LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WSNP en niet kunnen procederen.
WSNP en niet kunnen procederen.
Ik ben een gedupeerde door DEXIA maar kan hierdoor niet procederen ook niet met de Leaseproces.
Doordat ik betalingen niet meer kon voldoen heb ik Dexia gevraagd om een schikking te treffen om de restschuld te voldoen. Dit hebben ze geweigerd destijds en uiteindelijk ben ik in de WSNP terechtgekomen.
Nu heb ik al meer in de boedel ingelegd als ik via de Duisenbergregeling zou moeten voldoen aan Dexia. Ik wil echter ook mijn inleg terug. Ik ben toen naar Leaseproces gegaan en die vinden mijn casus een goede kans van slagen hebben. Ze kunnen echter niet procederen omdat ik eerst toestemming moet krijgen van de rechter-commissaris. Die stelt zich tot nu toe op het standpunt dat eerst de WSNP afgelopen moet zijn om een procedure tegen Dexia te mogen starten. Wie zit in hetzelfde schuitje en wie weet hoe ik hieronder uit kan komen om zo snel mogelijk toch te kunnen procederen. Ik voel me door de egen rechterlijke macht buitenspel gezet.
Doordat ik betalingen niet meer kon voldoen heb ik Dexia gevraagd om een schikking te treffen om de restschuld te voldoen. Dit hebben ze geweigerd destijds en uiteindelijk ben ik in de WSNP terechtgekomen.
Nu heb ik al meer in de boedel ingelegd als ik via de Duisenbergregeling zou moeten voldoen aan Dexia. Ik wil echter ook mijn inleg terug. Ik ben toen naar Leaseproces gegaan en die vinden mijn casus een goede kans van slagen hebben. Ze kunnen echter niet procederen omdat ik eerst toestemming moet krijgen van de rechter-commissaris. Die stelt zich tot nu toe op het standpunt dat eerst de WSNP afgelopen moet zijn om een procedure tegen Dexia te mogen starten. Wie zit in hetzelfde schuitje en wie weet hoe ik hieronder uit kan komen om zo snel mogelijk toch te kunnen procederen. Ik voel me door de egen rechterlijke macht buitenspel gezet.
Re: WSNP en niet kunnen procederen.
Bel Piet Koremans, die zal die rechter-commissaris dan flink de oren wassen!
-
..
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 22 okt 2006 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluimpje,
Je kunt ook contact op nemen met dhr. Krommendam van de vereniging Payback via mail adres [email protected] .
Payback heeft een reglement waardoor er een mogelijkheid bestaat dat in bepaalde WSNP situatie toch geprocedeerd kan worden.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Je kunt ook contact op nemen met dhr. Krommendam van de vereniging Payback via mail adres [email protected] .
Payback heeft een reglement waardoor er een mogelijkheid bestaat dat in bepaalde WSNP situatie toch geprocedeerd kan worden.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Pieter zou je zo vriendelijk willen zijn om de onjuiste informatie in de nieuwsbrief van Stichting Spirit te corrigeren???? Er zijn door diverse personen o.a. ik, aan Das vragen gesteld over vergoeding van deelname aan de Stichting Spirit. Het antwoord was:
Gr. Anne.
.U dient ingeval van een verzoek om rechtsbijstand uw zaak altijd te melden
bij onze afdeling Intake. U kunt dit per gewone post doen (DAS
Rechtsbijstand N.V., t.a.v. bureau Intake, Postbus 23000 / 1100 DM
Amsterdam) of per e-mail intake@ das.nl. Helaas heeft de Stichting Spirit
dit in haar nieuwsbrief niet correct weergegeven. DAS heeft de Stichting
reeds hierop geattendeerd
Gr. Anne.
Pieter vertel de mogelijkheden hier voor zulke mensen, zonder financieël gewin
In overleg met PAL is er is sinds kort bij Leaseproces een aparte afdeling die zich bezig houdt met gedupeerden die in het WSNP traject zitten en willen gaan procederen.
Degene die hier meer over willen weten kunnen, uiteraard vrijblivend en zonder kosten of lidmaatschap, informatie opvragen bij PAL of het speciale nummer hiervoor van Leaseproces bellen, 020-5811025.
Dit nummer is alleen voor die gedupeerden die in de schuldsanering terecht zijn gekomen.
Zie ook: http://www.platformaandelenlease.nl/NoCure.htm
Groeten,
Piet
Degene die hier meer over willen weten kunnen, uiteraard vrijblivend en zonder kosten of lidmaatschap, informatie opvragen bij PAL of het speciale nummer hiervoor van Leaseproces bellen, 020-5811025.
Dit nummer is alleen voor die gedupeerden die in de schuldsanering terecht zijn gekomen.
Zie ook: http://www.platformaandelenlease.nl/NoCure.htm
Groeten,
Piet
BLS,
Payback heeft al geruime tijd ( http://www.pay-back.nl/page_display.asp?pid=13 ) een reglement waarin een budget/fonds is gereserveerd voor dergelijke schrijnende gevallen. Kort gezegd komt het erop neer dat Payback in overleg met de bewindvoerder de procedure voor financiert
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Payback heeft al geruime tijd ( http://www.pay-back.nl/page_display.asp?pid=13 ) een reglement waarin een budget/fonds is gereserveerd voor dergelijke schrijnende gevallen. Kort gezegd komt het erop neer dat Payback in overleg met de bewindvoerder de procedure voor financiert
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
-
............heeft financieren niet iets te maken met terugbetalen?Kort gezegd komt het erop neer dat Payback in overleg met de bewindvoerder de procedure voor financiert
Dit is een rake opmerking, iedere financiering moet terug betaald worden liefst nog met rente.
-
Als Pieter op eigen titel schrijft maakt ie wel meer van dat soort blunders, alleen als ie iets wat voorgekouwd is kan plaatsen ziet 't er wat netter en veel slinkser uit!
DE VOORWAARDELIJKE TOEVOEGING
Dit is ook een vorm van "voor"financieren. Misschien is het principe wat Pieter bedoeld, op dezelfde leest geschoeid, of een renteloos voorschot bijvoorbeeld. http://www.rvr.orgIn sommige gevallen wordt door de Raad voor Rechtsbijstand een 'Voorwaardelijke toevoeging' afgegeven. Dat kan gebeuren als uw financiële positie niet voldoende duidelijk is, of omdat U bij winst van de procedure zoveel geld ontvangt dat U niet meer binnen de inkomens- of vermogensgrenzen valt. Op de beslissing van de Raad voor Rechtsbijstand staat duidelijk aangegeven of de toevoeging voorwaardelijk is.
Na afloop van uw procedure beoordeelt de Raad voor Rechtsbijstand opnieuw uw aanvraag. Is uw inkomen of vermogen zodanig verbeterd dat U boven de wettelijke grenzen zit, dan moet U zelf de nota van uw advocaat of Bureau Rechtshulp betalen.
Als ik zie hoe die Pieter als een aal loopt te kronkelen om geld te verdienen aan mensen in de schuldsanering heb ik daar slechts een woord voor: bah!
Inderdaad betreft het hier een renteloos vooschot. Waarbij in overleg met de bewindvoerder, Payback alsdan wel of niet als "schuldeiservan het voorschot" benoemd wordt. Omdat het hierdoor voor Payback onzeker is of het voorschot alsdan wel of niet terug betaald kan worden behoud de vereniging het recht voor om te bepalen bij wie de gerechtelijke procedure ondergebracht wordt.
Het reglement van Payback biedt overigens niet in alle gevallen een uitkomst.
Het kan voorkomen dat het voeren van een procedure de positie van de WSNP gedupeerde in gevaar brengt. Wat inhoud dat hij/zij door de procedure buiten de WSNP regeling valt. Als daar gerede kans op bestaat is de persoon in kwestie van de regen in de stortbui geholpen daar op dat moment alle schulden per direct op eisbaar worden. Al met al dient in dergelijke situatie zorgvuldig gehandeld te worden.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Het reglement van Payback biedt overigens niet in alle gevallen een uitkomst.
Het kan voorkomen dat het voeren van een procedure de positie van de WSNP gedupeerde in gevaar brengt. Wat inhoud dat hij/zij door de procedure buiten de WSNP regeling valt. Als daar gerede kans op bestaat is de persoon in kwestie van de regen in de stortbui geholpen daar op dat moment alle schulden per direct op eisbaar worden. Al met al dient in dergelijke situatie zorgvuldig gehandeld te worden.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Pieter H schrijft:
Denk 2 x na en laat je niet weer misleiden.
Groeten,
Piet
Net zo zorgvuldig als zeggen dat DAS en ARAG rechtsbijstandsverzekerden hun kosten terugkrijgen als ze zich bij Spirit (payback) aansluiten?Al met al dient in dergelijke situatie zorgvuldig gehandeld te worden.
Denk 2 x na en laat je niet weer misleiden.
Groeten,
Piet
Update,
Zoals bekend hebben de leden van de vereniging haar sociale verantwoording genomen door gedupeerden die in de wet schuldsanering zaten en of dreigde te raken een helpende hand te bieden. De vereniging verzorgt zo'n 34 zgn WSNP rechtszaken.
De voorfinaciering zijn gestoeld op het principe wat rvr hanteert zoals medegedeeld in dit topic door "Geplaatst op 10 Feb 2006 01:25 door faeks"
Inmiddels zijn we een aantal jaren verder waarin we kunnen melden dat een aantal gedupeerden uit de schuldsanering geraakt zijn door een positieve uitspraak. Onze dank gaat uit naar onze leden de deze procesfinanciering hebben mogelijk gemaakt. Helaas hebben de AEGON gedupeerden alleen hun restschuld kwijtgescholden zien worden bij hun uitspraak. De rechter in leeuwaarden ordeelt helaas anders als dexia zaken.
Mocht u personen kennen die ook in een dergelijk situatie geraken laat ze contact opnemen met de vereniging Payback. Wij hebben de middelen en kennis hiervoor om deze ogenschijnlijke uitzichtloze situatie een lichtpuntje te bieden.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Zoals bekend hebben de leden van de vereniging haar sociale verantwoording genomen door gedupeerden die in de wet schuldsanering zaten en of dreigde te raken een helpende hand te bieden. De vereniging verzorgt zo'n 34 zgn WSNP rechtszaken.
De voorfinaciering zijn gestoeld op het principe wat rvr hanteert zoals medegedeeld in dit topic door "Geplaatst op 10 Feb 2006 01:25 door faeks"
Inmiddels zijn we een aantal jaren verder waarin we kunnen melden dat een aantal gedupeerden uit de schuldsanering geraakt zijn door een positieve uitspraak. Onze dank gaat uit naar onze leden de deze procesfinanciering hebben mogelijk gemaakt. Helaas hebben de AEGON gedupeerden alleen hun restschuld kwijtgescholden zien worden bij hun uitspraak. De rechter in leeuwaarden ordeelt helaas anders als dexia zaken.
Mocht u personen kennen die ook in een dergelijk situatie geraken laat ze contact opnemen met de vereniging Payback. Wij hebben de middelen en kennis hiervoor om deze ogenschijnlijke uitzichtloze situatie een lichtpuntje te bieden.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback