LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mhaenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2006 20:09

tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door mhaenen »

Wij hebben sinds kort een abonnement bij Tele2 mobiel. De sms-jes van vrienden uit Duitsland (van verschillende Duitse providers) komen echter niet bij ons aan op het Tele2 mobiel nummer. Tele2 schuift dit probleem op de buitenlandse providers, echter op 06-nummers van andere Nederlandse providers komen de sms-jes wel aan. Hierbij komt er nog bij dat Tele2 klantenservice je in eerste instantie behandelt als een klein kind en als je volhoud worden ze kwaad en brutaal. Ze willen gewoon niet kijken naar het probleem en schuiven het automatisch af.

Heeft iemand anders ook deze problemen?

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door fuiduif »

De ontvangst van SMS'jes is altijd een verantwoordelijkheid van de provider van de verzender. Wellicht hebben zij de nummerrange van Tele2 niet in hun bereik staan.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door RobbieP »

het enige dat Tele2 kan doen is kijken of de ontvangstfunctie van SMS-berichten aan staat. Als u gewoon berichten kan ontvangen van Nederlandse providers dan is bij tele2 en uw toestelinstellingen alles in orde, het duitse bericht komt dan simpelweg nooit aan op het netwerk van Tele2.

Het komt overigens wel voor dat providers inkomend SMS-verkeer blokkeren van bepaalde (buitenlandse) providers, met als mogelijke reden dat er vanaf die providers vaak SPAM verstuurd wordt. In het algemeen is dat echter alleen het geval bij providers in sommige bananenrepublieken, en daar valt Duitsland nog niet onder. Als dit het geval zou zijn dan is dat een beleidskwestie, en dan kunnen de klantenservice en de achterliggende afdelingen daar helemaal niets aan veranderen.

Chef
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:10

Re: tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door Chef »

In een grijs verleden toen ik ook Tele 2 mobiel had, kon men mij zelfs bellend niet vanuit de VS bereiken. Na wat over en weer gebel naar de KS was dit binnen een maand verholpen. Overigens was dit in het begin toen Tele 2 net op de markt kwam met gsm.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door Predicador »

Heeft overigens niet alleen met nummerreeksen te maken, dat je geen smsberichten vanuit duitsland kan ontvangen. Weet je welke provider(s) de problemen veroorzaken?

In principe sluiten de providers individuele SMS Interworking contracten af met andere providers in binnen- en buitenland. Zo'n overeenkomst maakt het mogelijk om sms berichten te versturen en ontvangen tussen de providers die dat contract hebben afgesloten. Zonder zo'n contract is het mogelijk dat berichten aankomen, maar het wordt dan niet per definitie ondersteund.

Misschien kun je bij Tele2 nagaan of ze met de betreffende provider een overeenkomst hebben. Ook kun je van de verzender vragen of die op zijn beurt bij zijn provider in Duitsland hetzelfde navraagt.

nikilinders
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2004 08:44

Re: tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door nikilinders »

Hetzelfde geldt voor berichten uit engeland....wat lastig is want daar woont mijn familie, nu kan ik geen smsjes van ze ontvangen voor de komende 2 jaar...... :evil: :evil:

nathalie123
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2006 13:13

Re: tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door nathalie123 »

ooowww dat is wel heel vervelend :(
ik heb ook een tele 2 abbonement besteld.
zou het met elk land zijn of alleen een paar landen zoals duitsland en engeland?

nikilinders
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2004 08:44

Re: tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door nikilinders »

als ik jou was zou ik contact me tele2 klantenservice opnemen....en zonodig je abbonement afzeggen.
Ze zei tegen mij dat ze hebben waarschijnlijk geen contract afgesloten met de provider dat mijn familie gebruiken....leuk he :twisted:

Zit ik nu 2 jaar aan vast, was ik maar bij hi prepaid gebleven :cry: dan kon mijn familie tenminste smsjes naar mij sturen.

Trouwens, je ontvangt ook geen smsjes als je ze vanaf je thuistelefoon stuurt :twisted: :twisted: :twisted:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: tele2 mobiel geen ontvangst sms-jes uit Duitsland

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb nergens last van. Ik weet dat ik het vaker zeg, maar het is wel zo. Mijn vader is vaak in het buitenland en sms-jes komen altijd aan. Of het nou Duitsland is of Indonesie.

Gesloten