er namelijk al jarenlang plezier van.
Wat ik oplichters vind das KPN, bij Wanadoo kan ik zou naar een goedkoper abonnement overgaan, maar bij KPN zit ik aan een jaarcontract vast.

En hebbie die nieuwe actie gezien van KPN niet intrappen hoor, wie gaat er nou 'sachts bellen en je kan daarmee alleen maar gratis bellen naar iemand met dat abonnement, niemand dus.

gerardk
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2006 00:43

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door gerardk »

Gratis telefoon- en antwoordnummers vind je op www.0800.pagina.nl en www.antwoordnummer.nl .
Zoeken op wanadoo geeft 0800-8048 en 0800-1884
Antwoordnummer 9219, 1000WZ Amsterdam

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

Hoi allemaal,

Dus als ik het goed begrijp kan ik opzeggen per direct.
Kost me 12,50 verzendkosten
en als ik pech heb duurt het 5 weken voordat mijn lijn weer vrij is ?

En hoe zit het dan bijv bij einde contractsperiode is dan de lijn wel in één keer vrij ?

en voor chrisheij lees alles nog eens een keer goed door, misschien begrijp je dan waar het om draait !
Enne wens je collega's bij wanadoo sterkte !

Groetjes

rodero
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2006 14:42

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door rodero »

Volgens WANADOO kun je opzeggen per 21-02 plus een maand, maar toen ik de 1e keer daarover belde werd er gezegd dat ik alleen de telefonie op kon zeggen omdat dat 2 apparte producten zijn maar als ik nu alles lees kun je het toch compleet opzeggen.

En in principe is dan ook je lijn vrij, maar goed dat moet je altijd maar afwachten als het zover is dan vraag je ergens een nieuw abbo aan en dan krijg je vanzelf te horen of je lijn vrij is, alleen het probleem is wel dat je altijd 7 dagen bedenktijd hebt dwz als je iets aanvraagt moet je 7 dagen wachten en als ze dan een bezette lijn meten moet je weer overnieuw beginnen en als je lijn dan vrij is moet je vaak ca 3 weken weken wachten tot je nieuwe provider de aansluiting heeft gerealiseerd.

ronaldlucas
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2006 15:42

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door ronaldlucas »

Ik wil Wanadoo Fammily plus telefonie aangetekend opzeggen.
Wie o wie heeft het adres zodat ik direct op kan zeggen?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Chrisheij: als het alleen maar om 4 cent zou gaan, dan zou het nog niet eens zoveel zijn.

Maar wanneer je ineens 4 cent per gesprek moet afrekenen terwijl dat voorheen gratis was, dan scheelt dat weldegelijk. Probeer maar eens in korte tijd je belgedrag weer aan te passen.

Niemand zal vallen over een eenmalig bedrag van 4 cent, maar stel dat je 5 gesprekken per dag voert, dan is dat 20 cent. Op maandbasis is dit een prijsverhoging van 6 euro. En dat is toch 15 procent, ten opzichte van de prijs die klanten tot 1 februari betaalden.

Mensen die door het introductie-aanbod veel zijn gaan bellen, draaien dat heus niet in 1 keer terug.

Wanadoo behoudt zich dan weliswaar het recht voor de tarieven aan te passen, maar geeft ook aan dat de klant vervolgens 30 dagen de tijd heeft om het contract op te zeggen.

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door boelie »

mensen waarom doen we moeilijk?

er bestaan tegenwoordig ook programmatjes
zoals skype en voipbuster
met deze programma's kan je ook gratis bellen
via het internet
dus opzeggen die telefonie van wanadoo
en met zn allen overstappen naar skype of voipbuster
p.s. via voipbuster kun je ook nog een telefoonnummer
krijgen zodat mensen jou ook kunnen bellen

TimoPaul
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2006 08:12

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door TimoPaul »

Ik heb ook een Wanadoo ADSL Family pakket incl. Telefonie. Ik heb meteen opgezegd toen ik vernam van die 4 ct regel. Uiteraard voor beide produkten Telefonie en internet, Wanadoo durfde te beweren dat ik alleen telefonie kon opzeggen maar ik heb slechts één contract en er wordt één bedrag afgeschreven en dus kan ik opzeggen voor het totale produkt, Ik wil iedereen aansporen massaal op te zeggen zo kunnen we dit soort praktijken een halt toeroepen. Ik heb trouwens nog wel een antwoordnummer van Wanadoo, daar heb ik mijn opzegging ook naar toe gestuurd en daar kan de Livebox ook naar retour, zonder die 12,50 euro verzendkosten uiteraard.

Het adres:


Wanadoo Nederland BV
T.a.v. de Afdeling Administratie
Antwoordnummer 9219
1000 WZ Amsterdam

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

Hoi

Hoe weet je dat zo zeker van dat andwoordnummer ?

Niet als wanadoo zegt van heey ik heb uw livebox niet gekregen dus betaal maar effe !

Ik ga ook opzeggen

Bedankt voor de tips

Groetjes

TimoPaul
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2006 08:12

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door TimoPaul »

Als je de Livebox verzend naar het antwoordnummer krijg je een bewijs van verzending, je krijgt zelfs een track en trace nummer zodat je via internet (die je dan overigens niet meer hebt!) kunt natrekken of de livebox daadwerkelijk bezorgd is!

Bewijzen zat dus lijkt me!

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

heey timo

klopt dit ook ??

rodero


Geplaatst op 02 Feb 2006 09:20 door rodero


--------------------------------------------------------------------------------

Volgens WANADOO kun je opzeggen per 21-02 plus een maand, maar toen ik de 1e keer daarover belde werd er gezegd dat ik alleen de telefonie op kon zeggen omdat dat 2 apparte producten zijn maar als ik nu alles lees kun je het toch compleet opzeggen.


groetjes

Gesloten