LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overlast dakventilator

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
shithead

overlast dakventilator

Ongelezen bericht door shithead »

Sinds 2 weken heb ik veel overlast van een dakventilator die op het dak staat van mijn appartement precies boven mijn slaapkamer.Deze afvoerbuis loopt door mijn slaapkamer.Nu ben ik erachter dat de onderbuurman heeft geregelt dat het toerental hoger is gezet omdat hij last van schimmel in zijn badkamer zou hebben.

IK heb mijn klacht doorgegeven aan de woningbouwvereniging maar ze zeggen dat als de dakventilator op de snelste stand gaat lopen (7 uur smorgens) ik maar op moet staan want iedereen staat volgens hun op rond deze tijd.

Ik woon al 5 jaar in deze woning en heb nooit ergens last van gehad en mag hier graag wonen.Maar nu is de lol er goed af iedere dag is het alsof ik om 7 uur naast een gijser slaap die aanstaat zo,n geluid maakt die afzuiging.Ik heb alles geprobeert om het te lossen(huismeester, opzichter,technische dienst) maar ze blijven doen alsof hun neus bloed en weigeren ook toe te geven dat ze het toerental hoger hebben gezet, volgens hun is het niet te achterhalen wat ze precies hebben gedaan aan de dakvantilator omdat ze zogenaamd niet kunnen achterhalen welk bedrijf er is geweest,toen ik de bedrijfsnaam zei aan hun(deze heb ik daar toen zien knoeien aan die ventilator) toen hadden ze weer een ander smoesje en zeiden dat het dan moeilijk zoiu worden te achterhalen welke monteur het is geweest. Dus al met al lijkt het erop dat ze gewoon weigeren om de toerental omlaag te brengen, welke stappen kan ik ondernemen, want ik heb het idee dat ik niks kan beginnen :-(

RobbieP

Re: overlast dakventilator

Ongelezen bericht door RobbieP »

(7 uur smorgens) ik maar op moet staan want iedereen staat volgens hun op rond deze tijd.
ik zou een stok in die ventilator steken of zo, wat een idioten... "sta maar lekker op om 7 uur want dan staat iedereen op" hoe verzinnen ze het echt. Aanklagen die hap... Laat die buurman maar op een andere manier ventileren, of een ontvochtigingsapparaat kopen of zo

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het is een bekend fenomeen. Er is echter een goedwerkende oplossing.
Laat Uw woningbouwvereniging de buizen met steenwol isoleren en daarna ter afwerking een PVC-buis erom plaatsen en U slaapt als nooit tevoeren.

shithead

Ongelezen bericht door shithead »

Het probleem is dat de huismeester niet meewerkt en via de woningbouw krijg ik niemand te spreken, deze verwijzen me naar het HomeTeam maar deze is inmiddels ook al langs geweest en die zei dat er iemand anders bij moet komen.Dit is ook al gebeurt, maar die hebben niks gedaan.Zelf weet ik voor honderd procent zeker dat iemand het toerental heeft verhoogt en dat dit de oorzaak is van de herrie , maar de huismeestster onkent dit.Ik weet dit zeker omdat ik een dag voordat de herrie begon iemand met een ladder het dak op heb zien gaan. Maar wat chanmaster(antwoord hierboven) zegt is misschien ook een oplossing, ik zal nog een keer proberen de opzichter van de woningbouw te spreken te krijgen en hem dit voorleggen, zal wel moeilijk worden, de huismeester zei dat die man op vakantie is toen ik hem van de week probeerde te bereiken ,terwijl de secrataresse van de woningbouw zei dat de opzichter tot 15.00 in gesprek was, het was toen 10.00 smorgens,hierop heb ik gevraagt dat hij me dan terug kon bellen, dit zou die doen volgens haar maar dit is dus ook niet gebeurt. Ik wilde er nog even aan toevoegen dat het hier om woningbouwvereniging De Woonplaats gaat in Enschede !

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ik zou niet eens meer bellen, maar er gewoon naar toe gaan en dan zeggen dat je niet weggaat voor je iemand gesproken hebt.

Een stok erin steken helpt vast tijdelijk, maar ik denk dat je uiteindelijk zelf voor de schade opdraait.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De verhuurder is wettelijk verplicht om jou "het rustig woongenot te verschaffen". Zo staat dat in de wet.

Momenteel wordt je overlast bezorgd door de verhuurder. Dat is formeel een reden om zelfs huurverlaging aan te vragen. Laat je niet afschepen en spreek ze aan op hun verantwoordelijkheid.

Overlast moet aangeapkt worden. Zie ook bijvoorbeeld www.woonbond.nl en www.huurcommissie.nl

Gesloten