LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] winstmarge reisburau

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
adm
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2006 18:42

winstmarge reisburau

Ongelezen bericht door adm »

Ik was niet tevreden over onze laatste reis naar kenia, na opmerkingen hierover bij het reisburau heb ik weken moeten wachten op een bericht terug,ook dit was voor mij niet bevredigend, ik heb toen mondeling contact gehad met de medewerker klachten afhandeling en deze deelde mij mee dat ze niet meer voor mij konden doen en als reden dat ze alleen maar als tussen persoon fungeren tussen mij en de touroperator, oke dit kan dan wel zo zijn dus is mijn vraag wat is nu de winstmarge voor een reisburau op een reis zoals wij naar Kenia gemaakt hebben(3500 euro) zodat ik ook kan beoordelen of zij voor dat geld wat ze aan een reis verdienen wel iets meer kunnen doen dan nu. overigens heb ik dus nu de rondreis door zuid afrika via internet geboekt omdat ik dan mogelijk het winstdeel aan mezelf hou.
Ik ging er vanuit dat als je een produkt koopt bij een winkel of in dit geval het reisburau en je hebt niet gekregen waarvoor je betaalt het dat je dan terug gaat naar die winkel, wij hebben door vertraging een deel van onze safari gemist, oke dit kan gebeuren maar dan heb ik wel graag het deel dat ik voor de safari betaalt heb graag naar rato terug.
voor U reactie hartelijk dank ADM

nogood
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2006 07:25

Re: winstmarge reisburau

Ongelezen bericht door nogood »

De commissie van een reisbureau ligt tussen de 7 en 10% over het algemeen maar niet over toeslagen en luchthaventaxen.
Het reisbureau is inderdaad een tussenpersoon tussen de klant en de reisorganisatie. Indien er een klacht is over de uitvoering van een reis is de reisorganisatie daarvoor verantwoordelijk en zal het reisbureau de klacht aan de reisorganisatie doorgeven. Een goed reisbureau zal dan zijn best doen voor de klant dat de klacht zo goed mogelijk behandeld wordt. Het reisbureau kent u immers persoonlijk en misschien is er een band opgebouwd als U daar regelmatig boekt, tussen U en het reisbureau, waardoor de medewerkers zich meer zullen inzetten, daar U voor hun geen nummer bent, zoals het zal zijn als U via internet of telefonisch rechtstreeks bij een reisorganisatie boekt.
Met name geldt dit vooral voor de wat kleinere reisbureaus waar niet constant wisselende medewerkers achter de balie zitten.

adm
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2006 18:42

Re: winstmarge reisburau

Ongelezen bericht door adm »

Bedankt voor U informatie hier heb ik iets aan.
Met groeten Adm.

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: winstmarge reisburau

Ongelezen bericht door Beer2 »

helaas zijn reisbureau geheel afhankelijk van de klachtenafhandleing van een tourporator. Het is trouwens een illussie dat via internet je deze commissie niet betaalt, het maakt niet uit waar je boekt je blijft hetzelfde bedrag betalen. Via het reisbureau heb je alleen het grote voordeel als de mensen bij dat reisbureau goed zijn dat zij heel veel druk kunnen zetten bij een touroperator. Maar daar moeten ze we moeite voor doen. je kan alleen op het reisbureau iets gaan verhalen als zij een grote foute hebben gemaakt anders niet.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: winstmarge reisburau

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Als je rechtstreeks bij een Touroperator boekt ( zoals Arke, Thomas Cook, etc) is er geen commissie..dan is de prijs vaak ook iets lager...

ia dat niet het geval...dan even verder zoeken naar een internet touroperator zoals Sunweb en JIBA, die zijn vaak net iets goedkoper.

FIJNE VAKANTIE

Gesloten